Menu 021

Odliv vozača u inostranstvo ugrožava autobuski prevoz u gradovima

Udruženje poslodavaca u drumskom saobraćaju zatražilo je zakonske izmene kako bi se pomerila starosna granica za profesionalne vozače, jer Srbiji trenutno nedostaje 6.000 takvih profesionalnih vozača.
Info 11.10.2018. | 08:44 > 08:54
  • Vesna
    05.12.2018 10:36
    Ruzno
    Osim sto vozaci odlaze iz razumljivih razloga, jel moguce da i cistacice odlaze? Zasto su gradski autobusi toliko prljavi iznutra? Sve je prasnjavo, gume oko prozora (i to u novijim autobusima), rucke su prljave, prekjuce sam usla sa novim svetlo sivim rukavicama u osmicu i kad sam izasla one su bile prljave - a drzala sam se za rucku predvidjenu za to (na gornjoj sipki). Deluje kao da se peru jedanput godisnje. Prosto me sramota sopstvenog grada.
    O stajalistima, pogotovo u Safarikovoj nemam lepe reci. I znam da ce uskoro sve rusiti... Zasto nasa autobuska stajalista nemaju imena? Kako strancu objasniti da treba da izadje na petoj stanici od ove kad vidi prljavo roze zgradu na uglu?
    Ima li nade da to bude bolje uskoro? Povecajte cenu, makar malo, da bar budete cisti.
  • Cenzurojvođistan
    12.10.2018 13:06
    @Nervirach - problem leži u vašem uverenju da ako ste vi i vaš brat šovinisti i društveni šljam, da su i svi ostali isti kao vi. Ne, nisu. Ipak bi bilo dobro da ostavite kontakt naučne ustanove koja je po nacionalnoj osnovi ustanovila ko je uredniji radnik, a ja bih vam preporučio lečenje. Što hitnije.
  • EvoOvako
    12.10.2018 12:55
    @/
    Ne pričaj gluposti. Iz Srbije se '90-ih iselilo milion ljudi, mahom visoko obrazovanih.
    Svake godine se iseli 50.000 ljudi. To su mahom ljudi koji hoće raditi, naravno da ima i loših, ali ono što sam viđao po UK, po FR, DE, Skandinaviji jesu korektni ljudi.
  • /
    12.10.2018 11:00
    /
    @EvoOvako i ostali
    spominjete statisticke greske
    mnogo vise imamo pink pantere, izbacivace, dzeparose, kradljivce kola, francuske sobarice...
  • EvoOvako
    12.10.2018 09:42
    @Nervirach
    Kakve veze sa temom ima tvoj brat (po)stolar Tripper iz Velike Jabuke sa temom?
    Naravno da iz Srbije ima loših radnika i ljudi.
    Kada priđeš dalje od Segedina, onda ćeš to shvatiti. Ima izuzetno uspešnih i poštovanog Srba po celoj Evropi - od Portugala i onog profesora koji je '90-ih otišao preko Grčke, pa do Norveške i operskih pevača Srba i Srpkinja.
    Naravno, ima i onih drugih, ali generalno Srbi su cenjena radna snaga, jer da bi neko iz Rumunija, Bugarske, Poljske, Hrvatske otišao preko dovoljno mu je da ima pasoš ili ličnu kartu, pa na "bum" i šta mu Bog da, a da bi se građanin Srbije iselio neophodno mu je radno mesto za koje je kvalifikovan, a to su mahom medicinari, kucati i berberi - od SSS i svi koji su diplomirali ili imaju master, magistraturu, doktorate i slično.
    Tvoja samomržnja ili mržnja svega iz domaćeg okruženja je bolest i probaj potražiti pomoć dok još nije kasno.
  • petar petrović
    11.10.2018 21:21
    Nemačka
    Autobuski prevoz ugrožavaju niske zarade i uslovi rada.
  • Joca
    11.10.2018 15:57
    Citam komentare
    Boze... koliko je ovde dokone i nepismene sive eminencije.

    .
  • Komifo
    11.10.2018 15:26
    @Mister No
    Važi da će svi da se njakaju sa idiotskim vojnim rokom da bi poneki lelemud dobio vozačku na tacni.

    @Moki

    Pošto se drvo u Njujorku magično samoobrađuje u svaki oblik koji poželiš, pa nema posla za stolare? E vala svakakvih budala ima.
  • Moki
    11.10.2018 14:17
    Ahahahahaha
    Cuj ovoga Stolar u New Yorku ovo kao prodavac peska u Sahari,hahahahahahahahahaha upisacu se prodavac sladoleda na Arktiku hahahahahhhaaahhhaaa ovome sve izgleda kriv Pink hahaaaaaahhhha nemojte vise sad cu se i usrati hahahahhhhaaaaahhhaa
  • Nervirach
    11.10.2018 13:35
    EvoOvako, ajd sidji malo sa Pink oblaka. Klasicno botovsko uzdizanje nebeskog naroda. Primer, brat mi je stolar u Njujorku i nece srpskog ,,sklapaca plocastog materijala,, da vidi ocima. Nesposobni ste, shvatite jer decenijama fabrikujete kojekakve referente i menadzere. Ajd ovako, pojave ti se moleri madzar, slovak i srbin. Kojeg neces angazovati jer posle kog ce ti ostati izbrljano?
  • @Mister No
    11.10.2018 13:27
    Ima i sad dovoljno samo niko nije lud da radi za 40.000 kad moze bar za 200.000
  • Tihi
    11.10.2018 12:54
    Hoce hoce
    Nemacka ce definitivno doziveti kraj sa doktorima iz Estonije Litvanije Bugarske Hrvatske Rumunije Albanije,soferima koji imaju c e d kategoriju sa Balkana a ne znaju ni sta je sta u kamionu ,a kamoli kako i gde,zato Nemci i Emigriraju u SAD vide ljudi da je kraj blizu i sve blize,Nemac radi jedan posao za platu od 4500 eura a ovi iz East Europe isti posao za 2000 eura bruto bez odbitaka pa izracunajte vi sami razliku pametnjakovici Znate li posto je kirija za stan u Nemackoj u gradovima???? Naravno da ne znate ,ali zato znate Lupetati jedino ako ne cete ziveti ko Rumuni ovde 12 u stanu dok vas ne prijave pa onda opet Jovo nanovo !!!!
  • Mister No
    11.10.2018 12:22
    Dok je služenje vojnog roka bilo obavezno, mnogi su vozačku dozvolu sa više kategorije dobijali u vojsci i tada je bilo dovoljno profesionalnih vozača.
  • Prle
    11.10.2018 12:19
    Ahaha
    Bas cete biti sigurni na putevima kad za volan autobusa ili slepera sednu ovi sa 18 godina koji nisu ni Yugo vozili,bicete totalno kao Banglades i Indija,nek vam je srecno na putu sa njima!
  • LimanacNS
    11.10.2018 12:06
    Ovako se smanjuje nezaposlenost, na naš način. I pride se upošljavaju penzioneri, da imaju dodatna primanja. Naša vlast na sve misli, brilijantni su, nema šta.
  • Šofer
    11.10.2018 11:43
    Tuga
    Sutra u gspns radi 43 vozača na slobodan dan.
  • reforme nas uništile
    11.10.2018 11:29
    Odlčno, eto još jednog dobrog razloga za ponovno uvodjenje služenje obaveznog vojnog roka. Nekada je vojska, a sigurno 90 % današnjih profesionalnih vozača je obuku, kategorije i iskustvo steklo u JNA, bila najveća "fabrika" vozača. Ugasila se vojska ugasila se i mogućnost mladih ljudi da polažu kategorije. Nemaju svi, pogtovo ti slojevi, ti nivoi obrazovanja i socijalnog statusa, koji streme ka tim profesijama, tih par hiljada evra da ulože, pa da polože kategorije kako bi postali vozači. Sledeći put kad se povdede javna rasprava o obaveznom služenju vojske i ceni, koštanju iste, setite se i ovog primera, odnosno indirektne koristi za društvo o služenja vojnog roka.
  • Komsha
    11.10.2018 10:41
    A sta je sa platama?
    Gde su one obecavane evropske plate?
    Kada bi svi dobijali plate srazmerne poslu koji rade, ne bi isli da se pate po inostranstvu...
    Zelim da budem placen koliko sam zasluzio i dai nadredjeni budu obrazovani i u struci koju to mesto zahteva...
  • Dejan
    11.10.2018 10:33
    Driveri
    Ja lepo pisao o tome jos jako davno, sad cete videti kad im odleti jos vise vozaca, trenutno uce jezike stranske i posle baj baj srbijo majko ! Kome ce ovo biti problem, pa ovim glavonjama u gradu, nece biti potrebe za novim autobusima, vise para u buzdetu, silne direktore i menadjere mozete komotno da izvijate na polje jer kome ce da prodaju maglu ?
  • /
    11.10.2018 10:21
    /
    i cistoca ima problem sa odlivom dzubretara obzirom da im je tesko odnositi kabasti otped iz jucerasnjeg clanka u delu grada koji pokrivaju
  • Zole
    11.10.2018 10:19
    Mala plata
    Ako dovoljno dugo drzis nisku platu na jednom radnom mestu, samo je pitanje vremena kada ce na to radnom mesto doci neko ko nema pojma o tom poslu. Ovako je vec duze vreme, na vecini radnih mesta u Srbiji.
  • EvoOvako
    11.10.2018 10:11
    @TasaAndNervozni
    @ Tasa
    Znaš li kada će DHL dati 2000 evra u netu??
    Nikada!! U brutu (pre poreza) - da.
    @Nervirach
    To je klasično ponižavanje srpske radne snage. Prođu dalje od Segedina i shvatićeš da su Srbi isti kao ostali.
  • waldemar
    11.10.2018 10:08
    Au
    Eto dokle idu ova udruzenja i poslodavci. Treba da upregnete coveka sa 70 godina ciju refleksi ne funkcionisu kao kod mladica od 25 gofina i da vozi 150 ljudi u spicu u cetvorci ili sedmici. Pitanje za vas udruzenja,a niste razmisljali da adekvatno platite vozace kao sto i vi naplatite debelo uslugu,pa necete imati problem sa odlivom. Muka mi je vise da slusam udruzenja vozaca i tih duzebriznika cciji kamioni ostaju bez vozaca,pa ljudi platite vozaca posteno,prijavite ga posteno ne na minimalac pa necete imati problem vozaca. Ima vozaca ali nema vas koji cete posteno da platite. Nikom se ne mili da ide iz Srbije i od porodice ako su uslovo za rad ovde korektni,razmislite o tome...
  • pera
    11.10.2018 10:06
    evo posla za clanove sns-a, za pametnije poslove nisu
  • Odbegli Vozač
    11.10.2018 10:05
    Licemeri i hoštapleri
    Postoje samo dva načina sa kojim se može zaustaviti odliv vozača -
    1. povecanje plate, placanje bonusa i prekovremenog rada...kao i poštovanje zakona o dnevnom i nedeljnom odmoru...
    2. Smanjiti idiotsku cenu polaganja kategorija.
    Koji 20.godišnjak ima par 'iljada evra za polaganje? A oni koji imaju mame i tate sa lovom, sigurno neće ići u vozače da se zlopate u životu nego pravac u fotelje....
  • EvoOvako
    11.10.2018 10:05
    Dajte
    Ljudima dobre plate i odnositi se prema njima kako dolikuje, pa neće ići "preko".
    Ljudi voze međunarodnu, za 800 ili 1000 evra i sami plaćaju svoje troškove, a sve košta - tuš na pumpi pet evra, boca gasa da si skuva supu osam evra, veliku nuždu vrši u prikolici u vreću. I na kraju mu ostane 300 ili 500 evra, a kuću i porodicu ne vidi.
    Zašto, kada je vozač vikendom u kamionu, ne uvedete da spava u hotelu? Danas ima pristupačnih hotel.
    Dalje, vozači se kandžijaju kao nekada konji - vozi, vozi kroz zabranu, vozi preko ograničenja i sve to pod pretnjom otkaza.
    Pa, od ovoga bi i pašče uteklo.
    Kada austrijska firma plaća (pod)revoznicima transport preko Baltika za Skandinaviju, onda oni plate i troškove plovidbe i UKLJUČE sobu i hranu za vozača, a kod nas bi najradije dali vozaču vreću za spavanje da spava negde na brodu, a novac za sobu zadržali za sebe.
    Toliko....
  • Steva
    11.10.2018 10:03
    Foil
    Gradjansko udruzenje poslodavaca trazi pomeranje starosne granice za polaganje, jesu oni glupavi ili se samo cesljaju tako, kakve veze imaju godine za polaganje kad nece niko da polaze za c i d da bi vozio bus u gspns za 40000 platu, dajte duplo vise pa ce biti kandidata
  • Mr.No
    11.10.2018 10:00
    Pa gde sad odoše kad počinje zlatno doba? ;)))

    Dobro, ima ovaj jedan u vladi, pa ako zafali ima stručnih ljudi u vlasti.
  • NS_BOB
    11.10.2018 09:59
    Pa to je bar lako rešiti. Samo vi odremajte još malo...

    Sad će vaš voljeni Gospodar doneti dekret da nijedan kmet koji ima vozačku dozvolu C kategorije i naviše, ne sme da napusti njegov feud.

    ...neka se spreme i kmetovi medicinskih i inženjerskih struka.
  • NS guy
    11.10.2018 09:54
    Logike bez!
    Ko ovde masi poentu? Znaci nezadovoljni su uslovima - citaj platom, a inicijativa je da pomerimo starosnu granicu za polaganje. Pa oticice i ti mladi cim dobiju sertifikate koji vaze preko - ako uopste budu hteli da ostanu ovde da rade za male pare.

    Logike bez!
  • cluffes
    11.10.2018 09:50
    Ljudi se snalaze kako umeju i znaju.
    Ako prevoznici u nasoj drzavi plate vise imace vozace. Ekonomija je veoma prosta.
  • Drum
    11.10.2018 09:45
    Pa neka poslodavci plaćaju vozače onoliko koliko su zaslužili, a ne trećinu od realne plate. Da ih ne teraju da voze po 12 i više sati, bez slodobnog vikenda. Da ne teraju na pretovar, vozila da imaju opremu i da su ispravna.

    A ne poslodavci kupuju auta od 100.000€, bahate se i uživaju, a vozač za 300€ mu to sve zaradi.
  • Dusan Savic
    11.10.2018 09:22
    Norme i plate
    Veoma jednostavno podici platu za 20000 dinara i eto resenja.

    Kada su me zvai u Lear i pitali kako da se resi problem velikih kolicina skarta. Predlagao sam smanjenje norme za 15%. I povecanje osnovne zarade po 10000 svakom radniku minimalno. Primanje novih inzenjera sa fakulteta da bi se stari koji vec rade rasteretili da ne bi radili po 12 sati i 6 dana u nedelji. Sve ovo da su uradili opet bi bili u plusu jer bi se toliko smanjio skart da bi im bilo isplatio. A sta je prolem direktor za svaki procenat sto podigne svojim radnicima dobije extra dodatak na platu a radnk to i ne vidi.

    naravno da me nisu vise nikad ni pozvali
  • B
    11.10.2018 09:18
    hehe, biće da je zakon problem
    Slatki su, traže izmene zakona...
    Plate su problem a ne zakon.
  • Perica
    11.10.2018 09:14
    UGROŽAVANJE
    Decenijama unazad gaženo je po ovoj profesiji i stalno je omalovažavana . E sad sve polako dolazi na naplatu ali će to jako bolno.
    Radujem se ovoj činjenici ali ne zlonamerno nego zato što stvari polako dolaze na svoje mesto ali bojim se prekasno. Nebi me začudilo da uskoro donesu zakon po kopme će šesnajestogodišnjaci moći da voze autobuse
  • Joka
    11.10.2018 09:06
    N/A
    Hmmmm, zele da pomere starosnu granicu...a ovaj, zar saobracajna skola ne izbacuje na godisnjem nivou oko 30ak kvalifikovanih radnika ? Mislim ako nisu kvalifikovani onda najverovatnije skola ne radi dovoljno dobro posao ili firme koje zaposljavaju vozace nemaju dovoljno dobar plan za trening novih vozaca.

    A da, samo da dodam da je ovo posledica bele kuge koja vlada...vec previse dugo u Vojvodini i da ce svuda biti problem naci mladih ljudi. Ni jedna vlast do sada nije vodila kampanju "Izlecicemo belu kugu u vojvodi".
  • Otac
    11.10.2018 09:06
    Verovatno...
    ...zato što može da se pristojno živi i sa 200 eura....reče on onomad.
    Tek ćemo videti šta nas čeka...
    Brže, jače pa ko voli nek plače...
  • :)
    11.10.2018 08:58
    Ocigledno puno rade pa ne gledaju TV, pa nisu culi da je Srbija u zlatnom dobu.
  • možda
    11.10.2018 08:57
    Kada bi radnivci bili iole dobro plaćeni za posao koji obavaljaju ne bi morali da beže.
    Ali sistem je preopterećen parazitima koji ništa ne privređuju dok istovremeno sisaju državnu sisu...
    Da sam znao mogao sam davno lepo i ja u drajvere, sada bih bar lakše našao pristojno plaćen posao u inostranstvu...
  • Smartass
    11.10.2018 08:55
    A odliv medicinara?
    A odliv agronoma?
    A odliv prosvetnih radnika?
    A odliv intelektualaca?
    A odliv svakog pojedinca koji ima iole struke, znanja, zelje da posteno radi i napreduje u zdravom drustvu? To ne ugrozava nista vredno pomene u Srbiji pretpostavljam....
    Postali smo drzava menaDJera, birokrata, bankara i politicara.
  • Nervirach
    11.10.2018 08:52
    Iz GRASA? Naje.ali su u inostranstvu. Kao sto se zapad baca na kolena saljuci im nase medicinare. Proplakace Zapad.
  • Tasa 1951
    11.10.2018 08:47
    Samo bezanija odavde deco
    Nesto slicno su uradili u Beogradu,95% vozaca su penzioneri,dosta njih su pijani i voze bahato.

    Pitanje samo po sebi se namece kada taj penzinoer od 65 ili 70 godina za 10 godina dodje u 80-u godina svog zivota ko ce onda voziti?

    Jos sad najavljuju olaksano dobijanje radnih dozvola za sve vozace od janura 2019-e u Nemackoj po pocetnoj plati od 2000 eura,ko ce da ostane u Srbiji od normalnih smirenih vozaca da radi za 260 eura plate?

    Umesto da povecaju cenu rada oni povecavaju starosnu granicu.Pa to sto ostane od vozaca ce biti najveci sljam i salabajzeri bez zelje da vredjam bilo koga.Ovi nasi politicari umislili da ce im neko 30 godina raditi za 250 eura plate.Malo morgen.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest