Lažne akcije preplavile markete u Novom Sadu
Tako se Radiju 021 slušaoci često obraćaju sa brojnim pritužbama, a samo poslednji slučaj je kada je Novosađanin Milan T. sa Novog naselja pavlaku za kuvanje na kojoj je pisalo 30% popusta, na kasi platio po ceni bez sniženja. "Inače je bila 200 dinara, a sa popustom bi to izašlo negde 140. Međutim, ništa od popusta, samo navlače kupce", negoduje on za 021.rs.
Milena J. sa Grbavice je 1,5 l mleka koje je bilo na akciji 78 dinara, a ovako 120, platila po drugoj ceni. "Nisam obraćala pažnju i tek kada sam stigla kući, slučajno sam primetila na računu da tu nema akcije. Ne razumem koja im je poenta da lažu kupce, a mnogi ne primete i budu nesveno prevareni", negoduje ona.
Predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Goran Papović za 021 kaže da je pritužbi građana na ovu pojavu mnogo, kao i da se mora skrenuti pažnja da "sve akcije nisu akcije". "To je ono na šta mi upozoravamo godinama, a sada smo bili i primorani da kao organizacija za zaštitu potrošača podnesemo prijavu protiv nekih marketa, u ovom slučaju protiv Ideje, jer su u poslednjih godinu dana postali lideri u prevari", navodi on za 021.
Dodaje da je u takvim slučajevima jedino rešenje obraćanje tržišnoj inspekciji. "Međutim, tržišna inspekcija ili ne radi svoj deo posla ili nemaju dovoljno inspektora koji to mogu da pokriju", kaže on.
Papović napominje da kada bi tržišna inspekcija radila svoj deo posla i imala kapacitete koje bi trebalo, nijednom trgovcu ne bi padalo na pamet da se na takav način oglašava. "Silni pozivi na akcije, silni pozivi da imate staru cenu, novu cenu, da su žute etikete obično oznaka za novu akciju, a kada pogledate tu etiketu, videćete da je stara cena neznatno niža od nove", kaže Papović za 021.
Dešava se i da redovna cena određenog proizvoda bude znatno manja od akcijske cene, a neretko bude slučaj da se manipulisanjem cenama u marketima stvara iluzija da na akcijama štedite novac. (Suzana Stojićević)
Komentari 68
Kasir
Naši trgovci
Iskustvo iz nekoliko evropskih zemalja:
Evropski trgovci idu sa malom maržom(oko 8%) da bi količinski zaradili mnogo.
Što manja cena=više kupaca=veća zarada/veći obrt
Uz to evropske cene su znatno manje za sve proizvode!
(Prijateljica nam se svaki put šokira od naših cena kada dođe iz Nemačke).
Naši trgovci hoće brzu zaradu uz malo truda(marža 50-100%)
Ovako će se sami utopiti,uskoro kada u roku od godinu dana dođu još 3 velike ino-trgovačke kuće,sadašnjima više niko neće na vrata ući...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar