Autor: Blic

Info
21.08.2016.
16:31
Unija sindikata prosvetnih radnika (USPRS) organizovaće 31. avgusta veliki protest na Trgu Nikole Pašića u Beogradu, pod simboličnim nazivom "Pet do 12", odlučeno je na sastanku Glavnog odbora ovog sindikata.
  • Inspektor Višekruna

    27.08.2016 13:05
    Samo još nešto!
    Otiđi do pomenutih firmi, i pitaj da li je vlasnik ikad uzeo 5000 evra za radno mesto.
    Ako jeste, dolazim na sledeći protest, naročito ako je po običaju protivzakonit, prosvetara da vas podržim.
    I još nisi odgovorio na više puta postavljeno pitanje, zašto su direktori krili slobodna radna mesta u školama, na koja bi morali primiti višak iz drugih škola? Prosveta ponižena, a ljudi se otimaju da rade u njoj.
  • Inspektor Višekruna

    27.08.2016 11:48
    Sedi jedan
    Piši o stvarima koje poznaješ, nemoj lupetati. Konkretno RT-RK znam nekoliko ljudi koji su radili od osnivanja tamo, kada je zaposlenih bilo nekoliko desetina, pre neku godinu je ostao samo jedan, nisam siguran, da li je u međuvremenu prešao negde drugde. Tamo hiljadu evra ima iskusan ing. koji ima mnogo jači faks od tebe, i Kada uzmeš koliko sati godišnje radi, nema raspust, ne časte ga roditelji za ocenu, ne vodi decu na ekskurziju imaju po satu radnog angažovanja verovatno. Zamoli đake da ti objasne razliku između proseka i matematičkog očekivanja, pa ćeš shvatiti neke stvari. Gradivo osnovne škole.
    Takođe pada u oči da si izabrao jednu struku, informatiku za poređenje, što ne pitaš koliko zaradi prosečan dipl ing mašinstva? Otiđi recimo do trgovinskih lanaca, pitaj koliko tamo zarađuju ljudi sa fakultetom,Negde malo više od tebe, negde malo manje, ali svi bi se menjali sa tobom veruj mi. I na kraju koji si faks završio? Možda teži od elektrotehnike ili mašinstva? Svaka čast, matematici i fizici,ali većina prosvetara je završila fakultete koji spadaju među najlakše, a mnoge srednje škole su teže od učiteljskog fakulteta.
  • @visekruna

    26.08.2016 18:07
    Evo ti tri linka privatnog sektora gde rade hiljade zaposlenih, posluju u Novom Sadu, a prosecna plata je 1100 evra. Cisto da ne lupas.

    http://www.schneider-electric-dms.com/
    http://www.rt-rk.com/
    http://www.novalite.rs/
  • @aleksandar

    26.08.2016 15:43
    Vidim da je v veliko, pa shvatam da mislis na mene.

    Samo cu reci jos ovo: Deca su mi bitna. Radio sam za 4 marke mesecno zbog njih. Mislio na planove i seminare. Savesno. Dok su biznismeni svercovali devize, naftu i svu mogucu robu. Davao sam zajam drzavi za preporod. Pojeo vuk magarca. Zajedno sa starom deviznom stednjom. Ko mi je rekao hvala? Nosio pusku 4 meseca i sad je nekom jako stalo do dece i drzave. Srecno sa preporodom.

    Bespredmetno je da ti meni dajes podrsku ili ne. Ja ovda vise necu da dam nista. Zbogom. A bespredmetno je i da ne das podrsku prosveti zbog mojih reci. Ali, koga briga. Pas laje vetar nosi.
  • Inspektor Višekruna

    26.08.2016 15:21
    Pa ipak potrudi se, ako imaš naviku da pametnije od sebe smatraš retardiranim, smatraj to inkluzivnim obrazovanjem. Tolike pare su stučene ne seminare da bi se neradnici u prosveti osposobili, i ništanisi naučio.
    A gde ideš u inostranstvo? U neku uspešnu zemlju, gde državni sektor ima veće plate od privatnog? Ima jedna takva između Nedođije i Narnije.
  • Istina

    26.08.2016 13:23
    Aleksandar
    Pročitajte pažljivo svoje komentare i ustanovićete kao i ja da Vi ne pričate ni o školstvu ni o zdravstvu.Vi pričate samo o sebi i o svojim platama! Samo Vas to zanima i samo zbog toga i štrajkujete.
    Deca Vas ne zanimaju, kao što ni lekare ne zanimaju pacijenti,samo novac i samo plate.
    Problem Vaših plata nije problem PROSVETE i OBRAZOVANJA,već Vašeg novčanika.
    Niste Vi tema prosvete i obrazovanja, tema su deca, obrazovni sistem, plan i program, knjige.
    Nemate moju podršku.
  • @Visekruna

    25.08.2016 23:56
    Pa kao sto rekoh, necu da ti objasnim. Objasnjavanje mi je struka, pa vidim koliko ko moze da ukapira.

    Nije da ja hocu u inostranstvo, nego mene hoce. Srecno sa objasnjavanjem :).
  • Inspektor Višekruna

    25.08.2016 19:45
    Primitivizam je
    kada neko nema argumenata, pa vređa. Dobro kakvih se nagledao u prosveti oguglao sam. Inače dete mi je sjajno uradilo malu maturu i upisalo školu koja se smatra elitnom. Sjajan rezultat iz matematike, sigurno nije zasluga nastavnice nego moja, sa obzirom da sam skoro svaku lekciju predavao ponovo, i dete za 5 min. rada ukopča ono što tzv prosvetni radnik nije objasnio na času. I tako tri godine koliko je dotična navodno predavala.
    Baš bi voleo da mi objasniš, potrudi se, objašnjavanje ti je struka, zašto su direktori krili slobodna mesta u školama (izjavili i sindikati prosvete i nadležno ministarstvo), i činili ozbiljan prekršaj, ako je prosveta toliko ponižena. Prosveta ponižena, a mito za posao ogroman.
    Inače za Pisa testove ministarstvo nas nije prijavilo, da ne bi blamiralo prosvetare, jer se zadnji put jasno videlo, da je sa đacima potpuno pogrešno radi, i da takvo "znanje" nema nikakvu praktičnu primenu.
    A ako hočeš u inostranstvo, bolje se prvo zaposli kod privatnika, pa ako izdržiš nedelju dana, idi. Ako ne nigde ti neće biti lepo kao ovde.
  • aleksandar

    25.08.2016 15:05
    istina malo morgen
    Bespredmetno je pričati nekome o stanju u prosveti ako nema ni malo volje ni želje da razume situaciju u kojem se naše obrazovanje nalazi. Drago mi je i voleo bih da što više mladih i sposobnih ljudi dođu na poziciju da obrazuju dolazeći naraštaj, ali o platama, toplom obroku, regresu, godišnjem odmoru o la la, da nije tužno smejao bih se. Šta Vi mislite, realno, koliko je radno vreme jednog učitelja, nastavnika, profesora, da li ste svesni koju samo papirologiju moraju da popunjavaju, da li ste svesni da tamo ne rade ljudi sa osnovnom školom ili polukvalifikovani, da oko 70 posto zaposlenih ima završen fakultet? Lepo je to, državne jasle, što ne govorite o elektroprivredi, drugim javnim delatnostima, gde su plate u odnosu na prosvetu daleko veće. Poštujem svačiji rad i zanimanje, ali u ovoj zemlji školstvo i zdravstvo su na marginama dugi niz godina unazad.
  • Dejan

    25.08.2016 08:35
    Zaključak
    Zaključak, je da naša zemlja mora da se odrekne neo-liberalizma koji je upropaštava, treba da se poveća platežna moć stanovništva i državni aparat treba da počne da da daje radnicima i stanovnicima ove zemlje sve što oni pošteno plaćaju. Treba da se poboljša kavalitet života građana, infrastruktura, obrazovanje, kultura a sve će se to regulisati napuštanjem dosadašnjeg političkog, ekonomskog i privrednog programa kojime stanovnici ove zemlje pune džepove i budžet drugih zemalja. Ti novci o kojima vi pričate ne idu u našu kasu, oni se presipaju bespovratno u ekonomije drugih zemalja...
  • ne vredi

    25.08.2016 08:32
    Vdim da ti ne vredi objasnjavati, ali jos ovoliko. Da li ti je u javnom sektoru vazniji nastavnik i lekar ili politicki kadar nakrcan po kancelarijama, agencijama, da ne pricam o upravnim odborima? Prosecna plata u privatnom je manja zbog njihovih u javnom.

    Kao sto rekoh, ja moje mesto grcevito ne stiskam. Evo vam ga. Ja odoh. Ne treba da idem dalje od Hrvatske gde je prosecna plata u obrazovanju 850 evra. Ipak, idem negde dalje gde se znanje jos vise ceni i gde je obrazovanje bitno. Odlazenje obrazovanih traje decenijama. Ko mislite da ce da vam uci decu ne znam. Iskreno, vise me ni ne interesuje.
  • PRIVATNIK

    25.08.2016 00:30
    Zaključak
    Platežna moć treba da je prvenstveno koncentrisana u privatnom sektoru, a ne u javnom.
    Prosečna plata u privatnom sektoru manja je nego u javnom i to mora da se promeni
    .Može i onih 500.000 robova iz privatnog sektora malo da troši , pravi promet , ima platežnu moć, da bude srednja klasa zar ne?
    Uvek kada javni sektor dobije povećanje plata, privatnom sektoru povećaju poreze.
    Mali i srednji privatni sektor u Srbiji novo povećanje nameta neće izdržati. Zatvoriće svoje firme i pravac na biro, zajedno sa svim radnicima koje zapošljava.
    Šta ćemo onda?
  • Zakljucak

    24.08.2016 22:10
    U obrazovanje se ne ulaze i skrajnuto je decenijama. Sad kukate kako je lose. Propadace i dalje.

    Za vas biznis bitna je potraznja i potrosnja. Toga nema ako nema platezne moci i ako su plate limitirane. Nemojte pricati o biznisu. A pogotovo o privatizacijama.

    I dobro, vi hocete nas da limitirate. Tako ce i biti i onda upisujte decu u privatne skole i placajte skolu, a i zdravstvo. Bas da vidim da limitirate Bajatovica.

  • PRIVATNIK

    24.08.2016 21:37
    Vidim da me ovde prozivate da nisam sposoban da zaradim koliko vama treba.
    Ja se sa Vama slažem! Nesposoban sam- to je fakat.
    Ali Vi ste obrazovani i sposobni, dajte otkaz u državnoj školi, otvorite nešto privatno, ne morate baš školu za prvo vreme, neku Agenciju za podučavanje i sl.Poplaćajte poreze i doprinose na platu po stopi od 68%,za sebe i svoje radnike, isplatite im neto zaradu, platite PDV,porez na dobit, takse, osiguranje, zakup prostora, kamate, naplatite svoja potraživanja i uživajte u lepoj zaradi.
    Zašto ne uradite tako, nego se grčevito držite državnog posla i prebacujete mi moju nesposobnost,da svojim većim uplatama poreza i nameta doprinesem Vašoj većoj zaradi?
  • Za privatnika

    24.08.2016 21:08
    A sta mislis da ce da se desi? Da ce sposobni i pametni da ostanu u prosveti? Naravno, veliki broj sposobnih je otisao. Ono sto vredi nece raditi za platu ispod republickog proseka. Otici ce u inostranstvo ili pokrenuti svoj biznis. Vecina vec i jeste. A decu ce da vam uci ko za bolje nije. Koliko para, toliko muzike. Ako si vec sposoban privatnik, toliko znas.

    A nije ti propala Srbija? Jak si mi biznismen. Deca ce ti placati dugove kredita i tvojih silnih biznisa. To samo kod nas izgleda vazi: ukines primanja, smanjis plate i potrosacku moc, a biznis i potrosnja rastu. Ne ide to tako, moj biznismene. Ja kupim, platim pdv, ako ja nemam, nemas kome ni da prodas i sve stoji. Tako razmislja pametan biznismen.



  • @visekruna

    24.08.2016 18:20
    Ja mogu da ti analiziran, ali treba malo inteligencije da bi shvatio neke stvari, pa neću.

    Ti si pobrkao direktore i sindikat (sindikat organizuje protest-direktora postavlja lokalna samouprava). Za Pisa testove je ministarstvo "zaboravilo" da nas prijavi.

    Sve u svemu, ti misliš da si jako pametan, a nemaš pojma i neću da ti objasnjavam. Ja odoh iz ove države gde se ceni znanje, a ne lupetanje i analize Inspektora Visekrune. Tvojoj deci neka predaje onaj ko će da radi za minimalac. Dakle, ako misliš da treba da ti učim decu džabe jer nisi sposoban da zaradis kao privatnik, to se neće desiti. Decu će ti učiti onaj ko nije sposoban da radi ništa bolje, pa analizirate zajedno. Pozz.
  • Inspektor Višekruna

    24.08.2016 17:18
    Nisam policajac a Inspektor Višekruna je lik iz državnog posla. Umesto da analiziraš ime mogao bi analizirati nešto iz mojih postova. Na primer zašto su direktori krili upražnjena radna mesta, na koja bi bili obavezni primiti višak iz drugih škola? Prosveta jadna i bedna, a koliko se plaća za takvo radno mesto?
    Zašto se ne smanje plate na minimalac nastavnicima kojima su đaci na maloj maturi postigli znatno drugačiji uspeh, nego u dnevniku?
    Budi pametan pa prokomentariši to! I na primer kakvi su bili rezultati na PISA testu zadnji put?
    A đaci navodno uspešni na međunarodnim takmičenjima?
    Ne meri se uspeh obrazovnog sistema prema najboljima. nego po tome kakva je većina đaka koja izađe iz škola.
  • Privatnik

    24.08.2016 14:24
    Profa
    Krajnje je vreme da se privatizuje i Telekomi EPS .Eto privatizovan i NIS, pa Srbija nije propala.Samo Rusi uveli red u firmu.Nema lezilebovića i neradnika više da filozofiraju.
    Plaćam poreze, namete, prireze, doprinose za zdravstvo, takse, a prodaju mi mačku u džaku!
    I svi hoće da 800.000 zaposlenih u javnom sektoru i 1.500.000 penzionera ima lepa primanja i bude srednji sloj.
    Sve na račun 500.000 ROBOVA ( bez zagarantovanih prava po osnovu rada koji ne štrajkuju) u privatnom sektoru.
    Limitirati SVE PLATE koje isplaćuje država na 40.000 mesečno.
    Ko ZNA, MOŽE I UME I HOĆE VIŠE neka krene u privatnu praksu.
    U banku po poslovni kredit i krećite sa biznisom, manite me više demagogije, da ja plaćam ogromne poreze,da bi vi imali zagarantovane velike plate, jer imate fakultete.
    PS Iako sam privatnik imam završen državni faks i specijalizaciju, sve od pre 20 godina, tek toliko da mi ponovo ne bi citirali Andrića. Najnesposobnji i najneobrazovaniji rade kod države, moj profo.
  • Istina

    24.08.2016 13:45
    Ha ha ha
    Istina je da su skoro svi odlični i u državnim školama.Dokaz je OGROMAN BROJ VUKOVACA. Čoveče, pa svaki drugi učenik je vukovac.
    Da se znanje ne ceni ni u državnim školama dokaz je i to što je OCENA(prosek) nosilo 70 bodova, a ZNANJE (test) samo 30 bodova za upis srednje škole! Normalno , nagrade sa državnih i republičkih takmičenja NISTE BODOVALI kako se vukovci (sa nagradom na takmičenju mesne zajednice i opštine) ne bi istraumirali!
    Roditelji plaćali 300 EUR PRIPREME za polaganje prijemnog i to nastavnicima iz DRŽAVNE ŠKOLE. Nije poenta da ih pripreme, već da im pomognu da PREPIŠU ili URADE TEST!
    A o poklonjenim ocenama ( za prezentacije) i o ocenama koje je poklonilo nastavničko veće neću ni da pričam
    Osim toga nastavni planovi i programi su toliko zastareli da učenike nakon završene bilo koje državne škole ili fakulteta ne osposobljava NI ZA ŠTA. Ne dobiju nikakvo funkcionalno i praktično znanje za POSAO.
    I na kraju šta? Opet roditelj traži VEZU da dete zaposli gde? KOd države, tamo je najisplativije!
    Diplome privatnih i državnih škola i fakulteta su izjednačene. I treba.Kad sabereš koštaju isto, a ZNANJE ne garantuju.Toliko.
  • Profa

    24.08.2016 13:40
    Braco i sestre , rece jedan NOBELOVAC :"Dodje vreme kada pamet zacuti, budala progovori,a fukara se obogati". Bojim se da je to vreme odavno doslo u ove nase krajeve. Svaki komentar je suvisan.
  • Ha ha

    24.08.2016 12:05
    Najjaci je ovaj sto kaze 1200 evra i nista ne moram da placam :).

    Naravno, svi su odlicni i ceka ih radno cim zavrse privatnu skolu jer obrazovanje NIJE BITNO. To ovom narodu ne smeta, nego je kriv profa sto dete ne moze da nadje posao.

    Bas sam se ismejao.
  • Profa

    24.08.2016 10:19
    Roditelju
    Pa draga moja majko ili oce, niste pazljivo procitali komentar. Vase dete zasluzuje mnogo vise i od tih 20000.u pekari ili kod kineza i od nasih 40000.din plate. Znam da kod njih ima svasta kao i u celom drzavnom sektoru. Istina je da imamo platu koja ne kasni , da su nam uplaceni doprinosi ,ali ja pitam da li je to privilegija ili nesto normalno. Pitaj one koje sam naveo u komentaru sta oni imaju od drzave pa nas uporedi. Kreni od Epsa- Ribarac, Norcev , Igalo....... sve povlasceno a o jubilarnim nagradama ne smem ni da napisem cifre. Ima tu i ekstra inzenjera kojima ne umanjujem rad i znanje i koji su to zasluzili. Svaki posao cenim i nemam nista protiv i montera i ljudi koji imaju zanate urukama. Poenta price je da smo daleko od njih u primanijima a isto smo na drzavnim jaslama kao i oni. Eps je i mala maca u odnosu na agencije i nase gubitase gde ljudi imaju ogromna primanja. Zamisli da njima smanje plate na 40000.kakav bi tohaos bio. Elem . Razumem ja vas upotpunosti i znam da ste kivni na sve, ali mislim da ne treba nas da kritikujete, vec one koji su ovo uredili i uradili. Svaki nastavnik bi vasem detetu dao podrsku u svemu jer je to zasluzilo!!!!!! Mi cenimo obrazovane , ostali slabo ili nikako!!!!! Pozdrav i zelim vasem detetu svu srecu-zasluzilo je!!!!!
  • Недељко

    24.08.2016 09:44
    Подршка
    Већ сам се понадао да са новим министром долазе и нови и бољи школски програми. Понадао сам се да и вама сметају пренетрпани наставни програми и да новог министра желите да упозорите на то - штрајком. Међутим, у питању су паре - и то ваше паре. Добро, онда ништа од подршке, али вам желим успех у реализацији ваших захтева.
  • Crni Bombarder

    23.08.2016 23:45
    Poenta je u tome sto nisu vasi novci kod profesora. Nemaju profesori ni stanove, ni vile, ni limuzine. Jedva prehranjuju sebe i svoju decu. Ali, kad je ovaj narod nesto shvatio.

    Ali vidim ja da vama, kao ni vasoj deci, nije uzor profa kao obrazovan. Vama je idol onaj sto ima novce, kola, vile, kajle, evre... Nemojte se cuditi kad docekate i vece zlo s vasom pamecu.
  • @Insp visekruna

    23.08.2016 21:04
    Koliko vidim po imenu, ti si iz policije, ali po komentarima, nemas pameti za inspktora. Prema tome, zavrsio si sestomesecni kurs i imas vecu platu od drzave nego profa sa fakultetom. Lopovi kradu sve, od bicikla do automobila. Ne mozete da pretrcite ni 100 m jer svo radno vreme sedite u pekarama i kafanama. Da ne pricam kako gadjate iz pistolja.

    Srpski djaci na svim takmicenjima osvajaju prestizna mesta. Koji god svrseni djak ode u bilo koju drzavu, ima znanje i zna posao.

    Srbijo moja, ne nadaj se nicem boljem nego sto si do sad dozivela. Uspele su drzave u kojima je znanje i ucenje bitno i narodi koji su shvatili znacaj prosvete. Ja odavde idem, a vi bauljajte i dalje u mraku jos decenijama. Dok glupaci kroje sudbinu intelektualcima, promeniti se nista nece.
  • Aj fakturiši

    23.08.2016 16:16
    Štrajk
    Da te obavestim da privatne srednje škole koštaju oko 1.200 EUR godišnje, a neke daju i laptop gratis..
    Ne moram da plaćam ni privatne časove, školski dinar , ni obezbedjenje.
    Čekam tvoju fakturu, da odlučim gde da upišem dete.
    Usput, baš sam znatiželjan jel štrajkuju prosvetari iz privatnih škola ili samo ovi razmaženi , okačeni na bužet?
  • RODITELJ

    23.08.2016 14:39
    Profa
    E moj profo, završilo moje dete Državni fakultet sa prosekom preko 9 i radi u pekari za minimalac! Kad bi mogao da ga zaposlim bilo gde kod države, bio bih srećan. Redovna državna plata od 40.000' i sva prava iz radnog odnosa su SAN za moje dete i za još mnogo druge dece u Srbiji.
    Dragi moj profo, raspitaj se sledeći put kad kupuješ nešto u pekari, na pijaci, kod Kineza ŠTA SU ZAVRŠILI TI PRODAVCI koji rade za minimalac.
    Većina ih ima završen DRžavni fakultet, ali im država nije našla posao.
    Tvoja pretpostavka da kod privatnika za minimalac rade neobrazovani JE POGREŠNA.Pitaj iznenadićeš se ima lekara, profesora, inžinjera, pravnika....
    Državni posao je privilegija.Paradoks u Srbiji je da ŠTRAJKUJU PRIVILEGOVANI,tj radnici državnog sektora. medju kojima su i prosvetari.
    Probudiote se iz tog sna u kome živite, otvorite oči ,videćete realnost Srbije.
  • Profa

    23.08.2016 11:54
    Procitao sam svaki komentar pazljivo! Nije mi jasno koliko nas ljudi u drzavi preziru i apsolutno ne podrzavaju. Ali to je tako!!!! Doktori i mi smo u zizi javnosti i nomalno je da smo prvi na udaru. Niko nije napisao nesto o vozacu u Srbijagasu i njegovim primanjima ,elektricaru koji sa trecim stepenom skole ima skoro duplo veca primanja, agencijskim misevima koji imaju troduplo vece plate itd itd itd. U skoli gde radim svi nastavnici drze dopunsku i dodatnu nastavu tako da roditelji ne treba da placaju privatne casove. Ali to je postao trend, trend sa kojim imaju alibi za kritiku. Tvrdim da za to nema potrebe.Pola roditelja ni ne zna gde je skola a kamoli sta im deca rade kako se ponasaju . Ti nas i kritikuju. Imam odlicnu saradnju sa roditeljima dece kojima sam staresina i znam da ima fantasticnih roditelja koji saradjuju i dolaze na razgovore. Mi trazimo malo vise postovanja. Niko od nas ne trazi plate od 100.hiljada.Trazimo da nas izjednace ili priblize sa gore navedenim. Kriticari- sutra da vam deca zavrse Drzavne fakultete i rade za 40000 dinara ,pitao bih vas tada za komentar. Ova drzava ima fantasticne profesore koji savesno rade svoj posao.U pravu ste da ima i onih koji svoj posao ne obavljaju kako treba . Oni ne cine kompletnu prosvetu i mislim da treba da kritiku upucujete pojedincima, i da u isti kos ne stavljate ljude koji casno i savesno rade za 40000 dinara
  • Inspektor Višekruna

    22.08.2016 23:12
    Samo još nešto!
    Ako su prosvetari potcenjeni, zašto se za radno mesto u prosveti podmićivalo sa 5000 evra?
    Svi koji će sada tvrditi da to nije tačno, neka mi odgovore zašto su direktori krili mesta na kojima ima manjka. Da nisu morali bi zaposliti višak iz drugih škola (bez podmićivanja).
    Prosvetari se bore isključivo za svoje privilegije za kvalitet nastave ih baš zabole.....
    Kada su bili protesti protiv zakona o radu, nigde ih nije bilo. Zašto se ne traži nagrađivanje i kažnjavanje po zasluzi. Lako je videti da ako neki nastavnik daje učenicima prosečno recimo 4,6 a njegaovi mali maturanti iz tog predmeta urade oko 27% zadataka, nešto nije u redu.
    Gde su prosvetari da protestvuju što je minimalac već nekoliko godina 121 din/h? potpuno nesolidarni sa drugima, a očekuju podršku javnosti! I moj profo ako te Šarčević proglasi viškom i tebe čeka tih 121din/h i bićeš srećan ako i to nađeš veruj mi.
  • Istina

    22.08.2016 19:02
    Aleksandar
    Odakle Vam ideja da mladi NE ŽELE da rade u prosveti?
    Upravo je situacija obrnuta STRAŠNO ŽELE, ali se u prosveti nije baš lako zaposliti.
    Državna redovna plata od 45.000 neto (bruto oo 77.000) i sva prava po ugovoru o radu (bolovanje, topli obrok,prevoz, jubilarne nagrade,ola la godišnji) je PRIVILEGIJA U SRBIJI.
    Evo kad bi Vi koji ste nezadovoljni recimo dali otkaz, sigurna sam da bi Vaša radna mesta u roku odmah popunili mladi profesori sa biroa, koji ne mogu da se zaposle u struci,već prodaju povrće na pijacama.
  • aleksandar

    22.08.2016 15:25
    Neverovatno je koliko je kod nas rad sa decom podcenjen. Zaboravlja se stalno koja je stručna sprema u prosveti u pitanju i zašto sve više mladih ljudi ne želi tu da radi. Novim famoznim zakonima deca su zaštićena kao beli medvedi, a prosvetari poniženi na sve moguće načine. Sramota je da prosečna plata u prosveti bude ispod republičkog proseka i da se od istih ljudi traži da se maksimalno angažuju za svoj rad, kao da su došli sa druge planete, kao da nemaju svoje porodice i svoje brige kako bi sa mizernim platama prehranili svoje najbliže. Dok god se nešto sistemski ne uradi, dok se ne uvedu platni razredi, dok ne bude plaćena struka i znanje, ne vidim ništa dobro. Podrška prosvetarima da istraju u svojim zahtevima i da nauče da cene sebe, svoju struku i svoj rad.
  • B

    22.08.2016 14:28
    Obrazovanje? Cemu? Kome?
    Sve je manje razloga da obrazovanje bude obavezno, da uopste postoji. Drustveni trendovi i volja elite su takvi da je obrazovanje nepotrebno, cak stetno po interese onih koji vladaju drustvom. Neobrazovanom masom je lako manipulisati, guta svakog dana nove i nove lazi i besmislice kao od sale. Kad se ukine obrazovanje, vladajucoj eliti ce biti dovoljno da pokori medije i da preko njih krene da narodu ispira mozak; on ce sve verovati jer nema drugih saznanja niti osnova na kojima bi logicki zakljucivao.
    Kad se neobrazovan covek blamira, onaj koji je obrazovan, a to slusa ima transfer blama. A sta kad (ne ako, nego kad) u blizini ne bude nijedan obrazovan covek?
    Ok, kazete vi, a dobar posao i plata za obrazovane ljude. E, pa bar u Srbiji najbolju platu imaju oni koji se u svemu slazu s voljenim vodjom i kojima nijedna nepodopstina nije strana da bi mu ugodili. Zanjih se lako nastanca ju diplome. Nije li nas Toma master (of universe, a i sire), a da se ne zna ni sta je, ni gde, ni kad studirao.
    A ostali? Ostali u velike i kljucne investicije, da rade za manje od 200EUR, ko je dobar moze u SLovacku, da sklapa televizore za 500EUR.
    Znaci, gospodo prosvetari, razumem vase ideje, ali se bojim da cete uskoro postati samo proslost ili egzotika, kao kocijasi nakon pojave automobila. Ovoj zemlji ne treba obrazovanje, a znanje i kriticka misao ce uskoro postati kaznjivi.
  • Podrška prosvetarima

    22.08.2016 14:23
    Zbog ovakvog mentaliteta nam nikad i neće biti bolje. Poredimo ljude koji nam obrazuju decu, koji bi trebalo da su višestruko bolje plaćeni, sa privatnicima i onima koji rade za minimalac u fabrici? Da li stvarno mislite da su to jednako odgovorni i bitni poslovi???
    Finska je preporodila školstvo, shvatila koliko je važno ulagati u njega i modernizovati ga, i primer je da nikad nije kasno za promene. Slažem se da među prosvetarima ima ljudi koji loše rade svoj posao i koji bi trebalo da budu uklonjeni, ali ovako pljuvati po ljudima koji su kvalitetni nastavnici je suludo. Umesto da stanemo na stranu prosvetara i borimo se da deca dobiju bolje obrazovanje, izmanipulisani smo da mislimo kako oni bogzna kako lagodno žive i ništa ne rade. Puštamo državu da sprovodi svoju zamisao - što lošije školstvo, to više neobrazovanih ljudi koji nisu razvili sposobnost kritičkog mišljenja, koji se lako pale nacionalizmom i senzacionalističkim tekstovima i veruju u svako stranačko smeće koje im se servira.
  • @MarijaS

    22.08.2016 13:33
    Marija, i ja sam čula da dobri prosvetni radnici drže privatne časove (ih, čula - ja im i plaćam za tu uslugu), pa tako i oni dodatno zarađuju. Zašto i to ne računaš kad ostavljaš ovako debilne kmentare???
  • MarijaS

    22.08.2016 12:53
    Čula sam iz više izvora da kod privatnika radnik dobije zvanično 20 do 25 hiljada dinara, a na ruke ostatak, često i duplo veći. Dobar radnik se i u Srbiji kod dobrog privatnika dodatno nagrađuje, u prosveti je mrtvo more, radio ne radio, isto ti je. Finska i Japan su npr. države gde se prosveti poklanja dužna pažnja, zadovoljni su svi u tom važnom procesu obrazovanja, a pomenute države se smatraju uspešne u svakom pogledu.
  • Prosvetni radnik

    22.08.2016 12:51
    1. Svi koji kažu da prosvetari ne štrajkuju samo zbog plata - neka još jednom pažljivo pročitaju ovu vest. A mogu da pročitaju i ranije objave po ovom pitanju. Prosvetari NEĆE imati podršku roditelja (i javnosti) dokle god je to tako. Dok ne obustave rad jer traže korenitu promenu školskog sistema, nisam zainteresovana za njihove zahteve vezano za plate, kao što ni oni nisu zainteresovani za to da menjaju način rada, udžbenike... i još mnogo toga, a naročito ne shvataju da su oni tu zbog đaka, a ne obrnuto.
    2. Samo mali broj prosvetara zaista radi svoj posao. Zbog toga šaljemo decu na privatne časove, u mom slučaju od 7. razreda, jer od tog nivoa ja više nemam dovoljno znanja da sama radim sa detetom. Počnite da radite svoj posao kako treba, bez obzira koliko ste malo plaćeni (nažalost, jedan deo vas to ne može ni da hoće, jer NEMA adekvatno obrazovanje), pa ćete imati i podršku roditelja i rezultate koje deca postižu kao satisfakciju. Onda možete da tražite i veće plate.
    3. I možda najvažnije - prosveta se finansira iz budežeta, koji, pak, pune baš ti zaposleni koji rade kod privatnika za minimalac, jer danas još samo privatne firme u ovoj zemlji kako-tako rade. Ne možete očekivati da zarađujete više od ljudi od čijih se plata izdvaja za vaše plate. To je tužna sudbina svih nas koji živimo u ovoj "državi".
    4. Ne vidim tendenciju da opada potražnja za radnim mestima u prosveti. Još uvek se zapošljava isključivo sa debelom vezom i kovertom. Zašto je to tako??
  • Inspektor Višekruna

    22.08.2016 12:15
    Sedi jedan
    Koliko stvari treba da drži u glavi dipl. ing. koji radi za 40000, kod privatnika naravno?
    NJemu se dužnosti i program svakodnevno menjaju, a po vašem nastavnom planu kompjuteri još imaju flopi diskove.
    Učiš decu a ne razlikuješ javna preduzeća od državne uprave.
    Suština problema je u tome što privatni sektor finansira javni a ne obrnuto.
    PS znam osobu koja je predavala stručni predmet godinu ili dve, a sada radi za desetak hiljada veću platu i kuka za prosvetom.
  • Profa

    22.08.2016 11:50
    @ inspektor visekruna
    Upravo zato sto postoje ljudi kao doticni koji realnoscu smatraju " radjenje kod privatnika za 20 hiljada i srecom sto imaju i toliko" nasa zemlja i ljudi su tu gde jesu. U debelim g...a. Ali nije on kriv sto mu je mozak doveden u stadijum da je sretan ako prezivi mesec i da za njega ne postoji nista bolje od toga vec oni koji su masovno zadojili naciju da tako razmislja.

    Sto se prosvetarskog posla tice, o cemu ne bih previse polemisao, ja bih gispodinu vusekruni zadao sledece: da samo 45 minuta prica bez prestanka o nekoj temi...pa ce videti koliko je to lak posao..ako to kojim slucajem uspe ( u sta sumnjam )sad to neka to sabere sa 6 ili 7 casova koji neretko sadrze potpuno DRUGU MATERIJU ILI CAK DRUGE PREDMETE za razlicite godine pa ce doci do zakljucka koliko informacija treba svaki profesor da drzi dnevno u glavi. Izlisno je govoriti koliko to zahteva pripreme za svakog ko odgovorno i kvalitetno radi svoj posao VAN SKOLE. Dodajte tome neretko nevaspitanu i bezobraznu decu koju treba motivisati i zainteresovati za rad i ucenje pa ce svako normalan shvatiti zasto ovaj posao vredi vise od 40 hiljada koliko smo placeni. Ende.
  • Inspektor Višekruna

    22.08.2016 11:18
    @Zanovetalo
    Gde ti živiš?
    Znaš li koliko ljudi sa fakultetom radi, recimo, Lear-u na traci za minimalac ili malo više. Ima među njima i prosvetara koji bi se rado menjali sa vama. Verovatno bi i više cenili radno mesto, pa bi radili kvalitetnije.
    A ko sa fakultetom kod privatnika zaradi više od nastavnika, taj ima preko 200 radnih sati mesečno, dok prosvetar ima 100.
  • Inspektor Višekruna

    22.08.2016 10:54
    @Profa
    Ako vam je toliko loše, zašto se ljudi otimaju da rade u školama?
    Prosvetari stalno kukaju da su im plate ispod proseka, prećutkujući činjenicu da oko 80% zaposlenih prima plate ispod proseka.
    Svi koji rade za 20000 nemaju kvalifikacije ili se nisu snašli? Probaj malo da radiš kod privatnika, da te obavestim, te firme se često zatvaraju, i ako u pedesetoj godini ostaneš bez posla srećan si da radiš za pomenutu sumu.
    Koliko si van realnosti, ne znaš ni šta je javna uprava. EPS i vodovod sigurno ne spadaju u javnu upravu.
    A ako je plata tamo sa fakultetom 60000 i dalje ste plaćeniji po radnom satu.
  • Namćor

    22.08.2016 09:38
    Zanovetalo
    Postoje u Srbiji i privatne škole i privatne lekarske ordinacije.
    Dajte otkaz kod države, postanite privatnik i odredite sebi platu koju mislite da vam pripada.
    Kada na neto zaradu platite poreze i doprinose 68% i poplaćate SVE TROŠKOVE POSLOVANJA. videćete koliko vas država mnogo i neopravdano plaća!
  • Profa

    22.08.2016 09:32
    Strajk
    Svi koji kazu da rade za 20 hiljada ili se nisu skolovali pa nemaju kvalifikacije ili se nisu snasli u zivotu. Svako treba sebe da ceni vise od toga a ne da kuka na ostale koji imaju vise. Problem je sto su prosvetari koji su zavrsili sve potrebne kvalifikacije faks + master nemaju dovoljno za zivot i to je cinjnica. A drugi u drzavnoj upravi kao Eps ili vodovod imaju 60+ hiljada.i to je tako svake godine zato se i strajkuje svake godine. Dok ljudi ne shvate da je profesorski posao ne samo da obrazuju vec i da vaspitavaju decu ( mnogo puta se desi da profesor mora i da razgovara sa indisponiranim detetom o licnim stvarima i motivise ga i pripremi za cas sto nije jednostavno ) nece ni biti razumevanja za to da je 40 hiljada za sve to smesno mali novac.
  • U pravu sam

    22.08.2016 09:32
    Vladimir
    Zarade i prosvetari preko 60.000 .
    Uračunaj im pored redovne plate i dodataka na platu zaradu od privatnih časova, vodjenja ekskurzija i proviziju od izdavača udžbenika.
    Ovu svoju dodatnu zaradu ne prijavljuju i ne plaćaju poreze i doprinose na nju, a hoće uvećanu platu iz budžeta od poreza koje uglavnom PRIVATNI SEKTOR uplaćuje ,a radi za manju platu od prosvetara.
    Alo, otvorite privatne škole i agencije za obuku, plaćajte poreze i doprinose za svoju zaradu od privatnih časova,. Ako hoćete veće plate-punite i vi budćžet malo.
  • sara

    22.08.2016 06:00
    muka mi je
    Jos jedan negativan pocetak skolske godine. Ja sa 20 350 din platom kupujem knjige za 7800 jer polovne ne mozemo da nadjemo. Sa ovom platom je jako tesko pogotovo kad si jedini zaposleni u porodici s dvoje dece. Da mi je samo tri meseca njihove plate pa da danem dusom...barem na kratko.
  • vladimir

    22.08.2016 05:20
    niste u pravu
    Vi sto napadate prosvetare mislite da je lako raditi u skolama sa decom, ja licno znam kakav je to posao i ne bi ga radio ni za 60.000din, kivni ste na ljude koji treba da izadju na kraj sa vasom decom koja su sve gora i gora a nije ni cudo s obzirom kakvi su im roditelji
  • budala

    22.08.2016 02:07
    Sve vas ovde što potcenjujete druge bi trebalo da je sramota. Nastavnik u školi provede 4, 5, 6 sati dnevno, ali radi mnogo više, ako pošteno radi svoj posao. Kao i svuda, ima i ovakvih i onakvih. Nastavnik ima zakonom regulisan godišnji odmor. Kad su deca na raspustu, nstavnici nisu, jer nastavnici nemaju raspust. Mislite šta hoćete.
    Cela država nam je jadna i bedna, mi svi jadnici i bednici, a samo su prosvetari krivi što se bune i, interesantno, svi uvek misle da je samo zbog novca. Da čovek pukne od smeha. Nijedan štrajk prosvetnih radnika nije započet samo zbog novca, nego zbog katastrofalnog stanja i propadanja celokupnog obrazovnog sistema sa kojom ide i degradacija celokupne profesije. Ali hajde, pošto se misli da je sve uvek zbog para, jer to je jedino što mediji prenose i izvlače iz konteksta, reći ću sledeće: niko od nas NEMA DOVOLJNO za život. I ne interesuje me što neko ima 50 ili 60 ili 20, jer, ponavljam, opet nam nije dovoljno da preživimo, za najosnovnije potrebe. A o tome šta nastavnički posao podrazumeva ne vredi pričati nikome ko misli da je neki, (bilo koji) posao lak.
  • Lusi NS

    22.08.2016 01:56
    @prosvetar: znamo kako se radi i nije nas sramota. Skolski kalendar za narednu godinu 185 RADNIH dana, 180 neradnih. Iskolovala sam dvoje dece, dok su isli u osnovnu skolu stalno smo slusali: Radite vise sa decom, samnom niko nije radio, nije ni bilo potrebno, sve sam naucila u skoli, moja deca kod kuce. Bila sam u dve skole u Skolskom odboru i znam kako se radi, juli i do pred kraj avgusta, samo pomocno osoblje u skoli. Retki su prosvetni radnici koji salju decu na popravni, jer onda moraju da im odrze nekoliko dodatnih casova i organizuju popravni, a to iziskuje dodatni napor.Mali je broj prosvetara koji zasluzuju postovanje, a oni bas i nisu omiljeni kod kolega. Sami ste krivi za srozavanje ugleda, sve dok ne ocistite profesiju, od onih zbog kojih vas narod blati, bicete tu gde jeste.
  • Marko

    22.08.2016 01:11
    Podržao bih ih da su ikad znali da štrajkuju za išta drugo nego za trpanje još novca u svoje džepove. Obrazovni sistem u raspadu i loš sam po sebi, školujemo idiote, deca koja se izdvoje najvećim delom mogu da zahvale nekom spoljašnjem faktoru van zvaničnog sistema obrazovanja. A ovi samo o parama i nagradama. Čuj, nagrade ej... Hoćete i trinaestu platu? Vidim neki se žale i kako su ima prava uskraćena? Molim?! Jesu prava nastavnika bila uskraćena i kad su doveli do samoubistva Alekse Jankovića. Kako vas bre nije sramota? Ruke su vam i previše odrešene i to tamo gde ne treba.
  • Dado

    22.08.2016 00:39
    Nisam prosvetar, i sramota je koliko je prosveta podcenjena. Takođe me čudi što uvek prave ustupke, već treba sve obustaviti pa da vidimo. A oni koji su zadovoljni minimalcem, i uvek glasaju za iste, nek gladuju...
  • Mali

    22.08.2016 00:18
    Treba da štajkuju, da traže više, bolje, poštenije, neka ukinu stranke, smanje poslanike, ukinu privilegije, vozače, savetnike, partijsko zapošljavanje, a vi ćutite i neka vas tucaju u tu vašu praznu glavu i slušajte bajke, labelo premijera ili predsednika ili naše maje ili Jorgovanke, Vulina, Dačića, a svi plivaju u lovi i bogatstvu ,a šta su dobro doneli ovom narodu, osim njima samim i njihovim rodjacima, kumovima ,komšijama, ljubavnicima, uvlakačima...
  • Zanovetalo

    22.08.2016 00:04
    Ja ne znam sta ovim ljudima sto komentarisu dole nije jasno. Neko ko se skolovao malo duze nego vi, draga gospodo sa minimalcem u privatnom sektoru, ne moze da ima istu platu. Ne mogu da poverujem da ljudima koji se bave obrazovanjem vase dece zelite da imaju minimalac. Iste price krecu kada se pomenu plate nas iz zdravstva. Ne pomislite nikada da vas zivot zavisi od coveka koga posle 20 godina skolovanja placate kao opstinsku salterusu.
  • Strajk

    22.08.2016 00:02
    Ok, lepo da vam isfakturisemo koliko kosta to sto mi radimo? Da za 30+ dece po razredu ispostimo svima racune? Ko nema da plati, ne mora da ide u skolu? Ili da vam izvrsitelji plene imovinu zbog skolovanja dece? Nije daleko, ovakvim politikama cemo i doci dotle. Pa ces ti lepo prvih 20 godina staza vracati kredite za skolovanje, a poslednjih 20 placati lecenje, jer te stres izjesti. Caos
  • bravo za prosvetare

    21.08.2016 23:44
    ko je vama kriv sto cutite?
    oni se bore za sebe i treba
    kad bi se svi digli glas i uzeli metlu korovnjacu da ocistimo ovaj slajm bilo bi nam bolje
  • Milos

    21.08.2016 23:37
    Drugi rade za 20.000
    Prosvetari SRAM VAS BILO! Drugi ljudi u Srbiji rade za 20.000 dinara a VAMA je UVEK MALO. I jos LAZETE, sa dodacima koje imate na platu dodjete do 45.000-50.000,a dnevno ste u skolama 4 SATA, licno znam jer imam u porodici nastavnika!
    Prosvetari pisite minuse ali je ovo ZIVA ISTINA, da znaju drugi ljudi, toliko od mene
  • prosvetar

    21.08.2016 23:36
    Kako vas nije sramota?Nemate predstavu o tome koliko se radi,ako se radi pošteno!Godišnji odmor je zakonom regulisano pitanje.Ako deca imaju raspust,nemaju ga prosvetni radnici!Stanje u prosveti je užasno loše,izmenjeni su propisi,a malo toga na bolje,roditeljima i deci data su ogromna prava,a prosvetar je potcenjen statusom,platom...
  • Gordana

    21.08.2016 22:08
    Auuu
    Upravo tako, koliko mesecno trosim novca trosim na privatne casove, a o svom vremenu da ne pricam. Uzgred, kada ste culi da je neki prosvetni radnik dao otkaz i otisao u neku firmu? Ne razumem i ne podrzavam. Svake godine je isto, imaju stav kao da svi u drzavi imaju minimum 80000, a oni 40000.
  • Samo pitam

    21.08.2016 22:00
    Da li plaćate porez na zaradu koju ostvarite od davanja privatnih časova i vodjenja ekskurzija?
  • Inspektor Višekruna

    21.08.2016 21:43
    Prosvetari
    A zašto jednom ne protestvujete usred raspusta?
    Sa obzirom kako većina vas radi svoj posao, plate bi vam trebalo smanjiti.
    Nastavnik ima 20 časova nedeljno, otprilike znači da radi četiri dana nedeljno, od recimo osam do trinaest časova. To je 20 časova provedenih na poslu nedeljno, polovina normalne radne nedelje.
    Ako tome dodamo i raspuste, vrednost radnog časa vam je kao kod zaposlenog koji sa 40 radnih sati zaradi stotinak hiljada, više nego što dobija prosečan lekar ili dipl. ing.
  • gari

    21.08.2016 21:39
    a uuu vec sam se zabrinuo septembar na pragu a nema strajka, ali evo ga ipak, nego kako ide sa ugradnjom oko udzbenika, u kom ludom svetu u istoj skoli dete nemoze da nasledi knjige iz prethodne godine, sad jos traze zabranu polovnih, nekad su se udzbenici nasledjivali generaciajma a to nije upropastilo izdavace, sve u svemu ...prosveta je teska struka, malo radi mnogo kuka
  • Lusi NS

    21.08.2016 20:24
    @Strajk: Ko ce da ih skoluje? Profesori na minimalcu? Kao prvo, profesorska plata je DVA minimalca, koju dobijete za 20 casova nedeljno. Sto se tice poziva, svi na ulice, nesto se ne secam, da su se prosvetari javno oglasili, kada su poljoprivrednici strajkovali. Pozivate samo onda, kada se radi o vasim platama, jadno.
  • auuu

    21.08.2016 19:41
    Kada vi prosvetari mislite da počnete da se bavite svojim poslom.
    Ja kao roditelj svaki školski dan moram da izigravam nastavnika je vi to niste u stanju.
    Samo znate da tražite veće plate. Prvo ih zaradite jer ni ovo niste zaslužili.
  • REŠENJE

    21.08.2016 18:10
    Štrajk


    Kome je mala plata u prosveti- pravac u privatni sektor, da zaradite više.
  • PRIVATNI SEKTOR

    21.08.2016 18:08
    Štrajk
    Mi radimo za minimalac jer su nameti -porezi i doprinosi na plate čak 68%.
    Kada meni moj gazda isplati minimalac od 21.000 dinara ODMAH PLATI DRŽAVI poreze i doprinose na moju platu dodatnih 13.000 dinara da bi državni uposlenici, pa i vi u prosveti primili svojih 40.000 neto plus još 25.000 za vaše doprinose za pio i zdravstveno.
    Nas PETORO U PRIVATNOM SEKTORU RADI ZA VAŠU JEDNU PLATU.

  • Strajk

    21.08.2016 17:44
    @privatni sektor

    Da li su ti prosvetni radnici krivi sto tebi privatnik zakida platu i isplacuje minimalac? Moji svi poznanici iz privatnog sektora imaju dva do tri puta vece plate od mene u prosveti, iako smo isto godina proveli u skolovanju. Sta da radim, skolovali su se za atraktivnija radna mesta od mene. Verujem da zelis da se tvoja deca iskoluju da mogu da se zaposle kod privatnika za visoke plate? Ko ce da ih skoluje? Profesori na minimalcu? Saberi se. Tice se svih nas.
    Svi na ulice. Svi u strajk!
  • radul

    21.08.2016 17:19
    dosta
    vam je i tako samo sedite!
  • Zivan

    21.08.2016 17:16
    Ovi svake godine sstrajkuju, a bar polovina zaposlenih u prosveti je vissak. Jednostavno, sada je oko 712.000 uccenika u svim osnovnim i srednjim sskolama, a ima za 29 odsto vise zaposlenih nego pre 25 godina kada je bilo blizu 1.032.000 djaka u oba nivoa obrazovanja...
  • PRIVATNI SEKTOR

    21.08.2016 16:56
    Naš prosek je minimalac, tek da znate pre nego što krenete u štrajk

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna