Tako su roze brijači skuplji nego plavi, iako imaju potpuno iste karakteristike, a više novca potrebno je izdvojiti i za žensku penu, odnosno gel za brijanje.
Isti princip primenjuje se i na sve ostale proizvode kozmetičke industrije, pa su skuplji i šamponi, gelovi za tuširanje, mleka za telo i kreme namenjene lepšem polu, a, verovali ili ne, čak i za parfem iste marke treba da izdvoje više novca.
"Nepisano je pravilo da su muški parfemi jeftiniji od ženskih iste mirisne linije i serije. Tako jedan od trenutno najpopularnijih parfema u muškoj verziji košta 55 evra, i to bočica od 100 mililitara, dok je ženska verzija parfema u 20 mililitara manjem pakovanju skuplja pet evra", objašnjava jedan prodavac parfema.
Jedini proizvodi koji imaju istu cenu, bez obzira na to da li mirišu sportski ili imaju cvetni miris su dezodoransi u spreju. Pošto mnogi od ovih proizvoda imaju iste karakteristike, a različita pakovanja, ovaj fenomen u svetu nazvan je "roze” ili "nevidljivi ženski" porez. "Razlika u ceni posledica je toga što su žene suptilniji kupci. Ženama je važna dobra ambalaža, pa se u pakovanja proizvoda za žene više ulaže", kažu u Centru za potrošače.
I dok ovo objašnjenje ima smisla u nekim slučajevima, u većini ipak nema jer je razlika između ženskog i muškog šampona samo u tome što je na jednoj bočici slika muškarca, a na drugoj slika žene, a razlike nema ni u sastavu. Da je ovo više nego samo zanimljivo zapažanje potvrdilo je francusko ministarstvo finansija, koje je najavilo istragu nakon što su besne žene pokrenule onlajn peticiju kojom su izrazile protest protiv neopravdane razlike u cenama između identičnih proizvoda namenjenih muškarcima i ženama.
Sa druge strane, u Srbiji su odeća i obuća za muškarce najčešće skuplji, nego slični komadi za žene, pa je više novca potrebno izdvojiti za patike sličnog kvaliteta, za majicu istog kvaliteta, kao i za farmerke.
Autor: Blic
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar