Koliko "košta" dobijanje Oskara?

Poznate su priče o glumici koja je platila oglase u kojima je zamolila glasače za Oskara da razmisle o njenoj ulozi, kao i ona kad je jednom producentu zabranjeno prisustvovanje dodeli jer je provodio kampanju protiv suparničkog filma.

To su samo dva primera koji pokazuju kako neki žele da utiču na grupu glasača, tačnije na 6.000 članova žirija koji odlučuje o dobitnicima ove prestižne nagrade. Procenjuje se da Holivud na oskarovske kampanje troši od 100 do 500 miliona dolara svake godine, iako o tome niko ne želi javno da govori.

Ipak, producent i bloger Stiven Falouz je došao do anonimnih podataka prema kojima kampanja za uspešan najbolji film košta oko 10 miliona, s tim da se najviše troši na oglašavanje, medije, talente i publiciste. U sezoni Oskara, studiji agresivno plaćaju oglase kojima podsećaju glasače na svoje zvezde i filmske zasluge.

Prema nekim procenama, u ovo doba godine, oglas na naslovnoj strani poznatog časopisa "Holivud Riporter" košta do 72.000 dolara, a sličnu cenu drži i "Varajeti".

Godineb 2011. glumica Melisa Lio, frustrirana činjenicom da se nije pojavljivala u vodećim medijima, sama je platila svoje oglase kako bi promovisala ulogu u filmu "Bokser". Iako su mnogi s gnušanjem gledali na takvu samopromociju, na kraju je odnela kući nagradu za najbolju sporednu glumicu.

Doduše, još je mračnija strana posla to da je odabrana grupa savetnika plaćena da određene filmove "ubaci u glave“ članova Akademije. Oni dobijaju između 10.000 i 20.000 dolara po filmu, ali mogu dobiti i dvostruko ili trostruko više ako njihov klijent bude nominovan ili čak osvoji statuu.

Članovi Akademije se pozivaju da prisustvuju projekcijama u Los Anđelesu, Njujorku ili Londonu, pa često onde dolaze i same zvezde.

"To su visoko plaćeni publicisti koji poznaju članove Akademije, znaju kako doći do njih i šta vole", objasnila je holivudska reporterka.

Iako je zabranjeno davanje mita, glasači dobijaju brojne poklone i pogodnosti pre službenih nominacija. "Dobio sam knjige o kuvanju i gotovo sve osim prezervativa. To je smešno", izjavio je anonimni glasač pre tri godine.

Prema službenim pravilima, od 2011. godine je zabranjeno direktno lobiranje putem mejla ili telefona, a nakon objave nominacija, studiji ne smeju održavati projekcije s besplatnim pićem i keteringom - što im je bila omiljena taktika u prošlosti.

Autor: 021

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Zabava - Film

Kolika je bila gledanost Oskara?

Od potvrđenog uspeha "Openhajmera" do muzičkih nastupa iz filma "Barbi", ceremonija dodele Oskara je treću godinu zaredom zabeležila povećanu publiku, sa oko 20 miliona gledalaca.