Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs; Foto: 021.rs

Novi Sad
20.03.2017.
12:20 > 11:55
Osmoro dece povređeno je na pešačkim prelazima u Novom Sadu u poslednjih šest meseci kada su na njih, u sedam odvojenih nezgoda, naleteli bahati vozači.
  • crni

    23.03.2017 14:19
    ghh
    Tačno je da ima bahatih vozača ali brate mili trebalo bi staviti pešačke prelaze na prometna mesta obično gde najviše pretrčavaju i ne bi trebalo povećati kazne nego ih smanjiti jer bi tako bile plaćene i šta će deca sama u saobraćaju bez pratnje roditelja?
  • veronika

    22.03.2017 21:12
    Pametniji ili jači
    Trenutno je u Srbiji sve stalo zbog predsedničkih izbora i bitne odluke za život svih građana su stavljene u drugi plan"? Stoji sve u Srbiji već godinama, a sem bitnih oduka i građani su stavljeni u drugi pan, što očigledno nije jasno autoru ovog članka. Kao što je neko već konstatovao, da se primenjuju, i postojeći zakoni bi bili dovoljni. A zašto se kasni sa donošenjem zakona? Sve je to naviklo da živi na državnim jaslama i da ništa ne radi. Što uraditi danas ono što se može ostaviti za sutra! Niko u ovoj zemlji ne traži da zaštiti narod već kako da isti što bolje iskoristi; Zato i imamo takve zakone i zato se isti i ne primenjuju. Zakoni bi trebalo da štite građane i daju im sigurnost, dok naši štite isključivo one koji ih donose i one koji ih primenjuju. Šta će našoj banana državi zakoni, kad je eto očigledno da ničemu ne služe? Imajuci na umu da su za volanima brojni nesavesni, neoprezni, pijani ili poremećeni vozači, biće pametnije i korisnije objasniti deci, kao i svim pešacima da se paze i prelaze ulicu tek kad su se uverili da ih "jači" propuštaju.
  • bn

    21.03.2017 09:18
    stvar je samo u ne primeni i/ili u selektivnoj primeni zakona. Od poostravanja zakona nema nikakve vajde, jer da se uredno primenjuje i ovaj sada kakav je, bio bi dovoljan. Jednostavno, nema kazni ni za jednu kategoriju ucesnika u saobracaju. U stranim zemljama su kulturni jer je primena zakona surova, I, naravno sa ponavljanjem prekrsaja se stvar drasticno pogorsava po pocinioca.
  • dule

    21.03.2017 08:30
    Oće to tako. 1991 je bilo oko 180000, sad ima oko 250000 stanovnika (ustvari to je bilo zvanično 2011, sad je možda i 300000). A grad umesto u širinu otišao u visinu. E sad, možeš ti provući kablove i cevi, ali parking i saobraćajnice NE MOŽEŠ. Gužva je po celom gradu od 6 ujutro do 9 uveče. Što se tiče sigurnosti rešenja su semafori ali bi onda gužve postale još veće.

    Hvala vam urbanisti i gradski oci.
  • Sanja

    21.03.2017 08:29
    Novo naselje Braće Dronjak
    Nepregledna raskrsnica je na uglu Braće Dronjak i Bul. Jovana Dučića, gde se parkiraju bahato na pešačku stazu, zbog čega nikome nije pregledna, ni biciklistima ni vozačima. Pauka tamo treba redovno slati i naravno staviti semafor, radi bezbednosti svih učesnika u saobraćaju....
  • 100%Taksista

    21.03.2017 06:07
    Zakon
    Kada bi saobracajna policija kaznjavala vozace koji parkiraju ispred i na pesacke prelaze, drugi vozac bi znao da vozilo kod pesackog prelaza propusta pesaka. Policija samo prati gde Taxi vozilo prima i ostavlja putnika. Deca su bahata i ne gledaju kuda idu jer su tako naucili od roditelja. Niko im nije rekao kako da se ponasaju u saobracaju. Uvesti skolski cas, SAOBRACAJ.
  • hahha

    20.03.2017 22:51
    "Mozda je jednostavno nov vozac" Aha, dobro onda, ako je nov, onda nista, nek mu se izvine ovi na prelazu. U moje vreme ako ne znas kako da vozis kad je ispred tebe prelaz, nisi nov vozac nego neko ko ne zna da vozi, pada na svakom ispitu i ne moze da dobije dozvolu. Ne znam jesi tako uvidjavan i kad tebe ocesu na prelazu, pa posle izadju da ti dodaju maramicu na polomljenu kost da stavis.
  • mrk

    20.03.2017 20:42
    @SJ
    Bahat je! Priblizavati se pesackom prelazu, gde je jedno vozilo vec zaustavljeno i ne usporiti a jos manje skontati da verovatno postoji razlog zasto to drugo vozilo stoji je nista drugo do znak bahatosti!
  • G

    20.03.2017 19:23
    Da li ste ovo namerno ili slučajno tekst o bahatim vozačima ilustrovali fotografijom pešaka koji koristi mobilni telefon prilikom prelaska kolovoza?
  • SJ

    20.03.2017 19:11
    Znam da postoji gomila bahatih vozaca,
    ali jako je lose sto stigmatizujete coveka u belom puntu.

    Kako mozete znati da je bahat?

    Mozda je jednostavno nov vozac, ili ne zna grad, ili mu je drugo vozilo zaklonilo vid,
    pa nije video devojcice...

    Stao je da pomogne posle nesrece, nije pobegao kao sto to rade bahati.
  • Nervirach

    20.03.2017 18:29
    Tomo, kada ti idiot napravi polukruzno skretanje iz desne trake (ja sam u levoj) i kada ti na kruznom toku, onom prema Rumenci takodje idiot krene u suprotnom pravcu onda pricaj o svetosti vozaca. A o zmigavcima i uslovnom zelenom ne vredi govoriti, to kao da ne postoji.
  • Мунгос

    20.03.2017 18:09
    @ zekonja,
    „Nema tu pomoci sa zakonima kad smo retardirana nacija i zaostalo drustvo.“
    Не верујем да сте баш ретардирани, вероватно је неко од вас ретардиран, па људи мисле да су сви.
    А код нас, који смо водећа светска нација, натуре нам неки „Комитет за безбедност саобраћаја“, па смо у опасности да сви мисле да смо и ми неки дегенерици.
  • Panta

    20.03.2017 17:53
    Savet za bezbednost saob
    Ko nam sedi u gradskom savetu za bezbednost saobracaja i otima nase novce nije ni cudo sto je ovako katastrofalno stanje.
  • nss

    20.03.2017 17:17
    nss
    do koje skupstine...jel one sto je na debelo placenom odsustvu...raspad sistema
  • маркеђани

    20.03.2017 15:54
    "Samo prebrojte koliko pešaka prelazi na crveno svetlo, a koliko vozača vozi na crveno svetlo i biće sve jasno."
    Само пребројте колко возача вози испод ограничења брзине и стаје на пешачком пешацима и све ће вам бити јасно.
  • @Toma

    20.03.2017 15:40
    Ispada da treba da vozite kao po gradu, a ne minskom polju, i ne autoputu. Ne treba da idete 20 na sat, nego 50, a 40 ili 30 tamo gde pise na znaku, a 20 kad vidite da se priblizavate obelezenom pesackom prelazu, jer mozda ima neko ko hoce tu da uradi pomenutu radnju kako joj ime kaze. Dosta je, ustvari, jednostavno. A drugi deo tvoje recenice da ti je napor da gledas da li ce ti iskociti pesak i da zbog toga "ne mozes da razmisljas o drugim stvarima u saobracaju" te cini osobom ispod prosecnog ili granicnog iq i nekvalifikovanom za ucesce u saobracaju bez nadzora, opasnog po sebe i okolinu. Sto si i objasnio u nastavku komentara. Strasno.
  • Vuk

    20.03.2017 15:16
    Oduvek su me tako ucili, gledaj jer kad pogines, nista ti ne vredi ko je kriv. Medjutim treba ozbiljno preispitati tu filozofiju. Imamo situaciju u gradu da 90% (ne znam koliko je tacno, procentualno je svakako mnogo vise) povrsine ulica ostavljeno motornim vozilima. Ako je nemoguce da dete ili odrasli UVEK bezbrizno mogu da predju ulicu u tom malom delu gde je obelezeno, stvarno treba da se zapitamo da li sve to ima smisla. Taj ne bi stao ni slepoj osobi sa stapom. Jel to znaci da ih sve treba pobiti, posto oni nisu u mogucnosti da "budu na oprezu". Posto automobil sa tom masom i tom brzinom moze lako da ubije ili treba vozace staviti u takav polozaj da zakon bude nemilosrdan i za najmanju gresku ili da se motorna vozila proteraju sa prostora gde se krecu ostali gradjani. Nek se krecu tamo gde je rezervisano za motorna vozila.
  • Toma

    20.03.2017 14:56
    ko koliko
    Samo prebrojte koliko pešaka prelazi na crveno svetlo, a koliko vozača vozi na crveno svetlo i biće sve jasno.
    Nas su nekada davno u školicama učili pogledaš levo i desno, sačekaš da bude slobodno pa pređeš put. A ne da skačeš na put "jer oni moraju da ti stanu".
    Lud narod. Svaki dan vidim babe i roditelje s decom kako dete za ruku pa preko ulice dijagonalno i bez gledanja.
  • Toma

    20.03.2017 14:53
    pešaci su problem
    Nemojmo se gađati blatom, među pešacima je daleeeeeeko veći procenat stoke nego među vozačima. Oni se ponašaju bahato i bezobzirno i kao da su od čelika i betona. Iskočiću pod auto na prelazu jer je on "dužan da mi stane", a to što je možda prekasno, za to je već vozač kriv jelte.

    Ispada da vozači treba da voze kao po minskom polju, da idemo 20 na sat jer će nam odnekud iskočiti pešak, o drugim stvarima u saobraćaju i ne možemo da razmišljamo.
    Ovde se spominju oduzimanja vozačke dozvole i slično, ljudi ja sam udario pešaka na semaforu koji je nakon stajanja odjednom pretrčavao na crveno svetlo i iskočio mi pola metra ispred automobila dok sam prolazio i izazvao štetu 800€. Pešak je dobio prekršajnu prijavu, pa zašto on nije dobio zabranu hodanja 8 meseci, oduzimanje neke imovine i kaznu jedno 150 iljada?
  • ma

    20.03.2017 14:43
    Zakone vec imamo solidne, samo se ne primenjuju, zbog korupcije moze da se izvuce i sa ubistvom, a kamo li sa manjim, zavisi koliko kesa i kontakata imas. A nece biti bolje nikad, jer se po komentarima prepunim bahatosti i potpunog nerazumevanja zivota u zajednici i funkcionisanja jednog garada, vidi da je do naroda, vlast, bezakonje i korupcija je samo posledica mentaliteta naroda ovde. U zemlji slicnoj nasoj (nasilnoj, korumpiranoj, siromasnoj), kad im je dosadilo da gledaju kako im deca lete u vazduh svaki dan po putevima, pribegli su jedinom resenju mogucem. Ne, nisu semafori, em su skupi, em pesaci lete i na zelenom. Poceli su da grade lezece policajce, ne kao ovi nasi niski, mekani, blagi, nego betonske blokove na putu koji se prelaze u prvoj brzini. Vise se ne gine na ulicama, nije potrebno angazovanje policije, potkupljivanje sudija i sahranjivanje nesrecnih. Bahata bagra za volanima nece da rasturi osovinu, koliko god besni bili. Gradovi su im postali upravo to - gradovi, a ne mini autoputevi od po 200 metara za izuzetno zaposlene i vazne si vozace koji nemaju vremena za gubiti, a masina im mocna. Posetite Meksiko, fascinantan je izmedju ostalog i zbog ovog fenomena.
  • Uzas

    20.03.2017 14:39
    mi ni prioritete ne znamo
    Ma nije to bitno, kao sto nije bitno ni sto npr. Mitrovicev sin ubija ljude i prolazi nekaznjeno. Bitno je da se ljudi okupe zbog prekrecenog murala...
  • evgenije

    20.03.2017 14:38
    Najgori pešaci su oni koji nikada ne voze a najgori vozači su oni koji nikada ne pešače. Ako imate pešaka koji ponekad i vozi, on ima osećaj da prilikom prelaska ulice kada ugleda vozilo oceni kolikom se brzinom to vozilo kreće, dali se pri takvoj brzini na određenoj udaljenosti od pešačkog prelaza može bezbedno zaustaviti. Po ponašanju vozila tj. vozača može pretpostaviti njegov sledeći korak. Kada uzme sve to u obzir on zna dali da započne prelazak ulice ili da pričeka. Isto tako je i u obratnoj situaciji. Imate pešaka koji je seo u kola. Čim ugleda pešaka on zna kakve su pešačke muke prilikom prelaska ulice pa će ako je normalan stati i pustiti pešaka. Znaće otprilike i da predvidi neki sledeći korak koji će pešak preduzeti. To sve naravno važi ako su za volanom i na pešačkom prelazu normalni ljudi. Ako su obojica ili samo jedan od njih divljaci, svaka teorija pada u vodu i nema pravila. Ima jako puno stoke za volanom kao što ima i stoke pešaka a takođe i stoke biciklista. Na primer, nikada u životu, 40 godina unazad, mi se nije desilo da mi biciklista stane dok prelazim preko pešačkog prelaza. Jednostavno ili projure tik ispred vašeg nosa ili ga osetite kako vam je prozujao iza leđa. U oba slucaja negoduju, psuju i dobacuju iako kada su na kolovozu za njih važe identična pravila kao za automobile, kamione, autobuse, motore. Biciklisti jednostavno imaju neki trip da je on uvek i svuda u prednosti. Čak i kada vozi kolovozom i nailazi na pešački prelaz.
  • :/

    20.03.2017 14:03
    -
    Po komentarima ovih pešaka, trebalo bi u potpunosti ukinuti svaki vid saobraćaja u gradu i da se svi kreću pešice.
    Ukinitu taxi, buseve, privatne automobile, bicikle, motocikle i na svakih 15cm postaviti po jedan semafor.

    Ljudi, bulevar gubi poentu ako je semafor na svakih 50 metara, a o zagađenju vazduha da ne pričam, jer se gorivo više troši zbog stalnog ubrazavanja. Podavićemo se svi kao mačići...

    Samo poštujte pravila i GLEDAJTE OKO SEBE! Kako vozači, tako i pešaci.
  • Pera

    20.03.2017 13:48
    Direktor
    """direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović""" A šta se tačno radi u tom "KOMITETU" koliko ima zaposlenih itd .
    Bezbroj glupih i nepotrebnih institucija sa funkcionerima koji imaju debele plate.
    Roditelji objasnite deci kako se prelazi ulica . To što je na semaforu zeleno nikako ne znači da sigurno mogu preći ulicu. Uvek ima neki ludak u okolini.
  • NS

    20.03.2017 13:46
    razdelna traka
    Molim grad da više ne sadi žbunje u razdelnoj traci bulevara, zato ima toliiko stradalih na Bulevaru oslobođenja, ili nek stavi ogradu gde ima žbunja. Izuzetno je opasno jer ne vidite pešaka dok ne istrči na kolovoz pravo iz žbunja visine čoveka.
  • Sin

    20.03.2017 13:46
    Ti ZLI vozači
    Nemam reci za bahatost da zgazis dete i netrepnes jer ti se žuri! Pa da je baba vratiti se i spasiti! Ovakve vozače na javni linč! Ja vozim Auto,motor (malo jači ), bajis i šetam često. Pešaci su cesto jako bahati i besni! U fazonu "mora da me propusti, nemam ja vremena 15 sekundi, boli me uvo sto ću zaustaviti citav bulevar vozila i potrošiti im vreme, gorivo i kocnice.... a tek ona uletanja u slepi ugao motora i biciklova ko muve bez glave! Ko da su od BETONA a ti si avaks i vidiš sve! Čast izuzecima. Ali ima i vozača koji su bahati, telefoniraju i zgaze te da netrepnes.
  • NS

    20.03.2017 13:40
    Bulevar Evrope
    A tek pređite Bulevar Evrope gde nema semafora na pešačkom prelazu, nego kružni tok, sa dozvoljenom brzinom saobraćaja od 70km/h. Svi pešaci mogu da prelaze Bulevar Evrope i van pešačkog prelaza ako je udaljen više od 100m, a dozoljena brzina saobraćaja je 70km/h. A onda bićemo iznenađeni brojem žrtava na Bulevaru Evrope.

  • mrva

    20.03.2017 13:19
    posmatram pešake kada prelaze - većina to čini krajnje nonšalantno kao da je korzo a ne parče druma namenjeno za povremen prolaz pešaka. Ja uglavnom potrčim, i uvek čekam da se stvori prostor da prođem, bezveze mi je da zaustavljam kolonu a i kako neko u komentarima reče, tako smo nekada učeni: levo, pa desno, ako nema nikoga brzo preko! Svakako da je problem i u bahatim vozačima, ali nisu svi bahati. Nekultura učesnika u saobraćaju je na obe strane, a među pešacima se nađe većih bisera jer su vozači ipak prošli kakvu takvu obuku i neku odgovornost većina njih ima. Kod pešaka često primećujem neku neosnovanu aroganciju kao da zaista misle da su jači od vozila u pokretu
  • ns

    20.03.2017 13:18
    @Pešak ali pažljiv
    Isto tako kada bi i vozači usporili pred pešački i zaustavili se kada vide da pešak stoji i čeka a posebno kada su i drugi automobili stali, ne bi takođe bilo problema. U školi se možda uči gledanje levo-desno pre prelaska ulice, ali se u auto školi takođe uči kako se vozi pred pešačkim prelazom. Pešak može biti svako, ali vozač ima dozvolu koju dobija obukom za učestvovanje u saobraćaju, prema tome kvalifikovan je da upravlja vozilom i vodi računa u saobraćaju. Problem je loša obuka i bahatost koja se ne kažnjava.
  • Branko

    20.03.2017 13:18
    Ja stajem na svakom pesackom prelazu. Znate zasto? Jer sam naucen tako jer sam 30 godina vozio u Sloveniji gde je kultura sofera ne na visem nivou od Novosadskih bahatih nego je to stvar mentaliteta i drcnosti i bezobrazluka kojeg ispoljavaju bas ti soferi kad im ukazem sta luduju sta rade itd. Cim vide moju tablicu da vam ne govorim: Ajde ti tamo u Ljubljanu pa vozi tako mi ne stajemo pesacima...i slicne primitivne opaske.
    Ali dajem predlog rigorozne kazne oduzimanjem auta nakon 2 prekrsaja e vrste a posebno onima koji su vec imali krivicne zbog toga. Zna se red u Svicarskoj zna se kazna u Holandiji oduzima se vozilo pa ti vozio ficu ili ferrarija. Svaka cast soferima ali odite evo primer: na prelaz na Futoskoj kod Kasarne...od 10 automobila 15 ih ne stane...od 50 automobila 1 ili 2 se zaustave. Pa bez zamere bahate divljake u zatvor. Teski fizicki rad asfaltiranje ljeti na 40 stepeni. Ma hajde nisu Svabe kulturne jer su Svabe nego su ih maznjavali po novcaniku hahaha. Ipak su to geni zao istina boli. Kultura se to zove.
  • Vaske

    20.03.2017 13:06
    Naravno
    da treba biti pažljiv svaki učesnik u saobraćaju, međutim pešaci su bahati i neoprezni i uglavnom žele da isteruju neku pravdu o tome ko ima prednost. Dosta često iskaču pred jedino vozilo na putu iako su moglil da sačekaju par sekundi i pređu bez da ikoga ometaju.

    Deca su skroz druga kategorija i tu treba biti naročito pažljiv i oprezan.

    Fotografija na početku ovog članka govori sve.
  • Hitnjak

    20.03.2017 12:56
    pravila ponasanja
    Prosto je neverovatno koliko se pravila ponasanja u saobracaju ne primenjuju.Vozaci se zalecu ali i pesaci isto tako.Neki dan prilikom rada bio sam svedok,najmanje 10 tak prekrsaja sto vozaca sto pesaka.Kapuljace na glavama,slusalice na usima,mobilni,velika vecina pesaka je stupala na kolovoz bez da su pogledali da li je bezbedno,zakon je isti za sve ucesnike u saobracaju.Ne mozes se samo zaleteti,ne razmisljajuci da li vozilo moze bezbedno stati,samo zato sto si pesak.Cak sam prisustvovao,da su roditelji sa malim detetom,prelazili ispred nas koji smo stali a da nisu uopste pogledali da li iz susedne trake nailazi neko vozilo.U saobracaju moras racunati da nije sve bas kako izgleda i na iznenadne situacije,mogu nekom otkazati kocnice....Ljudi,morate misliti i na sebe i na druge.Ovo je APEL svim ucesnicima saobracaja,bez obzira na PREDNOST,SAMO VISE PAZNJE i POSTOVANJA.NIJE TESKO A BEZBEDNIJE JE.
  • Ivan

    20.03.2017 12:53
    Samo da nama Superaca pobedi i bice ok.
  • trtimir

    20.03.2017 12:52
    ...
    To je svakodnevna pojava u saobraćaju danas. Nisi više siguran ni dok voziš kola da li će neki bezobzirni pešak/biciklista da ti iskoči na svom crvenom samo zato što se njemu ne živi. O vozačima drugih automobila da ne pričamo. Sveopšte ludilo, bahatost, nekultura i takmičenje u tome kome je duži. Nažalost, nemotorizovani najčešće i najteže stradaju. Tu zakoni ne rešavaju stvar u celosti. Mora se početi od malih nogu vaspitanje. Svoju decu učim da ne prelaze na crveno, da ne trče preko ulice i da nikako ne kreću prvi na zeleno svetlo. Uvek da sačekaju 2-3 sekunde pa onda da pređu... nikad se ne zna.
  • zekonja

    20.03.2017 12:31
    ....
    Imamo mi zakon i sada, koji vazi ali se ne primenjuje, ili se primenjuje selektivno. Ja sam pre 20 god. u auto skoli ucio sve ovako kako pise i sada. Nema tu pomoci sa zakonima kad smo retardirana nacija i zaostalo drustvo. Sve to krece od prvih razreda osnovne skole u normalnim zemljama. Pre koji mesec sam bio u Danskoj i Svedskoj. Prelazim na zeleno put sa 4 trake, plus razdelno ostrvo. Tek sam krenuo i vidim Volvo karavan stoji i ceka me da predjem u onoj tamo poslednjoj cetvrtoj traci, covek se ukljucuje desno i ceka me a 3 trake je razmaka izmedju nas. Imao je vremena da se okrene i u rikverc prodje da je hteo. Gledam i ne verujem i mislim kako ovde ovde uvek moras izmicati noge tj stopala da ne ostanes bez prstiju. Ovde bi se za to vreme njih 5-6 provuklo, svi negde zure a niko nista ne radi. Sirenu nisam cuo bukvalno nedelju dana, isto nisam cuo niti jednom da neko krece naglo na semaforu i slicna bahacenja. Nesto cisto sumnjam da je to tako zbog svedskih zakona, sta vi mislite?
  • Dragan

    20.03.2017 12:15
    pesak
    Pesaci nemaju obzira za svoj zivot. Mnogo ih je koji bez gledanja na saobracaj samo ulete na pesacki prelaz. U svakom slucaju, cela obaveza pada na vozaca. E sad, znate li koliki je stres prilaziti svakom pesackom prelazu, imao ili nemao semafor? Bar za mene. Jer te niko nece oprati ako pregazis pesaka, pa makar ti on izleteo na haubu.
  • Pešak ali pažljiv

    20.03.2017 12:01
    Pa da gledaju levo i desno pre nego što izleću na prelaz, ne bi bilo problema.Kada sam ja išao u školu, pravilo je bilo:pogledati levo, pa desno, pa opet levo i preći ulicu. Ne mislim da sam jači od tone gvožđa koja ide 17m/s pa ih puštam i kad imam prednost. I svi smo zadovoljni.
  • маркеђани

    20.03.2017 11:59
    Ма 50% возача кад би поново полагало аутошколу не би прошли, јер не познају закон и правила саобрћаја.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna