Ovako će izgledati kraj sveta?

Čudesna fotografija koju je zabeležio teleskop “Habl”, a objavila Evropska svemirska agencija (ESA), prikazuje umiruću zvezdu, čija je masa približna masi Sunca.

Stručnjaci kažu da će za pet milijardi godina ovako izgledati i Sunce. “Kovitlaci gasa pružaju uvid u daleku budućnost Sunca”, tvrdi ESA.

“Za pet milijardi godina naša zvezda biće u fazi umiranja. Očekujemo da će se ponašati na isti način kao što vidimo ovde, odbacujući spoljašnje slojeve kako bi otkrila jezgro u plamenu, koje će se polako pretvoriti u hladan pepeo, poznat kao beli patuljak.”

“U tom trenutku Zemlje već odavno neće biti, jer će tokom umiranja Sunca potpuno izgoreti, ali lepota umiranja naše zvezde obasjaće ceo univerzum”, dodaju.

Kako zvezde stare, slabe i nuklearne reakcije koje proizvode njihov sjaj. Zbog nestabilnosti generisanja energije, one počinju neravnomerno da pulsiraju, odbacujući spoljašnje slojeve gasa u svemir kako bi otkrila supervrelo jezgro. Jezgro oslobađa ogromnu količinu ultraljubičaste svetlosti, a to zračenje dovodi do usijanja gasova, stvarujući krhku lepotu magline.

Ovaj primer planetarne magline dobio je ime Kohoutek 4-55, po češkom astronomu Lubošu Kohouteku, koji ju je i otkrio. Nalazi se 4.600 svetlosnih godina daleko od Zemlje, u pravcu sazvežđa Labuda. Reč je o poslednjoj “lepoj fotografiji” snimljenoj Širokougaonom planetarnom kamerom 2 (WFPC2) svemirskog teleskopa “Habl”. Kamera je montirana 1993. i radila je sve do 2009. i tokom tog perioda je snimila mnoštvo nezaboravnih fotografija, zahvaljujući kojima je “Habl” postao poznat širom sveta.

Autor: Dailymail