Info
20.10.2017.
10:45 > 19:58
Multikulturalizam, uz tolerantnost, bio je jedan od pojmova koji se vezivao za Vojvodinu. Međutim, mnogi tvrde da se danas o njemu sve manje može govoriti.
  • G

    24.10.2017 19:04
    @Komifo - svi građani Srbije sa prebivalištem u Vojvodini su "građani Vojvodine", koliko god vi tvrdili da nije tako samo zato što cenite i nastojite da ponovo uspostavite fašizam u Vojvodini.
  • Komifo

    24.10.2017 15:51
    @G

    Migranti iz drugih država, kao što su Bosna, Crna Gora i Kosovo, malo su teže automatski 'građani Vojvodine' samo zato što veruju u istu sektu kao i ti.
  • G

    24.10.2017 11:38
    "Smrdojvodina" a ne "Smrdovojvodina" je naziv koji je jasno i nedvosmisleno zaslužen pokrajinskim delovanjem na terenu poslednje tri decenije, a naročito delovanjem vojvođanskih neofašista koji građane Vojvodine etiketiraju na osnovu porekla i prete im iseljavanjem i otimanjem imovine. Varijacija "nacizma" za zamalo odrasle.
  • Komifo

    24.10.2017 10:32
    'Smrdija' je naziv koji je jasno i nedvosmisleno zaslužen državnim delovanjem na terenu poslednje tri decenije, kako prema svojim građanima tako i prema tuđim - pljačkanjem, ubijanjem, iseljavanjem i guranjem stanovništva pred svačije puške i topove. 'Smrdovojvodina' je adekvatan odgovor isklompleksiranog bića sa argumentacijom besnog deteta kao što je naš G. Varijacija na 'ma nemoj, a šta si ti' za zamalo odrasle.
  • Niko

    23.10.2017 14:47
    Idiot je i idijot
    Roditelje kazniti novcano, usi da im se okrecu oko glave. Ako mrznju izaziva punoletna osoba, momentalno u zatvor, sve dok psihijatri ne ustanove da je sposoban da se vrati u zajednicu. Morace da polozi i test za gluperde glupave.
  • G

    23.10.2017 08:08
    @/ - hoćete da kažete da branite vaše pretke i masakre koje su pravili u Vojvodini, u želji da nastavite njihovu tradiciju?

    @DE - mene ni najmanje ne zanima ko su neobrazovane osobe koja se potpisuju sa "DE" ili "/" a koje bez prestanka šire šovinizam, neofašizam, mržnju i netrpeljivost u Vojvodini i stranice ovog medija koriste kao svoje glasilo. Ne bih vam bio u koži, poludeo bih od tolike mržnje.
  • DE

    22.10.2017 23:24
    Mene najvise zanima ko je ovoliko napacena osoba koja se potpisuje sa "G". Gari, ne bih ti bio u kozi, ti se jako mucis u zivotu.
  • /

    22.10.2017 22:00
    /
    racije se setite kada zapisavate spomenik na keju.
    to je dovoljno koliko projektanti i vodje omladine postuju nekoga
  • ime

    22.10.2017 15:27
    Naravno da se menja demografija, jer je Vojvodina pod SRB i normalno je da se desavaju migracije unutar zemlje, lupam neko iz Kikinde u KG, neko iz KG u Kikindu.
    Nije vise pod Austrougarskom, pa da bude puna Nemaca, Madjara.
  • /

    22.10.2017 14:52
    /
    G
    hoces da kazes da je ne menjas?

  • G

    22.10.2017 13:35
    @TTelepljan - interesantno je da vam smeta taj naziv iako veoma rado koristite reč "Smrdija". Ako sebe smatrate Smrdinom to je apsolutno vaša stvar. Kad počnete da građane Srbije nipodaštavate i državu im nazivate pežorativnim nazivima to prestaje da bude samo vaša stvar i izaziva reakciju. Ako vi sebi dajete za pravo da zbog pojedinaca u Srbiji celu državu i građane u njoj nazivate "Smrdijom", onda i drugi imaju to isto pravo da zbog pojedinaca u Vojvodini celu pokrajinu nazovu "Smrdojvodinom". Dok vi i vama slični nisu počeli da koriste takve pežorativne nazive nikada mi ni na kraj pameti nije padalo da Vojvodinu tako nazovem - a imajući u vidu koliko ste puni sebe i uverenja da ste proevropski i prodemokratski orijentisani, nije u potpunosti jasno zašto vam smeta ako neko prihvati takve vaše vrednosti i obrasce ponašanja i počne da ih koristi i upotrebljava? Stoga je isto tako interesantno da sada odjednom ne važi ono što se često moglo pročitati među komentarima, da pojedinci "nisu građani Srbije već građani Vojvodine" - kao i uvek, vaša sopstvena pravila i standardi važe samo onda kada to vama tako odgovara.
    @/ - moraćete mi objasniti kako to ja "menjam demografiju" poslednjih 15 godina što tražite da potom priznam, a onda ću vam ja objasniti kako su vaši roditelji, kao i njihovi, nepisanom naredbom bacali građane Novog Sada pod dunavski led i potom kao komunisti vršili pokolj po Vojvodini u poslednjih 80 godina, što treba vi da priznate jer ste "principijelni".
  • Burnica

    22.10.2017 11:48
    Tolerancija
    Potrebna je razmena kulturnih sadržaja između nacionalnih manjina međusobno i sa većinskim narodom. Nije teško titlovati emisije na TV. Nije teško ni prevoditi knjige jer to sad ide brže uz računarske programe. Što se tiče muzičkih emisija treba ih više biti na radiu jer je muzički jezik univerzalan. Materijalna pomoć je najpotrebnija Romima jer su najsiromašniji. Nekim manjinama obilno pomaže matična država a nekima ne.
  • /

    22.10.2017 10:56
    /
    G
    na vas mislim u komentaru da multikulturalnost spominju oni koji su je unistili

    bas vi ste nas ucili da postujemo svakoga pa ste dopustili da se egzistencija stice legalno i nelegalno samo po vasem poreklu

    ja u komentarima vredjam samo neprincipijelnost komentatora i davanje prioriteta po mestu proizvodnje

    prihvatite da je ovde jedno selo bilo nemacko drugo slovacko trece spansko /dobro, to je izumrlo/ i priznajte da nepisanom naredbom menjate demografiju zadnjih 15g
  • ...

    21.10.2017 23:44
    Ne verujem da ce mi objaviti komentar, ali da pokusam. xD
    Inace kod nas se organizuju za srednjoskolce posete madjarskom glavnom gradu i retko ko je bio odusevljen. Vecina je negativno iznenadjena, koliko su neprijatni.
    Da napomenem klinci su bili ok, nisu kao ogroman broj danasnje omladine, vec su se trudili da budu ok, postuju mesto u koje dolaze u posetu. Tako da iskreno i ne znam sta ocekuju ovde.
    Naravno ne moramo mi biti kao i oni, ali ako zele da ih postujemo, neka i oni postuju nas.
  • x

    21.10.2017 22:02
    x
    Gde vam je tolrancija kada ste u vreme novosadske racije isli pod led? Sta onda niste pricali o toleranciji? To su vam vase komsije.
  • TTelepljan

    21.10.2017 21:30
    @G... Smrdojvodina? Razumem ja na šta ti pod tim izrazom misliš, ali i taj deo Vojvodine i ti i takvi Vojvođani su građani Smrdije..... valjda sad razumeš kolika si ...
  • G

    21.10.2017 20:21
    @V -upravo zbog vas, vas lično, je multikulturalnost prividna i deklarativna. Vas koji se deklarativno zalažete za "demokratiju" i "evropske vrednosti" a potom građane Vojvodine etiketirate, šikanirate, delite prema poreklu i zahtevate da imate veća prava od njih, vas koji Vojvodinu svojatate kao ličnu, privatnu imovinu odnosno u svakoj prilici širite mržnju i netrpeljivost kao perjanica vojvođanskog neofašizma.
    No, šta očekivati od pokrajine u kojoj organi reda tolerišu kršenje zakona, a pojedini mediji direktno i neskriveno doprinose građanskoj netrpeljivosti, to je realnost života danas u Smrdojvodini. Ipak je dobro da ste skočili u "odbranu" latiničnog pisma, naročito imajući u vidu vaš "integritet" i "stručnost" kada ste apsurdno predlagali da strani izdavači treba da izdaju knjige na srpskom jeziku u Srbiji na latiničnom pismu "jer nemaju čirilična slova u svojim jezicima", iako isto tako nemaju ni sva latinična, odnosno opet, veoma licemerno, se deklarativno zalažete za oba pisma a u svakoj mogućoj prilici nipodaštavate ćirilicu i karakterišete to pismo "nacionalističkim".
  • pokradeni gazda

    21.10.2017 19:29
    tolerancija crvenih
    Vratite vi meni moju imovinu! Pljacka iz 1945 i kasnije u sprezi sa progonom i diskriminacijom od strane multikulturalnih komunista, socijalista i njihovih politickih naslednika novijeg doba je cist genocid jer je opljackane tj. mene i clanove moje porodice onemogucila da zive i razmnozavaju se bas kao da su nas sve kada su nas pokrali i odmah poubijali.
  • dzoni

    21.10.2017 17:12
    Tužno je sve ovo.A posebno komentari ljudi koji sebe smatraju "tolerantnima" i vole da se predstavljaju kao kozmopolite i slično.Doduše tu čuvenu toleranciju pokazju na malo čudan način šovinizmom prema svakome ko ne misli kao oni.Divna je to tolerancija da im je samo prilika da je pokažu u praksi udavili bi nas u čaši vode.

  • /

    21.10.2017 16:49
    /
    na multikulturalnost se pozivaju oni koji je unistavaju
  • Čučuk Stana

    21.10.2017 16:37
    @Piplfoks
    Biće da si se malčice za*ebucnuo....
  • TTelepljan

    21.10.2017 13:51
    Postoji, ali samo u emisijama RTV. Postaviti ovakav naslov, a u tekstu podmetnuti delove ukrajinskog i hrvatskog etničkog korpusa pod narode je potpuno nepromišljeno i neodgovorno. Tema - Izvan RTV-a i njene lažne multikulturalnosti i tolerancije, prava tolerancija postoji u nekih 20 odsto mešovitih brakova, u komšijskim odnosima je stanje za neki procenat bolje, u školama je stanje za plakati, a najbolje stanje je valjda na radnom mestu, ali i to je samo do isteka radnog vremena. Jedno je sigurno, od Vojvodine će ostati samo Novi Sad, verovatno kao milionski grad, a ostatak će zvrjati prazan i onda tamo sigurno neće biti sukoba ni zbog zaista bitnih stvari.
  • Mima

    21.10.2017 13:26
    U moje mesto u Bačkoj 1946. godine naselili su se kolonisti iz Bosanske Krajine. Tadašnji rukovodioci, komesari ili šta već podsticali su meštane Mađare, Slovake, preostale Nemce da novopridošle stanovnike upute u svakodnevni život - kako se radi zemlja, kako se stavlja zimnica i ostale sitnice, što bi se reklo - sprovođenje integracije. Uskoro je bilo i prvih sklopljenih mešanih brakova. Do ratova 90-ih nije bilo bitno ko je koje nacije, isto mi je zvučalo prezime Balaž, Struharik, kao i Kovačević, Knežević. E tada su došle izbeglice i pod uticajem traume koju su preživeli i ličnog bezobrazluka od pojedinaca se moglo čuti - taj-i-taj je Hrvat, njega ćemo isterati i useliti se u njegovu kuću. Moji roditelji nisu mogli da veruju svojim ušima šta čuju, to je bio šok za njih jer smo decenijama unazad živeli složno sa svima. Ljudi su imali posao, dobru platu, krov nad glavom i nisu tražili krivca za svoje nezadovoljstvo u prvom komšiji različite nacije.
  • Nervirach

    21.10.2017 13:17
    Liman cleaner, zaboravio si terapiju. Tvoje razmisljanje su rusi i ameri jednom prilikom izlecili.
  • Talac

    21.10.2017 13:11
    Bravo Bane
    Komentator koji se potpisao kao Bane je objasnio. Vredi ponoviti deo:

    "Ja jedinu borbu za buducnost Vojvodine vidim u tome sto ce stvarno svi razumni iz bilo kojih prodica i bilo koje nacionalnosti doci i stati na jednu stranu i da taj tas mora prevagnuti. Ostalo sve vodi u propast i aparthajd."

    Nije problem poreklo vec ko je kakav covek.
  • from south

    21.10.2017 12:35
    Multivitiminski napitak
    Srbenda @, vidis, lipi moj sLbendo, to kako Ti gledas na Madjarice, mi Hrvati gledamo na Srpkinje koje dolaze na Jadran a ima ih mnogo svake godine. Srba doduse mnogo manje. Kad zabrekecu, meni oci ki u varen zeca iskacu. Vidis li sad po mom komentaru koliko je tvoj komentar blesav i potpuno zapravo iskompleksiran i inferioran, jer se macizmom bave nesigurne osobe koje nemaju sta drugo za ponuditi sebi i okolini u kojoj zive, pa vlastitim frustracijama na glupasti nacin maltretiraju svoju okolinu. A svugdje su najglasniji nacionalisti i samoprozvani zastitnici svoje nacije, oni koji su podvijena repa utekli iz svojih nekadasnjih postojbina, pa sada u novim sredinama izigravaju dase a zapravo prave budale od sebe. Problem je taj sta maltretiraju drugu oko sebe. A Ti koje maltretiraju bi se trebali malo samoorganizirati kad to vec drzava nece napraviti u njihovu zastitu, i ako nista drugo ne pomogne ( a nadam se da hoce ) onda po onoj staroj o klinu koji se klinom izbija i rezultati ce se pojaviti. Sta reci o multikulturalizmu u Vojvodini, kad u Subotici na vlasti ordiniraju Radikali (o.p.s. alias SNS ) nema od toga nista, Vojvodina je pala, kao u ostalom citavi prostor nekada zajednicke drzave. Teska je sudbina pred ( nama svima ) a jasno, i pred Vojvodinom. Lp i pozdrav svima u Vojvodini s juga.
  • Štrudla s makom.

    21.10.2017 10:55
    O kojoj multikulturalnosti pričate kada u samom ustavu lepo piše "srbi i ostali"

    To je samo jedan od dokaza da je sam državni establišment fašizoidno nastrojen i koji kroz politiku pljačke uništava sve što je i što bi trebalo da bude neki nivo normalnosti u Vojvodini.

    Još kada se doda destruktivno delovanje SPC onda definitivno ne može se pričati o nekom multi-kulti društvu sa građanskim razmišljanjem i stavom.

    Dokle god Vojvodinu pljačkaju u harače oni koji je ne smatraju svojom domovinom dotle će se ovde stvarati otpor i animozitet lokalnog populusa prema "dođošima" a da ne pričam o neko integraciji ili napredka kao građansko društvo.
  • Kika Bibić

    21.10.2017 08:59
    Kada se u Srbiji budu poštovala građanska prava, poštovaće se i multikulturalnost. Ovako, decu uče da vole da mrze, deca odrastu, imaju decu i tako redom. I nisu svesni da su kao građani Srbije ljudi drugog reda, ma koje nacionalnosti bili, treba da mrze sve što se razlikuje od njih samih. Pogledajte predstavu Na Drrini ćuprija, to je najlepša priča o tome kako VOLIMO DA MRZIMO!
  • gari

    21.10.2017 08:23
    @Liman Cleaner
    Zapravo "mešanci" su genetski superiorniji (kad već Vi koristite izraz inferiorniji). :D (Iako ja ni za koga ne bih rekao da je superioran ili inferioran zbog svog porekla, ali samo napominjem ono što je poznato: Da što su roditelji genetski različitiji, veća je verovatnoća da im potomstvo bude zdravije.)
  • /

    21.10.2017 07:14
    /
    tu plocu je stavio fajgelj
  • Srbenda

    21.10.2017 02:24
    Moj licni doprinos multikulturalnosti kao srbende je u svesrdnom ljubljenju madjarica i ostalih nam dragih pripadnica raznijeh po Vojvodini nacija, ali madjarice moram da napomenem jer su divne :)

    Nacionalizam i sovinizam je za idiote.
  • purgerNS

    21.10.2017 00:36
    ja sam dođoš..
    odabrao sam Novi Sad kao moj grad..
    niko mi nikada nije prigovorio za moju ijekavicu ili neku reč koja se ne govori ovde...
    ko kaže drugačije....onda je i njegova greška
    poznajem neke moje dođoše koji forsiraju sve svoje i pljuju po ovome...njima to zameram
    nigde nisam sreo nekog ko me je uvredio....osim njih par koji ovde pišu gluposti
    ponosan na moj grad...koji je sve veći i lepši
    ponosan na većinu mojih dođoša koji su se lepo skućili...pošteni i vredni
    svi ćemo se ovde uklopiti...neko pre a neko kasnije....Novi Sad se voli
  • uvek vojvođani

    20.10.2017 23:53
    Multikulturalnost jeste, bila i biće. Samo svako u skladu sa pravima manjina da neguje svoju tradiciju i kulturu, poštujući druge. Vojvođani su "mešanci" i to tako ostaje. Izboriti se za svoja prava, ako su uskraćena. Protiv diskriminacije, to je ustavno pravo, u skladu sa poveljom EU.
  • Ja

    20.10.2017 22:38
    za Marka
    Dragi Marko, malo levo od ulaza u Štrand na livadi postoji jedna crna granitna kocka sa ćiriličnim natpisom (i na engleskom jeziku takođe) gde piše kako su mađarski fašisti pod led bacili hiljade Srba i Jevreja u zimu 1942. godine. Upravo sa tog mesta.
    Sa naglaskom da im je jedina krivica bila ta što su bili to što su bili - Srbi i Jevreji.

    Za te fašiste prva i osnovna misao je bila da su ljudi koje su ubijali DOĐOŠI ! Tikve bez korena. Nakot. Životinje. Untermensch - kako bi to elegantno rekli Nemci.

    Ponosim se što sam "dođoš". Moguća razlika između nas je verovatno samo u godini dolaska. U mom slučaju je bila 1991. U vašem? Verovatno 1946. Ili 1918. Ili.... u svakom slučaju - dođoška...

    Mislite malo o tome.

  • Liman Cleaner

    20.10.2017 22:19
    @nervirach Koga zanima sta ti i takvi kao ti vole ili ne vole? Vi ste najbolji dokaz da je apsolutno neophodno da cela Srbija bude sto je moguce vise etnicki cistija. I nisu problem etnicki Madjari, Slovaci, Rumuni, ljudi koji drze do svog porekla i identiteta, vec kojekakvi mesanci koji zbog svoje urodjene intelektualne, fizicke, identitetske i svake druge inferiornosti neprestano generisu sukobe i mrznju. Ukrstanje razlicitosti daje prihvatljive i zanimljive rezultate samo kod ponekih zivotinja - pasa, macaka i sl. Ovde je to unazad cetiri-pet generacija bilo vrlo retko i skoro nezamislivo, sve do komunisticke okupacije. . Oni su uspeli da se isk...... po svemu, ukljucijuci i porodicu, brak, naciju, moral, religiju. Tim redom.
  • Nervirach

    20.10.2017 21:19
    Dosli i doneli naci razmisljanje, jedan narod, jedan jezik, jedna drzava, jedno pismo ...bla, bla. Zato vas ne vole. Ja sam iz mesanog braka, kum takodje, gomila nas je. I onda dodje idiotska ideologija o cistokrvnosti. A da ne pricamo o deljenju poslova samo svojima. Futog se ne zove bez razloga Oklen siti. Zbog pitanja koje mi je upuceno. u ranijem komentaru. Morate se menjati pa ce vas voleti. Sto se pisma tice, ne mozete ovde terati ljude da koriste cirilicu kada je latinica ranije zazivela. Kao sto i juznije od Dunava nije u redu naturati latinicu.
  • AB

    20.10.2017 21:14
    Ovo ni u "Nadrealistima" nije bilo - pozivaju se na toleranciju oni koji niti jednu rečenicu ne mogu napisati da ne ošinu nekoga za koga msile da je drugačijii manje vredan. Haha.
  • Miki Rudinski

    20.10.2017 20:59
    Vojvodina
    Multikulturalnost Vojvodine, u praksi je nema a u stvarnosti je nece ni biti. Na zalost.
    Multikulturalnost Vojvodine je zauvek izbrisana, neki kazu kad su leteli jogurti, a ja kazem pocetkom 90-tih. Mnogi zaboravljaju plansko naseljavanje Vojvodine i Novog Sada...Secamo se da je bar 80% doseljenih dolazilo u NS, manja grupa u BG a skoro niko nize od Bg. E tu se izvajala, onako sirokogrudo brojcana vecina koja nikad nije i nece priznati multikulturalnost, samo zbog toga sto su i pobegli od multikulturalnosti. Uvek se kaze, prihvati pravila starosedelaca, pokusaj da budes kao, ili blizu njih...ali ne. Brojcana vecina je nezaustavljiva lavina. Na zalost.
    Koliko vidim pojedini komenti su promasili temu jel, multikulturalnost nema nikakve veze sa nacionalizmom, ko to do sada nije shvatio, i nece. To je nacin i stil zivota. To se ne uci vec stice.
  • Bane

    20.10.2017 20:15
    Ljude ne treba generalistati po nacionalnosti vec po tome jel su normalni ili su idioti. Mi imamo problem sto se kod nas idioti vise eksponiraju nego oni normalni i onda imate idiota Krajisnika koji je uleteo u Javno Preduzece i zaposlio celu svoju rodbinu po vertikali "jel se snalazi" i tako su svi Krajisnici etiketirani kao problem, i ako i te kako ima Krajisnika koji ne mogu da podnesu tog njihovog idiota iz Javnog Preduzeca. To isto vazi i za Vojvodjane koji su dozvolili da ih najgora rulja sa Kosova skine sa vlasti umesto da su ih je policija ispendrecila sve nazad do Kosova. I tako su svi Vojvodjani etiketirani kao kukavice, funkcionercici koji su manji od makovog zrna.

    Najveci problem kod tih idiota u buducnosti ce predstavljati njihova deca jer za njihove propale zivote uvek je neko drugi bio kriv i ta mrznja prema drugima je presla na njihovu decu i bice sve veca jer njihova deca nisu dozivela ratove pa ne znaju sta su stradanja tako da su oni spremni da idu do kraja i stvore nove strahote. Imacemo ogroman problem u Vojvodini gde ce idioti uzeti primat i istrebiti nas normalne. Za sada se jos nekako drzimo pola - pola.

    Ja jedinu borbu za buducnost Vojvodine vidim u tome sto ce stvarno svi razumni iz bilo kojih prodica i bilo koje nacionalnosti doci i stati na jednu stranu i da taj tas mora prevagnuti. Ostalo sve vodi u propast i aparthajd.
  • Sima Kosmos

    20.10.2017 19:13
    Konačno
    Naslov odličan, text odličan, komentari vrh... konačno nešto za čitanje...
  • Janko-Farkazdin

    20.10.2017 19:12
    Podele
    Jedan moj prijatelj iz vojske inace Bugarin iz Dimitrovgrada mi je ispricao zanimljivu pricu.
    Nije mogao da upise gradjevinski fakultet u Nisu ili Beogradu a roditelji mu nisu dali da ide u Pristinu pa se odlucio za Suboticu. Prvi dan nastave video je da sa jedne strane sede Srbi a na drugoj strani Madjari a on sam samcit. Niko mu nije prisao i pokusao da komunicira. Hteo je u zemlju da propadne.
    Cesto sam se tog razgovora secao potucajuci se po svetu.
    Multikultulatnost je mit. Vazno je da se mi ne mrzimo a znam sigurno da ljubav nigde ne cveta.
    Neka zivimo na distanci bolje je za sve nas a to carstvo gde caruje drugarstvo i kuce od cokolade i marmelade nece doci za nasih zivota.
  • @Miško

    20.10.2017 19:03
    Moji su dođoši. Ali - došli su sa severa, početkom prošlog veka, upravo jer su odbijali mađarizaciju i bežali od nje. Stoga, pripovedaj to nekom drugom.
  • Marko

    20.10.2017 19:01
    @Ja
    @Ja
    Potpuno ste u pravu, niko ne voli vas koji ste dosli prugom sa zapada, vozom bez reda... ali ako pogledate još malo bolje, primetićete da nije problem u onima koji su tu već bili nego u vama.... Vas niko ne vole...
  • /

    20.10.2017 18:50
    /
    a obzirom da sam posle u bgu proveo nekoliko godina
    za gazdu kod kojeg sam radio jedno vreme bio sam 'iskvareni precanin hrvat'

    a danas taj 'posteni' gazda stoji iza vucica na tim 'postenim' brifinzima.
    'posteno' je preletao iz ds kod kap. dragana , karica begao iz srbije pa je eto sada u pozadini vlade
  • OPET JA

    20.10.2017 18:47
    don`t make me laugh
    Bravo za komentar sa svim se slazem .Toliko nas vole da stalno govore vratite se odakle ste dosli ne treba te nam
  • U.N.K.L.E.

    20.10.2017 18:38
    Lektira ....
    .... za domaće nacional fašiste i sve ostale koji su posledica Miloševićeve memorandumske nakaradne politike.

    Dragomir Jankov - Propast jedne regije.

    Tu imate sve crno na belo. Samo treba čitati, mada to će biti neverovatan napor ali ako uspete da pročitate ....

    .... možda i progledate u ovoj tamnici zvanoj Srbija.
  • V

    20.10.2017 17:46
    privid
    multikulturalnost i višejezičnost su samo prividne i deklarativne.
    One se ne ogledaju u tome da na ulazima u institucije stoje višejezični natpisi, a onda kada se uđe u institucije - ništa.
    Imena pripadnika nacionalnih zajednica napisana srpskim pravopisom i ćirilicom?
    Ne ogledaju se ni u pukom prevođenju vesti na jezike nacionalnih zajednica, pri čemu su vesti srbocentrične (Kosovo-centrične) i dalje kao da njih to zanima...
    Niti u emitovanju tancovanja i narodnih igara do besvesti, nego kvalitetnog TV programa na raznim jezicima.
    No šta očekivati od države u kojoj Vojvodina nema ni A od autonomije i od države koja je iz političkih razloga u ilegalu oterala jedno od 2 pisma svog većinskog naroda?
  • Piplfoks

    20.10.2017 17:39
    @Drug Spanac

    Pretpostavljam da je to namenjeno Bosancima koji dolaze ovde da 'srbuju', pošto jedino njima ovo nije matična zemlja.
  • Ja

    20.10.2017 17:35
    Eto, ja kao dođoš bi da kažem da ne postoji multikulturalnost. Barem je ne vidim. A kažu da onaj sa strane vidi bolje situaciju nego domaći.

    Zašto to pišem?

    Naprosto jer svako mrzi svakog. Prvo "od svojih". Srbi mrze Srbe. Starosedeoci dođoše. Prekodrinske. Ovodrinske. Crnogorce. Bosance pogotovo. A nek su dva "starosedeoca". Jedan će da mrzi drugog jer ne navija za Vošu. Pa će dva koji navijaju za nju da mrze jedan drugog jer je prvi za republiku a drugi autonomaš. Pa eto i dva autonomaša ...umesto da pevaju zajedno...jedan je čankov. Drugi misli da se taj slizo sa AV pa se opet mrze. I eto - našla se dva kojima je sve zajedničko!

    Samo što je taj drugi Mađar....a šta sad?!?!

    I okrenu se Mađar protiv Mađara. Jedan je za Felvidek a drugi bi da je ovde....i tako....

    Multikulturalnost - na papiru! I za NVO koje uzmu pare nizašta iz evropskih fondova. Umesto da u nekom "našem" slovačkom, mađarskom, srpskom i kojeg god siromašnom selu obnove školu. Biblioteku. Sportsku dvoranu....
  • Alooo

    20.10.2017 17:15
    A najjaci su mi ovi nasi u ino, kad kazu kako im fali ono druzenje, kafenisanje, bliskost hahaha
    O cemu ti jbt? Besparica je unistila sve, jedva gledaju jedni druge, pljuju se iza ledja.
    Pogledam pun lokal, muzika uzivo, svi gledaju u telefone. Ili u drugom lokalu, klinka na sred kluba skace nekom matorcu u krilu, u wcu se neki po'vatali, na Bozic se ubili od alkohola pa potukli. Pogledas nekog popreko 'oce da te bije. I to nema veze sa nacijom ili verom.
    DAJTE NAM USLOVE ZA NORMALAN ZIVOT, PA CEMO DA SE VOLIMO!!!
  • /

    20.10.2017 16:50
    /
    vec sam kucao
    bio sam kulturan dok mi radno mesto nije pripalo nekome iz berana

    i danas ne uradim ni jedan posao bilo kome iz nsa.
    ne uklapam se u te cg i banjalucke biznis veze

  • Nikola

    20.10.2017 16:23
    Pokraina
    Duga je istorija naše pokrajine ko je ne voli nezna sta je propustio,živela i nek jača autonomija
  • Nikola

    20.10.2017 16:21
    V
    Ostaje nam borba za nju i nikad se nećemo predavati,pohvalio bih Vas(021) sto donosite necezurisane vesti i veoma objektivne
  • Nikola

    20.10.2017 16:18
    P35
    O vojvodini našoj lepoj pokrajini najlepše govori mika antić u pesmi Vojvodina,to nije mit to je stvarnost,voleti nju znači voleti sebe i druge
  • Sava Pavkov

    20.10.2017 16:13
    ovo je nasledje komunizma
    Vojvodina je bila steciste kulture do '45 (najveci pisci iz Vojvodine su ziveli i stvarali do tada, pocevsi jos od dosta ranije, od Branka Radicevica, posle toga ih ima sve manje i manje zato danas i nema novog Laze Kostica, Jove Zmaja i drugih). E, onda su dosli brdsko-planinski petokolonasi i cinili gore stvari i od Hortijevaca. Jer kad su oni dosli proterani su skoro svi Nemci sa podrucja Vojvodine, pobili su sve obrazovanije i vidjenije ljude u Vojvodini, pootimali svu imovinu koju su mogli, a onda su posle poceli da ruiniraju centar sa onom nakaradnom zgradom pozorista, betoniranjem centra koji je bio zelen ranije itd. Dosta je bilo bacanje krivice na one iz 90ih kad je ruiniranje Vojvodine pocelo i uzimalo najvise maha pocevsi jos krajem 40ih.
  • don`t make me laugh

    20.10.2017 15:57
    i Hitler je mislio da je dobar
    91` godine kada sam dosao u Novi Sad iz Zagreba osetio sam Vašu vojvođansku multikulturalnost i čovečnost. Bilo je i uvek biće pristojnih ljudi...ali uglavnom je bilo...Bosančino jedna, vrati se odakle si došao....
    Zatim čuveni filantrop Đodje Balasevic, epitet vojvodjanske kulture i obraza bi da nas nasekira i poziva nas da opstimo sa vozom koji nas je doneo. Čovek je otvoreno spevao govor mržnje u pesme i naravno nikom nista...a 99` prvi je sa Salajke pobegao u Sloveniju...predpostavljam da bi opstio sa vozom koji ga odnese.
    To sto šaka Vas Srba(o da Srbi ste), neokumunisticke dece, sada levih-liberalnih-iFon-mural sve mi tata i deda obezbedili - ponavlja da ste tolerantni, jeste...da. Gradacija je otprilike...kao da si usao u garazu i kazes ja sam auto. Ok, važi. Ne samo sto niste tolerantni...vec mrzite i ne postujete ni sami sebe...samim tim licimeri jedni...kako očekivati poštovanje, a kamoli toleranciju od Vas !?
  • PravnikNS

    20.10.2017 15:44
    @Miško
    Manite me toga, kao nije bilo mađarizacije. Moja baba je za vreme okupacije u školi prvo i pre svih časova morala da peva mađarsku himnu, nakon koje je išla nastava, jelte, na MAĐARSKOM. I ako je neko hteo da nešto kaže na srpskom, bilo bi mu rečeno "Magyar kenyeret eszel, magyarul beszél." (mađarski hleb jedeš, mađarski ćeš i pričati). Za vreme racije 1942. godine, komšije Mađari su prilično pomagali Hortijevim honvedima u prikupljanju i ubijanju srpskih (i jevrejskih i drugih) civila. O pravom multikulturalizmu se može pričati tek od 50'ih i 60'ih godna.

    Inače, da ne bude da sam nacionaliste i tako to, u vrlo sam mešanom društvu, gde imam i Hrvata i Rusina i Mađara i Bosanaca i Crnogoraca, i ni jednog ne gledam po tome koje je nacionalne pripadnosti, već kakav je čovek.
  • ...

    20.10.2017 15:44
    Inace, Vojvodina nije nesto mnogo vise "multietnicka" od ostalih krajeva SRB.
  • OPET JA

    20.10.2017 15:41
    kultura
    Vojvodani su toliko netolerantni da je to strasno...mrze sve sto nije primitivno i zaostalo kao sto su oni....oni jos zive u 50 ttim godinama i svaki napredak je sporan i ne svida im se ...drzanje kokosaka i svinja u centru je jos nesto sto se praktikuje a kda pomenes da je ovo grad i da to ne treba da se drzi u gradu onda ide krivi su Srbi iz Bosne .svo zlko je sa njima doslo i sl...oni mrze sve pa i sami sebe
  • Drug Spanac

    20.10.2017 14:55
    Istina
    Pokazite mi zemlju u EU gde imate veca prava nego ovde ,ako vam nije pravo imate svoje druge drzave pa nazad u njih!
  • Fric

    20.10.2017 13:51
    @Leman Cleaner
    "Etnicka slika se konacno polako vraca na stanje pre svih okupacija"
    Misliš na godinu 1522 kad su Turci napali ovo područje tj. Mađarsku kraljevinu?
  • Ajde?

    20.10.2017 13:46
    Vise nego ikada, priliv montanjara je ocigledan dokaz.
  • Ja

    20.10.2017 13:45
    Lektira
    http://lsv.rs/images/biblioteka/Ratovi%20tek%20dolaze.pdf

    ili na guglu kucajte "Ratovi tek dolaze"


    Slobodno pročitajte i Vi koji mrzite Čanka pa ga zbog te knjige možete pljuvati još više. Čovek je knjigu napisao PRE izbijanja ratova na ovim prostorima. Piše o razlozima porasta međuetničke netrpeljivosti i predviđa dalji konflikt zbog nesposobnisti naroda da shvati kako im je jedini neprijatelj - paranoja i strah od drugih naroda sa kojima smo kako do juče bili najbolje komšije.
  • Lotre

    20.10.2017 13:41
    Multikulturalnost je bila stvarnost do jogurt revolucije kada je pripremljen teren da nam dodju G, komsa, sremac, limanac i slicna primitivna bratija koja ce cve da unisti zarad plitkog nacionalizma.
  • Miško

    20.10.2017 13:25
    I nemojte o mađarizaciji molim vas, srbizacija Vojvodine je odrađena vrhunski.
  • Mastodont

    20.10.2017 13:25
    @Liman Cleaner

    Koliko ja znam Srbi su u čitavom tom periodu imali konstantno oko dve trećine zastupnika. Međutim, ako misliš na nekoga ko bi srčano branio tvoje interese, moram ti skrenuti pažnju da zaostali idioti nisu narod.
  • Miško

    20.10.2017 13:18
    Komša, Pravnik i slični
    Pogledajte stare fotografije Novog Sada od pre 1918, čak važi i za '41-'44. Natpisa po gradu na ćirilici kolko hoćeš.


  • комша

    20.10.2017 12:36
    У Војводини свака мањина има своја права. Чак и у местима где мањине не прелазе 15% становништва имају све натписе и на својим језицима. Наведите ми где у околним земљама то право има српска мањина? Управо су Срби у Војводини најтолерантнији од свих народа бивше нам земље иако су били тлачени вековима од разних других народа. Да није тако у Војводини би све било на српском језику. Нађите ми данас српски у Хрватској? Македонији? У Федерацији БиХ? Космету? Ћирилицу нећу ни да спомињем. То право Србима укидају и у сопственој држави.
  • PravnikNS

    20.10.2017 12:29
    @Hronologija
    Da, baš je do 1918. postojala, sve sa mađarizacijom, jedva nešto škola na srpskom. Za druge manjine u bivšim zemljama krune Svetog Stefana nisam siguran ni da su imali škole. U bivšoj K.u.K monarhiji si mogao da društveno napreduješ samo ako prihvatiš katoličku veru i ponemčiš ili se pomađariš. Kao npr. Šandor Petefi (rođen kao Aleksandr Petrovič, najverovatnije Slovak).
  • Realan

    20.10.2017 12:22
    Pušteno niz vodu
    Socijalizam je podrazumevao toleranciju i uvažavnje različitosti.
    Sada imamo demokratiju, koja to samo deklariše.
    U praksi, imamo tešku borbu interesa i svetskih sila u Vojvodini i za povrat vlasništva i dominacije, i za nasilnu promenu jezika, načina govora i istorije.
    Tako da je ta priča o multikulturalnosti otišla u vetar, puštena niz vodu.
    Jednostavnije rečeno: - Javno se foliramo, a privatno postupamo kako je ko vaspitan.
    Pro tome, dominacija sadašnjeg vaspitanja je na otimanju svojih prava i gaženju tuđih - ako je to neophodno ili imate interesa za to.
    A političari i svi oni koji dobijaju novac od negde (NVO) - uvek će pričati u interesu tog novca.
  • ex chapman

    20.10.2017 12:22
    nekada davno...
    ... pričao nam je neki iz nekog nemačkog ministarstva o tome kako Nemačka štiti prava "etničkih zajednica" - tako se to onda "politički korektno" zvalo. te imamo toliko Turaka, Arapa, Italijana... te svi imaju verske slobode, škole, udruženja... puvakao se, puvakao i kad je istrošio sve adute, ja ga pitam "wie viele Juden habt Ihr?" ... izvadim keca iz rukava, ostade "her Milorad" tropa! multikulturalnost (da upotrebim termin iz naslova za nešto mnogo kompleksno i za čega do danas nije nađena dobra definicija), kao i skoro sve drugo, može služiti za dobrobit čovečanstva, ali se može i zloupotrebiti od strana beskrupuloznih manipulatora. protivprirodni blud između SVM i SNS je živi dokaz da sam 100% u pravu! ako već Srbi nemaju "muda", što Mađari trpe tu sramotu?
  • Liman Cleaner

    20.10.2017 12:21
    Kakva multikulturalnost, pa od 2000-2016 narod koji cini 70% populacije u pokrajini nije imao NIJEDNOG predstavnika u pokrajinskoj vlasti. Silovanje vecine od strane manjine sa elementima aparthejda. Zar ste mislili da ce to vecno trajati? Etnicka slika se konacno polako vraca na stanje pre svih okupacija. Konacno i ireverzibilno.
  • Marko

    20.10.2017 11:52
    ...
    Nacionalnost je prevaziđeni antigrađanski model identifikacije.
    Pomozimo nacionalnostima da osveste činjenicu da su pre svega ljudi.
  • Đura

    20.10.2017 11:50
    Ljudskost
    Mislim da u Vojvodini u većem delu naroda postoji multikulturalna svest i pored sistematskog pokušavanja uništavanja te svesti.Kod manjeg dela naroda koji ne prihvata te vrednosti treba poraditi pre svega na ljudskosti pa će multikulturalnost doći sama po sebi.Ne može se od onoga ko mrzi sve na svetu očekivati multikulturalnost.Pre svega sistem ne treba da gaji mržnju forsirajući samo negativne primere u istoriji između nekih naroda kao što se ovde radi već tridesetak godina.Ima i pozitivnih primera u istoriji i mislim da bi sistem pre svega zbog budućnosti trebao da forsira te primere i da ih propagira.A ne suprotnokao što radi.Druga stvar na kojoj treba poraditi je najoštrije kažnjavanje onih koji pokušavaju da izazovu međunacionalnu mržnju.Ako su maloletnici u pitanju treba da odgovaraju roditelji.
  • kis

    20.10.2017 11:06
    Mit,
  • Mila

    20.10.2017 11:05
    Mislim da nema to veze s nacionalnošću. Kad je neko loš čovek ili loše vaspitan čovek, on nikog i nigde ne može da prihvati, a kada je dobar, onda da svakome istu šansu i ne razmišljajući o tome ko je odakle ili ko je čiji. Ima ljudi koji žive zajedno oduvek i super im je a ima onih zadrtih koji zagorčavaju živote drugima i to nema veze sa Vojvodinom ni sa bilo kojim delom sveta nego sa ljudskom ćudi. Kao vojvođanka koja je živela u raznim mestima i većim i manjim, svašta sam videla i nema tu pravila. Ne možeš biti siguran ni u šta, osim da je zaista lepo kad se različite kulture sklope a ljudi složni i poštuju jedni druge, u takvim mestima je život bogat i raznovrstan.
  • Nomad

    20.10.2017 11:04
    Multikulturalizam među običnim ljudima postoji, i funkcioniše. Odrastao sam u manjem mestu u Banatu, i u ulici gde smo živeli prve komšije su nam bili Mađari, preko puta nas je živela Albanska porodica, u samom gradu je bilo nekoliko Albanskih pekara, u osnovnoj školi moje odeljenje je bilo mešano...

    Po nekom mom iskustvu, problem nastaje jer ljudi koji žive ovde ne kapiraju da svi živimo u istoj državi, gde postoje službeni jezik i službeno pismo koje je isto za sve.

    Treba omogućiti nacionalnim manjinama da pohađaju školu na svom jeziku, i da neguju svoju kulturu i tradiciju, i naravno da je dele sa svima nama koji žele da se upoznaju sa time.
    Ali moraju da budu svesni da oni treba da se integrišu i prilagode većinskom stanovništvu i državi gde žive.

    Ne volim da iznosim primere, ali da navedem - koji je smisao pohađati fakultet na mađarskom jeziku, i onda imati problema sa zaposljenjem na teritoriji R. Srbije?
    Da li ako odete npr. u Nemačku očekujete da Nemačka obezbedi zaposlenje gde ću da se služim mojim maternjim jezikom? Naravno da ne.
    Još gora situacija je po manjim mestima gde rodtielji ne uče decu, niti deca u školi i vrtiću uče srpski jezik, i onda nastaju problemi kada treba otići kod doktora ili u neku instituciju u većem mestu.

    Kao što je neko naveo, etnička slika Vojvodine je brzo i nasilno izmenjena zbog ratova 90ih. Opet tu smo sami krivi jer nismo ustali u odbranu našeg stila života i dopustili smo da usijane glave ceo region gurnu u pakao.
  • podsećanje

    20.10.2017 11:01
    Bilo je multikulturalnosti i tolerancije u Vojvodini sve do 90-tih, a tada su došli neki ljudi sa drugim običajima i drugačijim mentalitetom. Nisu Vojvodjani terali stanovnike Hrtkovaca iz svojih kuća, setite se samo čija je to ideja bila. Isti ti su nudili Madjarima po sendvič za put, a Slovacima po dva sendviča, Verovatno je još tada počela ta "sendvičomanija" u nečijoj poremećenoj percepciji kao odlična ideja za "nagradjivanje"
  • Nervirach

    20.10.2017 11:00
    Naravno, jer odem u Veternik da pazarim pa budem pitan odakle sam. Do bacanja jogurta nije tako bilo a moje komsije tada su bili i sunarodnici i crnogorci, madzari, romi, hrvati... zamislite cak i bosanci. I niko nije pitao ko je ko. Dan bacanja jogurta treba obelezavati kao dan zalosti.
  • hronologija

    20.10.2017 10:58
    Do 1918. stvarnost.
    Od 1918. sistematski uništavana.
  • ivan s

    20.10.2017 10:51
    Ni današnja stvarnost ni mit, nego istorija, prošlost...
  • VladaN

    20.10.2017 10:50
    Do traktorizacije..
    ...Vojvodine je bila stvarnost. Sada je definitivno mit.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna