Potpisivanje protokola o rekonstrukciji pruge Beograd-Zagreb 5. marta

Protokol o saradnji na projektu rekonstrukcije pruge Beograd-Zagreb biće potpisan 5. marta prilikom posete hrvatskog ministra Olega Butkovića Srbiji.
 Potpisivanje protokola o rekonstrukciji pruge Beograd-Zagreb 5. marta
Foto: Pixabay
Kako je rekla ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, nakon potpisivanja protokola, sledeći korak je priprema za zajedničko apliciranje kod Evropske unije za obezbeđivanje finansijskih sredstava, najpre za izradu projektno-tehničke dokumentacije, a kasnije i za izvođenje radova.
 
Ona je istakla da brzo postizanje dogovora sa hrvatskim ministrom Olegom Butkovićem, sa kojim se sastala 12. februara u okviru posete srpske delegacije Zagrebu, pokazuje da dve zemlje mogu da intenziviraju saradnju u oblastima od zajedničkog interesa.
 
Pruga Beograd-Zagreb deo je železničkog Koridora 10, koji je, kaže Mihajlović, važna evropska saobraćajnica i u zajedničkom je interesu obe zemlje da ta pruga bude rekonstruisana i da se skrati vreme putovanja, koje trenutno iznosi oko sedam sati. Dužina pruge Beograd-Zagreb je 412 kilometara, a vrednost radova na rekonstrukciji i modernizaciji deonica na teritoriji Srbije procenjuje se na oko 250 miliona evra.
  • makroregionalna

    21.02.2018 13:19
    saradnja
    više je trasa koridora u dužini od 412 km (kao deo Alpsko/Zapadno-Balkanskog robnog koridora: Minhen-Salcburg-Ljubljana-Zagreb-Beograd-Sofija-Istanbul) bitna Nemačkoj i Austriji, koji robnim koridorom X plus (sa Alpa) preko Srbije i Bugarske, silaze u Istanbul (i dalje dole), nego što je to "zajednički" interes Srbije i Hrvatske. One su se samo dogovorno uklopile u projekte iz 2008./2009. (koridor X plus) i 2010. godine (....Dunavska strategija: Priority Area 1B "To improve mobility and intermodality - rail, road and air") i transportnu politiku EU i obavezale se (u susretanjima 6. započetim Berlinskim procesom i Inicijativom Evropske integracije država zapadnog Balkana) da usluge na železnici i železničku infrastrukturu podignu na viši nivo kako bi železnički robni promet postao konkurentan ostalim vidovima transporta.
    više na:
    http://www.kx-plus.com/de/Korridor_X-Netzzugangsbeschreibung/index.jsp
    http://docplayer.org/22655026-Kurzfassungen-abstracts.html



Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija