Da nema vas koji vozite 30-40, mi sto vozimo 110 ne bismo imali u sta da udarimo :)
Salu na stranu, mislite da je veca opasnost ispravan auto koji ide 110 ili neosvetljeni ("maskirni") krs star 30 godina koji (jedva) ide 40 sa ko zna kakvim gumama i ko zna kakvim kocnicama? I sa ko zna koliko dekoncentrisanim vozacem? Puni su nam putevi takvih "opreznih" koji stvaraju kolone i cepove... I izazivaju preticanja i rizicne situacije i zapravo su pravi, inicijalni, uzrok vecine nesreca.
ne izazivaju udese oni koji voze 30-40, nego vi koji mislite da vozite bezbedno sa 110 po ledu. vi ćete se slupati samo jednom i to je to. najgore je što ćete ubiti još nekog. ovi sa 30 na sat mogu da se čukaju koliko hoće, njihov trošak, bar nikog neće ubiti.
Prilagoditi način i brzinu uslovima puta! Ako piše da je dozvoljeno 120 ne znači i da se može tolko!
Treba stalno gledati što dalje i predviđati šta će da se desi i šta nailazi. Znaci su jedno, oprez je drugo! Vozač mora da predvidi šta je ispred, npr. da kad izađe iz useka na most da će naleteti na vrlo klizav kolovoz, vetar, led... Obaška naši putevi i kolotrazi, rupčage...
Drugo: Pravilno rastojanje ne meri se dužinom nego brzinom! Optimalno je 2 sekunde rastojanja po suvom, a 4-5 sekundi po klizavom i mokrom. Ovo važi i za grad i za otvoren put.
Kako primeniti? Pa kad vozilo ispred prođe npr. banderu ili znak, brojiš u sebi dok ne prođeš i ti.
Vozači (početnici) se obično zbune kad prvi put broje i kad shvate da zapravo ne bi imali šanse da izbegnu problem ispred sebe... Amatere i početnike uvek prepoznaš po tome što misle da je dovoljno da drže 3-4 dužine ispred i iza sebe bez obzira na brzinu i uslove!
Znači to važi i za vozila iza vas - one koji se vam "lepe na branik", iskulirati i propustiti!
Budala iza je garant napaljeni amater koji neće stići da odreaguje! Džaba da ga biješ posle kad te slupa ili obogalji.
@dragance
Oduzmeš gas i(ili) prebaciš u mod "2" ili "S". To je mod kod automatika baš namenjen za klizavo i led (negde je to doduše mod "3"... Zavisi od marke - pročitati uputstvo koji je koji mod !)
Imas papucicu gasa koja je prilicno osetljiva na dodavanje i oduzimanje istog. Srbija binarna zemlja - ili 1 ili 0, ili crno ili belo ili pun gas ili puna kocnica. Nista izmedju
Kako voziti po klizavom: https://youtube.com/watch?v=TZQXuWzBC18
Mostovi su UVEK klizaviji zbog strujanja hladnog vazduha ispod mosta.
Naglo kocenje na klizavom dovodi do gubitka kontrole: kad se pritisne kocnica, tockovi se zablokiraju i onda je auto kao kamen bacen da klizi po ledu. Klizice onim smerom kojim ste ga bacili i okretanje volana nece nista promeniti.
Dragance, zadrzacu misljenje o ljudima koji kupuju automatike za sebe. Samo cu reci da to po meni nisu pravi zaljubljenici u voznju. Sto se tice brzine, ja sam tuda peglao veceras 110 ali zna se - ne cima se volan i ne dira se kocnica. Jeste, nije pametno, ali ne mogu s posla iz Beograda da putujem 2h. Mogu da razumem 80 km/h ali plasiti ljude i savetovati im da voze 30-40 km/h uz duzno postovanje nije normalno.
I da, vozim aktivno od 1992, presao skoro milion km, bez ijedne nezgode (ni tudjom krivicom). U saobracaju je bitna 100% koncentracija (nikada ne razgovaram sa saputnicima), posvetim se voznji i automobilu potpuno, prosto se stopim sa njim. I poznavanje granica zakona fizike i automobila.
Prođoh tuda verovatno 15-tak minuta pre tih sudara, nekoliko vozila je stajalo u zaustavnoj traci na mostu na rastojanju 50 do 100 metara između, nisu mi delovali da su se sudarili, a smetali su definitivno... Put je trebalo da bude bolje očišćen.
A sta da rade ljudi koji voze automatik ? Lako je biti vozac po snegu sa manuelnim menjacem ? Konkretno imam automatika i imam samo kocnicu i nista vise i nemam problema po snegu jer imam preko 20 god vozackog iskustva i to ne u civilnom saobracaju sto ides svaki dan na posao nego kamionskom. taxi i prevozu putnika autobusom i mogu ti reci da samo neprilagodjena brzina stanju puta odnosno uslovima saobracaja moze da izazove proklizavanje i okretanje vozila. Da su isli 40 ili 30km na sat i stisli kocnicu - zaustavili bi se bezbedno . Al ne,oni ga gaze 60-80 preko mostova i nadvoznjaka gde uvek ima leda i eto ti epilog...
Prosao sam sinoc i vozeci desnom trakom osetim da auto gubi kontrolu , brzina je bila oko 90 km. Prebacim se.na levu traku , nista i onda shvatim da su na desnoj traci kolotrazi. Neko ko ne obrati paznju, vozi brzo desna traka, klizavo samo ga izbaci i eto karambola
@ To je auto put, predviđen je da se jurca njime, zato se plaća posebno, pored naknade za puteve koja se izdvaja kod registracije.Kome je brzo, može da se klacka starim putem i to besplatno.
Do nezgode je doslo zbog neznanja i nedostatka vozackih vestina. Prosao sam tuda bas u to vreme i sve je ok, jeste klizavo ali zna se kako se vozi po klizavom - NE PIPA SE KOCNICA. Naucite tu prostu stvar vec jednom.
Ljudi jurcaju kao blesavi na tom mostu, i to baš "u pravcu Novog Sada", pa kada je klizavo onda naravno, karambol. Nego, šta bi sa onim detektorom brzine koji je nekada bio, barem kao psihološka barijera da ljudi malo uspore?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Lančani sudar desetak vozila na mostu kod Beške
Autor: Beta, RTV, 021/ foto: Uživo sa novosadskih ulica
Info
•18.01.2017.
•19:12 > 23:04
Komentari 22
Vozac
Salu na stranu, mislite da je veca opasnost ispravan auto koji ide 110 ili neosvetljeni ("maskirni") krs star 30 godina koji (jedva) ide 40 sa ko zna kakvim gumama i ko zna kakvim kocnicama? I sa ko zna koliko dekoncentrisanim vozacem? Puni su nam putevi takvih "opreznih" koji stvaraju kolone i cepove... I izazivaju preticanja i rizicne situacije i zapravo su pravi, inicijalni, uzrok vecine nesreca.
cvrc
Perica
Milos
Komsha
Podbarac
Treba stalno gledati što dalje i predviđati šta će da se desi i šta nailazi. Znaci su jedno, oprez je drugo! Vozač mora da predvidi šta je ispred, npr. da kad izađe iz useka na most da će naleteti na vrlo klizav kolovoz, vetar, led... Obaška naši putevi i kolotrazi, rupčage...
Drugo: Pravilno rastojanje ne meri se dužinom nego brzinom! Optimalno je 2 sekunde rastojanja po suvom, a 4-5 sekundi po klizavom i mokrom. Ovo važi i za grad i za otvoren put.
Kako primeniti? Pa kad vozilo ispred prođe npr. banderu ili znak, brojiš u sebi dok ne prođeš i ti.
Vozači (početnici) se obično zbune kad prvi put broje i kad shvate da zapravo ne bi imali šanse da izbegnu problem ispred sebe... Amatere i početnike uvek prepoznaš po tome što misle da je dovoljno da drže 3-4 dužine ispred i iza sebe bez obzira na brzinu i uslove!
Znači to važi i za vozila iza vas - one koji se vam "lepe na branik", iskulirati i propustiti!
Budala iza je garant napaljeni amater koji neće stići da odreaguje! Džaba da ga biješ posle kad te slupa ili obogalji.
@dragance
Oduzmeš gas i(ili) prebaciš u mod "2" ili "S". To je mod kod automatika baš namenjen za klizavo i led (negde je to doduše mod "3"... Zavisi od marke - pročitati uputstvo koji je koji mod !)
@dragance
Pogledajte video
Mostovi su UVEK klizaviji zbog strujanja hladnog vazduha ispod mosta.
Naglo kocenje na klizavom dovodi do gubitka kontrole: kad se pritisne kocnica, tockovi se zablokiraju i onda je auto kao kamen bacen da klizi po ledu. Klizice onim smerom kojim ste ga bacili i okretanje volana nece nista promeniti.
Samo bez panike.
:/
I da, vozim aktivno od 1992, presao skoro milion km, bez ijedne nezgode (ni tudjom krivicom). U saobracaju je bitna 100% koncentracija (nikada ne razgovaram sa saputnicima), posvetim se voznji i automobilu potpuno, prosto se stopim sa njim. I poznavanje granica zakona fizike i automobila.
Kiza car
dragance
A sta da rade ljudi koji voze automatik ? Lako je biti vozac po snegu sa manuelnim menjacem ? Konkretno imam automatika i imam samo kocnicu i nista vise i nemam problema po snegu jer imam preko 20 god vozackog iskustva i to ne u civilnom saobracaju sto ides svaki dan na posao nego kamionskom. taxi i prevozu putnika autobusom i mogu ti reci da samo neprilagodjena brzina stanju puta odnosno uslovima saobracaja moze da izazove proklizavanje i okretanje vozila. Da su isli 40 ili 30km na sat i stisli kocnicu - zaustavili bi se bezbedno . Al ne,oni ga gaze 60-80 preko mostova i nadvoznjaka gde uvek ima leda i eto ti epilog...
alias
Slobodan
:/
steva
@Сања
Vozač
Сања
:/
ff
Mario
DonJuan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H