Mihajlović: Od Novog Sada do Beograda vozom za pola sata

"Za dve godine, od Novog Sada do Beograda stizaće se vozom za pola sata", rekla je potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, koja očekuje da će u novembru biti potpisan okvirni sporazum za gradnju brze pruge do Budimpešte.

"Za dve godine, od Novog Sada do Beograda stizaće se vozom za svega pola sata", rekla je potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, koja očekuje da će u novembru biti potpisan i okvirni sporazum za gradnju brze pruge Beograd–Budimpešta.

Otvarajući konferenciju "Železnička infrastruktura u regionu", ona je navela da ćemo "za najviše tri godine imati 500 kilometara modernizovanih pruga, na kojima će novi vozovi ići brzinom većom od 120 kilometara na čas". Prema njenim rečima, u Srbiji više nema kredita za železnicu koji stoji, a projekti koji se realizuju, vredni 1,2 milijarde evra, najveći su poduhvat na železnici u poslednjih 40 godina.

Na 90. smo mestu

Zorana Mihajlović je navela da je cilj ministarstva da se udeo železničkog transporta, u ukupnom transportu u Srbiji, sa sadašnjih 30 odsto poveća na 50 odsto u narednih deset godina, prenosi Dnevnik. Kako je rekla, završetak modernizacija doneće i direktne ekonomske koristi.

"Po kvalitetu železničke infrastrukture, Srbija je danas na 90. mestu od 140 rangiranih u izveštaju o konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma. To je bolje nego pre tri godine, kad smo bili na 102, ali daleko od onoga što želimo", navela je Zorana Mihajlović.

  • Schamlov

    17.10.2015 18:08
    brze pruge
    Ili brze ne istine,kao i inace,netreba do Beograda pola sata,ne treba nikako sto dalje to bolje,jerbo izgleda da cela Srbija radi samo i samo za Beograd i njegove prohteve,nacionalni stadion,Beograd na vodi,brze pruge,ama ljudidokle cete da sanjate,a pri tom i da lazete narod o boljem zivotu,vec ste poceli da skupljate sigurne glasove aman za cega da mi ponovo skinete jos 10% od plate ljudi u Srbiji zive sa 20,do 25.000 dinara mesecno,a vi mastate o nekim brzim prugama,Beogradima na Vodi,Ncionalnim stadionima,nesme niko od vas da prizna vas politicara da ste nas prodali i drzavu i narod,da prodali posto nam plate odredjuje svetska banka ili MMF sta cemo raditi u sopstvenoj zemlji dokle ce te vise da nas zamajavate.
  • Zemljoposednik

    16.10.2015 06:08
    iz Srema
    @Vokille

    Ti jedini trezveno i racionalno razmisljas ovde :)
    Pruga koja ce omoguciti te brzine izmedju NS i Beograda je poprilicno nerealna stvar, naseljena oblast u beogradskoj zoni gde vozovi nece moci razviti vecu brzinu od 60-80 km/h idu do Batajnice ( sto je 20km od centra Beograda) a u zoni Novog Sada idu do Karlovaca ( sto je 12km od zeleznicke stanice u NS), sledi da ostaje cistih 44km za razvijanje ovih "nadzvucnih" brzina. Pri tome ovaj futuristicki voz ne bi nigde stajao izmedju ova dva grada sto bi bilo totalno neekonomicno jer vecinu putnika na danasnjim linijama cine ljudi koji ulaze/izlaze na stanicama izmedju - ko je koristio voznu liniju od NS do BGD to zna. Ali voleo bih kad bi ova neverovatna naprednjacka mogucnost nekad bila ostvarena, ljudi bi mogli da imaju posao u drugom gradu, da se skoluju - secam se svojih putovanja na relaciji NS-BGD za vreme studija...
  • vokille

    15.10.2015 11:06
    proračun
    Proračun je prost. Da bi se prešlo rastojanje između dve železničke stanice (Uzeo sam u obzir da nije prokok glavna u BGu, nego trenutna), da bi se razdaljina od 76 km izmedju njih presla za 30 minuta, voz mora ici konstantno sa brzinom od 152 km na sat. Otprilike to znaci da mora ubrzati vec posle par minuta minuta da dostigne 180, i da pocne kociti pred stanicom petrovaradin, posto ce dalje od nje biti ogranicenje brzine od 100 na sat zbog krivine prema mostu. U obzir je uzeto i da ce brzina na jednom delu deonice biti i 200 na sat. Medjutim, sa obzirom i da nemamo neki standard, uz pruge prilagodjene za brzinu od 120 km/h celom duzinom, uz par deonica koje dozvoljavaju 160, sasvim je realno da se stigne od 40-45 minuta izmedju dva grada. Medjutim, to je bez stajanja, ako bi voz stajao u Indjiji, ispod 45 minuta nema sanse, osim ako se ne ide brzinama preko 200 na sat, koje se cak ni u Austriji ne primenjuju, a imaju neuporedivo veci standard od nas. Vec sa 120 na sat, voz bi bio dosta konkurentan drumskom prevozu, sa 140 bi ga presisao. Ovakva brzina sa vozovima na svakih sat vremena bi obezbedila dosta dobar privredni razvoj oba grada, uz radnike koji mogu da zive u jednom, a rade u drugom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Pritvor zbog pranja novca za troje uhapšenih

Viši sud u Beogradu danas je odredio pritvor do 30 dana okrivljenima P.D, D.P. i A.S. koji se terete za udruživanje radi vršenja krivičnog dela i pranje novca, saopštio je taj sud.