Predsednik Nemačkog narodnog saveza iz Subotice Rudolf Vajs rekao je da je Nemačka izdvojila 50 miliona evra za potomke nastradalih pripadnika nemačke zajednice u logorima na teritoriji Srbije u periodu neposredno nakon Drugog svetskog rata.
vaše poznavanje istorije i konkretnih brojki proteranih (većinom nevinih Nemaca) u nekim delovima Evrope je toliko impresivno da čovek za malo da prihvati vašu neprihvatljivu ideju da je odmazda nad celim narodom nešto OK.
Je li to OK ako je bila Čerčilova ideja? Je li to OK ako su to radili i Česi?
Zaboravljate da su Nemci živeli i u još nekim delovima Evrope, a tamo nisu bili masovno proterivani, silovani, obespravljeni, zatvarani u logore, uključujući žene i decu.
Zaboravljate i da su u početku rata, fašisti bili pobednici. Po čemu oni nisu smeli vršiti odmazdu a partizani jesu?
Slažem se da je dalja rasprava sa vama besmislena, kao i sa vašim istomišljenikom, "komentatorom" G, ako niste zapravo ista osoba.
Nema te istorije da mene ili bilo koga ko nema nacionalističke stavove ubedite da je odmazda prihvatljiva. Što je najgore, nekom dozvoljavate odmazdu a nekom ne.
Poštovani gospodine V
Po zadnjem komentaru vidi se i vaša meržnja prema srbima ali i neznanje (mislim da je namerno)
Nakon II sv.rata, 8 ( osam miliona ) nemaca je deportovanu u nemačku iz Istočne Pruske,Pomernije,Šlezvika,,Sudeta i bivše Jugoslavije
Najveći masakr se desio u blizini Praga gde su česi streljali 800 nemaca bez suđenja.
Iseljavanja su bila sa 70 kila maximum prtljaga.U Istočnj Pruskoj situacija je bila još i gora (govorim o današnjoj Poljskoj)
Pre deportavije nemaca ,1939 nemci su deportovali čehe iz Sudeta i Poljake iz Istočne Pruske.
Deportavija nemaca bila je dogovor savezničkih snaga,Staljina,Trumana i Čerčila.
Neću više komentarisati vaše uske komentare.
pobeda je pobeda, posle nje nema potrebe raditi ono što je okupator radio.
Nekim čudom, neki drugi evropski narodi koji su bili okupirani, nisu zatvarali i istrebljivali kompletan nemački narod posle rata, a kod nas jesu
Niko ne izjednačava obim zločina nego donekle izjednačava vrstu zločina, za obim se zna ko je na prvom mestu
@G, vi nemate važnija posla? Ako balvan-revolucionari i oni što su granatirali Dubrovnik, Zagreb, držali Sarajevo pod opsadom, uništili Vukovar, počinili Srebrenicu, imali "hladnjače" i logore u samoj Srbiji i sve to poricali... ako oni nisu teroristi i odgovorni za genocid... kojim pravom nazivate Albance teroristima? Budite bar srećni što za razliku od pravih terorista nisu vršili napade po samoj Srbiji
Poruka je više za ostale, vi ste izgubljen slučaj, sa vama nema rasprave
@V - nedavno ste lično izjavili da su albanski teroristi u stvari bili "borci za slobodu". Kako sada odjednom partizani i Crvena armija to nisu? Ili tako svojstveno vama, vaši kriterijumi važe samo onda kada to vama odgovara?
Strašno je koliko se ljudi ne razumeju. Gledaju u istu ploču, jedan kaže da je bela, drugi da nije obojena, treći da je prazna, i na kraju se pobiju da bi ubedili druge u svoje mišljenje.
Postovani V.
Sama vasa recenica u komentaru u kojoj kazete da su partizani izjednacili zlocine sa nacistima bilo koje vrste govori da ste veoma opasni u svojoj nameri da izjednacite jedne i druge.
Dajte mi samo jedan partizanski logor tipa Jasenovca ili Ausvica ili bilo koji partizanski logor,,dajte mi samo jedan dokaz o sistematskom izivljavanju nad decom ili civilima..ma i nad vojnicima,a tu ne govorim o streljanju vojnika.Poricite li Danicu,Pag,crkvu u Sisku...Buhenvald ili Staljingrad.
Dabome da je sovjetska vojska radila silovanja i ubijanja,ne pravdam ali i ne poricem sovjetske zrtve ili srpske ili antifasisticke.
Ne pravdam revansizam ali i ne izjednacavam.
Ko se maca laca od maca i gine.
kako niste u stanju da shvatite da ni žrtve nisu bile samo žrtve? Kada su te žrtve postale pobednici, svašta su radile, dajte bar malo objektivnosti
Smrt fašizmu svakako, ali NE revanšizmu
Ovo nije odšteta, nego jednokratna pomoć. Ali više bi im pomogli tako što bi im ponudili svoje državljanstvo... Šta ima čovek od tepsije ribe, povedi ga sa sobom gde će moći sam sebi da upeca.
Vidiš moju babu su proboli bajonetom u snegu, imala je 4 godine....preživela ...rodila mog oca...šta li je ona bila kriva, nije znala ni da je živa....zna se ko je i kako počeo a dobro je i prošao....ali to je bilo pre 70 godina...aloooo dokle više....želim da živim ovde sa komšijama kod god da su ako su ljudi!!
vidite gospodine,obratite se amerikancima za logore u kojima su drzali japance,obratite se francuzima koji su presudili svojim kvislinzima...obratite se poljacima,cesima i drugima koji su se obracunali sa svojim izdajicama...tesko bi vam to tamo proslo.Koliko je danas nemaca u Sudetskoj oblasti...i sta se desilo sa njima.
Ne izjednacavate vi slucajno zrtve i zlocince....to vi planski radite.
Nece vam to proci.
Smrt fasizmu-sloboda narodu
oni koji krivicu vide samo na jednoj strani i žmure pred zločinima rađenim u njihovo ime jednako su odgovorni kao Nemci, tj. ispravka, oni Nemci koji su isto to radili.
U II sv. ratu je stradalo na hiljade i hiljade Srba, Jevreja, Roma i antifašista Hrvata i ostalih. A nakon rata, Crvena armija i nažalost jugoslovenska vlast takođe vršila odmazdu.
Rusi su prebijali, pljačkali i silovali.
A Jugosloveni su proterivali i zatvarali u logore.
Time su se izjednačili sa Nemcima u svemu osim u broju žrtava.
Prestanite da negirate zločin nad Nemcima, Mađarima, Hrvatima, Bošnjacima i Albancima, pa će i drugi na vaše žrtve gledati sa više poštovanja.
@Goran IN
Nije tacno da su streljani samo vojnici. Majka mog tece je sa jos nekoliko zena silovana i streljana u nekom sumarku iza sela gde su ziveli. A mozda da neko procita i knjigu "Dunavske Svabice"...to su istiniti zapisi zena, sa punim imenom i prezimenom.
Na početku da kažem da su moji došli 1945 vozom bez dnevnog reda. Dakle, moji preci su dobili kuću koja je nekome oduzeta.
Još kao mali sam slušao priče kako su se Švabe pokupile i same otišle. Mnogo kasnije sam saznao da je to bilo samo pola istine. Jedan deo Švaba (uglavnom porodice koje su imale članove u Princ Eugen diviziji), kao i oni malo bogatiji su pobegli pre dolaska Crvene Armije. Veći deo je ostao ad čuva svoju imovinu.
Partizani i crvenoarmejci su najpre u svakom zauzetom mestu streljali viđenije nemce.
Pastore, učitelje, advokate, članove Kulturbunda. Zvuči vam poznato? Pa i jeste, isto to su radile ustaše i nemci Srbima.
Sve ostale su partizani pokupili i smestili u logore.
Prema nekim informacijama, oko 40000 njih nije preživelo logore. Umirali su masovno od dizenterije, gladi i tifusa. Među njima oko 7000 dece.
Preživelima iz ovih logora sada nemačka, a ne naša vlada isplaćuje pomoć.
Podrska pronacistickim "komentarima" nedvosmisleno dokazuje cije je "vojvodjanerstvo" nedonosce. Sama pomisao na to da medju nama zive monstrumi (makar ih bilo i 1,3%), je poziv na akciju.
polako se pise da su svabe bili nevini,da su eto bas morali ,da su ih ameri finansirali,da su srbi sami svoje streljali u kragujevcu,da su banjica i sajmiste delo srpskih ruku,da je jasenovac bio radni logor sa pozorisnim predstavama u kojem su stradali iskljucivo hrvati kao i dva srbina koji su punih stomaka skocili u hladan olimpijski bazen,da su iskljucivo srbi streljali nevine ustase na Blaiburgu,,da su decu sa kozare spasavali jer im roditelji nisu dali jesti.da su podunavski nemci bili svi nevini...polako skidamo gace...jer je to IN.
samo jedan primer...modni....obucite majicu sa britanskom zastavom i bicete moderni,a obucite majicu sa srpskom i bicete nacionalisti....da li mozda gresim ili sam bot vucicev ?
plitka pamet u srba....PRINC EUGEN je kaznena a ne obicna divizija...digli su ruke na svoje komsije a u kraljevini su imali sva prava i skolu na nemackom jeziku.Nisu dabome svi krivi ali velika vecina je sa ponosom isla u nemacku okupatorsku vojsku....citajte malo...istorija se ponavlja onom ko je zaboravi.
Vecina ih je otisla za nemacku nakon rata...streljani su samo vojnici a ne i civili.Pogledajte iskaze tih nemaca,pogledajte dokumentarac o Albertu Mayeru..nakon rata je ostao i zavrsio gimnaziju pa tek onda otisao za nemacku..poslusajte njega o ratu.Vecina vas ovde se ponasa ko neki hrvati koji govore da su na Blaiburgu stradali nevini.
Ponavljam ,nisu svi krivi....ali vecina jeste.
Smrt fasizmu sloboda narodu
Jos jedan od nacina da vam pokazu kako su oni superiorniji od srba i da su njihove zrtve vaznije od nasih i da njihovo ubijanje civila do 45 bio samo rat a sve ostalo genocid tj prekrajanje istorije i brisanje krivice nemacke u ratu
"- Radi je o pripadnicima nemačke zajednice koji su stradali samo zbog svog porekla, a nisu učestvovali u ratu kao pripadnici vojnih ili drugih jedinica - rekao je Vajs."
Zanima me kako se posle 70 godina dokazuje da neko jeste ili nije bio kriv.
Inače, isti ovaj "problem" ima i naše pravosuđe u svim ovim zahtevima za reviziju presuda nakon drugog svetskog rata.
pa vec ste ih 'izbacili'.
verujete u komunisticku bajku da su kolima presli negde drugde? kuda?
ili da ste useljeni bas u jevrejsku kucu?
samo u mesovitim naseljima kao sto je telep je ostalo nekoliko zivih. a tamo posto je bilo mesovitih skola se upiralo prstom 'eno, onaj je nemac ili ono su madjari' jos 80-ih
pogledajte demografsku kartu sela. imena kao sto su lovcenac i njegosevo nisu postojala
samo da se zna- imao sam one koje su poslali u logore
Vaši komentari su skandalozni. Kao prvo, ljudima koji su bili u logorima ili njihovim potomcima je nekakva odšteta već isplaćena. Nedovoljna ali je isplaćena (bar onima koji su bili dovoljno vredni da prikupe dokumentaciju). Tako da ovo što pričate je laž.
Izbaciti svakog Nemca? Ovaj komentar zaslužuje sudsko gonjenje. Kolektivna krivica ne postoji, jer trebalo bi onda i svakog Srbina pozibacivati iz raznih područja bivše YU.
Nemci koji danas žive u Vojvodini nemaju apsolutno ništa zajedničko sa nacističkim režimom. Stidite se.
Od kraja oktobra 1944. u Banatu i od sredine novembra 1944. do juna 1945. u Bačkoj desilo se sledeće:
Pogubljeno i pobijeno je 7.000 civila PN4 (uključujući decu, žene, starce)
Deportacija PN u SSSR u radne kampove. Oko 2.000 ljudi je umrlo u njima zbog gladi i bolesti, ali i ubijeno.
Oko 5.000 PN – ratnih zarobljenika je pobijeno.
Slavizacija dece PN: od 1946. hiljade dece je deportovano u jugoslovenske domove za nezbrinutu decu na re-edukaciju i ‘slavizaciju’. Neki od njih nisu našli ili još ne znaju svoje poreklo.
Oko 167.000 PN civila (od 195.000 PN koji su ostali u Jugoslaviji) su bili zatvoreni u kampove.
1944. i 1948. je oko 48.500 PN je umrlo usled egzekucija, maltretiranja, nedovoljno hrane, teškog fizičkog rada i bolesti a 35000 u Vojvodini.
Ja stvarno nemam reci! Oni ce da dobiju odstetu sto su stradali u tkz logorima. Pa ko ce nasim narodima i narodnostima da isplati odstetu? Jos mi treba da smo njima zahvalni sto ce da nas/vas prime cuvenu EU?! Zgrozen sam! Jos cemo mi morati Nemcima da se izvinjavamo sto smo ucestvovali u borbi protiv fasizma. Zivi bili pa videli.
Bilo je tu dosta nevinog sveta, ali i puno onih koji su s radošću ispraćali sinove, očeve i braću u SS "Princ Ojgen" diviziju. Bosanci dobro pamte kaznenu ekspediciju...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Nemačka daje 2.500 evra potomcima Nemaca nastradalih u logorima u Srbiji
Autor: Beta
Info
•06.07.2017.
•18:42 > 18:44
Komentari 37
/
V
Je li to OK ako je bila Čerčilova ideja? Je li to OK ako su to radili i Česi?
Zaboravljate da su Nemci živeli i u još nekim delovima Evrope, a tamo nisu bili masovno proterivani, silovani, obespravljeni, zatvarani u logore, uključujući žene i decu.
Zaboravljate i da su u početku rata, fašisti bili pobednici. Po čemu oni nisu smeli vršiti odmazdu a partizani jesu?
Slažem se da je dalja rasprava sa vama besmislena, kao i sa vašim istomišljenikom, "komentatorom" G, ako niste zapravo ista osoba.
Nema te istorije da mene ili bilo koga ko nema nacionalističke stavove ubedite da je odmazda prihvatljiva. Što je najgore, nekom dozvoljavate odmazdu a nekom ne.
goran ns
Po zadnjem komentaru vidi se i vaša meržnja prema srbima ali i neznanje (mislim da je namerno)
Nakon II sv.rata, 8 ( osam miliona ) nemaca je deportovanu u nemačku iz Istočne Pruske,Pomernije,Šlezvika,,Sudeta i bivše Jugoslavije
Najveći masakr se desio u blizini Praga gde su česi streljali 800 nemaca bez suđenja.
Iseljavanja su bila sa 70 kila maximum prtljaga.U Istočnj Pruskoj situacija je bila još i gora (govorim o današnjoj Poljskoj)
Pre deportavije nemaca ,1939 nemci su deportovali čehe iz Sudeta i Poljake iz Istočne Pruske.
Deportavija nemaca bila je dogovor savezničkih snaga,Staljina,Trumana i Čerčila.
Neću više komentarisati vaše uske komentare.
V
Nekim čudom, neki drugi evropski narodi koji su bili okupirani, nisu zatvarali i istrebljivali kompletan nemački narod posle rata, a kod nas jesu
Niko ne izjednačava obim zločina nego donekle izjednačava vrstu zločina, za obim se zna ko je na prvom mestu
@G, vi nemate važnija posla? Ako balvan-revolucionari i oni što su granatirali Dubrovnik, Zagreb, držali Sarajevo pod opsadom, uništili Vukovar, počinili Srebrenicu, imali "hladnjače" i logore u samoj Srbiji i sve to poricali... ako oni nisu teroristi i odgovorni za genocid... kojim pravom nazivate Albance teroristima? Budite bar srećni što za razliku od pravih terorista nisu vršili napade po samoj Srbiji
Poruka je više za ostale, vi ste izgubljen slučaj, sa vama nema rasprave
G
IQ
goran ns
Sama vasa recenica u komentaru u kojoj kazete da su partizani izjednacili zlocine sa nacistima bilo koje vrste govori da ste veoma opasni u svojoj nameri da izjednacite jedne i druge.
Dajte mi samo jedan partizanski logor tipa Jasenovca ili Ausvica ili bilo koji partizanski logor,,dajte mi samo jedan dokaz o sistematskom izivljavanju nad decom ili civilima..ma i nad vojnicima,a tu ne govorim o streljanju vojnika.Poricite li Danicu,Pag,crkvu u Sisku...Buhenvald ili Staljingrad.
Dabome da je sovjetska vojska radila silovanja i ubijanja,ne pravdam ali i ne poricem sovjetske zrtve ili srpske ili antifasisticke.
Ne pravdam revansizam ali i ne izjednacavam.
Ko se maca laca od maca i gine.
V
Smrt fašizmu svakako, ali NE revanšizmu
gari
Čučuk Stana
goran ns
Ne izjednacavate vi slucajno zrtve i zlocince....to vi planski radite.
Nece vam to proci.
Smrt fasizmu-sloboda narodu
V
U II sv. ratu je stradalo na hiljade i hiljade Srba, Jevreja, Roma i antifašista Hrvata i ostalih. A nakon rata, Crvena armija i nažalost jugoslovenska vlast takođe vršila odmazdu.
Rusi su prebijali, pljačkali i silovali.
A Jugosloveni su proterivali i zatvarali u logore.
Time su se izjednačili sa Nemcima u svemu osim u broju žrtava.
Prestanite da negirate zločin nad Nemcima, Mađarima, Hrvatima, Bošnjacima i Albancima, pa će i drugi na vaše žrtve gledati sa više poštovanja.
Limanac
A ja za tebe ne brinem, jer pameti nemaš.
Jer da imaš pameti, shvatio bi da su partizani pobili 40000 nevinih ljudi.
Evo da ti približim, pošto si očigledno skromnih kognitivnih sposobnosti: partizani su Nemcima uradili ono što su Hrvati uradili krajiškim Srbima.
Da li sada kapiraš, ili misliš da je to potpuno drugo?
Pravda
goran ns
stasa
Nije tacno da su streljani samo vojnici. Majka mog tece je sa jos nekoliko zena silovana i streljana u nekom sumarku iza sela gde su ziveli. A mozda da neko procita i knjigu "Dunavske Svabice"...to su istiniti zapisi zena, sa punim imenom i prezimenom.
Vojvodjaner
Nit brige, nit pameti.
goran ns
Limanac
Još kao mali sam slušao priče kako su se Švabe pokupile i same otišle. Mnogo kasnije sam saznao da je to bilo samo pola istine. Jedan deo Švaba (uglavnom porodice koje su imale članove u Princ Eugen diviziji), kao i oni malo bogatiji su pobegli pre dolaska Crvene Armije. Veći deo je ostao ad čuva svoju imovinu.
Partizani i crvenoarmejci su najpre u svakom zauzetom mestu streljali viđenije nemce.
Pastore, učitelje, advokate, članove Kulturbunda. Zvuči vam poznato? Pa i jeste, isto to su radile ustaše i nemci Srbima.
Sve ostale su partizani pokupili i smestili u logore.
Prema nekim informacijama, oko 40000 njih nije preživelo logore. Umirali su masovno od dizenterije, gladi i tifusa. Među njima oko 7000 dece.
Preživelima iz ovih logora sada nemačka, a ne naša vlada isplaćuje pomoć.
/
cak ste mesto nazvali 'kod mrsavih ljudi'
opet podsecam na kampanju okupljanja na keju.
rulja nije spontano pocela skupljanje. nedavno nije bila tolika guzva bas na tom mestu
Liman Cleaner
/
Mile zlojeb
goran ns
samo jedan primer...modni....obucite majicu sa britanskom zastavom i bicete moderni,a obucite majicu sa srpskom i bicete nacionalisti....da li mozda gresim ili sam bot vucicev ?
goran ns
Vecina ih je otisla za nemacku nakon rata...streljani su samo vojnici a ne i civili.Pogledajte iskaze tih nemaca,pogledajte dokumentarac o Albertu Mayeru..nakon rata je ostao i zavrsio gimnaziju pa tek onda otisao za nemacku..poslusajte njega o ratu.Vecina vas ovde se ponasa ko neki hrvati koji govore da su na Blaiburgu stradali nevini.
Ponavljam ,nisu svi krivi....ali vecina jeste.
Smrt fasizmu sloboda narodu
Rade
dule
"- Radi je o pripadnicima nemačke zajednice koji su stradali samo zbog svog porekla, a nisu učestvovali u ratu kao pripadnici vojnih ili drugih jedinica - rekao je Vajs."
Zanima me kako se posle 70 godina dokazuje da neko jeste ili nije bio kriv.
Inače, isti ovaj "problem" ima i naše pravosuđe u svim ovim zahtevima za reviziju presuda nakon drugog svetskog rata.
/
verujete u komunisticku bajku da su kolima presli negde drugde? kuda?
ili da ste useljeni bas u jevrejsku kucu?
samo u mesovitim naseljima kao sto je telep je ostalo nekoliko zivih. a tamo posto je bilo mesovitih skola se upiralo prstom 'eno, onaj je nemac ili ono su madjari' jos 80-ih
pogledajte demografsku kartu sela. imena kao sto su lovcenac i njegosevo nisu postojala
samo da se zna- imao sam one koje su poslali u logore
@Zvrk, Milan
Izbaciti svakog Nemca? Ovaj komentar zaslužuje sudsko gonjenje. Kolektivna krivica ne postoji, jer trebalo bi onda i svakog Srbina pozibacivati iz raznih područja bivše YU.
Nemci koji danas žive u Vojvodini nemaju apsolutno ništa zajedničko sa nacističkim režimom. Stidite se.
Gabi
Pogubljeno i pobijeno je 7.000 civila PN4 (uključujući decu, žene, starce)
Deportacija PN u SSSR u radne kampove. Oko 2.000 ljudi je umrlo u njima zbog gladi i bolesti, ali i ubijeno.
Oko 5.000 PN – ratnih zarobljenika je pobijeno.
Slavizacija dece PN: od 1946. hiljade dece je deportovano u jugoslovenske domove za nezbrinutu decu na re-edukaciju i ‘slavizaciju’. Neki od njih nisu našli ili još ne znaju svoje poreklo.
Oko 167.000 PN civila (od 195.000 PN koji su ostali u Jugoslaviji) su bili zatvoreni u kampove.
1944. i 1948. je oko 48.500 PN je umrlo usled egzekucija, maltretiranja, nedovoljno hrane, teškog fizičkog rada i bolesti a 35000 u Vojvodini.
Vlada
Huncut
Liman Cleaner
Zvrk
Milan
Drug
Milojičin mali
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H