Autor: Blic

Info
27.06.2017.
21:19 > 21:13
Diploma "Vuk Karadžić" je izgubila svoju svrhu, pogotovo u osnovnim školama.
  • Dule

    29.06.2017 15:49
    @Prolaznik
    Da, ovo za nostrifikaciju se slazem sto ste napisali, hteo sam da kazem da se Ministarstvo bavi kvalitetom nase diplome i odredjuje nastavni program (u saradnji naravno sa profesorima), a ne sama skola.
  • Dule

    29.06.2017 15:45
    @Tako je
    Hipoteticki je i to moguce, a i realno je moguce da to isto osteceno dete zbog tog maminog sina IPAK upise skolu koju zeli, ako posalje molbu i razgovara sa direktorom, pa cak i u toj ,,ozloglasenoj" Jovinoj gimnaziji, to Vam garantujem jer znam kako je u Jovinoj, a znaju i oni kakvi roditelji i deca postoje. Na provokaciju o takmicenjima Vam necu odgovarati, cinjenica je da briljiraju i moze se na sajtu bilo kog Drustva matematicara,fizicara, hemicara Srbije proveriti. A to dete nije izuzetak, samo sam ga naveo kao primer, zlonamerno tumacite iako sami verovatno znate kakvi ucenici prolaze kroz skolu, tog istog ucenika je vodio i bio mentor nas profesor sa PMFa i pre njega su postojali ucenici koji su takodje osvajali medalje i koji su mentori tim istim pojedincima iz Niskih i Matematickih gimnazija na svetskim olimpijadama. I nigde nisam rekao da ti kad udjes u Jovinu, mozes posle da ides na Harvard, MIT ili Sorbonu, nego da najbolji individualci iz novosadske okoline dolaze i ovde i dobijaju adekvatniji tretman nego u drugim skolama jer imaju priliku da saradjuju sa profesorima sa fakulteta i to je i poenta matematickog smera, a ne vucaranje po takmicenjima i prepisivanje prijemnog da bi se upalo.
    I odgovor za inostranstvo, da, moguce je, ali cilj prosvete nije da vas sutne u inostranstvo, nego da vas nauci nesto.
    @Prolaznik Bas tako, Jovina nije zemlja dembelija, nego skola koja nudi adekvatan tretman i podsticajnu okolinu i vannastavne aktivnosti.
  • Logika

    29.06.2017 13:32
    @ ex chapman
    Kod nas je važniji "papir" od znanja i naši ljudi vole razne diplome , potvrde,sertifikate.
    Znanje se ne ceni, tu se slažemo.Vukova diploma iz o.š. izgubila je smisao,jer se od nje počinje u poklanjanju ocena i devalviranju znanja koje kulminira sa poplavama dodtorata u Srbiji...
    Jedini ujednačeni i pravi kriterijum je PRIJEMNI TEST koji bi se polagao pri upisu željene srednje škole ili fakulteta, pa ko zna-položiće!
    Jedina relevantna diploma koja bi trebala da znači automatski upis srednje škole ili fakulteta je diploma o osvojenom 1-3 mestu na Republičkom takmičenju iz školskog predmeta. To ne može svako i to treba posebno vrednovati ili samo takvoj deci dodeliti Vukovu diplomu.Onda bi Vukova diploma nešto značila.
  • Prolaznik

    29.06.2017 13:23
    @ Dule

    Nostrifikacija za inostranstvo podrazumeva da diplomu naše škole, pa i Jovine priznaju strane zemlje,a ne naše Ministarstvo.Naše Ministarstvo nostrifikuje strane diplome,da bi ta diploma bila priznata u Srbiji. Postupak upisa na strane univerzitete koji ste opisali - znači da strane univerzitete upisuju deca koja POLOŽE prijemni test, ne na osnovu diplome same Jovine. Diploma Jovine pomaže im koliko i diploma bilo koje srednje škole u Srbiji...
  • Tako je

    29.06.2017 13:16
    @ Dule
    Slažemo se Dule, hipotetički ( a i u stvarnosti) sasvim je moguće da sa poklonjenim prosekom 5,00 iz prethodnog školovanja, prepisanim testom i razgovorom sa direktorom dete nezasluženo upiše koju školu hoće ( i upisuje de facto)
    Osim toga, ako Jovina po vašem kazivanju nije najbolja matematička gimnazij ni u Srbiji , kako je moguće da tako briljira na SVETSKIM olimpijadama?
    Tom jednom jedinom učeniku iz Jovine o kome govorite,svaka čast,ali on je talentovani pojedinac, on nije cela Jovina.
    PS Po tom sistemu koji ste opisali , priznaju se diplome SVIH SREDNJIH ŠKOLA U SRBIJI i moguće je upisati studije u inostranstvu, Jovina nije izuzetak.
  • 70 bodova

    29.06.2017 12:22
    @ maki
    Ali mu je 5,00 donelo 70 bodova za upis prošle godine.Naprotiv bodovi za osvojena mesta na republičkim školskim takmičenjima nisu računati.Drugo mesto na republičkom školskom takmičemnju mom sinu donelo je prošle godine NULA BODOVA.
  • Dule

    29.06.2017 12:16
    @Prolaznik
    Nostrifikacija diplome je posao Ministarstva prosvete, i ista je vrednost diplome i za one iz Matematicke i Niskih gimnazija. Znam i da za upis na Kembridz i Oksford je dovoljna i nasa matura + polozen IELTS (znanje engleskog) + intervju koji svaki student mora da prodje, a za Austriju, Nemacku i Francusku je dovoljno samo da se polozi prijemni na bilo kom nasem fakultetu iz oblasti za koju zelis da se upises. Za USA i Kanadu svakako mora SAT ili neki ekvivalentan test da se polaze, iz koje god da si zemlje (ako pricamo o jakim univerzitetima).
    Sto se tice poredjenja po uspesima gimnazija na olimpijadama, samo cu reci da je ucenik iz Jovine najuspesniji reprezentativac Srbije iz informatike na svetskim olimpijadama ikada, i da skoro svake godine imamo predstavnike na medjunarodnim olimpijadama. Za BG necu komentarisati, imaju mnogo vise sredstava za privlacenje ljudi(na razne, nekad i sumnjive nacine), a pored Niskih Bore i Markovica tu je i Prva kragujevacka, i to su odlicne gimnazije i nisam nigde isticao da je Jovina najbolja u Srbiji, ali da je medju najboljima jeste.
    @Tako je
    Tako hipoteticki mozes i maturu da prepises i da upises sta god hoces.
  • ex chapman

    29.06.2017 11:54
    @Logika
    dakle krive su vukove diplome a ne školski sistem? eto imamo "doktore" sa plagijatima umesto disertacija, diplomirane eksperte koji ne znaju čak ni gde je fakultet na kojem su navodno diplomirali. ergo - treba ukinuti sve diplome, od svedočanstva za prvi razred pa do doktorata. vrlo logično. kao što rekoh u svom "ekspozeu" - najbolje je zaista da se uvede dualno obrazovanje po principu veži konja 'di ti gazda kaže!
  • Tako je

    29.06.2017 11:40
    Dule
    Pa 240 bodova je sasvim dovoljno za rangiranje na bilo kom smeru bilo koje škole .
    Ako nemamo bodova za nešto drugo dolazimo u Jovinu da radimo prijemni za 240 bodova!
    Pola prepišemo i budemo Jovini Zmajići specijalci-genijalci !
  • Prolaznik

    29.06.2017 11:34
    @Dule
    Ah Dule Dule, pa zašto diploma Jovine nije nostrifikovana tj ne priznaje se u svetu ,kada donosite tolike medalje sa svetskih olimpijada?
    Pa čak ni u Srbiji niste najbolji: deca iz BG i NIŠKE gimnazije uvek pobede Jovinu na republičkom takmičenju!
  • Dule

    29.06.2017 09:43
    @Prolaznik
    Procenat ljudi koji na taj nacin upise skolu je mizeran u odnosu na ostale ucenike koji uglavnom svoje proseke pokazu i na fakultetu i u zivotu. A za specijalce necu komentarisati, tu su deca koja osvajaju medalje na svetskim olimpijadama. Netacna je informacija da svi poloze prijemni za specijalni smer iz matematike, i tih 240 bodova se mogu racunati samo za rangiranje iskljucivo na tom smeru, a prijemni je isti kao i u svakoj matematickoj gimnaziji u Srbiji (iz iste zbirke i udzbenika se sprema). Ako vec hocete da vodite raspravu, molim Vas ne iznosite netacne informacije.
  • maki

    28.06.2017 19:23
    majka vukovca
    Dipoloma je možda izgubila smisao ali i ceo školski sistem. Moj sin je nosilac vukove diplome i nije mu uopšte pomogla da upiše željeni smer u etš" Mihajlo pupin", čak šta više vratili su nam je na upisu kao da smo doneli salvetu. Imao je skoro 98 poena ,upisali smo drugi smer u istoj školi i super nam je. MOje dete je iz seoske sredine i zato za njega nije bilo mesta u tom smeru ali elem da rezimiram -sin mi je završio prvi razred sa skroz odličnim uspehom i ja sam ponosna majka jednog seoskog VUKOVCA uinat svim mamama razmaženim novosađankama. I da nezaboravim jediniji je sa tim prosekom u razredu,tako da diploma nije sporna nego roditelji koji pate od kompleksa .
  • Komša

    28.06.2017 19:04
    @ Logika
    U pravu ste.Da Vam nije poklonjeno toliko ocena i to svake godine najmanje dve (muzičko i fizičko) i još jedna opet svake godine- da budete skroz odlični verovatno ne bi ste upisali faklultet.
    Ali postoje deca koja imaju i sportski i muzički talenat, a Vi ste imali isto broj bodova kao oni .A niste isto.
    Svaka poklonjena ocena jednom detetu je odizimanje bodova za upis nekom drugom detetu kome ništa nije poklonjeno.Ima i takvih
  • Prolaznik

    28.06.2017 18:52
    @ Dule
    U pravu ste, Jovina se najlakše upiše odlaskom na razgovor sa direktorom
    Zato im odeljenja broje od 35-40 učenika,sve "genijalnih" i odličnih.
    I zato prijemni test za "genijalce matematičare polože svi koji ga rade.Nije šala, dodatnih 240 bodova za upis.
  • /

    28.06.2017 18:16
    /
    aman ako u jovinu idu najbolji ucenici zasto se onda oni najvise opredeljuju za ruski jezik
  • @Logika

    28.06.2017 16:13
    Nikome nije poklonjena polovina ocena, pokloni se jedna-dve, kad nekom fali i to je ok, jer se pokloni svakom, pa su tako svi po malo podignuti. I ne poklanja se samo odlikasima, nego svima, i taj vrlodobar je takodje imao nekoliko poklonjenih da ne bude dobar, dobar da ne bude dovoljan, a dovoljni da ne bi ponavljali. U tom smislu nema nepravde. Sreca da je tako, da meni nisu poklonili poluluda nastavnica muzickog i pijanac koji je "predavao" fizicko ocene iz svojih predmeta, pitanje je da li bi mi to uticalo na studiranje koje je sledilo zahvaljujuci maksimalnom broju bodova, tj. vukovoj diplomi. Ima mnogo stvari da se promene i prociste u skoli i pre vukove diplome.
  • Dule

    28.06.2017 15:52
    @Važna je ocena
    Zato sto u Jovinu vekovima idu najbolji i najvredniji ucenici iz Novog Sada i okoline, i to nikad nije bila tajna, sto ne znaci da u drugim skolama takvi ne ucenici ne postoje, nego da ih ima manje, i da su smatrali da im Jovina nije najbolji izbor za dalji napredak, sto opet, nije retkost.
    A sama vrednost Vukove diplome je nikakva, i sluzi iskljucivo kao prednost pri istom broju bodova na upisu. Uostalom, ako je dete bas zagrizlo da upise pojedinu skolu i bilo je na toj granici sa nekim Vukovcem, molbom i odlaskom na razgovor kod direktora vrlo jednostavno moze da upise pojedinu skolu, kvote za upis su uvek ,,labave". Uvek se to iskristalise, nisu deca problem, problem su profesori koji lako potpadaju pod pritisak i direktori i ministarstvo koje ne brani te iste profesore u tim situacijama.
  • Preciziranje

    28.06.2017 13:29
    nastavnik
    U gimanzije ne idu najbolji po znaju,već po proseku iz prethodnog školovanja ( u većim gradovima)
    U poslednje vreme najbolji upisuju i Medicinske, Elektro i Ekonomske škole (proverite !)
    U malim sredinama -Bečej, Srbobran, Vrbas, B. Palanka itd gimnazije upisuje ko hoće-minimum za upis je 50-60 bodova, jer nema djaka.
    Gde Vi živite?
  • Logika

    28.06.2017 13:15
    ex chapman
    Otkriću Vam tajnu: nisu nosioci Vukove diplome briljirali u svim predmetima.
    Uglavnom im je polovina ocena POKLONJENA da bi dobili Vukovu diplomu.
    Vrlodobrim ,djacima koji briljiraju na fakultetima nisu ocene poklanjane u prethodnom školovanju.
    U tome je poenta.
  • Ima smisao

    28.06.2017 13:05
    U sistemu školstva koji ceni ocenu ,a ne znanje,Vukova diploma ima sve veći smisao.
  • Važna je ocena

    28.06.2017 12:57
    a ne znanje
    Vukova diploma je dobila novi smisao- naše školstvo koje priznaje OCENU,a ne znanje omogućava nosiocima Vukove diplome upis željene srednje škole ( nosi 70 bodova) a test znanja max 30.
    Da ne pričam da su nosioci diploma MZ i dž kluba izjednačeni sa diplomama i nagradama sa Republičkih takmičenja (tzv "vukovci" ne vole da se takmiče na Republičkim školskim takmičenjima, po kazivanju srećnih roditelja)
    A nakon upisa željene škole opet juriš na ocene-radi upisa na fax ( opet test znanja nosi manje bodova -"zbune se deca")
    Kad smo kod željene škole, neka mi neko objasni kako u Jovinoj u svim odeljenjima ima 95% odličnih,a u drugim srednjim školama u NS nema?
  • ARMAGEDON

    28.06.2017 12:35
    GUNDULIĆEVA
    ma kakvi vukovci, besmislena priča, tamo je nauka irelevantna, tamo se slavi kornjača, tamo se živi kao da je Nova Krnjača!
  • /

    28.06.2017 10:57
    /
    ucite zbog vas a ne drugog
    isplatice vam se... van srbije
  • eh

    28.06.2017 10:45
    šta vukova diploma? doktorat je u srbiji izgubio smisao
  • pedja

    28.06.2017 10:07
    Zivot u ovoj jami je izgubio smisao.
  • NSrdjan

    28.06.2017 09:43
    Od bilo kakve diplome bitniji su upornost coveka i spremnost da sledi svoje snove. Na fakultetu se svakako krece od nule. Niko te ne pita koju diplomu imas. Master reset! Znam puno ljudi koji su u srednjoj bili relativno losi djaci, a koji su zavrsili fakultete, u roku, sa visokim prosekom. Isto tako, ako podjem samo od svog razreda u srednjoj skoli, bar polovina odlikasa je produzila studiranje za neku godinu. A obecavali su...
  • Rade

    28.06.2017 09:01
    Ta diploma nikad ni nije imala smisao zato sto se od osnovne skole delila bez veze i portebe .Od moje generacije vecina tih vukovaca nije uradila nista od svog zivota neki su jedva zavrsili ove privatne besmislene fakultete samo zato sto se ucenje svodilo na bubanje gomile nepotrebnih pogataka bez upotrebe logike zato su losiji djaci mislim na prosecne djake mnogo bolji na fakultetima
  • nss

    28.06.2017 08:53
    nss
    i sam VUK je izgubio smisao....umesto sedam padeza imamo sedam lopova bez ijednog padeza
  • ex chapman

    28.06.2017 08:38
    nije istina
    "pa naša deca kad odu u inostranstvo tamo su među najboljima!" to ste urlali na sav glas kad god se pomene šta sve smrdi u školstvu. a sad odjednom ni vukovci ne valjaju. kaže gosn profesor kako vrlodobri đaci često imaju bolje rezultate od vukovaca. to samo pokazuje nedostatke u njegovom obrazovanju kao učitelja, a i odsustvo zdrave logike. može neko da bude sjajan matematičar i da briljira na prijemnom, a da je kroz celo prethodno školovanje kuburio sa likovnim, fizičkim, istorijom... a neko može da vrednim radom zasluži sve petice pa da opet bude lošiji iz matematike od nekog matematičkog vunderiknda koji je iz fizičkog redovno imao 2 a iz likovnog 3.
    ako vam ne valja školski sistem (a ne valja) to se ne rešava tako što ćete ukinuti vukovu diplomu onima koji su je zaslužili zato što su dosledno ispunjavali sve što školski sistem zahteva. ako vam deca iz škola izlaze gluplja nego što su u njih ušla, da nije onda problem u školama? ma kakvi, problem je u vukovim diplomama. čim njih ukinemo pokazaćemo svima koliko su naše škole sjajne. ima da uvedemo dualno obrazovanje od prvog razreda: prepodne deca vežbaju finu motoriku izolujući provodnike za Lear; popodne fizičko: berba malina na imanjima Delta Agrara
  • deda

    28.06.2017 06:48
    nije diploma izgubila smisao,gro dece je ucilo i zasluzilo diplomu,u prosveti imamo na delu osvetu losih djaka, pa u moje vreme ko nije mogao gde il znao sta ce ajd na pedagoski, par generacija kasnije imamo sto imamo, a tek ce biti zla posle druge generacije segamega privatnih skola i fakulteta
  • Kaži da nije

    28.06.2017 06:44
    Sve
    U srpskom školstvu, sve je izgubilo smisao.
    Sve, sve sve!
  • 021

    28.06.2017 06:41
    Kako nije?
    Pa zar ne vidite kakva "intelektualna" elita vodi ovu državu?
  • B

    28.06.2017 06:29
    Devalviranje obrazovanja
    Obrazovanje i znanje je izgubilo smisao i značaj. Ako je bivši predsednik države kupio diplomu, ako ljudi sa kupljenim diplomama i/ili nikakvim znanjem o resorima koje vode sede u vrhu države, ne znam koje je rešenje. Ukinuti obavezno školovanje?
    Racionalna misao, nauka i obrazovanje počivaju na hijerarhiji. Počneš tako što ne znaš nijedno slovo, pa polako. Vukova diploma je zamišljena da bude za one na vrhu hijerarhije znanja. Ona sad to značenje nema.
    A tržište ima svoje aršine. Recimo da imate baštu, koliko bi tražio neko da vam je za 2-3 sata prekopa? Više nego što bi mogao da traži neko ko bi 2-3 sata prevodio neki tekst, ili crtao u AutoCAD-u ili slično tome. Intelektualni rad je manje plaćen zato što ima jako puno izvršilaca. Mislite o tome kad vaspitavate svoju decu i usmeravate ih ka onom što će raditi u životu.
  • Igor

    28.06.2017 04:35
    A onda dodje PISA test i stativa!
  • Debeli

    28.06.2017 02:17
    Generacija bez Vukovaca
    Samo jedan učenik u razredu može da zasluži "Vukovu" diplomu, kako u osnovnoj tako i srednoj školi. Eventualno dva, ako se baš poklopi da su 2 superklinca u istom razredu.

    Generacija rođena 1980, drugari iz osnovne i srednje, koji nisu bili "Vukovci": par asistenata i profesora na fakultetima (u Srbiji, BiH, Italiji i USA), 5 lekara na specijalizaciji u Srbiji + 8 u Nemačkoj, 10ak lekara opšte prakse (u Srbiji, Nemačkoj i UAE), 30ak programera u Srbiji...
  • VP

    28.06.2017 00:19
    Jeste
    Tacno, izgubila je smisao. Medjutim nije resenje da se ona ukine nego da joj pokusamo vratiti izgubljeni smisao!!!
  • Nastavnik

    27.06.2017 23:57
    Besmisao
    Vukova diploma je besmisao, način da dete detetu u odeljenju postane vuk.Navlačenje ocena, frustrirani roditelji, nervozna i čak lukava deca. Profitiranje i prenaglašavanje već od petog razreda da je moguće da će dete biti vukovac. Često sasvim su to prosečna deca koja pate jer udovoljavaju neostvarenim roditeljima. Devalvacija znanja i realnosti, kao i kvalifikacija uspeha "potrebna je još jedna petica pa da bude odličan".Nije potrebno ništa.Samo prosek i nikakva kvalifikacija uspeha.Potrebno je znanje.
  • nastavnik

    27.06.2017 23:52
    Nekoliko opaski na tekst
    1. Poređenje uspeha učenika iz osnovne škole sa kasnijim uspehom u gimnaziji nije parametar da se kritikuju nastavnici iz osnovnih škola. Ako pričamo, čak i samo o sumativnom ocenjivanju putem testova, gde se ocenjuje "čisto" znanje učenika treba imati na umu da u osnovnoj školi postoje deca i koja znaju jako malo (da ne kažem ništa) pa kad uporedite te koji su vukovci sa takvima, jednostavno, oni zaslužuju peticu. U gimnazije idu najbolji (ili bi tako trebalo da bude) pa bi moglo da se postavi i pitanje: "Šta vi tamo radite, kad najbolja deca iz osnovnih škola ne mogu da dobiju ni 2?"
    2. U zaključnu ocenu ne ulazi samo znanje učenika, već i trud, rad i zalaganje tokom cele godine. Ocenjivanje je kontinuiran i složen proces, koji obično zanemaruju u srednjim školama (znam i tamo sam radio) i ocenjuju samo znanje, i to rade kao na fakultetu (dopunska nastava služi samo za popravljanje ocena).
    3. Pre nekoliko godina doneti su standardi po predmetima, koji jasno i ne dvosmisleno govore šta bi iz kog predmeta koji učenik trebalo da zna na kraju osnovne škole. Takođe postoje i ishodi, po nastavnim temama. Ako dete usvoji kompletan osnovni nivo znanja, zaslužuje ocenu 2. Ako zna ceo osnovni i deo srednjeg, dobija tri, sa celim srednjim nivoom dobija 4, a kad zađe i zna nešto i iz naprednog dobija 5. U srednjim slučajevima ovo nije slučaj.
  • iz licnog iskustva

    27.06.2017 23:02
    Nikada nije ni imala. Poznat je slucaj jedne gimnazije gde su posle osmogodisnjeg skolovanja dolazili ucenici nekoliko osnovnih skola iz istog mesta. U jednoj od tih skola vukovce su proizvodili kao na fabrickoj traci. U gimnaziji su odmah u prvom polugodistu imali i po dve, tri jedinice. S druge strane vrlo dobri i odlicni ucenici ostalih osnovnih skola su u gimnaziji nastavili sa istim ili slicnim uspehom...
  • Nindža Kornjačleone

    27.06.2017 22:50
    Kakav si trebao streber da budes za ovo. Ne kazem ovo kao nesto negativno, naprotiv. Sada je ok biti malo bolji od proseka. Odavno ovde roditelji misle da su im deca zlatna, a gladni profesori krivi za sve. Jos nam je i dobro. Za koju godinu kada lazni vukovci i jos lazniji masteri pocnu da uce nekog, onda smo naj....i. Vise nego sada. Sva ona prava svega i svacega su dovela do toga da se svi 'vataju za prava, a niko za obaveze.
  • posmatrač

    27.06.2017 21:46
    Sokiću, Sokiću ...
    Ne postoji Novopazarski okrug ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna