EU protiv agresivnog reklamiranja

Evropska komisija objavila je 14. marta niz aktivnosti kojima želi da stane na put agresivnim reklamama u EU kao što su lažne "besplatne" ponude ili reklame koje namame kupca proizvodom koji ne postoji pa mu se ponudi skuplji.
Evropska komisija objavila je 14. marta niz aktivnosti kojima želi da stane na put agresivnim reklamama u EU kao što su lažne "besplatne" ponude ili reklame koje namame kupca proizvodom koji ne postoji pa mu se ponudi skuplji.

U prvom izveštaju o primeni direktive koji je Komisija uputila Parlamentu i Savetu ocenjuje se da su članice kasnile u primeni direktive i da ima još problema sa reklamama u sektoru putovanja, finansija ili nekretnina.

Direktiva o nefer trgovinskim praksama usvojena je 2005. Ona obezbeđuje da potrošači ne mogu biti obmanuti niti izloženi prevarama trgovaca. Članice su bile u obavezi da je inkorporiraju u nacionalna zakonodavstva do kraja 2007. godine. Direktiva takođe sadrži "crnu listu" praksi kao što su "mamac reklamiranje", "lažne besplatne ponude" koje su zabranjene u svim uslovima.

Nacionalne organizacije potrošača uspele su dosad da uoče čitav niz prevara i lošeg poslovanja kao što su neistinite informacije ili agresivne tehnike uticaja na odluke kupaca. Zamenom 27 praksi u članicama sa jednim setom pravila Direktiva je uprostila pravila o nefer poslovanju, a kupcima omogućila da znaju šta su njihova prava bez obzira gde su kupovali u EU.

Međutim, pravila se i dalje ne poštuju u potpunosti zbog čega i kupci i prodavci nisu sigurni kako će različita nacionalna tela primenjivati Direktivu.

Kupovinom preko interenta koja pokriva druga tržišta EU, potrošači bi mogli da biraju između 16 puta više proizvoda, ali 60% ljudi i dalje ne koristi tu mogućnost. Ne samo šte ne koriste pogodnosti većeg asortimana robe, već i nižih cena. Ipak, istraživanja pokazuju da su potrošači više zainteresovani za prekograničnu kupovinu nego 2006. kada propisi nisu još stupili na snagu.

"Potrošači na kupovinu potroše 56% BDP, međutim nedostatak poverenja u prekograničnu kupovinu znači da još nismo iskoristili pun kapacitet jedinstvenog tržišta", rekla je evropska komesarka za pravdu Vivijen Reding.

Ona je ocenila da EU ima dobre propise o zaštiti potrošača, ali je potrebna bolja primena, naročito kad je reč o kupovini u inostranstvu. "Želim nultu toleranciju za trgovce prevarante kako bi kupci tačno znali šta kupuju i da ne budu opljačkani", istakla je komesarka Reding.

Iskustvo i prikupljeni podaci pokazuju da treba uložiti dodatne napore u primeni delova Regulative u delu koji se odnosi na ranjive grupe potrošača, kao što su starije osobe, deca, tinejdžeri i druge kategorije stanovništva.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet