Polovina novca koju putnici izdvajaju da bi se avionima prevezli do željenih destinacija odlazi na takse koje ubiraju aviokompanije i aerodromi.
Većina građana te izdatke vezuje samo za takozvane aerodromske takse, ne znajući da je najveća stavka u tim pratećim troškovima zapravo naknada za gorivo, koju naplaćuju aviokompanije, pišu "Novosti".
Primera radi, najjeftinija povratna karta na liniji "Jat ervejza" Beograd – Beč, košta 217,5 evra. Od toga aviokompaniji ide 173 evra, beogradskom aerodromu 21 evro, a vazdušnoj luci u Beču 23,5 evra. Sama cena avioprevoza na ovoj liniji staje 99 evra. Uz to, čak 64 evra je taksa za gorivo i osiguranje tokom leta. Aviokompanija ubira prihod i od takse za uslugu izdavanja karte što je još oko 10 evra. U kasu aerodroma u Beogradu na ime putničkog servisa ide 16,5 evra, a na ime naknade za bezbednost još 4,5 evra. Bečki aerodrom prihoduje sa 15,5 evra za putnički servis i još osam evra na ime naknade za bezbednost.
Kada je reč o aerodromskim taksama najskuplji je Pariz sa 43 evra, slede Amsterdam sa 41, Atina sa 39 evra, London sa 35 i Frankfurt sa 29 evra. U Briselu aerodromske takse su 25 evra, Minhenu i Bukureštu 22, Pragu i Berlinu 20, a u Milanu i Rimu 16,5 evra. U regionu najskuplje je Sarajevo sa 28 evra. Taksa u Podgorici iznosi 15 evra, u Skoplju 17, a u Ljubljani 21 evro.
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Autoputevi su projektovani sa ciljem da omoguće brzu vožnju, u svetu postoji jedna zemlja koja vam zaista dozvoljava da bezbrižno vozite autoputem, a to je Nemačka.
Venecijanski gondolijeri ovih dana su ponovo privremeno postali ronioci kako bi iz dva kanala izvukli čak 1.500 kilograma smeća u sklopu pretposlednje sezonske akcije čišćenja otpada.
Kako se konektovati na internet dok letite avionom pri brzini većoj od 800 kilometara na sat? Kako funkcioniše avionski toalet na visini od 12.000 metara?
Digitalna platforma za iznajmljivanje smeštaja Airbnb saopštila je da će do kraja sledećeg meseca zabraniti upotrebu unutrašnjih sigurnosnih kamera u zajedničkim prostorima smeštajnih objekata.
Broj putnika koji su povređeni kada je avion čileanske avio-kompanije LATAM erlajnz grupe, zbog tehničkih problema, počeo naglo da propada na letu iz Sidneja za Okland povećao se na 50.
Kada putujete u drugu zemlju, najvažnije je da imate pasoš, i to važi za većinu ljudi. Međutim, postoje tri osobe za koje ovo pravilo ne važi, odnosno, ne treba im pasoš za putovanje.
Pilot Itan Vest koji se u nedelju nalazio u blizini aerodroma u Vankuveru uspeo je da snimi kamerom svog telefona redak i opasan incident kada je grom udario u avion.
Počevši od ovog leta, planinari koji žele na pređu najpopularniju rutu do vrha planine Fudži, plaćaće 13,35 dolara, kako lokalne vlasti teže da smanje gužve izazvane porastom postkovid turizma.
Aerodrom Šarlroa, poznata destinacija niskotarifnih avio-kompanija zbog blizine Briselu, najgori je aerodrom na svetu po broju putnika, objavio je portal Business Financing.
Sasvim je prirodno plašiti se letenja avionom, pogotovo tokom turbulencija. Međutim, turbulencije nisu problem toliki, zbog čega je dobro znati neke tajne znakove koji upućuju da postoji veći problem.
Glavni gradovi su često, mada ne uvek, najpoznatiji predstavnici svake države. Neki su poznati celom svetu, o njima se pišu knjige i snimaju filmovi, a nalaze se i na listi želja svetskih putnika.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar