U svemiru možda ima dva biliona galaksija

Vrlo je moguće da u svemiru ima bilion ili čak dva biliona i više galaksija, navodi se u najnovijoj naučnoj proceni.

Profesor astrofizike sa Univerziteta "Notingem" u Engleskoj Kristofer Konselis predvodio je međunarodni tim koji je došao do ove procene. Prethodno se procenjivalo da ih ima 100 ili 200 milijardi.

Profesor Konselis kaže da ova nova procena pokazuje da ih ima najmanje deset puta više nego što se prethodno verovalo. Konselis je rekao da je i sam bio iznenađen rezultatima, da je očekivao da ima možda dva ili tri puta više galaksija, ali "10 puta više je dosta visoko i moglo bi da se pokaže da je taj broj i veći".

Naučnici su zasnovali svoje prebrojavanje galaksija na pregledima svemira koje su već sproveli teleskop Habl i zemaljske opservatorije. Oni su pretvorili slike u tri-de i koristili nove matematičke modele za novu procenu.

"Zaprepašćujuće je da nam ostaje još da proučimo više od 90 odsto galaksija u svemiru. Ko zna kakve zanimljive odlike ćemo naći kada pronađemo ove galaksije sa novim generacijama teleskopa", rekao je Konselis.

Čak je i naučnicima teško da zamisle tako ogromne cifre. Njihovi nalazi objavljeni su u časopisu Astrofizički žurnal (Astrophysical Journal).

• Naj

15.10.2016 19:12
    "koristili nove matematičke modele za novu procenu" a ima i starih??