Istraga Evropske komisije: "Er Srbija" bez mrlje

Više od dve godine trajala je istraga Evropske komisije o vlasničkoj strukturi u "Er Srbija", a završena je prekjuče sa pozitivnim ishodom.

Iz EK je stigao odgovor da većinski vlasnik nacionalne avio-kompanije, Vlada Srbije, drži i upravljačka prava, što je u skladu sa evropskim pravilima. Tako je "Etihad" dobio zeleno svetlo za poslovanje po standardima EU i u našoj zemlji.

Evropska komisija je zapravo 2014. godine započela širu istragu o ulaganjima "Etihada" u evropske kompanije. Deo toga bilo je i preuzimanje srpskog nacionalnog avio-prevoznika. Prema pravilima EU, kojih mora da se pridržava i Srbija kao zemlja kandidat, ulagač koji nije sa Starog kontinenta, može da bude samo - manjinski vlasnik i ne sme da preuzme kontrolu nad odlučujućim poduhvatima firme.

EK je tražila pojašnjenje da li je to situacija i sa "Er Srbijom". Uslov je da kontrola avio-prevoznika ostane u rukama većinskog vlasnika kako se ne bi prekršio Sporazum o otvorenom nebu, koji je i naša zemlja potpisala.

Veruje se da je nemačka "Lufthanza" odigrala ključnu ulogu u odluci Evropske komisije da istraže ulaganja "Etihada" u Evropi, zbog planova Emiraćana da povećaju svoj kapital u drugom po veličini nemačkom prevozniku "Er Berlin", kao i investiranja u "Alitaliju". Kao rezultat toga, naša "Er Srbija" se našla u unakrsnoj vatri spora "Lufthanze" sa "Etihadom".

Upravo je i "Lufthanzin" direktor Karsten Špor, aprilu 2015. godine, rekao da "Etihad" treba da poštuje evropske zakone i da se angažuje više kako bi se izbegli sukobi sa EU.

Inače, pre nekoliko dana Aleksandar Vučić je izjavio da je Vlada počela razgovore i sa kineskim avio-prevoznikom, čiji se dolazak u Srbiju uskoro očekuje, kada će, kako je rekao, biti uvedeni i direktni letovi iz Beograda za Peking. On je podsetio da je najavljen i let Peking - Zagreb, ali se nada da će pre toga biti uvedena linija iz Beograda do Pekinga.

  • student

    16.07.2016 16:14
    Aerodrom je najgori na svetu. Najskuplji sa najlošijom uslugom.
    Ako letitte drugom kompanijom onda su još gori prema vama.
    Naša vlada je potrpala gomile para u celu priču, a nesposobni preko veze zaposleni na aerodromu primaju enormne plate.
  • Zivan

    16.07.2016 10:44
    Od starta je bilo jasno da je drzava Srbija vecinski vlasnik i da kontrolise upravljanje firmom. Drugo je pitanje da li je to dobro, a nije. Medjutim evropska pravila su takva. Upravo na ovom primeru se moze videti kako i u EU postoje monopoli i prepeke konkurenciji, ne pustaju vecinsko vlasnistvo u avikompanijama investitorima izvan EU...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija