Slušaj Radio 021 uživo!
ON AIR:
021 Mobile 021 Twitter Posetite naš Facebook! RSS
Radio 021
12
Zdravlje • 21:34 09. 05. 2011. | Radio 021

Vino i čokolada dobri za mozak


crno_vino_i_cokoladaPrema najnovijim istraživanjima crno vino i čokolada su dobri za mozak.

Pretpostavlja se da polifenoli kojima obiluje tamna čokolada i vino, proširuju krvne sudove, ubrzavajući tako dotok krvi u mozak. To osigurava dovoljno kiseonika i šećera, što složene kalkulacije i misaone radnje čini bržima i jednostavnijima.

Oni koji bi želeli da probaju, biće još zadovoljniji činjenicom da polifenoli bolje deluju u kombinaciji. Drugim rečima, crno vino i čokolada su bolji, nego samo vino. Teorija je bazirana na dve studije Univerziteta Nortambria o efektima polifenola na mozak.

U prvoj studiji, zdrave odrasle osobe su podvrgnute seriji testova, nakon uzimanja tablete resveratrola, inače "čudesnog" sastojka crnog vina. Analize su pokazale povećani dotok krvi u mozak nakon uzimanja tog suplementa.

"Istraživanje pokazuje mnoge zdravstvene koristi i ništa ne sugeriše da postoje negativni efekti. Zato možete slobodno da konzumirate ove namirnice, ali naravno u umerenim količinama", objašnjava vođa projekta Ema Vajtman.

Druga studija potvrdila je kako je bolje konzumirati više tipova polifenola, nego samo jedan. Volonteri su rešavali slične aritmetičke testove, ali umesto resveratrola, konzumirali su čokoladno piće koje je sadržalo različite tipove polifenola. Ne samo da su volonteri tačnije rešavali zadatke, nego i mnogo brže.

» PODELI OVU VEST SA DRUGIMA
» Komentari (0)
Dodaj komentar
Vaši podaci:
Komentar:
Pročitajte pre slanja komentara:
Komentari koji sadrže vređanje, pretnje, bilo koju vrstu mržnje i diskriminacije, kao i netoleranciju neće biti objavljeni.
Komentari kojima nam skrećete pažnju na propuste neće biti objavljeni. Trudićemo se da grešku ispravimo.
Komentari koji se odnose na uređivačku politiku neće biti objavljeni. Vaša zapažanja ostavite u boksu Pišite uredniku.
Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti objavljeni.
Molimo Vas da se prilikom pisanja pridržavate pravopisnih pravila.
Molimo vas da se prilikom ostavljanja komentara skoncentrišete na temu.
Broj karaktera je ograničen i više nego dovoljan.
021 zadržava pravo izbora komentara koji će biti objavljeni, kao i pravo skraćivanja istih. Mišljenja iznesena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije Novosadskog informativnog portala niti Radija 021.
Anti-spam zaštita
U prazno polje unesite anti-spam kod koji vidite na slici. Ukoliko ne možete da ga pročitate kliknite na sliku da vam se prikaže novi kod.

Najnovije

test

» Poslednja 24 sata

» U poslednjih 48h