Deca najčešće zovu SOS telefon u uzrastu između 12 i 16 godina

U uzrastu između 12 i 16 godina deca najčešće posežu za SOS telefonom, traže savet ili se jednostavno jadaju, iskustvo je Nacionalne dečje linije (NADEL) koja funkcioniše već 12 godina.
 Deca najčešće zovu SOS telefon u uzrastu između 12 i 16 godina
Foto: Pixabay
To je, kažu u NADEL-u, prirodno jer to jeste uzrast u kom se najčešće preispituje, to je doba kada su misli konfuzne, nedorečene, životno iskustvo nedovoljno, radoznalost ogromna, pa se zbog toga često ostaje bez odgovora na mnoga pitanja, posebno ona koje se dotiču svrhe života i razvoja ličnog identiteta.
 
Iako je dečija linija otvorena prevashodno da bi deca mogla da prijave šta ih muči, ali i radi prevencije svih vidova nasilja nad decom, deca pitaju i mnoge druge stvari.
 
"Traže odgovore najčešće od sebe, a sa nama samo dele te svoje dileme. Važno im je da ih neko čuje. O nasilju najteže progovaraju …jer ono pravi u duši pustoš, sramotu, strah. Zato se za ovu temu savetnici najdetaljnije pripremaju i tim razgovorima posvećuju posebnu pažnju", kažu u NADEL-u.
 
U prvih 9 meseci 2017. odgovorili su na 87.025 poziva, a najčešće su to bili testirajući pozivi, uobičajeni način pripreme dece da se odvaže i započnu razgovor sa savetnikom. Zatim dolaze konstruktivno-testirajući pozivi, kada deca pozivaju pričajući izmišljene priče ili događaje, a u stvari su to teme koje okupiraju njihovu pažnju ili ih plaše.
 
Oni su takođe često uvod i provera da li zaslužujemo njihovo poverenje da sa nama podele svoja najintimnija razmišljanja, navode u NADEL-u, te dodaju da ima i poziva odraslih, zabrinutih za decu, iako od prošle godine deluje i novi savetodavni servis samo za odrasle, pod nazivom "Roditeljski telefon".
 
Inače, od početka godine 3.000 je bilo savetodavnih razgovora, uz očekivane teme u vezi sa vršnjačkim odnosima, vršnjačkim nasiljem, opasnostima koje vrebaju od digitalnih tehnologija, ali i sa zaljubljivanjem, nezadovoljstvom fizičkim izgledom, usamljenošću, roditeljskim autoritetom, prvim bežanjima sa časova, lošim ocenama, lošim osećanjima…. 
 
Teme se s godinama menjaju, primećuju u ovoj organizaciji, a posebno se sada kao tema nameće korišćenje informacionih tehnologija, kojih deca ne treba da budu lišena, ali s kojima treba da pametno postupaju. U NADEL-u tvrde da treba podučavati i decu, ali i roditelje o tome kako da budu bezbedni i zaštićeni od opasnosti kojima mogu biti izloženi.
 
"Ali ono što smo registrovali kao matricu tokom ovih 12 godina je da bez obzira na kontekst i stepen razvoja društva decu muče uvek iste muke, a to je kako odrasti", navode u saopštenju i poručuju da do tada mogu da se oslone, pored svojih najbližih, na Nacionalnu dečju liniju s brojem 116111.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Pritvor zbog pranja novca za troje uhapšenih

Viši sud u Beogradu danas je odredio pritvor do 30 dana okrivljenima P.D, D.P. i A.S. koji se terete za udruživanje radi vršenja krivičnog dela i pranje novca, saopštio je taj sud.