U regionu niče čak osam novih aerodroma
Do kraja godine će u rad biti pušten novi aerodrom Zagreb kapaciteta pet miliona putnika, što je investicija vredna više od 330 miliona evra.
Ove godine bi trebalo da počnu radovi i na aerodromu na Rabu. Iako se radi o realativno malom ostrvu u severnom Jadranu, najavljuje se da bi taj aerodrom trebalo da ima kapacitet od 200.000 putnika godišnje, što je na nivou aerodroma Rijeka. U aerodrom na Rabu planirano je da se uloži do 60 miliona evra.
Dok Hrvatska već ima primat u vazduhoplovnoj infrastrukturi sa ukupno devet operativnih aerodroma - sedam međunarodnih aerodroma, Aerodrom Brač i Vazdušno pristanište Mali Lošinj, region prilično zaostaje, ocenjuje "Poslovni dnevnik".
Slovenija ima dva ozbiljna uzletišta, BiH aerodrome u Sarajevu i Mostaru, a postoje uzletišta u Banjaluci i Tuzli, dok Srbija ima zapravo samo Beograd iako pokušava da revitalizuje i Niš. Zanimljiv projekat je napravljen i u Kraljevu, navodi portal.
Crna Gora ima turističku vazduhoplovnu luku u Tivtu i poslovnu u Podgorici. Makedonija je obe svoje zračne luke, Skopje i Ohrid, dala u koncesiju turskom operateru TAV-u.
Zanimljivo je da sve te zemlje planiraju da ove godine krenu u nove investicije. Bosna i Hercegovina planira da napravi aerodrom u Bihaću, Srbija na Čeneju i Užicu, Makedonija u Štipu, a Crna Gora u Nikšiću.
Kako procenjuje portal Ex-Yu Aviation News, projekat u BiH biće opterećen hipotekom neuspeha zračne luke u Trebinju, u koju je uložen milionski iznos u izradu dokumentacije i konsultantske usluge, a godinama se nije krenulo s mrtve tačke.
Lokalne vlasti Bihaća planiraju da ulože milion evra u projekat, a očekuje se novac i od kantonalnih i državnih vlasti. Većinu novca ipak bi trebalo da osigura strateški partner, a priča se o tome da bi moglo da se radi o investitoru iz Turske.
Pokrajinska vlada Vojvodine želela bi da pretvori postojeće sportsko-poljoprivredno uzletište na Čeneju u komercijalni aerodrom koji bi služio, primarno, za čarter, teretne i niskobudžetne letove. Ali, budući da je lokacija samo 70-ak kilometara udaljena od beogradskog aerodroma Nikola Tesla, postavlja se pitanje njegove prave svrsishodnosti.
Srbija planira da primarno revitalizuje, uglavnom za istu svrhu kao i na Čeneju, uzletište u Užicu koje je, zbog tadašnje vojne namene, teško stradalo u NATO-ovim udarima 1999. godine. Procenjuje se da će za to trebati 19 miliona evra, a obnova bi mogla da bude završena ove godine.
Crna Gora želi da u Nikšiću, na prostoru zapuštenog rezervnog aerodroma JNA, stvori svoj treći međunarodni aerodrom. Zasad je u projekat uloženo 1,6 miliona evra, a ukupni će joj kapacitet biti 200.000 putnika.
Makedonija u Štipu želi da napravi svoj glavni teretni aerodrom, a radovi će početi kad se završe metereološke studije. Koncesionar će i u ovom slučaju biti TAV, zaključuje "Poslovni dnevnik".
Autor: Tanjug
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar