EU protiv agresivnog reklamiranja
U prvom izveštaju o primeni direktive koji je Komisija uputila Parlamentu i Savetu ocenjuje se da su članice kasnile u primeni direktive i da ima još problema sa reklamama u sektoru putovanja, finansija ili nekretnina.
Direktiva o nefer trgovinskim praksama usvojena je 2005. Ona obezbeđuje da potrošači ne mogu biti obmanuti niti izloženi prevarama trgovaca. Članice su bile u obavezi da je inkorporiraju u nacionalna zakonodavstva do kraja 2007. godine. Direktiva takođe sadrži "crnu listu" praksi kao što su "mamac reklamiranje", "lažne besplatne ponude" koje su zabranjene u svim uslovima.
Nacionalne organizacije potrošača uspele su dosad da uoče čitav niz prevara i lošeg poslovanja kao što su neistinite informacije ili agresivne tehnike uticaja na odluke kupaca. Zamenom 27 praksi u članicama sa jednim setom pravila Direktiva je uprostila pravila o nefer poslovanju, a kupcima omogućila da znaju šta su njihova prava bez obzira gde su kupovali u EU.
Međutim, pravila se i dalje ne poštuju u potpunosti zbog čega i kupci i prodavci nisu sigurni kako će različita nacionalna tela primenjivati Direktivu.
Kupovinom preko interenta koja pokriva druga tržišta EU, potrošači bi mogli da biraju između 16 puta više proizvoda, ali 60% ljudi i dalje ne koristi tu mogućnost. Ne samo šte ne koriste pogodnosti većeg asortimana robe, već i nižih cena. Ipak, istraživanja pokazuju da su potrošači više zainteresovani za prekograničnu kupovinu nego 2006. kada propisi nisu još stupili na snagu.
"Potrošači na kupovinu potroše 56% BDP, međutim nedostatak poverenja u prekograničnu kupovinu znači da još nismo iskoristili pun kapacitet jedinstvenog tržišta", rekla je evropska komesarka za pravdu Vivijen Reding.
Ona je ocenila da EU ima dobre propise o zaštiti potrošača, ali je potrebna bolja primena, naročito kad je reč o kupovini u inostranstvu. "Želim nultu toleranciju za trgovce prevarante kako bi kupci tačno znali šta kupuju i da ne budu opljačkani", istakla je komesarka Reding.
Iskustvo i prikupljeni podaci pokazuju da treba uložiti dodatne napore u primeni delova Regulative u delu koji se odnosi na ranjive grupe potrošača, kao što su starije osobe, deca, tinejdžeri i druge kategorije stanovništva.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar