Nemački naučnici: Poruke vanzemaljaca najbolje obrisati bez čitanja

Kada ljudi jednom napokon dobiju poruku vanzemaljaca, najbolje bi bilo da je uopšte ne dešifruju i ne čitaju, već da je odmah izbrišu, jer bi mogla da bude opasna, tvrde naučnici iz nemačke opservatorije Zoneberg.
Nemački naučnici: Poruke vanzemaljaca najbolje obrisati bez čitanja
Oni su, u saradnji sa kolegama sa Havaja, sproveli studiju i zaključili da bi vanzemaljci mogli da izazovu apokalipsu na Zemlji, a da je uopšte i ne posete.

Za uništenje naše planete bila bi im dovoljna poruka koja sadrži malicioznu veštačku inteligenciju, zbog čega, tvrde stručnjaci, potencijalne poruke ne bi trebalo otvarati.

U nedavno objavljenoj studiji naučnici su iskazali zabrinutost zbog moguće neopreznosti, objasnivši da je nemoguće otkriti da li je poruka opasna pre nego što bude otvorena. Takođe, moguće je da će poruka vanzemaljaca biti kontaminirana organizmom ili supstancom koji su opasni po nas, ili oblikom kompjuterskog virusa koji može da razori vitalne sisteme na Zemlji.

Potencijalna opasnost je tolika da bi takve poruke najbolje bilo odbaciti bez čitanja, saglasni su autori studije.

"Virus" sakriven u poruci mogao bi da izazove haos u tehnologiji i ogromnu paniku.

Postoji i opasnost od virusa koji bi mogao da uništi sve mreže na Zemlji, ili čak preuzmei informacione sisteme.

Kada je reč o slanju poruka sa Zemlje u svemir, naučnici smatraju da ne bi trebalo slati nikakav kod, već da poruke treba da budu ograničene na tekst, sliku, muziku ili enciklopedijske podatke, i da za šifrovanje naših poruka ne bi trebalo da bude neophodno korišćenje kompjutera.

Međutim, bivša direktorka Seti instituta Džil Tarner tvrdi da bi vanzemaljci koji doputuju sa drugog kraja svemira bili prijateljski raspoloženi.