Autor: Danas

Info
18.03.2017.
07:11 > 07:25
Predlog novog nastavnog plana za peti, šesti, sedmi i osmi razred i novog nastavnog programa za peti razred osnovne škole biće na dnevnom redu naredne sednice Nacionalnog prosvetnog saveta 11. aprila.
  • -J-

    19.03.2017 14:13
    @Dule
    Opisali ste situaciju u kojoj se upravo Vi. Žao mi je. Ako nešto ja ne spoznajem onda su drugi slepi... A govorim da sam otvorenog uma. Život se ne može izračunati. Srce je potrebno da bi pokretalo ljude!
  • Tanja

    18.03.2017 13:19
    Da li neka razmišlja o tome da deca nisu roboti već ljudska bića od krvi i mesa. Molim Vas, baš u poslednje vreme ozbiljno pratim šta to naša deca uče, plan i program nastavnih pedmeta. Svakodnevno se pitam gde to vodi.Informacija previše naravno onih nepotrebnih, deca zaborave vrlo bitne stvari jer uče putem reprodukcije. Znači bubaj, bubaj i zaboravi. Udžbenici vrlo nejasno napisani, ponekad se pitam šta je pisac hteo reći. Slažem se da je obrazovanje vrlo bitno, ali sistem kompletno mora da se menja. Deca nemaju funkcionalno znanje koje će im pomoći da se u životu snađu.Emocionalna inteligencija je u drugom planu o njoj naravno niko i ne misli. A ja ipak mislim da je najbolje stvarati i vaspitavati srećnu decu, koja su samopuzdana i koja imaju poštovanje i samopoštovanje. Sigurna sam i u to da će takva deca napredovati u svim segmentima pa i intelektualno. Ne zaboravite da je inteligencija sposobnost snalaženja u novim i nepoznatim situacijama. Za kraj VOLITE DECU i poštujte njihovu individualnost i videćete kako će Vam se to vratiti.Nadam se da ste razumeli šta sam htela da kažem.
  • dule

    18.03.2017 13:06
    @-J-
    Apsolutno podržavam - na najmanju moguću meru smanjiti predmete koji pospešuju logičko razmišljanje, analitiku, stalno preispitivanje i otvoren um a povećati broj predmeta koji neguju dogmu, potčinjavanje i slepo verovanje.
  • hehe

    18.03.2017 10:09
    @realna
    nisam imao ni građansko vaspitanje (što ovoj državi fali, naročito budućim generacijama) ni veronauke. čas odeljenskog starešine se koristi za regulisanje opravdanih, neopravdanih, najave ekskurzija i slično, a ako nema nešto deca idu da igraju fudbal, bleje i slično...

    to što su mahom mladi ljudi danas demotivisani da nešto menjaju u društvu može se pripisati i nedostatku građanskog vaspitanja... a to su generacije od kojih će sutra zavisiti naše golo preživljavanje
  • Roditelj

    18.03.2017 09:33
    jatzans
    Dete mi je išlo 8 godina na građansko, u višim razredima mu je građanko držala psihološkinja, koja je veličala sebe i svoj pogled na svet, i građansko je postalo predmet na koji se ide kao na kaznu.
    Gde im je plan i program? Ko ih kontroliše? I građansko i veronauku?
    Verujte dete mi je otišlo na veronauku u srednjoj na vlastito insistiranje.
  • -J-

    18.03.2017 09:30
    Nikako ne treba izbaciti Versku nastavu! Svakako treba podići nivo kvaliteta ove nastave. Kada imamo problema u životu sa ljudima i dileme, matematika, fizika,hemija, muzičko... mi neće ničamu koristiti. (Ne želim da ponizim ni jedan predmet!) Tada mi treba mudrost i sposobnost za pravu procenu i odluku. Kada pritisnu problemi u međuljudskim odnosima, tu ne pomažu zakoni Fizike, Hemije, Matematike, note ili na primer datumi iz Istorije. Ja lično bi smanjio, na primer, matematiku na maksimalno 3 časa nedeljno jer svo to obilno gradivo mi u velikoj većini nikada nije trebalo u životu. I tu bi se otvorio prostor za još časova, naprimer, veronauke. A kako se postaviti i ponašati u određenim situacijama i te kako mi je falilo. Nema u školi više vaspitnog momenta. Samo informacije, informacije, informacije, znanje,... Sve to ne vredi bez ljudskosti, mudrosti i spoznaje pravih vrednosti!
  • Poštovana deco

    18.03.2017 08:57
    @matematikus
    Slažem se, konačno da se protera "veonauka"(kakve to veze ima sa naukom), ovo je 21. vek, a deca se zatupljuju i vraćaju dva milenijuma unazad, ne bi li se od njih stvorili "građani pokorni" koji će samo klimati glavom. Treba decu ostaviti na miru i dati im znanje i veštine koje će im trebati u životu, koje su u skladu sa vremenom u kome žive. A što se tiče religije, kada dovoljno odrastu i budu zreli da uopšte razumeju taj pojam i samu suštinu religije(uopšteno), neka sami izaberu, pronađu svoje mesto u tom segmentu ljudskog postojanja. Ovako, nameće im se nešto što ne razumeju jer su mali, jer nemaju životno iskustvo, tako da moraju to gutati kao jedinu istinu i tako zagaditi svoje unitrašnje biće, još pre nego što su otkrili ko su zapravo i šta je to što oni sami žele. Tužno je i žalosno što ni roditelji ne poznaju svoju decu, ne dozvoljavaju im da se razviju u posebne individue, što im pripada samim rođenjem, nego ih i oni sabijaju u "torove" kako bi ih lakše kontrolisali. Sve su to okidači za ovo što srećemo svakodnevno na ulicama, čitamo u medijima, jer jednog dana , kada ta deca porastu i osete fizičku snagu, eksplodira u njima bunt protiv laži i počinje destrukcija prema sebi i okolini. Deci je od samog početka potrebna ljubav (a ne "religija"), potrebna im je istina i uvažavanje, pa ćemo dobiti sve zdravije i zdravije generacije. Ali, kome trebaju slobodni ljudi koji misle svojom glavom...?
  • Rade

    18.03.2017 08:52
    Jos jedna od gluposti nesposobnog ministarstva a profesori se raduju sto ce moci da uzmu platu a da nerade bas mnogo a ucenici sto nece ici u redovnu skolu i na kraju pravite generaciju morona koja se u skoli nauci samo da manipulise i sto manje uci.
  • rada

    18.03.2017 08:49
    Slazem se sa tim,a dodajem da treba ubaciti etiku kao izborni predmet.
  • Bojan

    18.03.2017 08:39
    Na papiru - odlična vest.
    U realnosti - časovi informatike izgledaju tako da jedan čas deca "rade u Paint-u", a 5 časova cepaju igrice.
  • Hm

    18.03.2017 08:33
    Razmišlja li iko o tome kako deca govore, da ne umeju da kažu to što misle jasno, jednom rečenicom, bez hm, ovaj... Da li je ikome palo na panet da treba povećati časove maternjeg jezika, a o kompjuterima znaju nekad i više od svojih nastavnika.
  • Realna

    18.03.2017 08:26
    Realno
    Iz nastavnog programa potrebno je eliminisati predmete građansko vaspitanje i verska nastava. Građansko vaspitanje može da se realizuje kroz časove odeljenskog starešine a verskoj nastavi je mesto u crkvi, što je potpuno opravdano i naročito je prisutan princip očiglednosti. Ova dva "predmeta" se totalno neozbiljno realizuju po školama i samo oduzimaju korisno vreme učenicima.Igra se fudbal, šeta se po gradu, često kroz blok spojena tri i četiri časa a nastavnici lepo imaju uredna primanja kao i oni koji rade po redovnom rasporedu časova sa sekcijama, dopunskom i dodatnom nastavom, prijemom roditelja i izvođenjem učenika na takmičenja. Građansko vaspitanje krpi rupe nastavnika sa manjkom nastavnog fonda dok deci ne pruža baš ništa.Predmet istorija bolje realizuje delove vezane za veru.
  • jatzans

    18.03.2017 08:20
    Iz škole izbaciti versku nastavu. nek se obavlja u verskim objektima. O građanskom se prvo raspitajte. 90 % onih koji komentarišu pojma nema šta je građansko vaspitanje.
  • versus

    18.03.2017 07:52
    Evo rešenja!
    "nedostaje oko 2.500 računara"
    "ko će biti zadužen za tehničko održavanje račuinara u školama"

    Evo rešeja:

    http://tinyurl.com/kx6h6hd
    http://tinyurl.com/n555gpw
  • Divota

    18.03.2017 07:40
    Ucenici u mojoj skoli imaju informatiku a u stvari nemaju....ucenici neocenjeni jer nema racunara...a nastavnik prima platu.
    Inace, predajem izborne predmete: domacinstvo i cuvare prirode. Moji ucenici su odusevljeni i sa radoscu cekaju ove casove.
  • Miki

    18.03.2017 07:32
    I opet promena naziva predmeta i opet ljudi koji su završili adekvatan fakultet npr. Nastavnik tehničkog i informatičkog obrazovanja postaće neadekvatan,a neki privatni fakulteti će brže reagovati i smer nazvati po preporuci ministarstva i štancovaće nove nestručnjake ali sa papirom tačnog naziva i eto opet kuršlusa.
    Blok nastava je totalna glupost,prevaziđena i bez efekata te ke zbog toga i izbačena iz škole.
    Takođe,časovi informatike u školama bez kompjtera i interneta nemaju nikakvog smisla! Opet će to boti loše izvedeno,nestručno i brzopleto...
  • matematikus

    17.03.2017 22:57
    Što pre to bolje
    Iz nastave ukloniti versku nastavu i građansko vaspitanje. Tehnološkim viškovima zadati nove zadatke i to: zdravlje mladih i unapređivanje zaštite životne sredine, aktiviranje mladih u radnim akcijama. Treba misliti na budućnost !

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna