Menu 021

Otpušteni radnici zbog mobinga tužili Top šop

Nekoliko radnika "Top šopa" koji posluje u okviru kompanije "Studio Moderna" na Novom naselju tužilo je firmu, zbog, kako kažu, konstantnog mobinga, a potom i otkaza.
Novi Sad 31.03.2017. | 13:03 > 14:38
Otpušteni radnici zbog mobinga tužili Top šop

Jedan od bivših radnika Marko Marković koji je u decembru dobio otkaz, prijavio je slučaj inspekciji, za, kako tvrdi, psihičko i fizičko maltretiranje koje je trpeo, kao i za kršenje Ugovora o radu i Zakona o radu od strane poslodavca, zbog neplaćenog prekovremenog rada, neplaćenog rada za državne praznike, rada duže od maksimalno dozvoljenog i rada u danima kada bi trebalo da su slobodni.

"Osnovali smo sindikat, nakon čega smo dobili otkaz, više nas. Dali su nam anekse ugovora da nas prebace sa mesta prodavca u kol centar sa 30 odsto manjom platom, na šta nismo pristali. Zapravo, direktor vrši pritisak da vi samoinicijativno date otkaz, a ako to ne uradite, uz neku novčanu nadoknadu koju vam ponude, ostajete bez posla svakako. Ogromni su pritisci, prisutnost se beleži tako što navedete smenu koju ste radili. Ako ste radili ceo dan, to ne upusujete u tabelu. U kol centru se niko ne zadržava duže od dva meseca. Imaju određeni novčani iznos dnevno za koji moraju da kazne operatere, a uvek nađu nešto  ", kaže on.

Marković dodaje da zaposleni u maloprodaji moraju sami da servisiraju robu koju su vratili nezadovoljni kupci. "Kao dokaz imamo mejl koji su poslali svim radnicima, gde nam objašnjavaju kako da sami popravljamo robu, jer ne postoji ovlašćeni servis. Neupućni kupci koji bi kasnije došli po svoj reklamirani proizvod, veruju da im je uređaj popravljen od strane ovlašćenog servisa i samim tim ispravan i siguran, ali ne znaju da je njihov "stručno" servisirani Nutribulet, "popravljao" neki nekvalifikovani prodavac u nekoj prodavnici, iako mu to nije u opisu posla. Niti je kvalifikovan ni sertifikovan, niti mu je za to plaćeno", kaže on.

Marković tvrdi i da su zaposleni morali da prepravljaju markerima proizvode sa oznakom "Republika Kosovo".

"Studio Moderna International i njegova srpska ekspozitura iz Novog Sada ne priznaju celovitost, zakone i Ustav Republike Srbije. Top šop na čijem čelu je direktorka Ivana Čanak, tužena kao odgovorno lice za mobing i kršenje zakona, distribuira i "rastura" širom Srbije robu sa deklaracijom "Republika Kosovo". Uvidevši da su preterali sa ovakvom provokacijom i da bi neko mogao da potegne pitanje kršenja Zakona, rukovodioci Top šopa teraju zaposlene da crnim markerima prepravljaju i precrtavaju originalne deklaracije na proizvodima", objašnjava on za naš portal.

Marković još dodaje da su proizvodi koje Top šop prodaje daleko drugačijeg kvaliteta od onog kakvim se predstavljaju, a kaže da je najveći deo robe zapravo jeftina kineska roba nabavljena u velikim količinama.

"Ono što radi Top šop je da se ovi super jeftino nabavljeni proizvodi markiraju i firmiraju kao brendirana Dormeo, Delimano, Walkmaxx ili Rovus roba, koja se potom što skuplje prodaje neupućenim kupcima", ističe Marković i ukazuje da Top šop, nasuprot Zakonu o zaštiti ličnih podataka prikuplja, čuva i izvozi na kompjuterskim serverima lične podatke za više stotina hiljada kupaca.

On navodi da je rukovodstvo njegovom kolegi Vladimiru Mladenoviću, koji je takođe ostao bez posla posle sedam godina, prećeno jer je ostavljao komentare na fejsbuk stranici "Sve sto niste znali o top sop proizvodima".

Direktorka Studio Moderne Ivana Čanak za 021.rs potvrđuje da trenutno imaju nekoliko tužbi koje su podnete za mobing od strane bivših zaposlenih.

"Tužbe se rešavaju pred nadležnim sudovima i verujemo da će nadležni pravosudni organi u skladu sa zakonima presuditi u ovim sporovima. Istinitost tvrdnji ljudi koji su tužili kompaniju ne želimo da dodatno komentarišemo jer je sudski spor u toku, a sve radnje koje su prema njima preduzete su bile isključivo po zakonu", objašnjava ona za naš portal.

Na pitanje zbog čega je Marko Marković posle sedam godina dobio otkaz, ona navodi "da je to urađeno po zakonu".

"Što se tiče otkaza ugovora o radu, svaki eventualni prekid radnog odnosa od strane Studio Moderne je sproveden po zakonu i propraćen je poštovanjem svih odredaba zakona o radu i drugih odgovarajućih zakonskih propisa. Bivši zaposleni koji smatraju da je bilo mobinga, podneli su sudske tužbe i ti procesi su trenutno u toku.  Od osnivanja, naša firma je poznata kao socijalno odgovorna, puna poštovanja za zaposlene i bez konflikata sa svojim radnicima i kupcima, kako u Srbiji tako i u svakoj od 21 zemlje u kojoj poslujemo. O konkretnim slučajevima ne bismo davali nikakve komentare, s obzirom na to da je sada na pravosudnim organima da daju finalnu reč po tom pitanju", kaže Ivana Čanak.

Ona negira navode da radnici moraju i da servisiraju proizvode, dodajući da za reklamacije imaju stručnu službu koja se bavi njihovim rešavanjem.

"Sve reklamacije koje ta služba ne može da reši, šalju se odgovarajućim kontrolnim kućama koje imaju poslednju reč o opravdanosti reklamacije.  Ako se pod radnicima podrazumevaju prodavci, oni ne rešavaju ovakav tip reklamacija", kaže drektorka.

Studio Moderna je formiran pre 25 godina, a u Srbiji postoji već 20 godina i trenutno ima preko 570 zaposlenih širom zemlje.

Autor: Suzana Stojićević (suzana@021.rs)
  • miki
    23.04.2017 13:49
    ne mogu da tvrdim niti da je laž niti da je istina ovo što su ovi bivši radnici naveli u tužbi jer nisam tada radio u top shopu...ali ono što mogu odgovorno da tvrdim je sledeće...ja radim u top shopu 4 meseca, uslovi za rad su zaista korektni, plata je redovna, putni trošak redovan, pauze su korektne, i ono što je najbolje od svega je to što ne postoji limit koji radnik u call centru može da zaradi, u prevodu sam sebi kreiram platu, naravno postoji osnovica koju primam koja je za uslove rada u Srbiji sasvim pristojna i plus bonusi na platu koje dobijam kada pređem određenu sumu koju prodam, prijavljen sam na ceo iznos koji zaradim, zdravstveno osiguran...upravo sam na bolovanju i niko mi nikada nije napravio problem niti od mene tražio bilo kakve akrobacije mimo opisa mog radnog mesta...i što je već navela bivša koleginica zaista ko želi da radi u call centru mora imati urođenu neposrednost u razgovoru sa potencijalnim kupcima..
  • Moje iskustvo
    03.04.2017 16:39
    Moje iskustvo
    Zeznula sam Nutribulet koji sam kupila u top shop prodavnici tako što nisam zavrnula dobro poklopac pre nego sam ga postavila u bazu. Kasno sam primetila da mi je deo tecnosti prosao ispod i aparat je samo prestao da radi. Kada sam skontala kakvo sam sranje napravila, a imala sam nutri već 4 meseca i perfektno mi je radio sve do tad obrisala sam ga lepo i napravila se blesava da ga zamenim jer je bio u garanciji. Znala sam od ranije kad su mi isto tako zamenili patike (kojima je đon katastrofa kvaliteta pa je posle pola godine pukao!!! Jeste da sam ih nosila svaki dan ali onako poprečno na više mesta da pukne to nisam videla ni na jednim patikama, uglavnom se ceo djon odvali, ne tako da popuca)samo su ih pogledali i dali mi druge, da mi neće praviti problem i da ću odmah dobiti drugi nutribulet. Šipak me nisu provalili i bilo me je sramota kad je momak koji tamo radi pitao da li je procurila tečnost. Rekla sam da nisam ali kad j izvrnuo nutri izasla je koja kap soka. Htela sam u zemlju da propadnem! Momak se samo ljubazno nasmesio i rekao da se to zna desiti da aparat blokira sam da ne bi motor stradao. otvorio je na moje oči parat, lepo ga ocistio i on je proradio! Ne znam na kakav servis su mislili iznad komentari, ali ako je to vezano za ovakve slučajeve kad kupci zeznu sami proizvod ja sam zahvalna što sam na licu mesta rešila svoj problem. Verujem da bi me u drugim prodavnicama samo otkačili i ne bi mi izašli u susret. Tipa win win sa kojim imam lose iskustvo.
  • ***
    03.04.2017 13:20
    ***
    Ne kaže se za džabe "Lažeš kao Top-šop"!
  • Limanka
    02.04.2017 02:27
    Moje iskustvo
    Ja ne mogu da tvrdim da nije tačno ovo što su momci koji su tužili firmu izneli, ali mogu preneti lično iskustvo jer sam, pre dosta godina, kratko vreme radila u Top shopu.
    1. Za one koji ne znaju: rad u bilo kom call centru (a pogledajte samo oglase za posao pa ćete shvatiti koliko ih ima), je jedan od psihički najnapornijih poslova koji postoje,
    2. Kada sam ja radila, svako od nas je mogao u dinar da zna koliko je zaradio, dobijali smo bonuse i sl. stvari ako bi dobro radili, tj. puno prodali, imali smo striktno određene pauze, smene su bile manje od standardnih 8 sati tj. nismo radili više od 40 sati nedeljno,
    3. Znam mnoge ljude koji su se izuzetno dobro snašli jer prosto, da biste radili ovaj posao, morate za njega biti rođeni, bukvalno, pa su u ovoj kompaniji proveli godina i godina,
    4. Stalno menjaju radnike zbog toga što se radnicima koji nakon 2 ili 3 meseca ne postignu dobre rezultate u prodaji, daju otkazi, što oni znaju odmah na početku, drugi ostaju dok god im to odgovara ukoliko donose veliki profit kompaniji (ali i sebi),
    5. Koliko god da je neko zaradio, sav novac je išao na račun, znači na kompletnu zaradu je plaćan porez...
    Ja se lično nisam snašla u tom poslu jer sam mnogo empatična a to je osobina koju ne smete da imate u ovom poslu jer - nećete ništa prodati.
    Ukoliko ste hladni, možete da radite bez emocija i dobro glumeći - ovaj posao je idealan za vas, verujte mi!!!

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna


Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest