Polovina vozača smatra da je u redu prekoračiti brzinu

Neki voze prebrzo a da toga nisu ni svesni, drugi "jure" brže od ograničenja samo kada su u žurbi, treći kada znaju da ih neće "uhvatiti" kamera ili radar.
Polovina vozača smatra da je u redu prekoračiti brzinu
Foto: Pixabay
Vožnja preko ograničenja prihvatljiva je za 50 odsto britanskih vozača, pokazalo je istraživanje sprovedeno u toj zemlji. 
 
Ispitanici smatraju da je sasvim prihvatljivo voziti, u proseku, 41 km/h (26 milja na sat) u zoni gde je ograničenje 32 km/h (20 milja na sat). Takođe, vozači misle da je u redu voziti brzinom od 127 km/h (79 milja na sat) na auto-putu, iako je tu brzina ograničena na 112 km/h (79 milja na sat). 
 
U istraživanju koje je naručila osiguravajuća kuća Direct Line učestvovalo je preko 2.000 britanskih vozača, a 78 odsto anketiranih priznalo je da vozi brže od ograničenja, dok pet odsto kaže da to čini svaki put kada sedne za upravljač automobila. 
 
Interesantni su i razlozi zašto vozači prekoračuju dozvoljenu brzinu. Njih 51 odsto izjavilo je da to radi jer nisu ni svesni da voze brže od ograničenja, dok trećina to čini svesno, sa namerom, ali samo onda kada je put prazan. 
 
Oko petine vozača priznalo je da će prekoračiti brzinu kada su u žurbi, a 14 odsto to radi kada znaju da ih neće snimiti kamera koja beleži prekoračenje brzine na putu. 
 
U 2016. godine na britanskim putevima poginulo je 229 osoba u nesrećama čiji je uzrok bilo prekoračenje dozvoljene brzine, pokazuju podaci Ministarstva saobraćaja, a 1.549 ljudi je teže povređeno. 
 
"Vožnja većom brzinom od dozvoljene jedan je od najčešćih uzroka saobraćanih nezgoda i smrtno stradalih na putevima u Britaniji", kaže Rob Majls, direktor osiguravajuće kuće Direct Line. 
 
Majls napominje da su ograničenja brzine postavljena sa razlogom, naročito ona koja se odnose na oblasti u blizini škola, bolnica ili pešačkih zona, gde kretanje malom brzinom u slučaju naletanja vozila na pešaka može toj osobi da spase život. 
  • Vlatko Arsovski

    23.04.2018 07:47
    ogranicenja brzine
    U redu je da se stavi red, ali nije red da za red brine neko koji ne zna za red. Ogranicenje brzine nije problem za sve koji vole red, medjutim, nemajuci petlju da kazne one koji brutalno ruse red, pozivaju se na sicu od postenjacina, kolim se dolazi do dobre love.
  • hm

    21.04.2018 09:34
    Ja prekoracujem negde gde cenim da je ogranicenje neopravdano. Nisam neko ko se preterano pravi pametan, ali jesam dovoljno pametna da budem svesna da se ovde oni koji su zaduzeni za uredjenje saobracaja ne bave previse svojim poslom, a i ne razumeju preterano u njega (znamo kako su do posla dosli). Njima je lakse da stave dve tarabe na velikoj povrsini za ogranicenje, ne gledajuci koliko mesta ima izmedju gde nije potrebno, kao i mesta gde je potrebno i vece. To frustrira vozace, koji bi zeleli da postuju pravila, ali ocekuju da ih postavlja neko ko ima vise znanja od njih za pomenutu temu. Potrebno je mnogo bolje prouciti puteve. I tako cu i ja negde napraviti gresku zbog neke svoje pogresne procene jer neko ne radi svoj posao kako treba.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

Umro modni kreator Roberto Kavali

Preminuo je italijanski modni kreator Roberto Kavali, decenijama dizajner "džet-seta" s eksluzivnim materijalom kakav je koža pitona i uz korišćenje živopisne štampe (printova) na tekstilu.