Uvodi se regulativa oko pasivne i aktivne bezbednosti putnika, što znači da vozači neće moći da voze ukoliko putnici nisu vezani sigurnosnim pojasevima. Brzina je ograničena elektronski na 120 kilometara na čas, a ko bude pokušavao da izigra propise platiće kaznu uz isključenje iz saobraćaja.
Oni koji žele da i dalje prevoze putnike, moraće da nabave nove autobuse koji odgovaraju novim bezbednosnim standardima, prenosi RTS.
Putnici će imati udobnost avionskog prevoza, komfor koji podrazumeva punjenje elektronskih uređaja na sedištu, kao i pristup internetu. Sedišta moraju da budu anatomska, a obavezno je i korišćenje pojaseva za vezivanje. Na promociji novih autobusa "Dajmlera" održanoj u Briselu, prikazan je i program autonomne vožnje, odnosno vožnje bez vozača.
"Vozači sve više postaju piloti. Imamo već sada razvijene programe za autonomnu vožnju. Ako automobili mogu da idu sami to mogu i autobusi. Na korak smo od toga da vozač bude samo programer kao pilot u avionu", kažu iz "Dajmlera".
U EU trenutno nedostaju vozači autobusa. Do kraja ove dekade ta profesija će postati deficitarna ne samo u Evropi nego i u Srbiji. Već sada naši vozači idu u Sloveniju i Austriju i zapošljavaju se jer su plate čak pet puta veće. Da biste vozili autobus u EU, trebaće vam i posebna licenca.
Turistički autobusi koji idu u evropske zemlje moraće da imaju motore standarda "evro 6" bez kojih nema ulaska u gradske celine. Razmišlja se i o električnim autobusima sa dometom preko 500 kilometara, međutim, za takve projekte potrebne su nove baterije i novi, mnogo brži punjači.
Komentari 12
babaroga
Aleksandar
Недељко
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar