Iznajmljuju ljude za izvinjenja

U Japanu građani mogu da za određeni honorar unajme "zamenika za izvinjenje" koji će umesto njih podneti neprijatnost koju taj čin nosi.

U Japanu građani mogu da za određeni honorar unajme "zamenika za izvinjenje" koji će umesto njih podneti neprijatnost koju taj čin nosi.

Ti zamenici često preuzimaju psihički teret izvinjenja tako što se pred osobom kojoj se duguje izvinjenje pretvaraju da su klijentov rođak ili kolega sa posla.

Agencija "Jokohama Benrija" na svom sajtu nudi potencijalnim klijentima da se izvini u njihovo ime ili u ime njihove porodice, prijatelja i firme, tako što će nekog od svojih službenika drugoj strani predstaviti kao člana porodice klijenta ili kao radnika klijentove kompanije. Ova agencija garantuje da će se izviniti upravo onako kako se unapred dogovori sa klijentom i da će zasigurno ublažiti gnev strane kojoj se izvinjenje upućuje. Obećava i da će njen službenik plakati dok se izvinjava ako se to od njega traži.

Kompanija "Igapuro agenti" nudi konsultacije i uslugu izvinjenja 24 časa dnevno, sedam dana u nedelji i čak poziva zainteresovane građane na obuku u izvinjavanju. Izradili su i priručnik po kojem njihovi stručnjaci za etikeciju drže časove iz pristojnog i uverljivog izvinjavanja u različitim situacijama. Ova firma u ponudi ima i uslugu izvinjenja telefonom ili faksom po ceni od 80 evra ili više, zavisno od sadržaja i dužine teksta, dok usluga na terenu, kao što je verbalna i psihološka podrška klijentu prilikom sastanka na kojem treba da se izvini, košta 160 evra ili više, u zavisnosti od vremena koje zamenik ili konsultant za izvinjenja provede na terenu. Ako doda još nešto novca, klijent stiče mogućnost da utiče i na druge detalje u vezi sa izvinjenjem, kao što je odelo koje će profesonalni zamenik za izvinjenje nositi prilikom sastanka.

Plašila se da šefovima da otkaz

Ova vrsta biznisa uzela je maha u Japanu jer su u toj dalekoistočnoj zemlji preispitivanje sopstvene savesti i kajanje za svoje postupke vrline koje se, uz skromnost, zahtevaju gotovo na svakom koraku u svakodnevnom životu i radu, te gaje u deci od malih nogu. Koncept onog što zahteva izvinjenje je u Japanu znatno širi nego na Zapadu, pa se tako, na primer, rukovodstva kompanija i sportskih klubova pred kamerama izvinjavaju i za sitnije prestupe koje su njihovi zaposleni počinili u privatnom životu, daleko od očiju uprave.

Japanski javni televizijski servis NHK u emisiji emitovanoj krajem prošlog meseca predstavio je publici slučaj u kojem je žena koja se plašila da svojim nadređenima kaže da želi da da otkaz, angažovala službenicu agencije za izvinjavanje da preko telefona podnese ostavku u njeno ime i izvini se za problem koji taj čin može prouzrokovati preduzeću. Službenica agencije tada se nadležnima u preduzeću lažno predstavila imenom radnice koja ju je angažovala.

Usluge agencija najčešće koriste žene

Veliki deo japanske javnosti kritikuje korišćenje agencija za izvinjavanje kao neiskreno i nemoralno.

Prema istraživanju NHK-a, najveći broj korisnika usluga agencija za izvinjavanje su žene starosti između 20 i 40 godina, od kojih mnoge imaju teškoće da se rastanu od svojih partnera ili izbegnu zlostavljanje od strane svojih pretpostavljenih. Žene sa takvim problemima često unajmljuju agente za izvinjenje da nastupe kao njihovi očevi ili majke i, uz izvinjenje, objave raskid veze ili radnog ugovora. One time sebe štite od maltretiranja, ali istovremeno i štede svoje roditelje od neprijatnosti koju takva intervencija podrazumeva.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Zanimljivosti

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.