Menu 021

Devojka u teškom stanju nakon što ju je udario automobil na pešačkom kod Daltonke

Dvadesetčetvorogodišnja devojka zadobila je teške višestruke povrede i u besvesnom stanju je prevezena u Urgentni centar na reanimaciju, pošto ju je jutros oko 9h udario automobil na pešačkom prelazu kod "Daltonke", na Bulevaru oslobođenja.
Novi Sad 12.11.2017. | 11:13 > 11:46
  • svaki dan jbnje
    15.11.2017 16:04
    Pre neki dan u ulici Narodnog fronta kod ideje hoce decko da predje preko pesackog. Dete, nema mali ni 12 godina. Gleda u mene ja stanem, mali krene preko pesackog i taman dodje do pola kad u tom trenutku vidim u retrovizor budalu koja se zalece i ne kapira da je tu pesacki a klinca ni ne vidi, ja dam gas i nakrivim ga da budala stane samo da ne bi ovaj malog odvalio, nek i budem kriv, boli me jer ja cu mozda lezati u zatvoru zbog toga sto sam nekom komunistickom kretenu od 78 godina, kome su deca platila doktorima da mu daju papir sa kojim moze tako debilan da vozi i ubije jer ne vidi, ulubiti branik ali bar ce dete preziveti da ukapira gde zivi i da jednog dana sve preko 60 posalje u momentalnu penziju a ove p...re od "lekara" sto im izdaju uverenja osudi na 25 godina robije.
  • brzina
    15.11.2017 01:19
    "Pasarela"
    automobile treba proterivati, kakvo crno "ubrzanje"... to je valjda ako dođe do udesa, da budu teže posledice, šta li?
  • Darko
    14.11.2017 23:52
    Pasarela
    Tu treba napraviti pasarelu. Pesaci bi bili bezbedni i protok saobracaja bi se ubrzao. Al ko ce toga da se seti, pasarela, sta to bese?
  • @Nikola
    14.11.2017 19:24
    Bolesno je to sto pises
    Dok se devojka bori za zivot ti pises o nekakvom iskakanju pred kolonu auta. Zamisli sada iz njenog ugla: vraca se sa momkom sa pijace, nose namirnice za slavu Sv. Vraci, 9h, nedelja... Na pesackom su prelazu i na polovini, u srednjoj traci ih udari auto. Gde je tu njihova krivica? Sta bulaznis bre?! Umukni i brisi u svojtu koja te razume! Takvi napisi su moralno dno ili naruceni od strane ovog vozaca sto gazi.
  • Nikola
    14.11.2017 15:54
    bezobrazluk
    To su vrv oni pesaci koji dignutog nosa istrcavaju na pesacki. Znaju da imaju prednost ali na zalost nemaju mozda pa ne znaju da auto ne moze da ukoci u mestu. Pored toga slabija je preglednost iz kola nego peske. Trece ja sam pesak koliko i vozac, i nikada necu ja sam zaustavljati nadobudno kolonu vozila da bi sam presao..jednostavno na zivce mi idu takvi ne vaspitani krkani.
  • Dragana
    14.11.2017 12:13
    Radim ispred ovog pesackog, svaki dan, ali svaki dan bude ili nezgoda ili sudar, lancani sudar i na zalost ovakvo stradanje. Trenutno rešenje je CRVENO-BELI PEŠAČKI prelaz isto kao ispred Elektro-tehničke škole ili 3D pešački, sve ovo se crta i ne zahteva nikakvu posebnu investiciju. Desna strana bulevara je jednostavno prebrza, kada se spuste sa mosta, ukoliko je zeleni talas na raskrsnici M. Gorkog i Bulevara vozila po pravili idu brže od dozvoljenog i posledica je stradanje pešaka. A na desnoj strani Bulevara od Futoške pijace se događaju sudari i lančani sudari vozila bez većih posledica osim materijalne štete zato što je na Futoškoj raskrsnici uvek gužva i vozači ne stignu da dovoljno ubrzaju pa prvi u nizu uspe da zakoči ispred pešačkog, ali zato vozači iza njega ne.
    Posebna priča su stubići koji nedostaju na tom parking pešačkom prelazu, koji bi onemogućili parkiranje. S druge strane parking servisu je to odlično mesto za dizanje vozila, a ujedno su u više navrata bili uzročnici saobraćajnih nezgoda, zato što se zaustave na sred tog pešačkog prelaza, potpuno zaklone pogled kako vozačima tako i pešacima gde su pre par godina uzrokovali saobračajnu nesreću sa smrtnim ishodom. Na žalost situacija je potpuno identična i dan danas!
  • Ab
    14.11.2017 09:33
    Semafor
    Na prometnom bulevaru pesacki bez semafora, sramno.
  • brzina
    14.11.2017 09:23
    Rusofil
    "SVatite pesaci ako je neko mesto nepregledno a protok saobracaja prevelik mogu ja ici i 15km/h i ne skidat oko sa zbuna gde je prolaz za pesacki ako mi ti izletis ja cu te udariti!
    Ma i da izadjem iz kola i da ga preguram ja TEBE ne mogu videt ako izletis!"

    narodski rečeno aj ne seri, znaš i sam da ne voziš 15 km/h, pitanje je da li uopšte i usporavaš pred pešačkim. ako ne možeš da sa 15 km/h zakočiš i ako misliš da su povrede iste kao sa 50, nije auto za tebe. sedi u taksi, kupi pokaznu, bajs ili tabanaj.
  • Rusofil_IQ0
    14.11.2017 01:14
    Aj sto smo svi drcni posebno onis albiji se osecaju ugrozenim pa vuku inat!
    Aj sto je ova splacina nikako projektovana!

    SVatite pesaci ako je neko mesto nepregledno a protok saobracaja prevelik mogu ja ici i 15km/h i ne skidat oko sa zbuna gde je prolaz za pesacki ako mi ti izletis ja cu te udariti!
    Ma i da izadjem iz kola i da ga preguram ja TEBE ne mogu videt ako izletis!

    To je cela realnost, da je ova zamelja organizovana ovakva mesta bi se davno preuredila u sta vec i kakve prelaze gde bi se i vozacima i pesicima olaksao zivot za 100x bolje!

    Aj da je ovo jedan prelaz ali ima ih tona, ni jedan bulevar sa vecom cirkulacijom saobracaja i d uplim trakama ne bi smeo da ima pesacki bez semafora, naravno da resenje nije samofar na 50m, ima uvek drugih i boljih resenje ali KOSTAJU a ovi nasi lopovi su skontali da se najvise mozes ugradit na semaforu koji i nije toliko skup ali se predstvai 20x skuplje a jos i remeti tok svega!
  • poenta
    13.11.2017 20:37
    "Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač MORA da prilagodi brzinu vozila tako da U SVAKOJ SITUACIJI koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza."

    Ovo piše u zakonu, kome nije jasno šta ovo znači i zašto baš tako glasi neka vrati vozačku dozvolu i neka se više ne izjašnjava o ovakvim stvarima dok ne nauči.
  • Ivan
    13.11.2017 20:17
    Vozač, pešak, bicikl
    Pričam o efikasnosti saobraćaja u celosti, a ne samo o automobilima.
    Hoćemo efikasniji gradski prevoz u cilju smanjenja korišćenja automobila, a Vi bi ste da i gradski prevoz pravi pauzu na svakih 50 metara.
    Uopšte ne zagovaram silu u saobraćaju, već zagovaram odgovornost svih strana.
    Koliko sam u autu, toliko sam i pešak i sagledavam problem s obe tačke gledišta, a Vi ste ovde prilično jednostrani.
    No, kad se sve sabere i oduzme, izgleda da se može zaključiti da ko je kakav pešak takav je i kao vozač i obrnuto.
  • Nenad
    13.11.2017 17:26
    Zebra
    Taj pešački prelaz je jedva uočljiv, a važnije ga je naglasiti nego onaj na raskrsnicama i semaforima! Neko ko već nije prolazio tuda teško da bi znao da treba da stane.
  • markoni
    13.11.2017 17:06
    ns
    Nagluvi Jova
    Vi Jovo niste birali da budete gluvi,i verovatno se ponašate u skladu sa vašim problemom.Onaj sa slušalicama je izabrao da rizikuje i on je sam napravio izbor.Posle su mu svi krivi,nije samo pešački u pitanju nego i biciklističke staze trotoari i sve ostalo gde se neko kreće.
  • @Nagluvi Jova
    13.11.2017 13:55
    Vi koji ste nagluvi i gluvi, znate da nemate jedno culo, i zbog toga imate ostala naoštrena, i oči širom otvorene. Krelci koji strpaju usi u slušalice ne koriste ni oči koje imaju, a mozak im je na ispaši. Eto to je razlika izmedju nagluvog Jove i budale sa slušalicama u prometnoj ulici.
  • Ugraditi se
    13.11.2017 13:10
    To je strasno sta se desava oko Daltonke i zasto. Zato sto samo ime govori.
  • ns
    13.11.2017 09:29
    Semafor
    Pre svega, želim udarenim pešacima brz oporavak.

    Zašto ljudima smeta da se tu postavi semafor?

    Svaki put kada sam tuda prošao, zaustavio sam jer pešaci prelaze, pa prelaze i niko ih u tome neće sprečiti. Semafor bi poboljšao situaciju jer bi pešaci bezbednije prelazili, a vozčai ne bi morali da se zaustavljaju između dve velike raskrsnice i brinu da li će nekoga da vide zbog rastinja i neosvetljenosti i udare.

    Naravno, ukoliko bi semafor bio sinhronizovan sa okolna dva.
  • putnik
    13.11.2017 09:25
    Putujem dosta po Evropi ali ovakav saobracajni galimatijas zaista nigde nisam video. Ovo kod nas je na nivou najgorih africkih zabiti.
    Potpuno odsustvo bilo kakve kolektivne svesti u saobracaju .
    Vozaci , pesaci , biciklisti , kamiondzije , svi oni zajedno cine neraskidivu vezu bahatosti i primitivizma.
    Jednom recju - ovdasnji saobracaj je jeziv.
  • Недељко
    13.11.2017 09:16
    Прескупо
    Надам се да ће проћи без последица и да ће се успешно опоравити, јер би људски живот био превисока цена за немар. Немар оних који цртају ознаке на коловозу. То се никако не може назвати обележени пешачки прелаз. По киши и ноћу он се уопште не види. А такви су и лежећи полицајци, необележене буџе на сред пута.
  • ns 09
    13.11.2017 08:58
    Naravno da ce ih pokositi.Cinjenica je da niko sem ljudi koji yive u Novom Sadu ne ocekuje da na tom prelazu propusta pesake.Sem oznacenog pesackog prelaza...kojeg realno u voznji i guzvi tesko primetite...nema drugih oznaka.Dakle ili prelaz obeleziti semaforom ili ga ukloniti potpuno...trenutno postojeca situacija je najgora moguca.
  • barikade
    13.11.2017 08:15
    Posto je semafor sa stranea nije na kolovozu on nece spreciti vozace da i dalje udaraju pesake ali ce obe strane da ometa kretanje i trosi struju i pare za investicije.
  • :/
    13.11.2017 08:03
    -
    Zarad sebe, uvek gledajte levo-desno i ne srljajte da predjete, jer nikada ne znate sta nije u redu sa vozacem ili autom. U slucaju udesa on ce preziveti, a vi cete poginuti.
    Vozac je mozda doziveo infarkt za volanom, mozda je pijan/drogiran, mozda je pod uticajem lekova, mozda mu je auto neispravan, a mozda su mu kocnice otkazale.
    To su sve faktori na koje svi mi kao pesaci (jer svi smo prvo pesaci, pa onda vozaci) nemamo uticaj, a mogu da nas kostaju zivota.
    Zato, najveca moguca koncentracija u saobracaju bez obzira na ulogu (pesak, biciklista, vozac).
  • Da li ste primetili
    13.11.2017 07:10
    ... da nakon donošenja ovog Zakona, gde pešak ima apsolutno prvenstvo, ima mnogo više saobraćajnih nesreća sa obaranjem pešaka, nego pre tog Zakona?
  • sas
    13.11.2017 02:23
    pesaci
    skoro svako ko ima silu koristi je u saobracaju.Naravno najvise pešaci .Oni koriste silu zakona da su na pešačkom uvek u prvnstvu.Taj isti zakon im ne kaže kao i ostalim učesnicima u saobraćaju da ,,svaka radnja mora biti izvršena na bezbedan način,,Što znači da da pešak na pešačkom moze pod odredjenim uslovima biti kriv za udes,čak i ako je imao zeleno.To ne znači da onajkoji ga je udario autom nije kriv.OBOJE su krivi pred zakonom i oboje placaju kaznu.Sudija odredjuje procente pa onaj ko je imao štetu na vozilu moze nesto i da dobije od osiguranja.
    Znači pešaci su potpuno u krivu jer stalno brkaju pravo prvenstva sa odgovornošcu za udes.
    Devojka je nastradala u srednjoj traci i vozač je morao da stigne da zaustavi vozilo kad je video da idu pešaci.Pretpostavljam da nikog nije bilo ispred vozila i da je isao ok 50 i da je mislio da ukoliko neko nailazi preko pesackog moze da proceni da treba da propusti vozilo .Očigledno vozač je mislo da pesaci ce da ga pust e da nebi nastadali a pesaci su mislili da bezuslovno imju prvenstvo i davozac MORA STATI,Kao što vidite vozac nemora da stane ali onda pesak mora u bolnicu.Znaci pesaci ponašajte se kao na bojnom polju pa nećete imati problema
  • zoki
    12.11.2017 23:46
    Da pitam sve ove sto brane vozace, jeste polagali vozacki ? Da je tokom polaganja pesak stupio na kolovoz ili izrazio nameru da to ucini makar i van pesackog a vi niste stali , sta bi se desilo ? Pali bi na ispitu ! Zasto ? Zato sto vozac mora da stane bio pesacki ili ne . A ovde se sve jos desilo i na pesackom. I jos jedno pitanje , da je vozio sa propisanih 50 da li bi mogao da zakoci ili bar da u velikoj meri smanji brzinu da povrede ne budu toliko teske ?
  • istini na volju
    12.11.2017 22:07
    Brane NS 12.11.2017 • 18:58
    prelaz gde mu mesto nije
    Ja cu da postavim drugo pitanje ; dal' uopste tu treba pesacki prelaz !? Kad je bulevar planiran tu nije bilo ni pomena o pesackom prelazu . On je iscrtan na tom mestu unazad par godina jer se prelaz pesaka ili pretrcavanje visestruko uvecalo . Koliko ima metara od semafora do semafora !? Mala je udaljenost a frekvencija saobracaja velika . Ukinuti taj prelaz , postaviti ogradu duz ostrva i pustiti da bulevar bude bulevar .

    Niste u pravu. Taj pesacki je na tom mestu i bio i pre 35 godina, dok nije bilo ni Daltonke i dok su na Grbavici bile samo kuce. Danila Kisa i Avgusta Cesarca su nekada bile jedna ulica, koju je Bulevar presekao i prakticno od kada je Bulevar napravljen tu je bio pesacki i to redovno sa sve zebrom. E sada da li treba tu da bude ili ne to je drugo pitanje, ali ima nas koji se jos uvek secamo kako je grad ranije izgledao.
  • Dobronameran
    12.11.2017 21:23
    Sve kamere pogledati
    Treba rekonstruisati kretanje ovog manijaka jer je 2 pesaka pokosio u stednjoj traci. Kamere duz bulevara ce sigurno pokazati kako je vozio. Ako je i ranije divljao, bilo je samo pitanje kada ce se ovo desiti a i kazna je veca. Nadam se da ce ga stici pravda. Drzi se devojko!
  • Mile
    12.11.2017 20:57
    Podela na vozače i pešake je uslovna. Jer, sada sam pešak a već za nekoliko minuta vozač. Kultura pojedinca ne zavisi od toga u kom ste vi položaju (pešak/vozač) već od velikog broja faktora koji utiču na izgradnju ličnosti pojedinca. Degradacija sistema vrednosti u društvu je veoma važna komponenta uticaja na ponašanje pojedinaca. Novi Sad je u relativno kratkom vremenu preplavljen stanovništvom koje je prihvatilo degradirane sisteme vrednosti kao osnovu sopstvenog ponašanja u društvenoj sredini u kojoj degradirani sistem vrednosti nije još široko društveno prihvaćen.
  • Vozač, pešak, bicikl
    12.11.2017 20:48
    @Ivan
    A što bi ste Vi uopšte bili u kolima? Što ne bi ste stajali svakih 50m, ako veće želite da se po NS vozite 3km od kuće do posla?
    Prvo je nasato pešak, pa onda vozilo i vozač.
    Sahranjujemo pešaka, ne vozilo. Čuli ste za čoveka?
    Po broju i vrsti komentara ovde vidi se koliko su sadašnji vozači zastupnici sile u saobraćaju.
    Tako ih sam Bog i nagradio, kako rade.
  • Ivan
    12.11.2017 20:38
    @Pešak, vozač, bicikl
    Ne zavisi životod brzine transporta, ali ne zavisi ni od brzine prelaska preko ulice.
    Sto bi ste onda semafore na 50m? Prošetajte par stotina metara više!
  • zekonja
    12.11.2017 20:32
    ..
    Vecita polemika ko je bahatiji, vozaci ili pesaci. A odgovor je zaista jednostavan - ne zna se ko je gori od koga, a razlog za to je svuda oko nas. Opsta degradacija morala i sistema vrednosti pa tako i kulture u saobracaju. Dovoljno je otici malo, bilo gde, van grnica nase zemlje (ali iskljucivo na zapad) pa videti gde smo mi. Prosto vas je sramota. Sirenu ne cujes po nekoliko dana. Koliko mi se samo puta desi da sednem skroz opusten i raspolozen za volan i dok dodjem do prve raskrsnice tu je vec kraj. Toliko negativne energije kulja prosto iz svih. Jednostavno se oseca u vazduhu taj naboj negativnosti u saobracaju kod svih ucesnika. Ako ne krenes na zuto vec svira njih 5. Samo stanite na bilo koji semafor u gradu i posmatrajte, sacekajte barem da se promene 3-4 svetla i brojte koliko puta se cuje sirena. Svako malo neko nekom psuje mater i uci pameti i kako se vozi, pogledajte samo lica ljudi u kolima i te grimase i ne morate biti strucnjak za citanje sa usana da vidite sta se prica... Jednostavno kolaps ali onaj moralni.
  • Fandjo
    12.11.2017 20:32
    Mercedes
    Taj Mercedes nas je sve presisao jutros u tunelu i mostu velikom brzinom ..
  • jsdp
    12.11.2017 20:25
    @Markov Ivan
    A odakle ste vi gospodine kada tako "Lijepo" pisete?
  • Pokemon
    12.11.2017 20:04
    Smatram da nema veze sa mozgom lupati semafore na svakih 150m posebno na prometnim bulevarima.koji treba da rasterete grad od saobracaja. Guzve su nenormalne.

    Ovde fali kontrola i kaznjavanje. Tako se sve resava. Funkcionalne kamere i sluzbe i nenormalno ostre i visoke kazne. NE samo vozacima nego i pesacima, svima!! Eto resenja koji debili koji vode drzavu i lokal nisu u stanju ili ne zele sprovesti. Retard narod poznaje samo bic zakona i kazni. Tako su mnoge zemlje postale raj na zemlji. Komunalna policija koja zaista radi, prava propisno obucena saobracajna policija.
  • G
    12.11.2017 19:53
    @Nindža Kornjačleone - vi ste lice koje tvrdi da je uklanjanje pešačkog prelaza pozitivno zarad potenciranja "aktivnosti" pešaka i potom nekome prebacujete kako "karikira"? Vaše uverenje da "ljudi treba da se više kreću" želite da sprovedete forsiranjem građana da pri kretanju naseljenim mestom prelaze višestruko duže razdaljine nego što to već rade? I na sve to još kritikujete građane da su "razmaženi" jer neće da prošetaju pola kilometra više? Kako li se niste setili da kritikujete upravo vozače koji prave gužvu na ulicama svojim vozilima umesto da pešače, ili da se uklone kolovozi pa da svi pešače i time promovišu "aktivnost" i zdrav život.
    Neforsiranje građana da moraju da šetaju pola kilometra više, po suncu, snegu ili ledu ni na koji način ne predstavlja forsiranje da se "uopšte ne šetaju", to je samo i isključivo vaša maloumna izmišljotina odnosno upravo vaša loša karikatura. Način komunikacije vam je svojstven jednom neobrazovanom balavcu koji je uveren da je popio svu pamet sveta a kojeg staratelji nisu uspeli vaspitati kako da se obraća starijima od sebe.
  • Siromašan
    12.11.2017 19:52
    Skakanje
    Treba nam više osuđenih vozača, sa doživotnim izdržavanjem unesrećenog pešaka - pa će biti manje komentara kao ovaj dole - Logika.
    Kad dođe pred sudiju, razbistriće mu se misli.
    A očigledno nije svestan koliko ima dogovorenih akcija skakanja pred vozilo na pešačkom.
    Siroti um mu.
  • Markov Ivan
    12.11.2017 19:38
    Veselina M. 86
    Svaki dan se vozim od Detelinare do RTVa. Bahatost divljanje nasilnicka voznja je samo odraz kulture vecine divljaka koji nisu Novosadjani jer ovako se nije nikada divljalo u Novom Sadu kojeg poznam od 1980 godine dalje. Sve dok nisu divljaci iz Krajine doselili i ostala Bagra koja je pobjegla iz zatvora kad su im otvorili vrata i tu se razmnozili ko zecevi. Jesam sovinista? nacionalista? Ma ne kruta istina vase kulture pa ako ne vjerujete ajde sjednite samnom ja cu vas provozati pa cemo svakog sofera pratiti i upitati odakle je i zasto ovako divlja. Reakcije su uvijek bile ovako: Sta je sta oces, sta ces mi ti reci kako da vozim, a kod vas se kao lepo vozi, ajde izadji da te razbijem, majku ti j. oca itd. a onda izadju pa oce da lupaju auto da tebe biju pokazuju nasilje misice bez imalo mozga, sta tebe briga kako ja vozim i gde vozim, wow, ocete jos? svaki dan svaki dan ja ovo prozivljavam ali prije bi se i svadjao sa njima itd. Ne sad samo skinem snimak sa moje kamere odnesem na Sajkasku prijavim nasilnicku voznju pa neka odgovaraju. Samo tako treba nisu Njemci kulturni tek tako nego su ih po novcaniku udarali dok se nisu naucili. pa bez zamere dobrim vojvodjanskim soferima koji daju zmigavac, koji kad odluce da promene traku prvo daju zmigavac pa skrenu, pa na semaforu na jednu traku ne preticu po drugoj koja nije za levo ili ne produze na bulavaru evrope po traci za desno na raskrsnici ravno prema BUS stanici gde puno ljudi nakon raskrsnice skrene na BUS da stane.
  • X
    12.11.2017 19:27
    Pesak na pesackom je zakon
    Ova devojka i momak su zajedno prelazili pesacki prelaz i stradali! U nedelju ujutro! Koji bolid tako vozi kola? Pa nisu to macka i pas na putu a i to te poremeti! Ovakav vozac ne treba vise da seda za volan a devojci sve najbolje zelim! Vozaci, pamet u glavu!
  • Nindža Kornjačleone
    12.11.2017 19:26
    Mozda bi bilo najbolje da ljudi vise uopste i ne setaju. Zakace jedro na ledja i sacekaju povoljan vetar da ih nanese na zeljenu destinaciju.
    Lose karikirate. Nacin komukikacije svojstven za jednog ciku koji se ne skida sa tv-a po ceo dan.
  • Nagluvi Jova
    12.11.2017 19:15
    Za ove što spominju da pešaci imaju slušalice na ušima:
    Ima nas koji i bez istih slabije čujemo. Šta sa nama? Ja i bez slušalica na ušima ne čujem baš najbolje? Ko će i kako mene kazniti? Mislim da bi maltene isti tretman morao da bude prema pešacima sa slušalicama. Prosto vozač je taj koji mora na pešake da pazi....
  • Brane NS
    12.11.2017 18:58
    prelaz gde mu mesto nije
    Ja cu da postavim drugo pitanje ; dal' uopste tu treba pesacki prelaz !? Kad je bulevar planiran tu nije bilo ni pomena o pesackom prelazu . On je iscrtan na tom mestu unazad par godina jer se prelaz pesaka ili pretrcavanje visestruko uvecalo . Koliko ima metara od semafora do semafora !? Mala je udaljenost a frekvencija saobracaja velika . Ukinuti taj prelaz , postaviti ogradu duz ostrva i pustiti da bulevar bude bulevar .
  • aero casper
    12.11.2017 18:54
    peticija
    da se tu ukine pešački prelaz.... ajde svugde na bulevaru da stavimo semafor, na tipa svakih cca 100-150 metara... Na tom semaforu retko ko od pešaka zastane, pričaju na mobilnom, slušaju muziku, samo izađu, jer bože moj pešak je svetinja... i ja sam pešak pa mi je moj život draži od toga da li sam ja imao prvenstvo ili onaj u kolima... a kola su ipak malo jača od mene...
    Ljudi moji nema više novi sad 100.000 stanovnika i 10.000 kola, ne mogu neka saobraćajna rešenja da se i dalje koriste.... i upampite nije bitno ko je u pravu, ko je pogrešio kada neko nastrada... ta devojka nema ništa od toga što je u možda u pravu... ona sada leži, gubi godinu na faxu, ne može da radi, gubi stan.... i sve zato što ona ima "prednost"....
  • markoni
    12.11.2017 18:53
    igra
    Ima tu još jedan problem koji samo poneki komentarišu.Činjenica je da je veliki broj vozača bahat,ali isto tako i veliki broj pešaka.Pogledajte samo koliko ljudi po gradu prelazi ulicu držeći telefon i slušalice u ušima onda zamislite vozača koji prilazi tom pešačkom isto držeći telefon u rukama i,idealan scenario za nesreću.Pešak ima prednost to je nesporno,ali da li uvek smete da se kladite da i onaj za volanom tako razmišlja ?
  • Milena
    12.11.2017 18:51
    Neko je dobro predložio da se duž celog bulevara na razdelnom ostrvu postavi visoka metalna ograda, može se ''maskirati'' zelenilom, a pešaci i biciklisti i vi/mi ste/smo učesnici u saobraćaju i nemamo uvek bezuslovno prednost! A saobraćajni inženjeri neka malo prošetaju, a i provozaju auto po gradu pa tek onda da daju rešenja , iz kancelarije se ne projektuje! Pod hitno je potrebna obuka pešaka, naročito školske dece da pešački prelaz nije isto što i pešačka staza.
  • Logika
    12.11.2017 18:38
    Pesak ne prelazi ulicu ukoliko auto koji ide ne moze blagovremeno da se zaustavi. Znaci SACEKAS a NE SKACES na auto u pokretu ako neces da ostanes bogalj. A vozaci da malo vise vode racuna i to je to.
    A poremeceni ljudi teraju inat i trce pod auto makar ostali bogalji. Pamet u glavu.
  • Zoki
    12.11.2017 18:35
    semafor
    Šta će tamo semaor ? Pa za 100 metara odatle je već jedan postavljen na raskrsnici sa Jevrejskom. Protiv sam postavljanju semafora na svakom mestu gde neko nastrada!!Jeednostavno smeta ono grmlje ukrasno koje niko ne orezuje smeta jer vidiš da nekog ima tek na nekoliko metara od prelaza.
  • Baka
    12.11.2017 18:32
    erzi.janjos@gmail.com
    Devojci želim brz i uspešan oporavak .
    Tačno je da na ovom pešačkom prelazu česte su nesreće.Zakucavaju se i automobili ,stradaju i pešaci.Pešački prelaz jedva se vidi(zebra). Rešenje je držanja saobraćajne kulture i znanja iz saobraćajnih propisa . Pešaci oprez,uzalud Vi pazite ,kad neznate nameru vozača hoće li se zaustaviti ili će još dati gas.Isto važi i za motociklisti kad je sezona oni voze 200 na sat. Biciklisti gde je semafor i pešacima je slobodan prelaz ,zvoni da se pešak skloni itd. Rigoroznija kontrola .
    U našoj ulici od postojećih pet nekad obeleženih pešačkih prelaza, davno nije obeležen ni JEDAN.Vozači,pešaci svi smo mi ljudi ,čuvajmo prvo sebe ,pa dajmo se čuvati i uzajamno.
  • Pešak, vozač, bicikl
    12.11.2017 18:21
    Sramota
    Pešaci stradaju, jer u glavam vozača u Srbiji još uvek vlada sila.
    Semafore na svakih 50m ako treba.
    Satelitska kontrola gasa i brzine, ako treba, GPS u vozilu koji to radi.
    Oduzimanje vozila na licu mesta i odnošenje direktno u mašinu za mlevenje metala i recikliranje.
    Ne postoji oštra mera kojoj bi se moglo zameriti, kada su srpski vozači u pitanju.
    Niti nam život ovde toliko zavisi od brzine transporta, niti su nam stražnjice toliko velike da ih moramo transportovati automobilom, ali nam je zato pamet, savest, moral, etika, empatija
    dobrano okraćale - pa treba i da snosimo odgovornost za to.
    Jer, koga mrzi da opusti gas na pešačkom - pre ili kasnije će ga dočekati neka krivina.
    Karma radi.
    U ovoj deželi su nam ljudi najvažniji i najpotrebniji, a ne limeni nosorozi.
    Pod dejstvom kokaina, radže, mare i svega ostalog.
  • samo kazem
    12.11.2017 17:36
    Vozac koji nije iz ovog grada, za udes na ovom prelazu bi komotno mogao biti oslobodjen, toliko je lose obelezen. Uz svu nepreglednost, parkirana vozila i zbunove gde im mesto nije, izlizane nepostojece bele linije i zebre, lose gradsko osvetljenje, tu su i neupadljivi obicni saobracajni znaci za pesacki prelaz. Evo npr. u Engleskoj, jednoj uredjenoj zemlji koja drzi do kulture uopste, pa i saobracajne, svaki pesacki prelaz je obelezen banderom sa ogromnom zutom kuglom na vrhu. Vidi se izdaleka, ima samo ovo znacenje i ne moze da se omasi. Ali, nasi saobracajni inzenjeri ne rade ovde, rade u nekim Engleskama, a ovde radi komsijin mali iz stranke sto je uvek voleo ulice, al mu skola nije isla, pa eto...
  • G
    12.11.2017 17:16
    @Nindža Kornjačleone - ako i ostavimo na stranu vašu apsurdnu ideju o "potenciranju aktivnosti" pešaka, odnosno vašu pogrešnu računicu kojom pešaka terate da umesto prelaska ulice ide okolo i to potom obrazlažete malim pređenim putem jer ste slučajno ili namerno zaboravili da kad pešak ode do semafora tamo ga ne čeka avion da ga vrati nazad sa druge strane, šta kažete na ideju da se ukine skretanje ulevo na celom bulevaru osim na njegovim krajevima? To je samo 3 kilometra što za vozilo nije puno, isto koliko za pešake nije puno da prelaze dodatnih pola kilometra, a time ćemo u mnogome rasteretiti saobraćajnu gužvu, uz adekvatne izmene na krajevima bulevara.
    @biciklista - na koji način ste gospodine to zamislili da će nakon 2 "ljubavna pisma" dvojici prestupnika svi preostali vozači u Novom Sadu biti o tome obavešteni a još manje promeniti svoje ponašanje? To je kao da ste izjavili "posle dve zatvorske kazne zbog razbojništva ima svi da se odreknu takvog kriminala". Realnost je međutim da kazne za razbojništva pljušte, a "gospoda" razbojnici i dalje rade svoj "posao". Stoga bih vam predložio da siđete iz tih oblaka u koje ste se vinuli na zemlju i sagledate realnost situacije sa kojom ste suočeni.

    Danas smo baš prolazili tim delom bulevara - mladić krenuo da prelazi da se okrenuo nije da pogleda u vozila i sa mobilnim telefonom na uvetu. A da li da pomenem da neretko i pokoji biciklista prelazi taj isti prelaz na biciklu umesto da svog dvotočkaša gura pored sebe?
  • Komša
    12.11.2017 16:56
    A raskrsnici kod Futoške pijace odavno treba podzemni prolaz sa pokretnim stepenicama i liftom za invalide,bicikliste i majke sa decom u kolicima a iznad, napraviti kružni tok i na taj način ubrzati saobraćaj.
    Veći deo projekta bi se mogao finansirati prodajom lokala koji bi se napravili u podzemnom prolazu.
    A na pešačkom gde je oborena sugradjanka postaviti semafor na dugme, kao što već neko reče.
  • Nensi
    12.11.2017 16:41
    @Jovo, javite se precedniku mesne zajednice ... da vam obeća pred izbore dva semafora ...
  • Milan
    12.11.2017 16:20
    Semafor
    Često prolazim tuda i čini mi se da je semafor (naravno, usklađen sa ostalima na bulevaru) jedino rešenje. Ovako stradaju pešaci, bilo je i udesa jer se neko zaustavi, a ovaj iza njega ne, a u špicevima se stvaraju dodatne gužve jer vozila koja su tek krenula sa semafora kod pijace ili M. Gorkog moraju da stanu da propuste pešake pa sa jedne strane gube "zeleni talas", a sa druge, desi se i da se zaguši i prethodna raskrsnica.

    Drugo, pešački prelazi se moraju jasnije i upadljivije obeležavati, jer se u moru kojekakvih reklama, oznaka za parking i sl. znak previdi. Ja za ovaj prelaz znam, pa pazim, ali mi se u nekim manje poznatim ulicama dešavalo da se iščuđavam vozaču ispred što koči bez veze na sred puta, da bih naknadno shvatio da je u pitanju pešački prelaz.

    I najvažnije: vozači, držite se ograničenja brzine u gradu. Potražite na internetu objašnjena kolika je razlika u zaustavnom putu pri brzinama od 50 i 70-80km/h, a i u posledicama ako ipak nekog udarite. Čak i ako je pešak neka notorna budaletina koja je izletela, biće vam mirna savest jer ste sa svoje strane uradili sve što ste mogli. Bolidima koji jurcaju po gradu preko 100km/h ne vredi objašnjavati - to je bahata primitivna stoka i za njih su samo torovi.
  • MINA
    12.11.2017 16:16
    Peticija
    Želim da se novosađani okupe i napravimo peticiju da se tu stavi semafor! Koliko ljudi još treba da pogine a koliko je vec poginulo na istom tom mestu?!?!? Uradite bilo šta samo da prestane ovo ludilo sa ovim prelazom.
  • biciklista
    12.11.2017 16:14
    Ne treba tu da dežura policajac ceo dan. Staviti kamere, povezati ih sa saobraćajnom policijom.
    Na kraju dana dežurni pregleda snimak, izvuče brojeve tablica, podatke o vlasniku i screenshotove, ubaci u obrazac i lepo prijavu na kućnu adresu vlasnika vozila. Posle 2 ljubavna pisma ima svi da otvore četvoro očiju.

    A što se tiče ovih kojima smeta zelenilo, tu je najmanji problem zelenilo. Pešaci se uglavnom ne vide od parkiranih vozila raznih SLEPACA koji parkiraju odmah pored pešačkog jer grad nije stavio tu nikakve stubiće. Tu bi pauk trebao da prolazi svaki dan, 24 časa dnevno. Parking mesta oko tog pešačkog UKLONITI.
  • Ivan
    12.11.2017 16:04
    A ležeći?
    Što za početak ne stave ležeće policajce pa će vozači bar malo smanjiti brzinu na tom mestu.
    Nije ni to trajno rešenje ali kao neka hitna reakcija može dati nekih rezultata.
    Vidim da mnogi pominju pasarelu kao rešenje, al niko ne pominje da pasarela treba biti prilagodjena i starijim licima i invalidima. Zar mislite da je njima tek tako lako ići uz i niz metalne stepenice?
    Znači,potrebna je jedna ozbiljna, široka pasarela, sa lakim pristupom za invalide i natkrivena. Uz to još i kamere za nadzor..
    I pešaci moraju biti svesni da kada je auto na 10-ak metara od pešačkog ne započinju prelazak.
    Ima i onih, kojima i kad auto stane, oni gledaju na drugu stranu ili čačkaju telefon pa im još treba i svirati ne bi li prešli ulicu.
    Nadležni se trude da kojekakvim izmenama zakona i kaznama reše probleme, al to ne daje baš rezultate.
    Možda treba uvesti smrtnu kaznu za svaki mogući prekršaj pa bi se mnoge stvari i državi dovele u red, a ne samo saobraćaj.
    Pešaci i biciklisti moraju biti svesni da su i oni učesnici u saobraćaju i da, pored prava, imaju i obaveze u tom istom saobraćaju.
    Šta je sa njihovom obukom? Koliko oni zaista znaju o saobraćaju ili misle da za njih postoji samo jedno pravilo : ''IMAM PREDNOST''
    S toga, nadležni treba da traže rešenja koja neće dozvoliti, ili smanjiti mogućnost da dođe do udara auta u pešaka, a to neće postići većim kaznama.
    Devojci želim brz oporavak.
  • stasa
    12.11.2017 15:55
    Ne manje opasan prelaz u Kralj Petra kod Frabare i Rusinskog groblja. Kao i Rumenackoj kod Doma zdravlja...pa ti prelazi se ni ne vide. Kada se otvore semafori i nabije gas...spasavaj se!
  • hm
    12.11.2017 15:50
    Mene kao pesaka isto jako nervira vrhunska bahatost vozaca ovde, sto ne staju pesacima na prelazu, ali nisam spremna da ih prevaspitavam nudeci sopstveno telo dok on juri bez namere da stane. S druge strane, svaki dan sam i za volanom, kad sam sama na putu ili je saobracaj normalan, uvek se zaustavim, makar i jednom samom pesaku na pustoj raskrsnici, ali kad se priblizavam raskrsnici a oko mene su bahati vozaci (pazljiv vozac je u svakom momentu svestan kakav se vozac nalazi ispred i iza njega, kao i pored), onda usporim, ali stavljajuci do znanja pesaku da necu stati, jer ovaj pored ili iza nece sigurno.
  • Nikola Teslic
    12.11.2017 15:25
    Ja sam oduvek bio protiv da se gradjevinama daju imena poput Daltonke. Jer sta to znaci, da li su to oni ameritjki Dalton braca ili Karingtoni ili kao u Dallas seriji. To nema smisla i samo donosi nesrecu ovom napacenom ni krivom ni duznom naj narodu u svemu a posebno u kulturi i nauci.
  • Najveći problem
    12.11.2017 15:04
    Naš najveći problem je što smo svi rođeni u kolima.
    Ovi što kukaju da je saobraćaj već jako spor moraju znati da će vremenom situacija neminovno postajati sve gora....
    Kada bi se malo više popularizovala upotreba bicikla i javnog prevoza sve bi bilo lakše...
    Neko je lep predlog napisao, ukinuti parkinge na bulevarima, proširiti ih za po još jednu traku, dve trake za javni prevoz i onda polako kružni tokovi. Mislim da je ovo utopijsko rešenje ali to ne znači da mu ne treba težiti.
    Svi mi moramo da doprinesemo da život u gradu postane humaniji tako da kad god možete (kao ja npr.) koristite bicikl ili javni prevoz.
    Hvala svima i devoci želim brz oporavak a ostalima lep dan...
  • Jana
    12.11.2017 14:49
    inat
    Mislim da je po sredi nas inat,stariji gradjani su veoma korektni pesaci ali mladi su puni besa i drskosti.Drze se samo slova zakona (pesak ima prednost) naravno da je to uredu, ali ako i ti postujes zakon,mobilni,slusalice,kapuljaca na glavi,gledanje suprotno od pravca iz kojeg dolaze automobili su sitne greske koje se placaju glavom. Zato oprez koliko god da si u pravu.
  • Nindža Kornjačleone
    12.11.2017 14:41
    Izmedju Daltonke i najbliza 2 semafora nema 400 metara. Negde je na pola puta. Sasvim je dovoljno 2 minuta za razdaljinu od 200-250 metar(u najgoroj situaciji kada ste na pola puta zimedju 2 semafora). Pod uslovom da se radi o fizicki zdravoj osobi. Ukoliko ciljate na starije osobe i majke sa decom, onda bi njima i prijala setnja. Umesto da se potencira aktivnost kod nas se potencira letargija. Bila kolona na semaforu i za 200 metara opet ta ista kolona staje zbog jedne osobe koju je mrzelo da se proseta malo. Rekao bih da je ta osoba razmazena. Nadovezujem se na vas primer kako se polomise u Svetu da stanu samo jednoj osobi.
    Mislim das nije problem ljudima da iskuliraju 10-15 sekundi i propuste ljude. Samo sto mislim da je problem sto posle samafora ide pesacki, pa opet semafor i stojanje. Mala distanca za toliko stajanja. Onda se ljudi zale na guzve. Licno me ne doticu guzve , samo smatram da ljudi treba vise da se krecu.
  • hjjm
    12.11.2017 14:41
    Za sve vas pametne vozače i ostale kojima su semafori i zebre krivi. Slažem se da policija u Srbiji ne radi svoj posao. Ali najveći problem u Srbiji su vozači - bahati, bezobrazni, a u stvari tupavi i glupavi, jer gaze preko ljudi čak i kada im je uslovno zeleno za skretanje, a pešacima zeleno, oni misle da njihov auto, koji može glat da ubije bilo koga, u prednosti u odnosu na pešaka...ej! na pešaka!!!!!
    Idite do Slovenije. Možete i bliže, do Hrvatske, da vidite šta je kultura vožnje. O ostaloj Evropi neću ni da pričam. Pešak je zakon. Zašto? Zato što kolika god da je strvina ili sumo rvač, ne može da pobedi udar kola, samo da pogine, ili se povredi u najboljem slučaju. Samo kod nas bahata sirotinja kojima je auto jedina mogućnost da pokažu svoje "kvalitete" pred svetom i komšilukom i da se šepure u njima ko paun, samo oni gaze bez ikakvog poštovanja pešaka i svih ostalih. Stavite sto semafora, uvek će ovde biti bahata stoka, dokle god ih debelo ne udariš po džepu. A i onda .....
  • Докле више
    12.11.2017 14:19
    Да ли ће се икада мозгови који пројектују саобраћајни инжињеринг у НС, дозвати памети???
  • Coki
    12.11.2017 14:17
    NS
    Kao prvo prolazim svakim danom tuda I uvek neko pretrcava na tom prelezu , nije jasno obelezen pesacki prelaz I nema nikakvog upozorenja za vozace, tu uopste ne treba pesacki prelaz da bude ni semafor
  • DonJuan
    12.11.2017 13:52
    Voli preglupi srba glavom kroz zid... Cuo da je u Svabiji pesak sveta krava, pa se i ovde baca pod kola dok ne istera svoje... Samo napred, ja ipak biram da propustim kola kada sam pesak, dzabe sto je zakon na mojoj strani ako me sutra ne bude.
  • Jova
    12.11.2017 13:51
    Paragovo
    Dodjite na Paragovo da vidite kako pešaci prelaze preko obeleženog pešačkog prelaza na putu za venac i Rumu .Pretrčavaju jadni kao zečevi.
    Mnogo je starih i mladih koji svakodnevno prelaze taj put ne bi li stigli do autobuskog stajališta.
    Jedan naš komšija je i pisao gradonačelniku , prošle godine , predlažući da se postavi semafor na dugme ali nikada nikakav odgovor nije dobio.
    Toliko gradska vlast brine o bezbednosti svojih gradjana.
  • Vozim se autobusom
    12.11.2017 13:48
    Rešenje?
    Na ovom mestu treba ili ukinuti pešački prelaz ili staviti semafor. U evropskim gradovima nije retkost da na ovakvim bulevarima ima semafor na svakih 150-200m. I treba promeniti razmišljanje jer ovaj bulevar nije za jurcanje tipa "hoću što brže da dođem do drugog kraja". Ovo je povezujući bulevar koji treba da poveže sve i svašta i ograničenje može biti spušteno na 40 ili čak 30km/h. Za brzo stizanje od kraja do kraja treba da postoje alternativni pravci (što nažalost nemamo).
  • Zakleo se bumbar
    12.11.2017 13:46
    Ucesnici u saobracaju
    Svestan da cu dobiti dosta negativnih cackalica, moram ovo napisati. Secate li se kad smo bili mali i roditelji nas ucili: kad prelazis sine pesacki ti imas prednost, ali uvek moras pogledati prvo levo pa desno, da bi bio siguran u prelazak. S obzirom da sam vozac, toga vise nema...i naravno da su pesaci u prednosti. Uvek ima nesto sto ni semafor, ni kruzni tok ne moze da resi. U velikom broju slucajeva pesaci prelaze sa slusalicama na usima, telefoniraju, zagrljeni cvrkucu (sto je naravno lepo)...bez iole razumevanja da prelaze jedan od najfrekventnijih bulevara u zemlji. Opet kazem pesaci su u prednosti...ali lakse je pogledati, povuci nogu...nego meni zaustaviti tonu lima. Nikakva zloba u komentaru, pesaci kod mene uvek imate prednost, ali ukljucite se i vi u saobracaj.
    P.S. Iskrena podrska nastradaloj devojci, zelim joj brz oporavak.
  • Nikola
    12.11.2017 13:42
    @Nindža Kornjačleone
    A ja ne vidim zašto je problem stati na 10–15 sekundi i propustiti pešake. U svakoj normalnoj zemlji vozači propuštaju pešake na pešačkom, makar bila iza kolona automobila i samo jedan pešak na prelazu. Oni ne izmišljaju razne izgovore - pešački na svakih 200 metara, ispadanje iz zelenog talasa itd.

    Kada bi se ukinuo ovaj pešački, trebalo bi šetati dodatnih 400 metara, za šta je prosečnom pešaku potrebno 5 minuta (a ne 2 minuta), računajući da je na semaforu kod Futoške pijace zeleno za pešake (malo verovatno). Meni lično to nije problem, ali zašto mučiti starije sugrađane i majke sa decom. Uostalom, Bulevar nije autoput, već veoma atraktivni deo grada sa velikom koncentracijom ljudi, pre svega pešaka i suludo je onemogućavati im da prelaze sa jedne strane ulice na drugu. Grad pre svega treba da bude za ljude, a ne za automobile.

    Pošto je saobraćajna kultura na veoma niskom nivou, onda je trenutno jedino rešenje semafor koji će biti usklađen sa susednim semaforima. Verovatno bi najbolje rešenje bio podzemni prolaz, ali on je potrebniji kod Futoške pijace. Pasarela je jeftinija od podzemnog prolaza, ali se nikako ne uklapa u ovakvo okruženje, više je za periferiju.

  • ex Pezos nedoumica
    12.11.2017 13:41
    nedoumica
    Primecujem , da li zbog nepaznje vozaca ili samouverenosti pesaka, ali vise sam puta procitao da su pesaci nastradali na tom pesackom kod Daltonke , nego prilikom pretrcavanja bulevara kod Erkera.U saobracaju sam i u ulozi pesaka i u ulozi vozaca.U oba slucaja proveravam situaciju i kad sam na prioritetu i kad nisam.Kako kazu , sto je sigurno , sigurno je.
  • Mikan
    12.11.2017 13:40
    Osvetliti i poseći
    Po ko zna koji put da ponovim ISECITE ZELENI POJAS SA OSTRVA KOD DALTONKE!!! Pešak samo izleti i kraj. Vozač ne vidi a kad pešak krene jer IMA PREDNOST onda je kasno. Takođe OSVETLITE SVE PEŠAČKE PRELAZE DA SE VIDI NOĆU manite se štednje struje i štedljive rasvete. Da li je moguće da niko od NADLEŽNIH nije ukapirao ili ih savršeno ne interesuje. Zamolio bih RADIO 021 da kontaktira nadležne jer oni očigledno gledaju samo ružičaste vesti.
  • /
    12.11.2017 13:39
    /
    ili pasarelu do ribarca

    a da se investira u mozgove koji bi postovali propise?
  • Иван Грозни
    12.11.2017 13:39
    Никакав нови семафор није решење, само ће успорити саобраћај на ионако загушеном Булевару. Једино што ће сачувати животе је постављање ограде високе два метра целом дужином Булевара. Значи, од семафора код ж. станице па до семафора на раскрсници Булевара и Бул. Краља Петра и тако све до раскрснице код Моста слободе. Неко је већ написао и у потпуности је у праву, да растиње између две траке на Булевару отежава прегледност возачима, зато што пешаци (посебно они на штакама и они који се отежано крећу) искачу из растиња као камиказе. Нешто слично постоји у Београду, код Сајма, и у делу Бул. Михајла Пупина, и тако су највероватније сачуване десетине, ако не и стотине живота.
  • G
    12.11.2017 13:36
    Na ovom mestu je neophodan ili semafor ili pasarela. Kažnjavanje kao jedino rešenje je besmisleno, ne može patrola dežurati ceo dan i svaki dan, isto kao što je besmisleno i uklanjanje prelaza jer to neće sprečiti pešake da prelaze bulevar osim ako bi se kreirala visoka barijera na ostrvu između i celom dužinom deonice. Svako ko je ovuda prolazio bilo kao pešak ili vozač zna da je ova lokacija veoma prometna u oba slučaja, a nepostojanje signalizacije odnosno pravo prvenstva pešaka ponekad izaziva veliki zastoj jer pešaci često nailaze u dugačkim kolonama umesto u grupama što potom onemogućava protok vozila.
    Iako je postalo apsurdno koliko imamo semafora na najprometnijem bulevaru, obzirom koliko se već puta na ovom mestu desio udes postalo je neophodno nešto uraditi, jedan sinhronizovan pešački semafor koji neće narušiti protok saobraćaja koji dolazi iz oba smera bulevara bi bio najlakše rešenje.
  • Aman
    12.11.2017 13:30
    Aman
    Aman nemamo mi kulturu zaustavljanja radi propustanja pesaka. Evo primera samo od juce, ja sam vozac koji radi sve po propisima jer ne zelim da stvaram sebi problema i smatram da su pravila tu sa razlogom. E sad, vozim se ja iz Veternika ka Novom Sadu, raskrsnica pre kruznog toka stoji jedna baka i ceka.... i ceka..... i ceka..... i ceka.....(videla sam je u daljini posto je bio dan a preglednost je dobra) i dodjem do nje, stanem da je propustim a ona ne mrda zato sto onaj u traci pored ide 200 na sat, onaj sto je iza mene bio pocne da mi trudi i zaobidje me, onaj iza njega sledi njegov primer i isto tako, trubi, psuje i obilazi me, a ja kulirica, cekam.... cekam da se nadje neko ko ce da joj stane da moze bakuta da predje.... naravno neko je shvatio i isto tako "blokirao" drugu traku i baka je presla..... al ta nekultura vozaca je odvratna......
  • Драган
    12.11.2017 13:30
    СЕМАФОР
    Семафор од 20-30 секунди за пешаке би решио проблем, као и онај код Времеплова или онај између паркинга Спенса и Ст.града. Значи, не успорава се саобраћај, јер би за пешаке било зелено у тренутку када је зелено возачима на правцу Футошка-Јеврејска и Браће Рибникара-Максима Горког, а онемогућује се да пешаци искачу као камиказе и безброј пута не погледавши искоче на коловоз. Заузврат би се пешаци довели у ред и научили да стану и не трипују да то што су у праву им аутоматски даје за право да искоче пред ауто од 2 тоне, јер изеш што си у праву ако те скупљају у комадима. Овој цури желим да успе у борби за свој живот и да се у потпуности опорави!
  • Nervirach
    12.11.2017 13:20
    https://www.facebook.com/stajenovosacki/photos/a.852320028158160.1073741828.812981162092047/1672510616139093/?type=3&theater
  • Bobby
    12.11.2017 13:18
    Zapravo, uskoro se postavlja semafor i ovde.
    http://sbsns.rs/sr/vesti.php?id=136
  • Boki
    12.11.2017 13:13
    Semafor!
    Jos jedan semafor treba i pre njega jos jedan i posle njega jos bar jedan!
    Ili da lepo proglasimo znake i zebre ne vazecim, pa da Bulevar pretvorimo u pesacku zonu! TO!
  • Novosadista
    12.11.2017 13:07
    Prioritet
    Samo kada ste na Naselju posadili semafore na sve strane i lepo se ugradili.
  • Averel
    12.11.2017 12:54
    Semafor?
    U gradu je previše semafora, još jedan na prometnom bulevaru, na 200 m od narednog semafora?!

    Bolja rešenja po meni su: pasarela, ili kažnjavanje - kamera i kažnjavanje svakog ko ne stane da propusti pešaka, pogotovo ko ne stane kada auto u traci pored njega već staje da propusti pešake - jer taj scenario je i najčešći uzrok ovakvih udesa - jedan auto propušta pešake, a u susednoj traci majstor projuri i pokupi pešake koji su počeli prelaziti.

    Skretanje pažnje ljudima da vode računa i da ne uzimaju zdravo za gotovo da će auto u prvoj traci stati, kao ni to da će, ako je prvi auto stao, auto u narednoj traci isto stati - treba uvek proveriti i paziti. Mene je to bezbroj puta spasilo.
  • NSrdjan
    12.11.2017 12:52
    Ovde nije samo pesacki u pitanju, po vrsti i tezini povreda i devojke i momka, rekao bih i da je auto isao vise od dozvoljenih 50 km/h.
  • “Prednost”
    12.11.2017 12:50
    @Limanoid
    Devojka je imala prednost i gde je sada?
    Uvek je meni lakše i bezbednije da stanem i stojim i minut ako treba, nego da na “silu” idem ispred auta, jer ja imam prednost!
  • :/
    12.11.2017 12:34
    -
    Da dodam.

    Koliko god vozac postovao ogranicenje brzine, automobil pri 50km/h na suvom asfaltu, u idealnim uslovima, ima zaustavni trag od oko 14-15 metara.

    Naravno, ovo je od momenta kada je vozac stisnuo kocnicu.
    Prosecnom vozacu treba oko 1 sekund da odreaguje i prebaci nogu sa gasa na kocnicu, pa se samim tim i zaustavni trag produzava za oko 10 metara.

    Znaci, dosli smo do zaustavnog traga od oko 25 metara.

    Tu se MORA obratiti paznja na to da, na 15 metara od momenta zaustavljanja, auto jos uvek putuje brzinom od 50km/h, jer vozac nije ni spustio nogu na kocnicu.

    Takodje, treba obratiti paznju i na cinjenicu da su ovo kalkulacije izvedene pod pretpostavkom da:
    1. Je napolju suvo
    2. Su kocnice 100% ispravne
    3. Su auto gume mladje od 5 godina (sto na 90% automobila, realno, nisu i to ne samo u Srbiji)
    4. Su amortizeri potpuno ispravni (ovo je deo auto koji se menja na oko 50.000-70.000
    kilometara, sto ogroman broj ljudi ne radi, jer je skupo)

    Kada se sve ovo uzme u obzir, procenite sami da li je pametno iskakati pred auto pod parolom "bole me uvo, on ima obavezu da mi stane".
    Ne kaze dzaba ona fora: na grobu pise "ovde lezi onaj koji zna da ima prvenstvo prolaza"

    *Disclaimer*
    Ovaj komentar ne staje ni u ciju odbranu niti poziva na neciju odgovornost, nego predstavlja iznosenje cinjenica o fizici.

    Ukoliko nekoga zanima matematika iza svega ovoga moze da jednostavno ode na ovaj sajt:
    https://www.random-science-tools.com/physics/stopping-distance.htm
  • Мирослав
    12.11.2017 12:34
    Семафор
    Семафор је ту потребан, и не разумем ове експерте што помињу пасарелу итд. Семафор сам по себи није проблем за ток саобраћаја, проблем за ток је неусклађен семафор! Као пример ћу вам навести семафор код стадиона који не прави никакав проблем на булевару јер је усклађен са оним на углу Максима Горког и Булевара Ослобођења.
  • Zvek
    12.11.2017 12:32
    Da li se gradski oci..
    ...nadležni za saobraćaj u NS decenijama unazad po gradu voze helikopterom ??? Koliko mozga je potrebno da više ukapiraju da je u ovom gradu neophodno setovati semafore tako da na glavnim saobraćajnicama proradi zeleni talas. Pešački kod Daltonke je katastrofa po svim osnovama. Prvo je nebezbedan za sve učesnike u saobraćaju, a zatim i koči saobraćaj pošto se automobili zaustavljaju kada god pešaci zakorače prema njemu (ako ih primete)! Šta je najpametnije rešenje za taj pešački ne znam, ali sve opcije (postaviti semafor, ali isključivo bez pešačkog tastera, pasarela ili ga ukloniti) su bolje od trenutnog stanja, Obavezno uskladiti semafore u zeleni talas bar na Bulevaru Oslobođenja tako da kada staneš na semaforu kod NIS-a i upali ti se zeleno svetlo vožnjom od 50 km/h moraš bez zaustavljanja da stigneš do železničke stanice i šlus. Tako se ubrzava saobraćaj u ovom izrovanom gradu, smanjuje potrošnja goriva i umanjuje aerozagađenje od izduvnih gasova hiljade automobila koji stoje na svakom drugom semaforu. Povređenoj devojci želim brz i uspešan oporavak, a svima nama manje stresa u svakodnevnom saobraćaju.
  • :)
    12.11.2017 12:30
    Rasterati automobile sa bulevara. Ukinuti ulični parking, svesti bulevar na 4 saobraćajne trake (dve za javni prevoz, dve za ostala motorna vozila), ozeleniti bulevar. Kada se saobraćaj proredi, uvesti kružne tokove i postepeno ukidati semafore. I još neke saobraćajnice isto tako.

    Da nauče ljudi da se po gradu koristi bus, bajs ili noge, a ko hoće kolima neka ide po obodima.
  • комша
    12.11.2017 12:27
    Када ће надлежни за саобраћај да схвате да су пешачки прелази преко шест трака без семафора самоубиство???
  • Marko
    12.11.2017 12:24
    Zašto nam treba motoput koji ide skoro pa kroz centar grada?
  • :/
    12.11.2017 12:14
    -
    Nadam se da ce se devojka potpuno oporaviti i da nece imati nikakve posledice. Jako mi je zao sto se ovo desilo.

    P.S.
    Ovde semafor nije resenje, jer bi napravilo haos na raskrsnici kod Futoske pijace.
    Resenja koja bi bila u granicama normale i ne bi zagusila saobracaj i pravila haos su:

    1. Pasarela
    2. Pothodnik
    3. Uklanjanje pesackog prelaza
  • Nindža Kornjačleone
    12.11.2017 12:09
    Moram priznati da ne razumem pitanje. Imamo dozvolu ako me to pitate. Nije bas cesto da vozim kola. Vecinom sam vise pesak nego vozac(ili putnik u motornim vozilima). Pesacenje, voznja bicikla i mozda 2-3 puta mesecno kola. Nisam razumeo pitanje, ali sam se potrudio da zadovoljim vasu znatizelju.
    Ne vidim zasto je problem prosetati do semafora na bilo koju stranu. Mislim da treba nekih 2 minuta u najgoroj situaciji.
  • limanoid
    12.11.2017 12:08
    Poštovani vozači, dužni ste da stanete kada neko kreće u prelazak na pešačkom prelazu. Policija nažalost nedovoljno kažnjava bahatost i nepropuštanje pešaka. Samo kod nas ima da možeš minut da stojiš na pešačkom i puštaš automobile da prodju. Dovoljno je da odeš samo u HR i SLO pa da se uveriš koliko se civilizacijski osvešćenije ponašaju vozači. Ne zato što su bolji ljudi ili pametniji nego ih je zakon naterao da vode računa o pešacima i biciklistima. Ali dok god je saobraćajcima bitnije da li ste se vezali nego da li se zalećete na pešaka na zebri biće ovako kako jeste. To što u komentaru u ovoj vesti mahom pešake napadate govori koliko ste nesvesni osnovnog pravila da pešak uvek, ali uvek ima prednost.
  • dr POP
    12.11.2017 12:07
    Pasarela
    Instalirajte pasarelu tu i kod Dutchmana, ovako je izrazito opasno po sve.
  • Darko
    12.11.2017 11:58
    Tu mora biri semafor, jednostavno je previše opasno, vozači ne očekuju pešački prelaz na tako maloj udaljenosti od oba semafora, pešaci su prinuđeni da prelaze u grupama i otvore četvoro očiju jer ukupno prelaze šest traka. ČIm neko pokuša da pretrči potpisao je sebi smrtu presudu jer ga vozač jednostavno ne vidi od žive ograde i ne može reagovati, sve da hoće.
  • Talac
    12.11.2017 11:57
    Prelaz je nepregledan od ukrasnog zbunja a pesaci istrcavaju na isti kao gazele, bez imalo mozga. U ovoj zemlji debila sve je kontra logici: tamo gde je zelenilo potrebno - nema ga, a gde smeta - uporno stoji.
    Epilog ce biti jos jedan semafor, kao da ih nema dovoljno na bulevaru. Saobracaj je vec toliko usporen na 30 km/h da dalje od toga nema. Ali i dalje je tesko ukljuciti mozak. Mi smo svi komplet za volovske zaprege, ionako su nas uspesno vratili u ta vremena.
  • Slobodan
    12.11.2017 11:54
    Uh
    Tacno , dva najopasnija prelaza su kod Daltonke i na Bul. Evrope , raskrsnica sa ulicama Milutina Bojica i Teodora Pavlovica. Dug pravac od kruznog toka i od Futoskog puta niko ne staje. Mislim da je ruskinrulet manje opasan nego ova raskrsnica. Pre neki dan stradali majka i dete. Sest traka se ukrsta sa dve ulice, suludo. Bio sam u Gradskoj upravi za saobracaj ONI NEMAJU POJMA GDE SE NALAZI OVA RASKRSNIC a ocekujete da rese problem
  • Ivan73ns
    12.11.2017 11:53
    I?
    I pored toga što je slaba preglednost vozač je dužan da prilagodi brzinu kretanja uslovima na putu. Postoje takođe znakovi koji upozoravaju vozače na postojanje pešačkog prelaza, a i pri brzini od 50km/h nema slabe ili slabije preglednosti ako sve to poštuješ i pratiš. Samo neka devojka preživi i oporavi se.
  • dfq
    12.11.2017 11:51
    @Nindža Kornjačleone
    Jel to predlog dolazi od vozaca?
  • uzas
    12.11.2017 11:49
    uzas
    mogao bi grad da angazuje opet neku privatnu firmu da kontrolise bezbednost pesaka u gradu
  • VladaN
    12.11.2017 11:49
    Ni prvi...
    ...a nažalost, verovato ni poslednji put. Vozači su svakakvi a mahom nikakvi. Međutim, nigde osim u NS nisam video da se pešaci ponašaju kako se ponašaju. Niko im nije objasnio da je između ostalog, njihova obaveza pre stupanja na kolovoz ("zebra" se nalazi na kolovozu) da pogledaju da li nailazi vozilo. U NS stupaju na kolovoz, bezikakvog zaustavljanja, obaziranja i veoma često sa mobilnim telefonima. Naravno da je odgovornost vozača da se drži propisa i da obrati pažnju kada nailazi na pešački prelaz, međutim ista odgovornost je i na pešacima koji često ne zaostaju u bezobrazluku i bahatosti za vozačima.
  • Gox
    12.11.2017 11:49
    Predlozi
    Jednostsvno,
    Ili ukloniti pesacki ili staviti semafor. Trenutno resenje ostavlja neukim ucesnicima u saobracaju da prave haos...
  • Ivan73ns
    12.11.2017 11:48
    I?
    I pored toga što je slaba preglednost vozač je dužan da prilagodi brzinu kretanja uslovima na putu. Postoje takođe znakovi koji upozoravaju vozače na postojanje pešačkog prelaza, a i pri brzini od 50km/h nema slabe ili slabije preglednosti ako sve to poštuješ i pratiš. Samo neka devojka preživi i oporavi se.
  • Mile
    12.11.2017 11:48
    Sklonite taj pesacki, besmisleno je da krene kolona vozila kod Futoske pijace koja ceka na semaforu minutima i onda se za 150 metara opet zaustavi, samim tim kasni na sledeci semafor, protok saobracaja ne postoji a zagadjenje se povecava... Iako je to sad prekrsaj donekle razumem tog vozaca jer se ni ne vidi da je pesacki tu, niko ne bi pretpostavio da tek sto je krenuo odmah staje??!! Pesacki tu je apsolutno suvisan postoji 150 metara odatle normalna velika raskrsnica.
  • Nindža Kornjačleone
    12.11.2017 11:42
    Nadam se da ce se devojka oporaviti.
    Mislim da nema potrebe da tu bude semafor. Mislim da na nema potrebe ni za pesackim. Na 150-200 metara postoje sa obe strane semafori. Verujem da to nije neka neverovatna razdaljina za prosetati.
  • boki2
    12.11.2017 11:33
    pa tamo najurgentnije treba semafor bez komentara
  • Archer
    12.11.2017 11:31
    Semafor
    Ne znam da bilo gde, osim u NS, postoje pesacki prelazi na bulevarima bez semafora. Struka u nadleznim preduzecima ne postoji. Samo partijski kadrovi koji pojma nemaju.
  • Komsija
    12.11.2017 11:28
    Semafor
    Nadam se da ce postaviti semafor jer je postalo strasno prelaziti bulevar na tom mestu... Stanu vozaci iz dve trake a u trecoj neko projuri....
  • Pasarela
    12.11.2017 11:26
    Pasarela = prelaz iznad kolovo
    Da ovde postoje normalni saobracajni inzenjeri i urbanisti napravili bi metalnu pasarelu preko kolovoza za pesake. Na zalost svi normalni inzenjeri su u Emiratima i Kanadi jer im tamo trebaju strucni ljudi. Ovde je dovoljno umece drzanje cetke i mazanja lepka za plakate za klovnove pred izbore.
  • Kosta Svedic
    12.11.2017 11:24
    svasta
    Najbolje da neko uzme par miliona za semafor za koji nema apsolutno nikakve potrebe. Pa od mosta do ZS se vozi 15 min a ima 3km
  • Ivica
    12.11.2017 11:22
    Koliko ljudi treba da strada na ovom pesackom da bi se postavio semafor? ili ukinite prelaz ili postavite semafor ali ovo je vise neizdrzivo!!! Zivim prekoputa i strahujem sto kada ja prelazim, sto kada iz stana cujem udarac
  • Vladan
    12.11.2017 11:19
    Nije uvek resenje semafor, krenite sa pasarelama, bolje oznacenim pesackim prelazima. Upozorite vozace na pesacki 50 metara pre prelaza horizontalnom i vertikalnom signalizacijom a ne da znak stavite 10cm od prelaza, pa kad ga vidis vec je kasno. Kada sve to uradite onda procenite da li je semafor potreban, ali onaj na dugme. Ni policija ne radi svoj posao, kao da postoje samo 3 prekrsaja, alkohol, brzina, telefoniranje. Kad je neko izgubio neki bod u vozackoj... Svi smo na 14, e pa nemoguce. Brz oporavak zelim.
  • Putnik
    12.11.2017 11:19
    Semafor ce biti postavljen kad bude od nekog odbornika udareno dete.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest