Za jednu reklamaciju sedam inspekcija
Gotovo polovina građana Srbije nezadovoljna je radom inspekcijskih službi, pokazalo je najnovije istraživanje. Najviše zamerki imaju na neljubaznost inspektora, nedostupnost kada su potrebni i to što "isključivo kažnjavaju, a nikad ne daju savete".
Samo na republičkom nivou ima 37 inspekcija, a nadležnosti mnogih od njih se prepliću. Tako se često događaja da inspektori različito tumače jedan isti propis. A s obzirom da inspektore niko ne kontroliše, ova oblast je podložna korupciji. Oko 48 odsto ispitanih građana imalo je zamerke na njihov rad.
Istraživanje je sproveo Bogoljub Milosavljević, profesor ustavnog i upravnog prava na Pravnom fakultetu Univerziteta Union. - Oko 1.000 zakona i propisa vezano je za rad inspekcijskih službi. Mnogi od njih se prepliću, te ih inspektori različito tumače. Neki od inspektora i ne poznaju sve propise, pa je građanima teško da se snađu u takvim situacijama - kaže za Danas Bogoljub Milosavljević.
Kao primer opšte konfuzije u ovoj oblasti, navodi situaciju u restoranu. - Ukoliko naručite šniclu i krompiriće i niste zadovoljni hranom i uslugom, treba da pozovete sedam inspekcijskih službi. Jedna je zadužena za meso, druga za krompir, treća za uslugu, tu su i sanitarna i tržišna inspekcija... - navodi Milosavljević.
Sa druge strane, vlasnike ugostiteljskih objekata i drugih firmi posećuje čak 10 inspekcija. - I sve će doći različitog dana, tako da automatski vi ne možete da radite tih 10 dana i gubite profit. Rad inspekcijskih službi bi trebao da bude koordinisan i da svi inspektori dolaze u istom danu - ističe Milosavljević.
To je jedno od predloženih rešenja koje se navode u zaključcima istraživanja. Takođe, istraživači smatraju da inspekcijske službe, gde je to moguće, treba ujediniti, a u nekim slučajevima decentralizovati, jer ih na republičkom nivou ima čak 37. Potrebno je sprovesti sveobuhvatnu reformu inspekcijskih službi, sa čime su saglasni i građani koji su učestvovali u istraživanju.
- Kako bi se smanjila korupcija u ovoj oblasti, a ima je, jer inspektori često naplaćuju kazne na licu mesta, treba obrazovati posebno telo koje će kontrolisati rad inspektora - zaključuje Milosavljević. Istraživanje je rađeno putem anonimne telefonske ankete u periodu od 11. avgusta do 5. septembra ove godine. Ispitano je više od 5.000 građana širom Srbije o njihovim stavovima o radu inspekcijskih službi.
Komentari 7
Ljudi su najosetljiviji na neljubaznost. Kako se čini, iznenadimo se ako je neko ljubazan i pomogne.
Ali ima ih. Mnogo više nego ovih drugih, ali mi smo narod koji će teško nekoga i nešto pohvaliti.
Da prvo svi krenemo od sebe.
Dobar dan - molim - izvinite - hvala - doviđenja.
Pet čarobnih reči komunikaciji.
Nije teško biti fin.
KOmša
Namažnjavaše se ti inspektori svega... stanje sa njima kao u svim ostalim "granama" društva... svi koji mogu uzimaju, mažnjavaju i primaju mito...
... i da li je neko primetio da nam je u državi bolje u proteklih godinu-dve?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar