Trijumf AlfaGo programa: čovek 1 - računar 4

Kompjuterski program za igranje goa ponovo je danas u Seulu pobedio svog ljudskog protivnika u poslednjem meču i tako obezbedio pobedu ukupnim rezultatom 4:1.
Obračun Google programa veštačke inteligencije AlphaGo i južnokorejskog velemajstora Lija Sedola trajao je nedelju dana i ponovo je potvrdio da je ovaj program savladao još jedan veliki izazov. Ovaj duel je bio u centru pažnje azijskih medija, a bitka čoveka protiv mašine često je u medijima imala više prostora od izveštaja o pretnjama Severne Koreje preventivnim napadima na Južnu Koreju.
 
Poslednji meč bio je neizvestan do samog kraja. Stručnjaci su ocenili da je bio najbolji od pet odigranih, pošto je Li igrao bolje nego u ostalim partijama, a AlphaGo je pravio najmanje grešaka. Li se predao posle pet sati, pošto nije uspeo da nadoknadi prednost koju je AlphaGo stekao igrajući belim kamenčićima.
 
Poslednji meč uživo su prenosile tri velike televizijske stanice u Južnoj Koreji, kao i na velikim monitorima u centru Seula. Google je procenio da je prvi meč, igran prošle srede, gledalo oko 60 miliona ljudi u Kini, u kojoj je go jako popularan. Pre pobede AlphaGo, verovalo se da je ova drevna kineska igra previše komplikovana da bi kompjuter mogao da je savlada.
 
Ovaj program veštačke inteligencije razlikuje se od prethodnih, koji su se oslanjali na "golu silu" brzine računanja kombinacija, ali sa malo kreativnosti, što je pristup koji ima uspeha u igrama kao što je šah, ali nije izvodljiv u gou, koji ima skoro beskonačni broj pozicija figura na tabli i koji zahteva drugačiju vrstu kreativnosti.
 
Tim DeepMind, koji je razvio AlphaGo, učitao je više od 100.000 partija, a onda ga je podesio da igra sam protiv sebe mnogo puta, da bi "naučio" iz svojih grešaka. Ljubitelji goa širom Azije bili su zapanjeni kada je Li, jedan od najboljih svetskih igrača, sa 18 međunarodnih titula, poražen u prva tri meča.
 
Li spada u jako retku grupu profesionalnih go igrača i ima najviše zvanje – deveti dan. On je posle trećeg poraza rekao da nije mogao da nađe nikakve slabosti u igri kompjuterskog sistema. Pojedinci u Južnoj Koreji su postavili pitanje da li su mečevi fer, a drugi su se javno pokajali što su potcenili sposobnosti AlphaGo. Lijeva pobeda u četvrtom meču, igranom u nedelju, pokazala je da mašina nije nepogrešiva, iako nema uobičajene slabosti emocija ili zamora.
 
Go se igra tako što dvojica igrača naizmenično postavljaju crne ili bele kamenčiće na četvrtastu tablu od 361 polja. Figure mogu da se oduzmu kada su okružene figurama protivnika. Da bi osvojili teritoriju, igrači okružuju prazna polja svojim kamenčićima. Igra traje dok se obe strane ne slože da nema više mesta da se postavljaju figure ili dok jedna strana ne odustane zbog nemogućnosti pobede.
 
Li, koji ima 33 godine, rekao je da AlphaGo slabo izlazi na kraj sa iznenadnim napadim. Program takođe slabije igra sa crnim kamenčićima, koji su prvi na potezu i koji moraju da osvoje veću teritoriju od protivnika da bi pobedili. Li je odlučio da ne koristi tu slabost u poslednjem meču i ponudio je da igra sa crnim kamenčićima, što bi dodatno dalo na vrednosti pobedi AlphaGo.
 
Funkcioneri Googlea rekli su da ta kompanija želi da tehnologiju korišćenu za AlphaGo koristi u drugim oblastima, a da je krajnji cilj rešavanje problema u pravom životu.
  
Autor: Beta

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija