Jedan od četiri slučajeva raka creva mogao bi se sprečiti ukoliko bi ljudi pili manje alkohola, jeli manje crvenog mesa i više vežbali. Ukoliko pazite na obim struka i ne pušite, imate velike šanse da izbegnete jednu od vodećih smrtonosnih bolesti.Novo istraživanje, objavljeno u British Medical Journalu, ukazuje na pet promena životnog stila koje značajno smanjuju rizik od razvoja raka creva, kao i nekih drugih tumora – čak za 23 posto.
Važno je, dakle, smanjiti ispijanje alkoholnih pića, prestati pušiti, smanjiti obim struka, jesti manje crvenog mesa i vežbati.
Rezultati studije ukazuju da bi svi mogli smanjiti rizik od razvoja bolesti ukoliko bi bili fizički aktivni bar 30 minuta na dan. Žene ne bi smele da piju više od sedam alkoholnih pića nedeljno, muškarci ne više od 14, i to raspoređenih u sedam dana. Treba ostaviti pušenje i hraniti se zdravo. Obim struka kod žena ne sme da prelazi 88 cm, a kod muškaraca 102 cm.




21. Maj 2012. 10:37
21. Maj 2012. 20:00
23. Maj 2012. 06:53
21. Maj 2012. 11:09
20. Maj 2012. 15:50