Industrije koje bi mogle da nestanu ove godine

Kompanije umiru iz raznih razloga - zbog lošeg upravljanja ili novih poslovnih trendova.
Međutim, neki faktori su van kontrole firmi, čak i onih najboljih u industrijama koje nestaju. A te industrije izumiru najčešće iz jednog jednostavnog razloga - tehnoloških promena.
 
Mnoge od njih trajaće još neko vreme u stanju poluraspadanja, međutim, ima i onih za koje se s pravom pretpostavlja da bi mogle naprosto da izdahnu u 2016. godini. Biznis insajder piše o tri takve koje su najizgledniji kandidati za crni scenario u ovoj godini. 
 
Proizvodnja uglja 
 
Možda je preuranjeno reći da će ugalj do kraja ove godine biti sasvim mrtav jer, na kraju, trećina proizvodnje električne energije u SAD i dalje zavisi od te sirovine. Međutim, dugoročno, industrija uglja je mrtva. 
 
Da je tako govori i statstika: 2010. godine prihod od proizvodnje četiri najveće rudarske kompanije u SAD zajedno je iznosio 32 milijarde dolara, da bi danas pao na 340 miliona. 
 
Jedna od te četiri kompanije međuvremenu je bankrotirala, dve su morale da odu u restrukturiranje kako bi izbegle stečaj, a četvrta je na pragu toga. Pod pritiskom mnogo jeftinijeg gasa, potražnja za ugljem drastično je pala i mnogi neprofitabilni rudnici osuđeni su na zatvaranje. 
 
Spezijalizovane apoteke 
 
I industrija specijalnih apotekarskih usluga mogla bi pretrpeti snažan udarac i nestati sa ovom godinom. Glavni je problem u tome što bi prodaju brendiranih lekova, barem teoretski, mogli zameniti generički lekovi. 
 
Generičke verzije lekova mnogo su jeftinije, a pacijenti bi umesto u specijalizovane apoteke mogli da odu po lekove u obične trgovine i supermarkete. 
 
Iznajmljivanje DVD-eva 
 
Pad u ovom sektoru i nije neka novost. Već su u protekloj deceniji za 35 odsto pali prihodi od iznajmljivanja DVD-eva sa filmovima i igricama, dok se istovremeno beležila pojava i nagli rast servisa poput Netflixa. 
 
Iako kompanije poput RedBok ili Blockbuster koje se bave iznajmljivanjem DVD-eva još uvek ostvaruju dobit, ona je u stalnom padu. U isto vreme Netflix udara žestoki tempo s 43 miliona pretplatnika u SAD i 26 miliona u svetu. U protekloj godini broj pretplatnika porastao mu je za 30odsto. Striming usluge vode glavnu reč, a najam i prodaja DVD-eva polako odlazi u istoriju.
 
Autor: Biznis insajder

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija