Autor: Gorica Nikolin - gorica@021.rs

Novi Sad
19.11.2019.
11:15 > 11:56
Vršnjačko nasilje u novosadskim osnovnim i srednjim školama u medijima se pojavljuje samo na nivou pojedinačnih incidenata, a nadležni za 021 kažu da je najblažeg oblika nasilja u školama sve više, ali je drastičnijih primera, kad se upliće i policija, manje.
  • Promašena kultura

    20.11.2019 14:14
    @Dragan Milkov
    Objektivnosti malo.U Novom Sadu nastavnici nisu tukli decu 1978. pa u Ministarstvu ne bi trebalo da sede ljudi iz Pule i Bosne ili gde su bili tuče i, da ovde sprovode osvete nastavnicima.
  • Nina

    20.11.2019 12:34
    ?
    Nasilje ima vise lica!
    Situacija u proteklim godinama za stanovnike nase drzave nije bill ruzicasta!
    Neko se bolje snasao a neko i ne , u ovim teskim I mutnim vodama.
    Malo placeni poslovi ,izrabljivanje,nelogicnosti i ogromno nezadovoljstvo,ne snalazenje ,bolesti sve prisutnije I davimo see svi!
    Kompletno drustvo!
    Deca treba da rastu u okruzenju razumevanja , ljubavi ,roditeljske brige,dobrih medjuljudskih odnosa,postovanja i autoriteta ,zdravih postavki drustva,prioriteta...da bi se formirala kao zdrave licnosti u drustvu i bili nosioci drustva. Prvo mi treba da radimo na sebi,da se drustvo (mi) izdigne iznad ove sramote u kojoj zivimo ne dostojne coveka,
    jer se sve obezvrednilo sve moralne i ljudske vrednosti, pa onda mozemo da pricamo o ovoj tugi koja nas je snasla i da pokusamo da izadjemo iz nje!
    Dotle ce se smanjivati nas broj crnim hronikama ,pogotovo mladih ...
  • JS

    20.11.2019 11:18
    Batine
    Nije sve u batinama.. U nasoj skoli imamo ocigledan slucaj diskrimanacije manjina i svih onih koji su dovoljno razumna deca da te manjine prihvate.. Tako jadno, bedno i tuzno da recimo deca roditelja koji su pola sveta obisli odbacuju kao otpadnike sve one koji se druze sa detetom koje ima drugu boju koze.. A to se naveliko ignorise od strane nastavnog kadra cak i kada im se daju konkretni primeri i kada se sami uvere u situaciju, i dalje nista ne rade povodom toga..
  • Dragan Milkov

    20.11.2019 06:26
    Opatijska ulica 5
    Davne 1978 kad sam ja isao u osnovnu imali smo profesore koji su tukli decu. Da da dobro citate. I sve tako dok na mene nije profesorica matematike iz Pule svima poznata sad pokojna Skuflic Regina pocupala za kosu i udarila me glavom u tablu. Lepo moja mama dosla sacekala je pred skolom, gdje su se nekad dijeca koja idu u popodnevni dio skole redjala u linije svaki razred do razreda na platou pred skolom...onda ju je mama sa jos jednom majkom koju je isto tako tukla ova napala pocupala za kosu pretukla da je dobila lekciju. Nakon toga je dobila disciplinsku i izbacena je iz skole uskoro. Nasilje? Zao jedino sto smo mogli u to vreme jer je bila zasticena ko beli medved. Sto se tice nasilja vrsnjaka i starijih u skoli i danas sa 56 godina imam posledice i secam se itekako dobro ko gde i sta mi je radio. Dodje mi da ga posetim i nasamaram ali ne...samo pazite svoju decu jer traume ostaju za svaki napad dozivotno.
  • Nastavnici žrtve

    19.11.2019 21:46
    Nastavnici ne mogu da normalno prepoznaju nasilje, iako bi trebali prvi reagovati, jer se sami osećaju kao žrtve nasilja od strane, kako su im direktori objasnili, Ministarstva koje im navodno uskraćuje autoritet, pravo na disciplinu, normalno delovanje kakvo je uvek bilo, pa su stoga i izgubili moć zdravog rasuđivanja. Tome doprinose psiholozi i pedagozi koji žele da ih predstave kao nekompetentne. A oni su i kreatori tih novih načela koje je uvela prošla vlast.
  • @Za Nedopustivog

    19.11.2019 18:48
    Vi baš nemate pojma!!
    Deca su često agresivna da bi jadna alarmirala totalni javušluk u školama... Toliko su nemoćni da se žale na školske autoritet da kače video snimke haosa sa časa u kome nastavnik sedi i pokušava da meditira dok oni u sred časa se deru trče i gađaju flašama.. Nastavnici to nikome ne prijavljuju... Pa novinari ni ne znaju... Narod ni ne zna šta se dešava u školama... Kako se usuđujete da optužuje te novinare... Pa ovo je samo vrh ledenog brega haosa!!!
  • @Za Nedopustivog

    19.11.2019 18:20
    Žrtvovujet decu za vaša radna
    Osim toga, da se zaključiti iz vaše logike onda da psiholozi i pedagozi namerno održavaju užasno stanje u školama i žrtvuju decu da bi poslali time poruku Ministarstvu da im treba više radnih mesta!!! Od vaše logike veće zlo nam ne treba!!!
  • Dunja

    19.11.2019 18:17
    Slazem sa sa svim iznetim u tekstu. Vidim komentare gde se " brane" skole i nastavnici...gospodo, niko u tekstu njih ne napada, naprotiv, nudi im se pomoc ako im treba...a da ne znaju da prepoznaju oblike nasilja, ne znaju. Da ne reaguju, ne reaguju. I kada ovo kazem, ne mislim na sve skole ni sve nastavnike naravno. Ni u tekstu nije receno da se odnosi na sve skole...vec na neke...zamislite da je vase dete u toj skoli, kod takvog nastavnika! Ne bi nikom bilo prijatno. Samo da skinemo roze naocare svi i da stvari zovemo pravim imenom.
  • Posao preko veze

    19.11.2019 18:15
    Kao i svuda
    Ljudi koji su adekvatni za rad u školi su retkost jer škola služi kao socijalna ustanova za zapošljavanje i mnogi koji tamo rade teško podnose i taj posao i decu a oni koji su to želeli i koji imaju dara i uspeha sa decom ne mogu ni da primirišu.
  • Nastavnički moral??

    19.11.2019 18:11
    Toliko o nastavničkom moralu
    Kada je u školama vladao apsolutni haos a nastavnici štrajkovali, ni jednom rečju nisu tražili da Ministarstvo vrati autoritet za borbu sa nedisciplinom već samo veće plate!!! Kada je i jedan nastavnik ili drugi od pomenutih blagovremeno otišao u redakciju i javno priznao da ne može da predaje i da je nemoćan? Sazna se tek kad se poruku i poubijaju na času!!! Pričajte vi to nekome drugome!!!! Pa njima se ne dozvoljava da svedoče na sudu.
  • Rešenje

    19.11.2019 18:04
    Rešenje je i da u školi prestane zapošljava je preko veze!! Deca su uskraćena za sreću da imaju dobre nastavnike koji su dobri u tom poslu i koje deca vole. U školama često rade baš oni koji ne bi trebalo. Mnogima odgovara da svoj netalenat kriju iza "nemoguće dece koja onemogučuju rad" jer kako bi se drugačije opravdali loši rezultati da nema tih "nasilnika"?!?
  • Iskustvo iz prakse

    19.11.2019 17:55
    @Za nedopustvog
    Niste u pravu. Mnogima kojima ne bi smelo takvo stanje odgovara. U najvećem broju slučajeva nasilnici se vrlo brzo dovedu u red kada naiđu na ozbiljnu osobu, a to što vi tvrdite obično tvrde oni koji ništa nisu zapravo ni učinili. Kako to da je nekada bio dovoljan broj psihologa i pedagoga. Zato što je pristup bio drugačiji. U školama su nekada radili stručni sposobni i ozbiljni ljudi.
  • @Za Nedopustivog

    19.11.2019 17:46
    Pogrešan stav psihologa i peda
    Vidi se da nemate pojma o problemu u većine škola koji znaju svi nastavnici. Direktori savetuju tj uslovljavaju, nastavnike u srednjim školama, po preporukama Ministarstva koje se smatra najvećim problemom, da se tokom nastave prosto ignorišu agresori koji ometaju nastavu a u ekstremnom slučaju pošalji kod psihologa. Međutim psiholog po pravilu nije u kancelariji ali zato u zbornici kupuje srebrni nakit i slično. U razgovoru psiholozi okrivljavaju nastavnika što nedisciplini pridaje značaj i pidučavaju ga da radi na sebi kako ga ona ne bi doticala. To ukazuje da psihologzi umišljaju da je su oni psihoterapeuti za nastavnike a ne odgovorni u prijavljivanju nerešivih problema sa učenicima i da zaista strateški skrivaju nasilje. Ovaj problem se kao i mnogi drugi nema kome prijaviti jer se niko ne smatra nadležnim.
  • Mama

    19.11.2019 16:25
    Dete mi pohadja ekonomsku školu. Sve pohvale za disciplinu i pravila koje je ova škola uvela. Deca se naravno žale da je sve preterano,ali težeg vršnjačkog nasilja nema bar ne unazad četiri godine, Nedavno je bila situacija sa jednim detetom koju je škola odmah prepoznala i rešila. Da li je kako deca kažu preterano i previše strogo ne znam, ali škola nema ovu vrstu problema. Timski rad sigurna sam dovodi do uspeha, stavljanje problema pod tepih samo proširuje problem,
  • ozlojedjen

    19.11.2019 16:10
    Pobogu zar je toliki problem zabraniti hepi i pink glavne zagadjivace ovih prostora
  • Zakleo se bumbar

    19.11.2019 16:04
    Ili moze i drugacije da se kaze: ...roditelji nedovoljno zainteresovani za ponašanje dece u vrticima, isto je.
  • Za Nedopustivog

    19.11.2019 14:34
    A kako vi znate da skrivaju nasilje? Apsolutno verujete novinama i informacijama rekla-kazala? Nije istina ni da nastavnici ne prepoznaju nasilje. Istina je da da se u školama, bar većini, slede propisane procedure za prevenciju nasilja, da sa nasilnom decom rade timovi sastavljni od nastavnika, psihologa i pedagoga, ali da je uspeh takvog rada nije zavidan. Zašto? Zato što nastavnici nisu školovani da rade sa malim nasilnicima, jedina sprema tog tipa im je lični autoritet i lična sklonost ka prepoznavanju psiholoških problema dece i njihovih roditelja. Stučne osobe tipa psihologa i pedagoga su u nedovoljnom u broju našim školama, te ne mogu da stignu da se ozbiljno pozabave svakim slučajem. Rešenje je smanjiti broj učenika po odelenjima i povećeti broj pedagoga i psihologa, kao i personalnih asistenata u školama. Tako bi se smanjilo opterećenje nastavnika i stručnih timova i moglo bi se kvalitetnije raditi sa agresivnom decom i njihovim roditeljima.
  • Ubiše pojam ljudskos

    19.11.2019 14:00
    Gubi se smisao školovanja
    Sva deca koja su svedoci tolerisanja nasilja uče da je nepoštenje i bahatost dobar društveni model i nikad se neće ni za šta dobro zalagati jer ne vide razliku od predatorskog sveta. Trebale bi da odgovaraju katedre za psihologiju pedagogiju i upravljanje i pravna služba. Čemu uče te studente????
  • Udruživanje

    19.11.2019 13:55
    Roditelji treba da se udružuju mimo škole ako ima problema i da polemišu i da zajedno izađu pred školu.
  • "naša deca naša .."

    19.11.2019 13:43
    Danas roditelji idu u dve krajnosti. Vaspitno zapuste decu ili ga stave pod "krila" ne dozvoljavaju mu slobvodu odrastanja i sve pto ona donosi.
    Nastavnice se prave mrtvi jer ne bi da Šarčević počne da smenjuje a ništa drugo ne zna.
    Vršnjačko nasilje je ogroman problemm , mali nasilnici vremenom postaju veliki nasilnici, zlostavljana deca vuku traume.
    Slažem se da su roditeljii najvažniji ali škole ne mogu da ćute a društvo treba da se organizuje u sprečavanju i zaustavljanju ove pošasti. Svi zajedno mogu doći do rezultata.
  • Ništa ne znaju

    19.11.2019 13:38
    Nrophodni kursevi iz nasilja
    Možda je pogrešno određenje da ga skrivaju, pre bi se reklo da ne znaju da ga prepoznaju
  • Nemanja

    19.11.2019 13:10
    Naravno da skrivaju jer čim se nešto desi, ministar uperi prstom u direktora. Jer kao što znate, moralna odgovornost ne važi za ministra već samo za ostale. Da ne pominjemo rijaliti-vaspitanje dece za koju naravno niko nije kriv, jer je to mešanje u uređivačku politiku i tako idemo dalje i dalje... Do moralne, materijalne duhovne propasti zemlje i društva! Živela sloboda (jednog lepog dana)!!!
  • LOL

    19.11.2019 12:45
    Branko Radicevic je kanda neka divna i uredjena skola u zadnjih godinu dana u razred mog sina doslo je petoro dece iz te skole ispisane zbog vrsnjackog nasilja. Od toga troje jer je nad njima vrseno nasilje i dvoje koji su vrsili nasilje i to blizanci od kojih je jedan u razredu mog deteta a drugi je u nekom drugom. Ne smem ni da pomislim sta su oni radili u toj skoli kada su ih ovde razdvojili a to se po pravilu nikada ne radi. U svakom slucaju kako je mali stigao pre nesto vise od godinu dana zavladao je haos. Nema dana da on nekog ne udari, da se ne potuce, da ne posalje uciteljicu (to se desavalo prosle godine)u tri lepe , ove godine salje nastavnike, prosle godine (cetvrti razred) vredjao je i fizicki nasrtao na osmaka posto skola ima 0 tolaranciju da veci diraju manje mali delikvent to maksimalno koristi.Opsti haos a mama je sva frapirana , moje dete, popricacu sa njim bla bla bla i naravno nista od toga. Deca su na ivici zivaca bojim se da se priblizava dan kada ce im dogoreti fitilj i vratiti mu milo za drago . I naravno ako se to desi vec unapred mogu da vidim reakciju tih roditelja koji ce se obracati medijima itd. jer vrsnjaci matretiraju njihovo zlato.
  • Geneticar

    19.11.2019 12:40
    Narod koji je genetski agresivan, nije ni do dece ni do roditelja. Geni.
  • Dejan

    19.11.2019 12:34
    Danas su roditelji GENERALNO nedovoljno zainteresovani za sve,a ne samo za decu.
  • Dusan

    19.11.2019 12:12
    Mene su moji roditelji lepo vaspitali da nikada se ne ponasam prema drugima kao stoka. Uvek kao sto bi ja zeleo prema sebi da se ponasam. I hvala Bogu takav smo bili razred nismo dali neko nekoga da terorise i takve guosti. Imali smo jednu drugaricu koja je imala manji govorni problem niko je nikada nije zezao u skoli zbog toga.
    Jednom kada su neki terorisai madje od sebe i dzeparili zaustavili smo.
    Probem je do odgoja. Ja da sam uradio takvu neku gluspost kao sto se danas dopusta deci mene bi otac isamarao . Nazaost danas se sve dopusta deci pa nije ni cudo sto su takva. Kakve zadruge i sotale gluposti sve im je dopusteno.
    Nekada kada je dete islo u skolu a zanalo je da ce nositi sankcije i od ucitelja i od roditelja ozbiljnije je razmisljalo i shvatalo da nema da se pravi bezobrazan.

    Bilo je i u moje vreme ne vaspitanih i bezobrtaznih koje roditelji kazu on je hiperaktivan, eno pola je pokojno od droge jer im isto sve dozvoljeno , neki su u kolicima jedino se jedan promenio kada su ga prebili jaci od njega .

    Tako da vaspitavajte vasu decu. JEr skole po novom zakonu su samo obrazovne institucije a ne kao nekada vaspitno obrazovne.

    Vi odredjujete kako ce biti vase dete
  • pera

    19.11.2019 12:09
    dok mame i tate ne uzmu stvar u svoje ruke, e onda cemo se cesati gde ne svrbi
  • Nedopustivo!!!

    19.11.2019 12:04
    Svi koji skrivaju nasilje bi trebali biti javno linčovani i dobiti otkaz!!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna