Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs

Info
17.05.2017.
10:56 > 10:58
Anketari će uskoro na teritoriji cele Srbije početi ispitivanje građana o akciji koju planiraju ustanove, a tiče se usvajanja zakona o stoprocentnoj zabrani pušenja u ugostiteljskim objektima.
  • Pićuka

    21.05.2017 10:22
    Ja sam pušač i ne pušim na mestima gde je zabranjeno. Ako se restrikcije prošire poštovaću i to. Ne vidim šta je tu sporno. E sada za dušebrižnike. Zabranjeno je i ubijanje, krađa, falsifikovanje, maltretiranje, vožnja u pijanom stanju pa se to opet ne poštuje. Industrijski prehrambeni proizvodi, koje koriste svi, su prepuni otrova a za to se baš puno ne brinete. Svi pijete, i vi i deca, gazirane napitke za koje je utvrđeno da su najgore što postoji ali niko ne traži da se zabrani prodaja npr. CocaCole. Kada izađem na ulicu uvek se iznerviram zbog nevaspitanja, bahatosti, bezobrazluka (pušača i nepušača) a i to utiče na zdravlje. Razmislite o tome i šta vi činite drugima a ne samo o tome šta drugi čine vama. I usput, možete pročitati medicinska istraživanja da su se pluća pušača donora pokazala uspešnija kod transplatacije ovog organa.
  • G

    20.05.2017 13:53
    @mile - slažem se sa vama, dok neko ne pronađe jedinstveno utopijsko rešenje koje može da reši odjednom sve probleme u državi, nijedno od drugih rešenja za pojedinačne probleme ne treba da dobije građansku podršku, bez obzira što takvo rešenje nije pronađeno u celokupnoj istoriji čovečanstva. To je veoma konstruktivan pristup i dozvolite da vam zahvalim što je zbog takvih neobrazovanih građana stanje u državi tačno ovakvo kakvo jeste i kakvo će ostati.
    Sa druge strane, razumem da je neobrazovanim građanima potrebno istraživanje kako preživeti sa minimalcem, verujem da bi vam trebalo i istraživanje kako preživeti pad sa 18. sprata jer niste sposobni da razumete da sa 18. sprata ne treba skakati. Tačno zato svoju energiju upotrebljavate tražeći rešenje za preživljavanje sa minimalcem, umesto da tražite rešenje kako da se bolje obrazujete i kvalifikujete za traženu i bolje plaćenu struku, odnosno tačno zbog nedostatka obrazovanja čvrsto verujete da takvi zaslužujete visoku platu u ekonomski razorenoj državi.
  • demokratski

    19.05.2017 09:41
    samo organsko
    Neophodna je apsolutna zabrana ispuštanja duvanskih i inih dimova! Takođe, u kafanama zabraniti točenje alkohola kao i masnu, prženu hranu i onu koja sadrži glutein i druge gadosti!Zabraniti glasnu muziku, glasan razgovor i razgovor uopšte, posebno na neprimerene teme!Propisati obavezan dres kod, odnosno uniforme za ulazak u kafanu! Sprovesti represivne mere uz primenu strogih novčanih, telesnih i drugih kazni!
  • mile

    19.05.2017 07:57
    Ako ce to resiti sve probleme u drzavi podrzavam to.Dali ce tako neko uraditi istrazivanje kako preziveti sa minimalcem????
  • Mare

    19.05.2017 07:14
    Imam prijatelje-bračni par i oboje puše po kutiju dnevno, a kukaju kako teško žive. Uopšte ih ne žalim.
  • Komifo

    18.05.2017 20:18
    @@Komifo

    Ne znam na koji način da ti prenesem da sam nepušač, kad napišem ne razumeš, a dimnim signalima ne mogu; svakako me raduje kad nekog tako bahatog pušači cimaju da se tušira 16 puta dnevno, manje ima vremena da se pojavljuje u javnosti. Da nije njih, ko zna da li bi se i kupao, i kako bismo onda tebe trpeli?
  • Rusofil_IQ0

    18.05.2017 16:18
    Poceli ste se ljudima gaditi..... jos malo kad zadimite ne cudite se ako dobijete ciglu o glavu! :D
  • Србин Бачван(ин)

    18.05.2017 15:22
    Једноставно ДА !
  • @Komifo

    18.05.2017 14:14
    Imam neprijatnu vest za tebe. Pusenje unistava culo mirisa i ukusa. Ocigledno ti ne osecas, ali ljudi oko tebe osecaju da smrdis. I to jako neprijatno. I iz usta, i koza i kosa i odeca i posebno prsti. Mi ne pusaci se operemo posel prinudnog bitisanja u istoj porstoriji s vama, ali vi smrdite stalno i jako.
  • Deks

    18.05.2017 12:52
    Nikada nisam pušio i zalažem se za smanjenje ove ružne navike kod građana koja je ustvari jedna vrsta zavisnosti kao alkohol ili droge. Smeta mi najviše pušenje u blizini mog stana, npr dim iz susednih stanova koji se širi kroz prozor ili kroz hodnik zgrade. Sa druge strane nisam isključiv i uvek želim da pogledam i drugu stranu i sagledam problem iz više uglova. Ono što sam zaključio je da duvan ima sociološki uticaj na društvo i često se koristi kao "radna droga", a o tome niko ne govori. Naime radnici u nekim zanimanjima npr. tamo gde se zahteva fizički rad ali i u kancelarijskim poslovima, prosto ne mogu bez pušenja i čak se to i podrazumeva od njih. Čak poslodavci i imaju interesa da im radnik puši jer kada se radnik vrati sa "puš-pauze" on je kao "preporođen" i u stanju je da posao uradi brže i efikasnije. Zato npr. rečenica u nečijoj radnoj biografiji poput "nisam pušač" bi bila smešna i pored svih naših priča o zakonima protiv pušenja. I tako je ne samo u Srbiji već i u Evropi i sigurno u celom svetu. A potpuna zabrana pušenja u ugostiteljskim objektima bi bila apsurd jer je pušenje i dovelo do razvoja ugostiteljstva i ustvari je "socijalna droga" jer omogućava bolje i opuštenije druženje pogotovo u restoranima i kafanama.
  • Komifo

    18.05.2017 11:08
    @misa avokado

    Kao nepušač moram da kažem da je ova priča o pranju kompletne garderobe posle pola sata ili ozbiljna izmišljotina i preterivanje, ili teški OCD. Po kafićima i klubovima šeđće smrdi, ali ovo je ekvivalent tvrdnje da osećaš izduvne gasove u odeći jer si prošao prometnom ulicom. Pušenje treba strožije ograničiti i kršenje kažnjavati, ali tebi lično izgleda jeste jedino rešenje da ne ideš na mesta gde se ljudi okupljaju, pošto si ti problem.
  • Sve mi smeta

    18.05.2017 07:56
    Vidim da je potreba zagledanja u tudji novcanik veca nego briga za zdravlje. Odakle im para, pa odakle im para... Krenite od sebe, pa nemojte placati stetne stvari. Verujem da bi izbacili 99 procenata stvari koje sada kupujete i ustedeli bi mnogo para. Nemojte ni kola voziti, niti se voziti prevoznim sredstvom koje ispusta gasove. Kako je onim ljudima pored cijih kuca prolaze kola, staju autobusi i sl. Ne mogu prozor da otvore. Nisu oni to trazili. Verovatno im je neko prosirio kolovoz, zakinuo zelenilo kako bi vise kola moglo da stane. Njima je mnogo komplikovanije da pobegnu. A ok je voziti se. Nije lose ni izaci, a u lokalima buka koja smata ljudima koji zive u okolini, al vas za to boli ku..c. Bitno je da su vama uslovi idealni. Tu onda vec nisu bitni drugi.
  • Jurkec

    18.05.2017 07:25
    Pušač sam, ali svesrdno podržavam ovo. Lokalima NEĆE biti manji promet, ići će ljudi i dalje nomralno na kafu, ali će se pušiti ispred. Uveče u izlasku je to isto ok, manje se popuši, a i lakše se diše.
  • Мунгос

    17.05.2017 23:59
    @ Vidi Ovo,
    И ја бих забранио Геј Популацију, али како да забранимо нешто што су неки васпитавали још у дечијим вртићима. Толики уложен труд.
  • ns

    17.05.2017 23:08
    Kao neko ko ne pusi, svaki put se (kada na kasi vidim cene) zapitam odakle ljudima pare za cigare kada su plate lose? Odakle ljudi stvore svaki dan bar 300 (po osobi) dinara na cigare?? Zamislite porodice gde svi odrasli puse, koje su to kolicine bacenih pare, mogli bi nesto mnogo korisnije za te novce da urade.
  • misa avokado

    17.05.2017 23:06
    Ja ne ulazim više ni u kafane ni u restorane ako nemaju baštu jer se od smrada duvana odeća mora kompletno oprati posle pola sata boravka u takvom mestu. Sa detetom ni u ludilu. Celu zimu smo proveli kući izbegavajući odlaske u restorane i kafiće.
    Filozofija pušačke i nepušačke zone u ugostiteljskim objektima je smešna, posebno ukoliko je nepušačka zona negde na spratu/galeriji. Idealna paralela - bazen u kome je do pola dozvoljeno mokrenje, a od pola nije. Dakle samo potpuna zabrana pušenja u zatvorenim prostorima.
  • Lana

    17.05.2017 22:58
    Glupost
    Ma to su gluposti! Ugostitelji će moći samo da zatvaraju jedan po jedan restoran ukoliko se uvede ova odredba u zakon. Ne znak koliko se ljudi sećaju, u početku zakonske zabrane pušenja u jesen 2010. godine bilo je mnogo više nepušačkih restorana, koji su kasnije menjali namenu i postajali restorani za pušače, jer im je prethodno veoma opao promet. Nepušači prosto neće ulaziti u restorane i kafane u kojima se puši. I rešen problem! Štaviše, nepušačima treba zabraniti ulazak u "pušačke" ugostiteljske objekte, ma koliko u njima bila sjajna atmosfera, muzika...!
  • Nervirach

    17.05.2017 22:28
    Pusaci sta ste se poplasili, ovo se i radi da bi sluzba imala vise potrosaca.
  • Dragan

    17.05.2017 20:54
    @mungos i slicni
    Zar je potrebno tupiti o pasivnom pušenju?
    Meni i većini ljudi, a i sadašnjim pušačima smeta DIM. Setite se, dragi pusači, da ste jeva disali kada ste počinjali da pušite kako bilo face.
    E vidite, mi nepušači ne želimo da udišemo dim. Nije prirodno udisati dim. Nije ni vama pušačima, zato su vam pluća u očajnom stanju.
    Dakle, nije prirodno da nam pluća primaju zagađen vazduh. Vi ako hoćete, trujte se. Dokaz su naša zdrava pluća i vaša nezdrava.
  • đokica

    17.05.2017 20:11
    AKO VAS JE 60%NEPUŠAĆA,KAO ŠTO
    Neko napisa!?Pa otvorite NEPUŠAĆI šta ŽELITE pa UŽIVAJTE!!! KO VAM BRANI !!!!
  • Ime*

    17.05.2017 19:43
    Demokratski
    Čitava ideja "istraživanja" i jeste zamišljena poput "demokratskih izbora".
    Poput saopštenja televizijskog studija da su "gleadoci masovno tražili reprizu".
    Malo će da zakuvaju rasprave - a zatim nam saopšte da su ljudi "masovno se izjasnili kako su za opštu zabranu pušenja".
  • Unknown

    17.05.2017 19:36
    .
    To sto cete zabraniti pusenje na javnim mestima itd NECE spreciti pusace da prestanu! BIla sam pusac 7 godina, prestala pre 3 godine, znam kako radi mozak pusaca.
    Smislite bolje kako da pomognete tim ljudima koji puse (moja najtoplija preporuka Alen Kar), a ne da im zabranjujete da puse jer ih to nece spreciti, garantujem 100%. Pozdrav
  • Vidi Ovo

    17.05.2017 19:15
    Ako se zabrani pusenje sto se onda ne zabrani Gej populacija?

    Nemam nista protiv njih da postoje isto kao i pusaci.
  • Evo

    17.05.2017 18:55
    Od ovog potpisanog kao rak pluca se ne moze nikad ocekivati logicko razmisljanje. Da mu nacrtas, on ne vidi. Kako to sad stetno, a pre 50 godina se nije mislilo da je stetno... Sta, medicinske nauke napredovale? Ma kad, u ovih bas 50 godina? Sta, pa od mog suraka pasenoga deda pusio i doziveo 95, a tamo jedna zena u americi nikad nije pusila i dobila rak... Znaci: ne izaziva, nego leci od raka... E, ovakve ljude u danasnje moderno vreme ne mozemo da prepustimo prirodnoj selekciji, nego moramo da ih stitimo od njih samih i njihovih pogresnih odluka kao sto stitimo decu. Ne toliko jer se brinemo o njima, to se samo pravimo, potajno bi voleli da se prirodna selekcija obracuna sa njima, ali drustvo ne zeli da iz zajednicke kese placa posledice njihovih pogresnih odluka, pa zato.
  • Мунгос

    17.05.2017 18:46
    Школски пример демократије и бројања гласова. Направиће анкету у којој сваки надувенко који не пуши, има право да гласа против пушења у кафанама. И када преброје гласове, донеће закључак да је демократија одлучила да клот забрани пушење у кафанама. Два лоша убише Милоша.
    Моје велико искуство говори да у кафани за једним столом запали цирка 30%, нас непушача има 70%. Мени смета, зато што сам ја бивши пушач, па ме опојан мирис запаљене цигарете много привлачи. Обзиром да сам јак карактер и да немам пара, тај изазов пребродим зачас.
    Лаж о пасивном пушењу су пласирали научници болесни у главу. Нису се сетили да обраде још један феномен у градовима, а то је да испитају пасивно удисање издувних гасова, направе анкету, па онда забране аутомобилски саобраћај. Наравно, анкета би била професионално урађена, као што се ради за политичаре, са резултатом који би задовољио наручиоца анкете.
    Уколико на овом наслову нема тролова, онда је и ово једна анкета, односно једно сазнање о неким колегама коментаторима којима су у политици пуна уста демократије, а на овом баналном проблему показују своју тоталитарну компоненту.
  • Rak pluca

    17.05.2017 18:02
    Kada sam bio klinac, pusili su svi na svakom koraku. Po skolama, firmama, pa cak i po domovima zdravlja...Bile one limene pepeljare/kante na svakom cosku. Niko tada nije nesto preterano brinuo da li to nekom smeta, Da li je stetno. Sada odjednom svima frka. Bas me briga kakvu ce odluku doneti, meni svejedno. Samo je malo cudno da je sada veca frka nego tada kada su svi k'o Turci dzamili. Nemojte da pustite, to je stetno (otvara koka kolu i jede picu s'majonezom).
    Ne znam u kakve restorane idete, al u normalnim stolovi nisu jedni do drugog, pa i ne smeta ukoliko neko dzami. Nije restoran kiosk kod nekog jarana di se tiskate da uzmete pljesku i neki sok, promo 156 dinara uz zdravstvenu knjizicu.
  • DonJuan

    17.05.2017 17:47
    Vecina gradjana mozda i nije, jer tu vecinu cine primitivni, neobrazovani, bahati idioti sa mahom turskim genima, ali drzava mora da donese taj zakon u javnom interesu uprkos vecini! Kad je mogla ona glupost sa smanjenjem plata i penzija, od koje niko zivi nema koristi, moze valjda i ovo, sto vec postoji u normalnim zemljama!
  • xx

    17.05.2017 17:35
    Troluje o stetnosti duvanskog dima , a vozi dizelas iz 98e ...Troluje o sportu , a navucen na steroide...Troluje o smradu cigara , a smrde mu noge...Poyyy
  • Miki

    17.05.2017 17:06
    U zivotu nisam zapalio cigaru i ja sam licno za svaku mogucu zabranu cigara i pusenja, ALI, ako bih bio predsednik neke zajednice i u toj zajednici je odredjen procenat pusaca, onda bih morao da uzmem i njihove potrebe u obzir, u suprotnom bio bih diktator i tiranin. Neka svaki lokal odluci da li ce da ima kutak za pusace, i ako ima neka ih oznace i to je to. Kome smeta trosice pare u drugom lokalu u kome je skroz zabranjeno pusenje i kraj price.
  • Микица

    17.05.2017 16:52
    Где год одем гушим се у диму тих тровача. Њих уопште не занима да ли неком поред сметају. Само им је битно да своју наркоманску зависност и никотинску глад утоле. Најсебичнији тип људи. А то да смрде је већ посебна прича. То и не осете.
    Потпуна забрана и ригорозне казне!
  • Nervirach

    17.05.2017 16:38
    Eh, vratile se devedesete. Sta mislite zbog cega ovo? Ponestalo im para a kako ce nadoknaditi? Pogadjajte. Ovo jeste mafijaska drzava i ta mafija ima ime-DB ili bivsa UDBA.
  • Pavle

    17.05.2017 16:11
    Test "inteligencije"
    Ne skroz zabraniti, treba vanzemaljci da odmah vide s kim imaju posla kad naiđu.
  • anketa

    17.05.2017 16:09
    "javna nabavka"? eto gde smo mi zakopani. neka naprave google formular i na fejsu boostuju post za 30 eura i dobiće ne 800 anketiranih, već 8.000

    koja je vrednost javne nabavke?
  • Atleticar

    17.05.2017 15:57
    Zabraniti
    Pusenje! Svuda! i Svi na sport i zdravu ishranu!!!
  • Neša

    17.05.2017 15:18
    Ahahahahahahahah... Koliko je ovo zabavno, evo sešću u kafanu jednu da zapalim.
  • krcko

    17.05.2017 14:34
    What?
    Pusenje zabraniti na svim javnim mestima, cak i u bastama kafica i restorana ako su oni bilo kako natkriveni.
    Pusenje zabraniti i na sopstvenim terasama, ali I U SOPSTVENUIM STANOVIMA, ako u njima ima maloletnih osoba, bez izuzetka.
    Osnovni problem pusaca je sto uporno zaobilaze cinjenicu da njihovom defakto bolescu ugrozavaju i nekog drugog, dokazano njihovo zdravlje i kvalitet zivota. Za to nema izgovora i to moze da bude cak i jedini argument za opstu zabranu pusenja na SVIM javnim mestima i prostorima na kojima druga lica mogu doci u kontakt sa duvanskim dimom.

    Iskustva iz zemalja gde je uvedena opsta zabrana pusenja kazu da promet u ugostiteljskim objektima ustvari nije opao zabranom. U pocetku se smanjio broj gostiju, ali se posle mesec do dva vratilo na staro. Ljudi su shvatili da kafana nije mesto za pusenje vec mesto gde se ljudi srecu i druze. Duvan tu nije presudna stvar.

    U svakom slucaju, treba da se uvede opsta zabrana pusenja, astronomske kazne za prekrsioce kao i povecanje akciza na duvanske proizvode. Kao i za ostale stvari, oni koji su protiv, gundjace par meseci ali ce vremenom shvatiti da je svima bolje zbog toga.

  • rada

    17.05.2017 14:33
    Moze ako zabranite proizvodnju cigareta.Krenite odatle,a ko hoce da kupuje i pusi neka placa jednu kutiju kao u EU.Ali to nece da se desi posto mi zivimo u Africi(juce ste o tome imali tekst).I jos sam za to da se alkohol ne prodaje i to steti zdravlju.Ko hoce da pusi i pije neka placa kao u EU.
    Zakoni kao u EU,a mi zivimo u Africi!!!
  • I

    17.05.2017 14:23
    Ovde vecina ljudi neshvata svrhu ovog zakona bunice se malo na kraju ce zavrsiti ispred po kisi sa cigarom u ustima kao i svuda u svetu
  • Lord

    17.05.2017 14:21
    Lord
    Zabraniti pusenje svugde gde je to moguce!!! Nije u redu da zbog necije nikotinske zavisnosti ispasta 60% drustva. Dobro uvek mora da pobedi.
  • ovdasnji vojvodjanin

    17.05.2017 14:17
    jos jedno maltretiranje gradjana...
    pusac sam i necu ici u restorane gde se ne pusi..
    pusac se oseca u drustvu nepusaca kao i nepusac u drustvu pusaca !
  • Dislike

    17.05.2017 13:54
    Pušenje je odlično za sve, posebnu za decu. Trudnice bi trebale da se dave u dimu, iz meseca u mesec da pojačavaju gušenje u njemu. Svi znaju da rak pluća se ne dobija kroz cigarete već naprotiv, vas štite od njega. Takođe pušenje pobošljava finansijsku stabilnost u zemlji (čitaj puni džep nekom političaru) i pruža osećaj mira. Pružite sebi ultimativni parfem - duvanski dim - Vaš najbolji prijatelj.
  • Glupost države

    17.05.2017 13:37
    Nema šta građani da se pitaju kada nemaju pojma.
    Je l' se ovce pitaju da li bi da ih šišaju? Zato i jesmo tu gde jesmo jer se svakome udovoljava.
    dobro da ne pitaju predstavnike duvanske industrije šta misle o tome...
    Drugi problem je bedan uzorak po mojem skromom mišljenju. Šta je 800 ispitanika? Ništa!
    Imam prijatelje iz slovenije koji obožavaju naše kafane zato što mogu u njima da duvane jer kod kuće ne mogu. Kako su se tamo oni navikli tako bi se i mi ovde navikli.
    Uz zabranu bi trebalo drastično povećati akcize i sva ta sredstva da idu u namensi fond, ne budžet, nego baš izdvojen fond za zdravstvo i recimo određenu infrastrukturu poput vrtića i saobraćajnica pa ko i dalje hoće da puši neka slobodno nastavi.
  • Banderaš

    17.05.2017 13:09
    Ljudska prava
    Ako dežela zabrani pušenje građaninu i državljanu svom, imaju li prava građani da osnivaju svoja klupska Udruženja pušača, a možda čak i D.O.O.
    Pa da organizovano kupuju nekretnine, okupljaju se a možda i uvoze hranu i piće po povlaštenim cenama, a o duvanu o tom po tom.
    Da osnuju svoju Partiju Pušača. Da uđu u Skupštinu.
    Ili će država da im zabrani sve?
  • nepušač

    17.05.2017 12:52
    opet maltretiraju narod
    Kafane NISU javna mesta, i u njih se NE MORA odlaziti. Javana mesta su domovi zdravlja, sudovi, banke, ...Time je sve rečeno, a kome smeta dim ne mora u kafanu-neka ide u pozorište.
  • Mile

    17.05.2017 12:52
    Šta se gradjani kao nešto pitaju?! Zna se ko odlučuje o svemu i za sve se pita...gde ste krenuli bre puževi?!
  • pušač ili ne

    17.05.2017 12:40
    Osnovni problem ovog istraživanja je što se ne sprovodi tamo gde imaju nameru da uvedu meru. Podržavam ovo istraživanje ako fino zaređaju po restoranima, kafićima i slično pa pitaju goste. E to bi imalo smisla a ne da zovu moje roditelje koji nisu na takvim mestima bili godinama, ne zato jer nemaju nego zato što ne vole pa da im oni daju rezultat. Primera ima milion a jedino ispravno je da pitaju direktne korisnike. Ovako je istraživanje besmisleno kao kad bi mene pitali da li ima dovoljno baleta u pozorištu i na TV a moju ženu da li ima dovoljno sportskih kanala. Oboje bi dali afirmativan odgovor i složili se da je dosta a možda i previše i jednog i drugog a pritom unakrsno pojma nemamo.
  • Smiljana

    17.05.2017 12:29
    @Pera
    A šta tebe zabole kako će ko da utroši svoje pare?!?!?!
    Ti ne pušiš i ideš četiri puta godišnje na more? Hahaha
  • Rade

    17.05.2017 12:27
    Naravno da treba da se zabrani 100 % ali u ovoj zemlji ce se pobuniti prvo kriminalci koji drze diskoteke i kafice sa pricom da im drzava neda da zive .Osim toga nevidim nikakvu logiku u ovome sto se sad primenjuje da sa nalepnicama na stolu udvojis pusaca od nepusaca totalni idiotizam i prema jednima i drugima
  • Nindža Kornjačleone

    17.05.2017 12:21
    Ok logika. Ne pušiš-ideš 4 puta na godišnji. Zamisli još ne jedeš meso, ne piješ, ideš leti samo u gaćama ulicom itd. Na kraju bi mogao da ustediš i za kuću, a ne samo za polovni automobil. Još kada bi se naselio u šumu i tamo jeo pečurke, pa milione bi namplatio. Još kvalitetan sat kada se uzme za 2 nedelje nepušenja... Hvale se ugostitelji kako imaju po 3-4 puta goste iz Srbije godišnje. Još i ne puše. Inače, nisam pušač. Sve pare za koje nisam kupovao cigare sam zaštekao i sada imam svoju firmu. Formalno sam dao nekim Amerima da je vode. Hint- logo je jedna voćka koja nije baš cela.
  • Jeremija

    17.05.2017 12:06
    @Novosadjanin
    ... i promoterka 11 minuta :)
  • Novosadjanin

    17.05.2017 12:06
    @Nepusac
    Jeste, njihova je stvar dok je dim samo u njihovim ustima, ali kad izadjem iz nekog lokala gde mi odeca bazdi na duvan od cigarete onda je i moja stvar. A i mislim da ne treba dodatno isticati koliko je pasivno pusenje nezdravo (doktori su rekli svoje misljenje o tome), tako da je i to opet moja stvar. Treba da dobiju zasebne lokale, a ne kompletnu zabranu, jer najvise razumem potrebu da uz pice zapale po koju cigaretu zbog nakupljenog stresa i ostaloga. A vi sto **** o ''zabranjenim slobodama i zlim zapadnim kapitalistima'' oprobajte srecu u Severnoj Koreji, Kubi i slicnim ''slobodarskim'' i ''socijalistickim'' drzavama... Taman i mi idemo ka tome pod ovima na vlasti.
  • Sanja

    17.05.2017 11:57
    @Nepušač
    Slazem se za ljudske slobode. Ali tvoja prestaje tamo gde pocinje da ugrozava moju. Ja sam pre nekoliko meseci promenila posao, sa mesta gde sam celo prepodne zivela u duvanskom dimu iako nepusac, prala svu odecu svakodnevno zbog smrada, dosla na lepo mesto bez duvanskog dima. Rucnu tasnu sam morala da bacim jer se nije mogao smrad izbaciti iz nje. Promena koju je moja koza i kosa dozivela je potpuno neverovatna, ne smem ni da mislim sta mi je sa unutrsnjim organima. Jednostavno ne bi trebalo da imate pravo na ovakvo strasno maltretiranje nepusaca, vasi losi izbori bi trebalo da ugrozavaju samo vas, a nije tako.
  • PUŠAĆ

    17.05.2017 11:57
    MI SMO BAR NEŠTO IZGRADILI
    Svojim Pušenjem! A, Vi Svojim Zakeranjem!?
    Jedini problem vam je Što ima manje Kafića
    za Ne pušaće!(zakon tržišta).
    Po USTANOVAMA,u PREVOZIMA...malo li je!
  • mick

    17.05.2017 11:50
    @Dusan Savic
    Svi koji puše i piju već plaćaju veći porez i akcizu kroz cenu cigareta i pića. Droga je zabranjena zakonima i ide se u zatvor i za posedovanje. U Americi je dosta toga lepo urađeno, ali ovo nije istina što si napisao. A šta ćemo sa onima koji sede na promaji, sede na ladnom betonu, prehlade se i onda Ti plaćaš njihovo lečenje ?!
  • @Pera

    17.05.2017 11:50
    Pa zabrana pusenja resava to sto si naveo. U razvijenim zemljama gde je zabranjeno, ogroman broj ljudi je jednostavno napustio svoju zavisnost jer su primorani. A umesto pusenja mozes otici cetiri puta godisnje na more, tri puta ako hoces ol inkluziv, ili jesti u restoranu cetiri puta nedeljno stalno, kupiti polovni gradski automobil svake godine ili nov novcijat za pet godina, za kvalitetan sat ti je dosta dve nedelje da ne pusis... Da i ne spominjemo dobro poznate koristi po zdravlje pocevsi od karcinoma pluca i kardiovaskularnih bolesti, pa do manje poznatih. Glupe ljude treba drustvo zakonima da zastiti od njihove sopstvene gluposti.
  • ex chapman

    17.05.2017 11:49
    @Pera
    Pero, mislim da je zdravlje ipak važnije od skupog sata. dakle ovo je inicijativa koju podržavam. retko kad kažem nešto lepo o srpskom društvu ali ovo je zaista pozitivno. pa čak i ako je motivacija pomodarstvo - pokušaj imitiranja mnogo razvijenijih društava gde ljudi imaju skupe satove i idu 2 puta godišnje na more - ako će dati efekta podržavam 100%
  • Nepušač

    17.05.2017 11:40
    Prvo su odveli pušače...
    Građanima ne treba zabraniti pušenje.
    Mislim da svi građani Srbije redovno, svaki dan - puše.
    Stoga, trebalo bi omogućiti da se kafići deklarišu kao pušački i nepušački. I kraj.
    Pa nek ide gde ko hoće.
    Ali, ovo sa zabranom pušenja pokazuje kuda ide taj vrli, novi, napredni, demokratski evropsko popularišući svet.
    U porobljavanje. U numerisanje svega, izdavanje dozvola svemu, koje će biti uslovljene ovim ili onim. U sve samo ne ljudske slobode i prava.
    Ljudi imaju pravo da puše. Šta stavljaju i kada u usta - njihova je stvar.
  • /

    17.05.2017 11:35
    /
    pitajte putina.
    on je vec izjavio da ne zeli zabraniti plasticne kese
  • Vlada

    17.05.2017 11:30
    Da da da
    Ja sam za potpunu zabranu pušenja na javnim mestima.
  • Nomad

    17.05.2017 11:22
    Bivši sam pušač. Cigarete sam ostavio pre 7 godina, i na sreću nisam došao u iskušenje da opet zapalim.

    Ne smetaju mi pušači. Ne smetaju mi nepušači. Ali smatram da je uvođenje potpunih zabrana nepotreban potez. Umesto zabrane trebalo bi ostaviti mogućnost da lokali odaberu da li će biti pušački ili ne, i stimulisati nepušačke lokale, npr. nižim taksama i porezima i slično.

    Takođe treba uvesti kategorizaciju lokala - kafići, restorani, rođendaonica, i prema kategoriji uvesti zabranu. Nedavno sam bio na dečijem rođendanu u rođendaonici - zatvoren prostor, ventilacija slaba, a 15ak mama pali cigaretu na cigaretu, a 5 metara dalje deca se igraju i skaču. Smatram ovakvo ponašanje bezobzirnim i u objektima gde borave deca, stari, bolesni i slično ne bi smelo da bude dozvoljeno pušenje.
  • ex chapman

    17.05.2017 11:17
    pušenje
    ovde je pušenje odavno zabranjeno. možeš da pušiš kod svoje kuće i to samo ako nema nepušača. ozbiljno: ukućani mogu da te prijave da pušiš. a ako imaš dete i pušiš u kući, odma te streljaju kao monstruma (što i jesi). pušenje van kuće može samo na specijalno označenim mestima. gledam onih nekoliko nesrećnika što još nisu batalili duvan kako se kao ilegalci zavlače u neke ćoškove između kontejnera (jer mesta za pušače su obično tako nameštena da je i kontejner oma pod rukom). kazne su visoke i što je najvažnije neizbežne.
  • Dusan Savic

    17.05.2017 11:14
    Svako neka radi sta zeli sa svojim telom. Ali isto tako ne moze da isto placa porez. JEr ja ako ne pijem ne pusim ne drogiram se pazim na zdravlje ja bi trebalo da manje placam porez i zdravstveno. Ti druze hoces da pijes, pusis drogiras se ceo zivot onda kad se razbolis da ti PIO placa lecenje za dzabe ??? To su lepo uradili Amerikanci obavezn o osiguranje ako pijes i pusis placas vece zdravstveno osiguranje. A ne kao ja placam svakom ko se ne brine za sebw. NEcu da palcam.
  • Naravno!

    17.05.2017 11:09
    Cuvajmo NASE zdravlje
    Da, na svim javnim mestima.
  • V

    17.05.2017 11:09
    Da!
  • Novosadjanin

    17.05.2017 11:07
    10min
    Pa ko ce sa anketarima provesti na lici 10 minuta? Jedino da dele kutiju cigara za ispunjavanja upitnika :)
  • Pera

    17.05.2017 11:05
    Kao da smo najrazvijenija zemlja u Evropi pa nam je ovo jedini problem! Pitajte te iste gradjane kada su poslednji put išli na more, jeli u restoranu, kupili automobil, kvalitetan sat itd.
  • Vlada

    17.05.2017 11:05
    Podrzavam
    Treba zabraniti pusenje, ili bar naterati ugistitelje da se vise potrude oko obezbedjivanja nepusackog dela. Trenutno ne mozes otici u kafic, restoran itd. a da se ne izadjes nadimljen,

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna