Menu 021

Zabrana kombi prevoza stupila na snagu, moguće blokade puteva

Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji zabranjuje kombi prevoz sa manje od devet sedišta, stupio je na snagu u ponedeljak, zbog čega prevoznici najavljuju blokade saobraćajnica.
Info 14.02.2017. | 08:03
  • kombista
    20.02.2017 20:31
    Baš mi je drago što se botovi i ovde pojavljuju. Genijalno. Da vam čiča kaže nešto. Oni neće uništiti ovim zakonom divljake nego ove koji su registrovani i plaćaju porez. Divljak im je i dalje nedodirljiv. Kada Mirko iz Kajtasova svaki dan kombijem koji je registrovan na njega vozi svoje drugare iz sela u Zrenjanin svi će oni u kombiju potvrditi i inspektoru i sudiji da niko nije platio prevoz nego su oni drugari iz kafane. Što je u neku ruku i istina (da su drugari iz kafane, ne ovo za prevoz). A samo mislim koliko inspektora će biti posavljeno na putu Kajtasovo -Zrenjanin. Njih i ne interesuje Mirko iz Kajtasova koji uzme 40.000 mesečno, znaju oni da im je on nedodirljiv. Njih interesuju Tera i Gea koji imaju razrađeni prevoz i od kojih živi 200 porodica
  • Dr savic
    16.02.2017 18:08
    Recept
    Izbori su bliu pazi sta radis !
  • Borivoj
    16.02.2017 12:07
    Monopol

    Drzavi izgledaju netrebaju prihodi.Vlasnicima kombija koji se zele baviti prevozom treba
    promeniti uslove poslovanje cesca kontrola isparvnosti vozila - oni su odgovorni za zivote putnika,obavezan putni nalog,registrovana firma,uskladiditi obaveze odmora vozaca.
    Samo dobra volja i sve se moze urediti i resiti.Izgleda da nekom treba trziste i monopol.
  • Deks
    15.02.2017 16:53
    @Pera - Apsolutno netačno. Sa Gea tursom sam išao za Mađarsku i Rumuniju kombijima i nigde carinicima nismo morali bilo šta lagati. Kombiji te agencije svakodnevno prelaze te granice i carinski organi dobro znaju da je to komercijalni prevoz putnika. Kao putniku taj prevoz mi mnogo više odgovara jer je jeftiniji. To je vrsta deljenog taksi prevoza. Ukoliko vam je poteban prevoz do aerodroma u Budimpešti da li ćete izabrati da do Budimpešte stignete vozom koji je nepouzdan i netačan ili nekom od retkih dnevnih linija autobuskih prevozika? To uključuje da ćete imati dodatni problem jer kada stignete do Budimpešte morate da se snađete za prevoz do aerodroma. Skoro je nemoguće takav put planirati bez odlaska u Budimpeštu dan ranije i plaćanja prenoćišta. Znači višestruko skuplja varijanta u odnosu na prevoz kombijem kojim možete stići jeftino direktno na aerodrom i u doba dana kada vam odgovara. Ne razumem ovakav zakon. Šta će biti sledeće, ukidanje taksi prevoza? To nije ustavno.
  • NoName
    15.02.2017 10:46
    @Nsnn
    "uvesti lepo da ako se bave profesionalnim prevozom moraju imati polozenu D kategoriju i resen problem, a ne da se zabranjuje i sankcionise bez razloga"

    Odlicna ideja ali kako prijaviti kombi B kategorije za prevoz putnika, ako je za prevoz putnika potrebna D kategorija? Da li napisati u zakonu "ako se ovo vozilo B kategorije koristi za prevoz putnika, onda mora da ga vozi osoba sa polozenom D kategorijom"? U medjunarodnom transportu takva formulacija ne bi bila priznata ni u jednoj zemlji u kojoj bi takvi kombiji prevozili putnike.

    Bilo bi bolje kad bi drzava subvencionisala zamenu kombija za mini buseve i polaganje vozackog ispita za D kategoriju ostecenim vozacima, uz uslov da prevoznici moraju da se bave transportom odredjen broj godina, kako bi kroz poreze vratili subvencionisani iznos novca.
  • vera
    14.02.2017 19:38
    Za Vukodava
    Ok je sto hoce da vedu red u Srbiji i sto hoce da se postuje zakon, samo neka pocnu od vrha, a mi cemo slediti. Dileri zaradjuju daleko vise, ne placaju porez i unistavaju nam decu, pa ih ne ugnjetavaju. Dokle ce napadati svet koji posteno radi i jedva prezivjava?
    Osim toga, ne zaboravite da su vozaci kombija mnogo ljubazniji, a cena prevoza daleko niza.
  • svašta
    14.02.2017 14:48
    nećemo
    Gospodja ministarka Zorana, nećemo da se vozimo mini busevima do EU gde živimo i radimo jer smo pobegli od vas i vaše vladavine. Pokušajte da rešavate probleme države suštinski, a ne parcijalno, bez reda i smisla. Kada rešite suštinu, ostalo će se samo rešiti. E da! Molim vas da počnete da se vozite kombijem sa više od 9 sedišta i vi ! Bar do posla, svaki dan. Mi vas plaćamo (ipak), ne zaboravite to.
  • @Baki Ns
    14.02.2017 14:48
    Dragi Baki NS,

    Legalni prevoznici nemaju problema, pod legalnim prevoznicima se smatra preduzece koje je registrovano za linijski ili vanliniijski saobracaj, koje ima odgovarajuce kapacitete, koje ima adekvatno osiguranje i ispunjava jos mnogo uslova pa je dobilo licencu.

    Pod nelegalnim prevoznicima imamo dve vrse divljih prevoznika. Jedna kategorija su divlji prevoznici koji posao obavljaju kao fizicka lica a druga kategorija su preduzeca koja se bave divljim prevozom. Ta preduzeca koriste svoja poslovna putnicka vozila za obavljanje javnog prevoza sto nije dozvoljeno. Vozila su registrovali da bi jeftinije nabavili vozilo i mogli da manipulisu sa porezom vise nego potpuno divlji prevoznici.

    Isto tako prilikom obavljanja tog nelegalnog prevoza ne brinu o bezbednosti putnika, niti su putnici osigurani jer je takav prevoz nelegalan vec 20 godina.

    Po prvi put su Zakonom predvidjene efikasne mere protiv nelegalnih prevoznika i to je ono sto boli nelegalne prevoznike. Ako se legalizuju i ispune sve potrebne standarde zarada ce biti manja nego da rade nelegalno. Interes im je jasan, imaju licni interes o kome brinu vise nego o javnom interesu zeleci da i dalje kradu na porezu i slicno...

    Zamislite da dzeparosi i lopovi pocnu da prete blokadom puteva jer ih policija hapsi kada ih uhvati u kradji. Otpirlike to je paralela sa divljim kombi prevoznicima.

    To sto rade je nelegalno i protivzakonito ali njima odgovara :)

    Nadam se da ce uci u legalne tokove i posteno zaradjivati.
  • Baki Ns
    14.02.2017 14:14
    Pametnom Peri
    Dragi moj Pero kako si se nazvao da ti kazem da nemas pojma i da vise ne pametujes,a evo zbog cega!
    Imam legalnu firmu za prevoz putnika,imam tri kombija 8+1,placam poreze,doprinose,radnici prijavljeni sve po zakonu.
    E sad se Vlada nasa draga setila da nam zabrani da upotrebljavamo kombije 8+1 navodno zbog bezbednosti,D kat i drugih izmisljotina,a sve iz razloga da se nasem Andreju omoguci prostor na trzistu kad covek kupi Lastu,da se ne muci,TO JE RAZLOG OVE HAJKE!!!!
    Dajem punu podrsku mojim kolegama da se borimo do kraja!!!!
  • NezavisniVojvodjanin
    14.02.2017 14:04
    Da i glupavi shvate
    To sto neki kazu da ne dobijaju fiskalni racun je glupost i ne pominjite je vise jer ni kod jednog autobusdzije ne dobijate fiskalni, ni kod taksista , oni su izuzeti iz obaveze posedovanja fiskalne kase. Mnogi mali prevoznici su u pausalu pa su im mesecni iznosi doprinosa veliki reda 200-300 evra koje radili ne radili moraju da plate dok ne stignu da misaonih 8 000 000 dinara da udju u PDV, tako da je kod svakog registrovanog preduzetnika kombiste porez itekako placen u velikom pausalnom iznosu, a gde su osstali troskovi zivota ,registracije, osiguranja, odrzavanja firme radnika, struje, i raznih taksi, odnosenja smeca(kojeg nemaju ali moraju da plate), ekologije, putarina itd. Poenta je da u ministarstvu samo zele da nekom svom nameste monopol,, uguse svaki vid konkurencije i onda je to pozeljno i bezbedno za drzavu zato sto ce tada pojedinci u ministarstvu redovito ubirati svoj deo ne radeci nista, samo zato sto su omogucili monopol jedne male interesne grupe. To je kriminal planetarnog nivoa, a protivno je svim pozitivnim EU propisima o zastiti konkurencije, slobodnom trzistu pa i ustavnog prava na rad, slobodu kretanja, slobodu izbora. Ovde je na delu opako ustolicavanje MONOPOLA jednog lobija koji ne zna da posluje u uslovima konkurencije , da se bori kvalitetom usluge, cenom, efikasnoscu. Dobicemo jednog autobuskog prevoznika kojeg ce boleti uvo za putnike, nabice cenu onoliko koliko hoce, i sve pare prelivati u dzepove partijskih drugova i drugarica. Zato pametno.
  • NezavisniVojvodjanin
    14.02.2017 13:51
    Da i glupavi shvate
    citam komentare i divim se glupostima i neznanju koje pojedini ovde istovare. Cela ova halabuka se dize zato sto drzava i vlast zabranjuju rad legalnim prevoznicima koji imaju registrovane firme i placaju poreze i zaposljavaju vozace i placaju im doprinose i plate. Ali drzava ih uporno naziva nelegalnim jer zeli tako da ih zove posto im smeta nacin na koji rade a koji smeta autobuskom lobiju koji je u talu sa Sasom Stojanovicem zamenikom ministra saobracaja. Ovaj lobi zeli da napravi monopol za sebe i da na taj nacin postane uspesan jer nema konkurencije. Tako je najlakse poslovati kada svi budete morali kod Laste da se vozite a njih boli uvo za vas kao korisnike usluga jer je konkurencija unistena. To nije otvoreno trziste. Druga prica su oni koji su stvarno NELEGALNI koji nisu registrovani u APR ne placaju porez i rade linije izmedju sela ali o njima ovde niko ne prica i oni vlastima nisu tema a zapravo oni su direktna konkurencija linijskim prevoznicima. E njih treba za ruku odvesti u APR i naplatiti im porez. Ovde svi mesaju registrovane poreske obvezike i one neregistrovane i izjednacavaju ih i stavljaju u isti kos. E zato se i bune registrovani prevoznici i firme jer su neopravdani zateceni i zabranjuje im se delatnost u svkom pogledu jer uslove ne mozete ispuniti. Morat eimati autobus, pa makar i krs koji registrujete na svoje ime, e onda ste bezbedni i mozete obavljati kombi prevoz- to je jedina razlika i uslov izmedju bezbednog i nebezbednog.
  • @@Pera
    14.02.2017 12:08
    Kakve veze ima tvoja prica sa cinjenicom da 100% "kombi prevoznika" vec 20 godina prevoz obavlja nelegalno, svo vreme kradu porez, bave se linijskim i vanlinijskim prevozom a to ne smeju da rade.

    Spisak putnika na odgovarajucim obrascima moze da ima samo regularna firma sa licencom za prevoz putnika u inostranstvo. Takve firme nisu pogodjene kaznama koje predvidja izmena Zakona i one nastavljaju normalno da rade. Kazne su namenjene samo onima iz mog teksta koji voze ""besplatno". Prevoz preko regularnih prevoznika i dalje postoji a ako se uspesno suzbiju divlji prevoznici sigurno ce cena biti niza od divljih prevoznika.

    Zar nije bilo dovoljno da 20 godina ""divlji kombi prevoznici" kradu?

    Ne svidja mi se vlada ali podrzavam uredjenje ove oblasti. Drzava mora da podrzava regularne firme i prevoznike a da suzbija one koji rade na crno. Kada divljih prevoznika bude bilo malo to ce znaciti da je drzava pocela da funkcionise.
  • Činjenica
    14.02.2017 11:56
    Na ovim prostorima...
    Na prošlim parlamentarnim izborima, predsednik RIK je nagrađen s anešto malo preko 3,5 miliona dinara, nešto manje od 33.000 evra.
    Zanima me koliko će biti nagrađen sada.
  • Ja neću
    14.02.2017 11:51
    Izađite na izbore
    Zato lepo izađite na izbore, kao revnosni i poslušni građani, i glasajte za vašeg Lidera Regiona, koji tako pomno brine o potrebama malih ljudi, sbaki dan komunicirajući s njima i osluškujući njihove potrebe.
    Ako njega pitate, sjajno živite.
    Od ovih ljudi - koji su glasali za zakon, ima li neko, da mu dete nema soka, čokolade?
    Ima li neko da tog dana nije popio viskija?
  • Maxim
    14.02.2017 11:39
    Pa kako?
    Poštivani Nestoroviću,
    Vi želite da za vas bude legalno a da novi ne mogu da se uključe u biznis? Zašto tako radite?! Napravite da zakon bude jednak za sve, i za male i za velike, za stare prevoznike a i za nove!
  • boot
    14.02.2017 11:39
    andrej kupuje Lastu!
  • @ Pera
    14.02.2017 11:36
    Ja barem 2-3 puta mesečno idem za Peštu, Beč ili Bratislavu nekim od tih kombija. Nikada do sada mi vozač nije rekao da da mađarskim carinicima i policajcima govorim da nisam platio prevoz. Čak šta više uvek pre ulaska u kombi dobijem priznanicu na svoje svoje da sam platio kartu za tu i tu destinaciju a kod vozača se nalazi fascikla sa spiskom putnika. Mađar može u svakom trenutku da prevrne ceo kombi i da pronađe priznanice, spisak putnika. Mađari nisu glupavi jer svaki dan viđaju iste kombije i iste vozače, pasoše im svaki dan pečatiraju, već se i jedni i drugi oslovljavaju ličnim imenima posle toliko godina prelazaka granice. Nije Mađar tupav pa da će progutati priču da ovaj za džabe svaki dan godinama vozi putnike. Saobraćajna dozvola od kombija glasi na ime agencije a Mađari na ulazu uvek traže saobraćajnu uz pasoš. Na vratima kombija uvek piše ime agencije, sedište agencije a ceo kombi je izlepljen logom i reklamom agencije. Kada Mađar otvori prtljažni prostor i vidi gomilu torbi i kofera nije glupav pa da ne provali da kombi vozi putnike u Peštu na aerodrom a mi putnici u sav glas treba da recitujemo da idem u Peštu na jednodevan izlet i da kartu nismu platili. Nije on moron. A kada pogleda pasoše vidi da su dva putnika iz Novog Sada, dva iz Beograda, jedan iz Vlasotinaca, jedan iz Banjaluke i jedan iz Loznice i mi se kao svi već 20 godina poznajemo, družimo i zajedno idemo na izlete bez obzira što barem dva putnika imaju po 19 godina starosti. I Mađar nasedne na to.
  • kole
    14.02.2017 11:29
    samo
    da se ne desi da se ljudi pocnu prevoziti u teretnim kombi vozilima zbog nize cene.
  • ser
    14.02.2017 11:28
    aloooo
    blokirajte vi vladu šta šiljite na običan narod koji putuje
  • Недељко
    14.02.2017 11:25
    Комби или бус?
    Може ли неко да ми објасни шта фали комбију? Разумем да возач који се бави превозом људи као професионалац треба да има Д категорију. Могу да схватим и да такав возач треба да вози са паузама и да има тахограф у возилу. Али шта фали комби возилу које има 8+1 седиште?
  • Mirko
    14.02.2017 10:42
    Kombi prevoznici
    Pa to rade zato što nemaju leba da jedu.

    Osvrnite se oko sebe, 95% stanovništva živi u teškoj bedi!

    Sva primanja u ovoj državi ispod 1300 evra = beda.

    Pa čoveče ovde je daleko skuplje živeti nego u Nemačkoj.

    Skuplja je hrana (sirevi, mleko, ulje, namazi, suhomesnato...)
    Skuplja je tehnika.
    Skuplja je kućna hemija.
    Skuplja je garderoba (osim kod kineza)
    Skuplje je i gorivo!

    A razlika u plati je 10 puta!
  • Aero casper
    14.02.2017 10:40
    Više informacija molim
    Koliko se sećam pre mesac-dva-tri sam pročitao da bi ovi štrajkači mogli da rade po zakonu morali bi imaju tahograf ugradjen i kategoriju u vozačkoj dozvoli... Ako je to cela istina, onda izvolte i nabavite i jedno i drugo...
  • Dozlogrdilić
    14.02.2017 10:26
    Po ovo nije...pa ovo je..
    Pa ko još normalan kao posledicu nelegalnog poslovanja u nekoj delatnosti ukida i zabranjuje tu delatnost!??
    Pa dobro majku mu, kada bi inspekcije radile pošteno svoj posao ilegalnog poslovanja skoro da nebi ni bilo...
    Ajmo sada pozatvarati i ukinuti sve delatnosti gde ima i nelegalnog poslovanja.
  • Nixon
    14.02.2017 10:18
    Podrska
    Podrska za kombi prevoznike.
  • Tomi
    14.02.2017 10:13
    Ok nelegalno, drzava gubi novac...
    Bolje da 50 miliona ide sirotinji u dzep nego ovakvim politicarima!!!
    Nije vam dovoljno sto kradete na sve strane, nego morate hleb iz usta da im vadite?!?!
  • Pera
    14.02.2017 10:00
    Da ponovim jos jednom.

    Nema nijednog legalnog prevoznika koji nece podrzati primenu Zakona. Da ponovim problem sa primenom ovog Zakona imaju samo divlji prevoznici koji imaju privatno registrovano vozilo koje vozi fizicko lice sa B dozvolom.
    Zakon se nije promenio, samo su predvidjene kazne za one koji rade nelegalno i kradu porez.

    Zakon je usvojen 2015. godine i sada pocinje sa primenom. Mnogo prevoznika je u medjuvremeno uslo u legalnu zonu i oni normalno posluju, sada se bune oni koji po kombiju zaradjuju i po hiljadu eur-a mesecno (kada plate sve troskove - bez poreza i naravno radnika na crno) a neki imaju i po 20 kombija. Legalan prevoznik koji placa porez i posteno prijavi radnika ne moze ovoliko zaraditi.

    Red je da konacno onaj ko posteno radi bolje zivi od lopova. Medjutim samo u Srbiji lopov bolje prolazi od postenog. Nadam se da ce se ovo promeniti. Po komentatorima treba podrzati lopove...

    Kada uzmete kombi od Novog Sada i idete za Madjarsku vozac kombija Vam uvek napomene da ako madjarski carinik ili policajac pita da li smo platili prevoz (a jesmo) da kazemo da nismo jer je takav saobracaj i u Madjarskoj nelegalan.
  • Vukodav
    14.02.2017 09:57
    RED I ZAKON
    Puna vam usta zapada i kako je tamo sve dobro organizovano. Kako se poštuju i sprovode zakoni, kako je sve uređeno...itd... I šta se desi kad u Srbiji krene da se uvodi red? Onda kukate i drugi su krivi što se krši zakon.
  • Nsnn
    14.02.2017 09:45
    Da li ce ikada nasi politicari nauciti prostu matematiku da ako naplatis po 2000 din poreza od 1000 ljudi je mnogo bolje da ti niko od njih ne plati nista zato sto si ti odlucio da su oni nelegalni, uvesti lepo da ako se bave profesionalnim prevozom moraju imati polozenu D kategoriju i resen problem, a ne da se zabranjuje i sankcionise bez razloga
  • gradjanin
    14.02.2017 09:36
    Saosećam se i poštujem svakog ko pokušava da na pošten način zaradi svoj dinar, ali van svake pameti je da se blokira saobraćaj kako se kome prohte.

    Treba lepo ograditi jednu livadu i tamo lepo svi skupovi nek se odvijaju: politički, lgbt, protesti, itd.
  • Ali
    14.02.2017 09:21
    Cemu tolika frka radili ste nelegalno godinama i to ste znali vrlobdobro niko vas nije dirao a sad kada treba da se legalizujete odjednom drzava vam neda da zivite .Hocete pravnu drzavu ali da mozete da radite kako vam se hoce
  • Joka
    14.02.2017 09:19
    Sramota i dno dna.Eto vam prilike pa glasajte za iste.
  • Ime*
    14.02.2017 09:10
    Bojice u šake
    Treba da očekujemo proteste globalista i protestne note od Iluminata, p.r. Soro*a u njihovo ime i ostalih iz Porodica.
    Jer su naši političari sebi dopustili da budu "veći pop od popa".
    Ovakav napad na pravo na rad nije skoro zabeležen na ovim prostorima.
    Dizajniraju zemlju prema meri velikih, a kažnjavaju samo male.
    Pa dobro.... bojice u ruke. Da bojimo jednu obojenu.
  • pera
    14.02.2017 08:41
    ..
    Pouzdano znam da je vecina sofera glasala za sns. Eto vam.
  • nss
    14.02.2017 08:33
    nss
    sloba je bio zlo ali su ga ovi prevazisli...ovi ne daju ziveti...pricaju o postenju i pravdi a ne znas koji je od njih veca mutljavina...zakon je rezervisan samo za narod
  • Napoleon
    14.02.2017 08:29
    Podrška za kombi prevoznike!

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest