Astronomi dokazali da Ajnštajn nije bio u pravu

Astronomi su dokazali da veliki Albert Ajnštajn barem u jednom nije bio u pravu.
Njegova teorija relativiteta kaže da gravitacija može da iskrivi svetlost i promeni njenu putanju. National Geographic izveštava da je Ajnštajn predvideo da će to dovesti do fenomena takozvanog gravitacionog "uveličanja" između dve zvezde koje se međusobno mimoilaze.

Svetlost zvezde u pozadini bila bi iskrivljena gravitacijom druge zvezde. Međutim, Ajnštajn je mislio da se taj fenomen nikad ne može direktno opaziti i tu se prevario.

Astronomi Embri-Ridl aeronautičkog univerziteta su koristeći Hubble svemirski teleskop posmatrali ovaj fenomen i svoja otkrića objavili u časopisu "Science". Oni su opazili gravitaciono "uveličanje" iz prošlosti, koristeći cele galaksije, ali nikad pojedinačne udaljene zvezde, koje su u odnosu na galaksije, mikroskopske veličine.

Vođa tima Kajlaš C. Sahu kaže da nema ničeg čudnog u tome što je Ajnštajn sumnjao u mogućnost opažanja ovog fenomena, pošto je "posmatranje tako udaljenih zvezda, kao praćenje svica, koji se kreće na udaljenosti od 2.000 kilometara, dok iza njega svetli sijalica".

Zahvaljujući Hubble teleskopu astronomi su izmerili masu belog patuljka, oko 68 odsto manju od Sunčeve i potvrdili Ajnštajnovu teoriju.

"Ajnštajn bi bio ponosan", rekao je član tima, astronom Teri Osvalt.
  • Dikin Taja

11.06.2017 12:05
    D sad jos...
    Da pronadju SNS mozdanu celiju...
  • E=MC²

09.06.2017 20:12
    Upravo obrnuto: to je jos jedna potvrda valjanosti teorije relativiteta.