Novosadski padobranci međudržavni prvaci, a klubu preti gašenje posle 93 godine

Padobranci iz Aerokluba "Novi Sad" osvojili su ekipno prvo mesto na međudržavnom takmičenju u Podgorici, iako zbog milionskih dugova nemaju registrovane avione, niti gde da treniraju.

Sve troškove takmičenja padobranci su platili sami i svi su koristili svoje padobrane, objašnjava za 021.rs dugogodišnji član kluba Miodrag Radanović.

“Prvo mesto osvojili smo zahvaljujući višegodišnjem iskustvu, mi trenažu godinama nemamo. Organizovali smo se i sa ličnim sredstvima i opremom učestvovali na takmičenju i naši padobranci su osvojili ekipno prvo mesto. Učestvovali smo na još nekoliko takmičenja u Hrvatskoj i BiH i imali zapažene rezultate. Ovo sigurno nije recept i način za dalje postojanje kluba, koji nažalost godinama nema delatnost, ali pokušavamo da, koliko smo u mogućnosti, sačuvamo svoje ime", priča naš sagovornik.

 

Radanović objašnjava da je prethodna pokrajinska vlast uništila poslove i infrastrukturu čenejskog aerodroma i opstanak Aerokluba dovela u pitanje.

"Otkako je prethodna vlast u Vojvodini uspela da devastira Aeroklub Novi Sad, jer su nezakonito smenili kompletno rukovodstvo u klubu i doveli svoje ljude koji ništa nisu radili, klub je vrlo brzo prestao sa radom. Nisu obnovili nijednu registraciju aviona, ni vazduhoplovne škole, praktično bez toga Aeroklub ne može ni da radi. Nisu plaćali račune, nisu isplaćivali plate radnicima, čuvarskoj službi, pilotima”, priča naš nagovornik. Najgore od svega je, kako kaže, što su sklopili ugovor sa pokrajinskom vladom, kako bi obezbedili dalje aktivnosti.

“Aeroklub Novi Sad je svoje obaveze ispunio i prepisao zemljište aerodroma Čenej na Pokrajinu, što je 170 hektara u vlašnistvu Pokrajine, koja se obavezala da će mesečno isplaćivati Aeroklubu milion dinara. Od dana potpisivanja, Pokrajina nije uplatila nijedan dinar", navodi Radanović za 021.rs.

Vanredna skupština sazvana je na zahtev inicijativnog odbora 60 članova udruženja, a kapetan vazduhoplovstva Stevan Popov, koji je u međuvremenu preminuo, izabran je tada za predsednika Izvršnog odbora.

“Pokrenuli  smo aktivnosti, ali zatekli smo blokadu žiro računa zbog duga od 2,5 miliona dinara, nijedan avion nije bio registrovan, nije urađen tehnički pregled. Budući da se Aeroklub finansira svojom delatnošću, ne dobijamo nikakve donacije ni sredstva od pokrajine i države, te svoju delatnost nismo mogli da vršimo jer su nam osnovna sredstva bila neregistrovana. Nismo mogli da ostvarujemo nikakve prihode, pa smo se snalazili tako što su članovi Aerokluba  pomagali svojim radom i pokušavali da ga za dalje osposobe", rekao je Radanović.

Dodaje da je ponosan što su uspeli prošle godine da organizuju padobranski kup u Novom Sadu, gde su bili svi padobranci Srbije, kao i iz drugih zemalja, ali ove godine to nije bilo izvodljivo.

 “Neregistrovani su nam avioni, letenja nema, a samim tim ni skakanja padobranom. Sa Pokrajinom pokušavamo da uspostavimo kontakt, kako bismo videli šta će biti sa ugovorom. Pokrenuta je i tužba za raskid ugovora. Aeroklub je svoje obaveze ispunio, a hoćemo da raskinemo ugovor i vratimo svoju imovinu. Za vreme boravka Steve Popova u klubu, bilo je ideje da se aerodrom Čenej ulaganjem Pokrajine pretvori u tercijalni aerodrom na kojem bi se mogli odvijati prevoz putnika i privredna avijacija. To su nam ciljevi u budućnosti, kako ne bismo prekinuli svoje postojanje u svetu sporta”, kaže Radanović.



Uprkos blokadi i nepostojanju uslova za treniranje, Aeroklub "Novi Sad" se uspešno organizovao i osvojio prvo mesto prošle nedelje na međudržavnom takmičenju.

Radovanović očekuje da će se u Gradu ili Pokrajini naći rešenje i pomoći da se klub ne ugasi. “Verujem da će se naći način opstanka, jer je današnjoj omladini potreban jedan takav aeroklub koji nema granice, svako može biti naš član. Naša granica je nebo, potrebno je samo imati srce i ljubav prema letenju”, dodaje član kluba koji ove godine proslavlja 93. rođendan, a čija je budućnost upitna.

Aeroklub "Novi Sad" je osnovan 1923. godine kao ogranak kraljevskog Aerokluba u Novom Sadu, koji je u to vreme bio centar jugoslovenskog vojnog i civilnog vazduhoplovstva i fabrike aviona. Mnogi članovi ovog kluba bili su državni reprezentativci.

  • Samo Pavletu

    08.11.2016 13:51
    da
    Čestitke Pavle od komše!
  • hm

    04.11.2016 15:22
    Potrebno je samo srce i ljubav prema letenju? Ja sam uvek imala srce i ljubav prema letenju, ali su mi uvek bile potrebne i pare, njih nekako nisam imala. Nekako mi se cini da bi mi jednako bile potrebne i da se ovo udruzenje finansira od grada ili pokrajine ili cega god. Tako da patetici nema mesta, podrzavam jedino pravljenje komercijalnog low cost aerodroma, ako je to uopste moguce tehnicki, mada smesno uopste i pricati o tome, jer naravno da gazde nece to nikad dozvoliti.
  • muki

    04.11.2016 15:01
    Toliko je bila lepa maketa aerodroma u Banovini pre par godina ali Bojan Pajtic i njegov kum nisu nista uradili...Hajde da se vidi posto i koliko su placani motori za avione i ostalo.Cestitke padobrancima...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti