Autor: 021.rs

Novi Sad
25.12.2019.
11:08 > 13:47
Na muralu "Srpska Atina", na zgradi na uglu Trga republike i Gimnazijske ulice, tokom prošle noći pojavio se "kural 4.0".

Komentari 151

  • @Milorada

    28.12.2019 22:28
    Kamo sreće da jesu
    Nisu.
    Da jesu ne bi se ovo ni dešavalo.
    Srpske disertacije se bave pretežno stvarima značajnim za Srbiju koliko je i uzgajanje pamuka od strane Ministarstva.
  • Milorada

    28.12.2019 21:56
    Original ili plagijat
    Neki filozof se latio pera pa iznosi nadugačko propovedi. Da nisu možda iz doktorske disertacije?
  • @Mastodont, @Kivi

    28.12.2019 21:42
    "Prestrašena" deca
    1.Da li su se deca plašila treba uraditi istraživanje, dati im fotografiju i pitati za utiske
    2.Konsultovati mišljenje psihologa i pedagoga
    3.Ako se ispostavi kao tačno, boju promeniti iz crne u zelenu

    Po ostalim karakteristikama se uklapa u dečije crteže.
    Deca svakako ne tumače poruku mada poruka je zbog i njih i napravljena, za nas je već kasno.

    Sve dečije bajke odnose se na manipulaciju i nepravdu prema tome to je upravo iz školskog sadržaja.

    Ovo što priča Mastodont ne misli već protestuje što niste umeli sami da analizirate i kao mudar roditelj objasnite detetu slučaj koji je upravo za njegovo dobro.

    Drugi roditelj bi rekao detetu istinu "To su dobre čike nacrtale da se plaši svaki onaj ko bi hteo da dira ljude i decu".
  • Serija Otvorena vrat

    28.12.2019 21:29
    Katarina Anđelić
    "Od svih vrsta nepismenosti najgora je građanska tj politička nepismenost"
    BERTOLD BREHT
  • "Pop Pravda"

    28.12.2019 21:24
    Izašla je i knjiga sudije
    I to mora da se tuži hitno što pre, dok ne promene sve zakone.
    Da smo svi posebno tužili i prigovarali pravnim putem od prvog dana, ne bi više bili na vlasti.
    Niti bi još uvek želeli da budu na vlasti.
    Ako im ne smetju pokliči sa ulica a smetaće im milion sudskih postupaka već sada koje če ceo svet da razotkrije da se vode protiv njih.
    Zato je ključno da se ne ulazi u borbu samo sa pretpostavkom pobede već sa verom u pravdu.
  • Kako do pravde

    28.12.2019 21:07
    Državom protiv SNS
    Osnovni problem ovog društva je što se do sada sudilo ili samo kad se mora ili kad se veruje u pozitivan ishod iako su svi znali da mnogo toga ne valja.
    Da bi sistem valjao mora se prigovarati i suditi svaki put kad se oseća da nešto nije kako treba.
    Za to su neophodni pametni demokratski advokati koji će naći put do pravde kroz zakon.
    Usput će se utvrditi sve drugo što ne valja pa će se onda dići frka i oko toga.
    Ako sud u Srbiji ne zadovolji ići će u Strazbur.
    Država ima sasvim drugačiji odnos prema slučajevima koji su na sudu i koji imaju podršku vrhovnih sudija.

    Ako oni ne sude kako treba onda se i protiv njih pokreće.
    Možda se slučaj neće odmah dobiti ali on će biti onda bar celom svetu poznat i međunarodnoj zajednici.

    Najgore je kad narod nema svoje pravne zastupnike pa ni ne pokreće slučajeve.

    Gde je država kršila Ustav pokrenuli su tek diplomirani advokati jer su većima ostalih izgubili veru. I dobilu su pred Kasacionim sudom i celom EU.

    Mora se tužiti i prigovarati državi i kada se misli da neće vrediti ako postoji razlog.

    Osim naravno ako će ona da ubija one koji tuže i prigovaraju ali onda će to biti očigledno.

    Pljuvanje i tuče ne nailaze na razumevanje među narodom a prigovori i tužbe su sasvim druga priča čak i kad je blokirano sudstvo.
  • Iskoristiti slučaj

    28.12.2019 20:24
    U glavni dnevnik i Utisak nede
    Ovo je savršena stvar za rešavanje jer nije afera, opozicija nema interes, nije u pitanju novac ni krađa ni pronevera... Nije napad na određenog političara ili tajkuna.. Neće moći da preokreću priču u javnosti zašto se diže frka, a sama poruka starog murala će onda morati biti javno objavljena da bi objasnili zašto je "neka žvrljotina na zidu" protestantima toliko bitan.

    U stvari može biti BAŠ super što su ga sklonili i što sada može ceo narod da ga vidi i da sazna za njega putem dizanja frke okp toga u glavnom dnevniku na RTS-u!!!

    Tražimo javno da Predsednik objasni svima šta stari mural protestantima znači, zašto je sklonjen, i zašto ne mogu da vrate na drugi zid kad je narodu do njega toliko stalo!
    I naravno, šta on ima lično protiv njega!
  • Kivi

    28.12.2019 20:20
    Mastodont
    Krasan roditelj, priča o razmnožavanju... proziva druge roditelje i njihovu decu, o kojima ne zna nista, sem da nisu odusevljeni prvobitnim muralom i falusoidnom zvrljotinom... ružno i nisko!
  • Delovanje

    28.12.2019 20:14
    Na svim nivoima
    Ako su mogli da legalizuju onoliko bespravnih objekata, mogli su i jedan neprofitni moderan mural na prethodno ružnom zidu, koji je narod oduševljavao.
    Građani treba da presaviju tabak i da tuže i što više pišu žalbe i prigovore kako se te i slične stvari ne bi ponavljale.
    Ako jecsud skup čelnike treba pozvati na vansudsku medijaciju da se raspravlja o muralu.

    Da osete posledice bahatosti i samoživosti.

    Pravnici kažu : " Niko ne voli da prima prigovore. Ali jedan prigovor nema značaj. Sto primljenih prigovora stvara promenu. "

    Skoro sve se može postići zahtevima putem razumnih prigovora i medijacije i suda . U početku se opiru ali posle se menja.
  • Neoplanta

    28.12.2019 13:33
    @Veverac
    Sta da ti kazem, mozda je i toj ustanovi bolje, u poredjenju sa septickom jamom od drzave, u koju ste je vi patriJote pretvorili poslednjih decenija!
  • Čuvari generacija

    28.12.2019 10:51
    Generacijske svetinje
    Svaka generacija ima neke svoje i drugačije svetinje i oko toga se nema šta ratovati.

    Pošto se Predsednik pretstavio kao zaštitnik svetinja svih građana, neka sada objasni i reši problem koji su njegovi ljudi napravili.

    Nije dozvoljeno da ljudi jedni drugima nameću poglede na život i tumačenja stvarnosti.

    Tome služe veliki ljudi čiji se pogledi dobrovoljno usvajaju a ljudi svakako imaju prava da biraju interesovanja i uzore.

    Pogotovo kada oslikavaju humanističke vrednosti.

    Nema šta tu više da se raspravlja.
  • Iskupljenje greha

    28.12.2019 05:51
    Mogućnost pregovora
    Jedini način na koji može vlast da proba se iskupi za grehe koje je evidentno učinila, je da uzme onu fotografiju Remedovog murala i plati da se uradi ponovo identičan.

    Autori Kurala će tada možda razmisliti i da se Atina ne dira, jer oni ne žele da budu takvi ljudi koji cenzurišu tuđe murale, i da dozvole da se Remedov stari mural uradi na drugom zidu.

    Ali on MORA da se vrati jer se sa njim identifikuje jedna značajna grupa građana kome je do njega jako stalo.

    I pri tome on ne šalje ni kakvu opasnu poruku, ma šta oni koji se ne razumeju u umetnost mislili.
    Neka polako proučavaju istoriju umetnosti a mural da vrate odmah.
    Jer nisu smeli ni da ga skinu!!!
    Uz izvinjenje, naravno.
  • Zaljubljenost

    28.12.2019 05:37
    Nema veze što je fotografija fiktivan susret, "lažna slika", i druge gluposti danas se tako radi i u književnosti. Ljudi imaju punu slobodu a i neke razloge da tako zamišljaju suštinu tog dela istorije. I slobodu da slikaju šta žele.
    Slikarstvo nije fotografija a može da se radi i kao kolaž. Ima milion pustih zidova.

    Problem je samo u tome što su dirali stari mural, u koji su mnogi bili ZALJUBLJENI.

    On možda čelnicima nije bio lep, možda im nije bio smislen, ali mnogi su bili u njega zaljubljenii zato se morao ostaviti a ovaj slikati negde drugde.

    Svako ima prava da bude zaljibljen u nešto i da to niko ne dira.
  • @Nekultura i primiti

    27.12.2019 23:10
    Moskva kao uzor ???
    Ma nemoj.E pa vidiš , ja zamišljam Moskvu kao iz ruskog filma Bezdušni, i ruskog filma Bez ljubavi, pa mi stoga te čiste i sterilne ulice ništa ne znače !
  • Veverac

    27.12.2019 19:01
    @Neoplanta
    Laza Lazarević bi, da je živ, smatrao da ti je mesto u ustanovi koja nosi njegovo ime.
  • Neoplanta

    27.12.2019 12:00
    @Лиман рулс
    Covek koji je napisao "Jututunska juhahaha" , bi bio ponosan na KURAL!
  • :)

    27.12.2019 11:18
    Ботови не разумеју поруку...
    Ботови, ништа нисте разумели...
    Курал вам је позив на мир...
    Сетите се индијанске луле мира, то вам је то...
  • Buntovnik

    27.12.2019 09:31
    NS
    Kural je srce Srbije!!!
  • Aleksej

    27.12.2019 08:40
    Nije ovo uvreda...
    ...Ovo je bunt protiv nametanja necega. Stari mural je bio dobar. Neki primitivci su ga prekrecili pa sada pokusavaju da se izvuku ovim novim. E ne moze! Dobili ste "kural" zbog toga, i treba!
  • Bubi

    27.12.2019 06:08
    Sopstveni portret
    Ulicama ovoga grada su nekada šetale malo veće face od vas koji ga uništavate.
    Na mural ste dodali SOPSTVENI PORTRET.
  • Лиман рулс

    27.12.2019 01:46
    Не можеш курал на ЈЈ Змаја друже, неке границе се морају знати.
  • Dejan

    27.12.2019 01:17
    Naziv ulice
    Nije u pitanju Njegoševa ulica već Miletićeva ulica. Spomenik koji se vidi u pozadini, prebačen je u Portu Saborne crkve, a vidi se i po arhitekturi.
  • Stefan

    26.12.2019 22:48
    Nekultura I primitivizam
    Nedavno Sam bio u Moskvi, Ni jednog grafita po zgradama sve lepo okreceno sredjeno osvetljeno bez papira I opusaka po ulicama.Kako u centru tako u predgradju, cak mnogo lepse of izvikanih evropskih gradova.Jedino kod nas idiotizam saranja I sranja po zgradama!
  • D

    26.12.2019 21:26
    .
    Ako se nekulturom i šundom borimo protiv rezima, onda smo na istom nivou sa njima - jadni, bedni i needukovani.
  • Carls Tejlor

    26.12.2019 18:51
    Puna podrska i zahvalnost autoru kurala 4.0 u borbi protiv zaostalog sns-ovskog primitivno-palanackog murala... autoru iskreno zahvaljujem sto mi je jucerasnji dan a i centar grada ucinio daleko podnosljivijim
  • Dule

    26.12.2019 17:10
    Samo istina
    Meni je lepsi ovaj novi
  • Milorada

    26.12.2019 17:01
    Bravo kuralije
    Iznenadjena sam tolikom podrškom destrukciji! Šarajte po svojoj dnevnoj sobi.
    A na originalnoj fotografiji su bili slučajni prolaznici. Zašto je to navodno "lažno prikazan Novi Sad"? Da li su kuće lažno prikazane?
  • Lepota

    26.12.2019 15:42
    Lepota, je kažu u oku posmatrača, a umetnost treba da privuče pažnju.
    Tako gledano, "Kural" više spada u umetnost i od Rameda i od ovog drugog, kome ni ime ne znamo, a u tajnosti je mazano po zidu, isto kao i taj vaš "Kural". Ako se nešto iznova pojavljuje na istom mestu već četvrti put, sigurno nosi i neku poruku. Ne stidite se poruke, penis i testisi ne izgledaju zaista tako kao na tom zidu, a i nije sramota imati penis i testise, pa makar i na zidu.
    Zapitajte se šta koja fasada skriva, koja slika kakvu poruku nosi, i šta izaziva najveću pažnju. Možda nam svima to odgonetne zagonetku, kako privući turiste u gradu koji iovako nekontrolisano raste? Kako postati "grad kulture" iako je taj grad kulturni svetionik već vekovima? Da li je važnija vlast ili opozicija? i sve tako i tome slično...
  • Trt

    26.12.2019 11:36
    @Tibor

    Pa vi što se ne razumete u umetnost nego u kopanje ste najglasniji obožavaoci ovog đubreta.
  • Tibor

    26.12.2019 11:06
    Malogradjani
    Ne razumem se mnogo u umetnost ali ko god da je ovo docrtao treba mu na čelo istetovirati to isto,pa neka ceo život tako šeta po gradu!!!
    Ovakav izliv seljačenja moj grad ne zaslužuje.
    Vi koji ovo podržavate ste gori seljaci od svih političara zajedno!
    Pod hitno prekrečiti,da deca ne gledaju!
  • Komifo

    26.12.2019 09:20
    @Milorada

    Pa i ti kupi sebi umetničko delo, pa ga prekreči pa nadrisrbuj odgore.
  • Детелинара

    26.12.2019 09:03
    ...
    Треба сваки мурал који су урадили ови падавичари из ОПЕНС-а и 2021 залити фарбом..
  • pajo patak

    26.12.2019 09:02
    misterija nesto kural
    Za manje od dana su ga obrisali a `` херој младић `` stajao mesecima.
  • MonteDushano

    26.12.2019 09:01
    E, sad sam zadovoljan. Tako i treba, zasluženo.
  • Milorada

    26.12.2019 08:35
    Bravo kuralije
    Iznenadjena sam tolikom podrškom destrukciji! Šarajte po svojoj dnevnoj sobi.
    A na originalnoj fotografiji su bili slučajni prolaznici. Zašto je to navodno "lažno prikazan Novi Sad"? Da li su kuće lažno prikazane?
  • Kultura

    26.12.2019 08:21
    Vrhunac vojvođanske kulture i načina izražavanja u 21. veku: crtanje nečega što podseća na falus. Definitivno ste im pokazali da ste drugačiji i bolji od njih. Evropa vas jedva čeka, ne znaju šta će bez vašeg doprinosa evropskim tradicijama i kulturi.
    Ipak, ako sada suprostavljena vam strana prihvati ovakav izvorno-vojvođanski obrazac ponašanja, nemojte zaboraviti da isto ovako aplaudirate novim falusoidnim umetničkim izražajima kada budu osvanuli na mestima i delima koja podržavate za razliku od ovog murala. To je vama vaša borba dala.
    Malo je mesta na kugli zemaljskoj naseljenim ovoliko ogavnim, samodestruktivnim narodima.
  • Ns

    26.12.2019 07:24
    Ovaj zid treba prekrečiti pola belo, pola crno i ostaviti ga tako da predstavlja naše večite podele oko svega.
  • Dragan Milkov

    26.12.2019 06:51
    Opatijska ulica 5
    I kad jedan stranac dodje u Srbiju i zivi par godina jasno mi je zasto pobegne. I Turci su pobegli od Srba zna se istina. A ovi sto crtaju su se oduvek u narodu nazivali Kukavice. U mraku kad ih niko ne vidi u liftu sa kacigama u grupama sve su to jajare. Titova Policija bi tacno znala kod koga da pozvoni to isto vece nadju mu sina i nauce ga lekciji da nikad vise ne sara.
  • @Piplfoks

    26.12.2019 04:32
    To nije bilo kul
    Nemojte da shvatate sve bukvalno.
    Bukvalno shvatanje je SNS-ovski manir.
  • @Ptić Rugalac

    26.12.2019 03:56
    Aktivizam je iznad plafona
    Dušo, svako bi trebao da analizira SVOJ aktivizam.
  • Objašnjenja

    26.12.2019 02:10
    Prvo, naše stranke ne samo da nisu verne svojim ideologijama nego su sve naopačke i sve rade sve što im dune.

    Ovi nisu oni ni blizu "bute dobri" desničari iako bi tako da se predstave, da su fini konzervativci. Fini desničari nikome ni nisu problem, oni će samo da se zbune i uvrede.

    A "Bute dobri" su oni koji dobro znaju za dikaturu ali ćute i nadaju se da će izbori da reše stvar.

    Kural nije reakcija na fine desničare već na na diktaturu koja se iza te maske krije, ti simboli su se ctali u vreme komunističke diktature da bi pokazali da ne dozvoljavaju nasilje i nasilno nametanje autoriteta.

    Nisu smeli da diraju stari mural a pogotovo što je bio baš ekstra, moderna umetnost.
    Da ga nisu dirali ne bi se toliko mrzeo ovaj.
    To je ta poruka.

    Postoje gorući problemi u zemlji, cenzura, zdravstvo, nasilje, obezbeđenje, zakočeno pravosuđe.

    Umetnost i istorija i budućnost su važni ali ovo su trenutna životna pitanja koja traže fokus i pritisak naroda. Rat na polju kulture nema efekta jer ne stvara rezultate.

    Umetnost je teren za kulturni rat samo u diktaturi.

    U zdravstvu i u pravosuđu i u policiji rade ljudi koji nisu nužno čistokrvni SNS i nešto znaju i narod treba da se obrati direktno njima sa onim što ga muči.

    A ovaj što prodaje juga se sigurno zeza i huška levičare protiv vozača krntija, jer pokušava da se bori protiv smoga.
  • Naša

    26.12.2019 01:52
    @maja
    Jeste, Majo, nego sta ste?
  • Doctor

    26.12.2019 01:43
    Ja
    Pa i kural je lep
  • Student

    26.12.2019 00:13
    Ahahahaha glasam za #kural!
  • /

    25.12.2019 23:46
    /
    pa marina abramovic je to nacrtala, vidi se.
    verovatno joj je i joko ono malo pomogla

    a precrtale su sa tuluzovih printova vorholove supe

    cist snsizam
  • Cika Jova Zmaj

    25.12.2019 23:23
    Pogodi ko sam.. Na..
    Citam komentare i reakcije.. Kako su svi zapenili pa super je kural. Mnogo je bolji i ovoj sredini vise prilici nego Remed. Remed se nikako ne uklapa. Kural je prava slika Novog Sada. Sa jedne strane iskompleksirani seljoberi sa druge decentni revolt. Ovo ovako treba da ostane stim da se malo popuni bojom. Da dobije volumen. E to je onda umetnost. Sama rec kaze da je nesto umetnuto. Iskreno je. Kao neki kolaz vremena i stanja u drustvu. Jedna nula
  • Kural

    25.12.2019 22:25
    De Ste Botovi
    Vidim gomila botina dobila zadatak da lupa minuse na normalne komentare koji razumeju koliko je jadan taj nazovim mural. Sta je botine, dobili zadatak od 2021 ekipe, koja sad verovatno priprema izbore za NS, ovo vam dodje kao vezba?
  • Piplfoks

    25.12.2019 21:38
    @Alo bre

    Ono kad ti klošarčina sa 20 godina starim jugom objašnjava čemu služi umetnost. Daću ti ja 300 dinara za njega, 350 ako ga gurneš u Dunav s tobom za volanom.
  • Jadnik

    25.12.2019 20:55
    svako slika šta zna
  • freedom cry

    25.12.2019 20:44
    kordinate su dobre ali visinu podici za jedno 2 stepena (metar I po) na cilju I plotunom po okupatoru...
  • Alo bre

    25.12.2019 20:37
    Ni jedan ni drugi
    Morate razumeti da je remedov mural zvrljotina, nista drugo. Umetnost ne prenosi poruke, tome sluzi posta. Nisam primetio da je na bilo koji nacin ismevao muhameda u svom kraju. Ovi desnicarski momenti su takodje promasen slucaj. Ovaj zid treba okreciti u belo i ostaviti ga na miru. Prodajem juga 98mo godiste
  • /

    25.12.2019 20:06
    /
    a jel i to 'bute dobri' nvo?
  • V

    25.12.2019 19:02
    bunt
    ne videh državu čiji gradovi su ižvrljaniji i fasade zapuštenije i iskrnavljenije od naših.

    Ali, ponekad je skrnavljenje grafitima samo mala cena za poruku koju nose.

    Uništavanje murala svetskog umetnika pod velom noći tako da se ništa ne zna, iako živimo u vremenu kada se sve zna i snima + ovakva vlast i društvo + totalno poremećen sistem vrednosti... kao logičnu posledicu imaju i bunt, koji će nekad biti i ovog tipa.

    U svakom slučaju, postignut je cilj, a to je suprotstavljanje ovakvom romantičarsko-sanjarskom falsifikatu koji je trenutno nacrtan i provokacija na malo bezobrazan, ali vrlo duhovit način.

    Pri čemu, oni koji se zgražavaju trebaju znati da je ovakav način izražavanja prosto svojstven ljudima - postojao je i u Starom Rimu, možda i još ranije.

    Ko se zgražava nad ovim, bolje nek se zgražava nad stanjem u kojem je ovo društvo, inače je jedan običan dušebrižnik.
  • BulevarEvrope

    25.12.2019 17:53
    Uroloski problemi
    Pricaju ljudi koji su tu prolazili da se tzv. kural pojavio na zidu sam od sebe iznenada. Scena kao sa filma 'Vreme cuda'.
    Danas opet cujem da su se na kuralu pojavile suze a to je znak da nam dolaze teska vremena.

    Inace falusoidni predmeti i znakovi tipa obelisk, mac, strela,podignuta pesnica,vojni cinovi itd. itd. predstavljaju moc, snagu i sl. A ovaj nas siroma kural, iako impozantne velicine zavrsio pod konjskim kopitama i pod cipelama gospode, cije govore tela necu da komentarisem.
    Pax in domus? Ne bih rekao ...
  • Neoplanta

    25.12.2019 17:11
    Napoleon
    Tu je vec bio mural svetski poznatog umetnika, na koji patriJote i Srbende nisu dodali "kural", nego su ga preko noci KOMPLETNO prekrecili (usred centra, a da" NIKO " NIJE VIDEO KO JE TO URADIO)! Nemoj da se pravis fin i sirokih pogleda, da si stvarno takav, znao bi da samo u najgorim diktaturama i banana-drzavama, takve stvari uklanjaju, jer im poruka ne odgovara! BRAVO ZA KURAL!
  • Vertigo

    25.12.2019 16:33
    @Svesno biće
    Divno je kad NVO-aktivista poput tebe u "najboljoj demokratskoj tradiciji" NAMEĆE ono što - po sopstvenom "svesnom" sudu - naziva "jedinim rešenjem". Nisam protiv tvog "jedinog rešenja" - ali pod uslovom da na prethodno raspisanom referendumu dobije podršku većine Novosađana...
  • Mastodont

    25.12.2019 16:29
    @T. L. L.

    'Mlađoj deci je bio i strašan', ovo mi zvuči kao kad krenu kreature da sikću kako će detetu da objasne zašto se čike drže za ruke. Ako imaš dete koje pada u fras kad prođe pored crteža na zidu, to samo znači da si napravio idiota. Znači Remedov mural ne samo da je bio umetničko delo, nego je obavljao i društveno korisnu funkciju isticanja ko ne treba dalje da se razmnožava.
  • Mile

    25.12.2019 16:12
    Tipično
    Tipično novosadski.
  • T. L. L.

    25.12.2019 16:05
    Remedov mural je bio odvratan i na neadekvatnom mestu, mlađoj deci je bio i strašan. Ipak, ne odobravam nasilno i anonimno uništavanje umetničkog dela, trebalo je bolje razmisliti da li nam takav mural uopšte treba i kud sa njim. Na ovom novom muralu ništa nije sporno, sem donekle njegova umetnička vrednost. Sva ostala naknadna učitavanja, politiziranja i nova skrnavljenja su potpuno izlišna i odraz su dubokih i nepomirljivih razlika koje nas dele, kao i uvek kroz istoriju. U pamet se, ljudi, probajmo da za promenu, bar u nečem budemo složni i dobronamerni. Pa jel' to ta praznična i miroljubiva atmosfera u multikulturnoj sredini? Inače, najviše me je iznervirao onaj deo u tekstu, "podsetimo i da je mural 'Srpska Atina' pokušaj lažnog prikazivanja Novog Sada... itd." Na šta da podsetimo čitaoce? Na nečiji privatni stav? Nisu u pitanju ni činjenice, ni neke merodavne informacije. Haug.
  • Svesno biće

    25.12.2019 16:05
    Svaka čast! Ovo je dokaz da postoje još uvek ljudi u Novom Sadu koji misle svojom glavom i koji imaju kritičku svest! Gde ste bili svi vi koji se zgrožavate na kural kada je prekrečen Remedov mural? Onda niste branili svoj Novi Sad... Strašno i licemerno... Spuštate glavu da sa njom drugi upravljaju... Zar to želite svojoj deci? Ovo nije bilo koji mural koji se skrnavi, ovaj zid je postao simbol otpora protov vlasti koja se prema nama ponaša kao prema pionima kojima se upravlja. Jedino rešenje za ovaj zid je da vlast prizna grešku i da pozove Remeda da ponovi mural ili napravi novi. Tada više neće biti kurala. Živela sloboda!
  • Bot po zadatku

    25.12.2019 16:01
    Samo da nije goli zid
    Šta se primate , ko qral na mural.
  • @Terazijski Crnogora

    25.12.2019 15:41
    Naravno, zatucanim botovima je tesko da shvate da ovde nikom ne smeta nacionalnost ljudi na slici.

    Smeta nam jer je prekreceno umetnicko delo i nacrtano ovo.

    Da je nacrtano bilo gde drugde, a ne na mestu Remedovog murala, problema ne bi bilo.
  • Smetalo

    25.12.2019 15:31
    Mslm...
    Nije fazon žvrljati po zidovima, ali je 'kural' dobra fora.
    Novosadski specijalitet: kural na zidu vs bahate seljačine.
    Koji grad u Srbiji to ima? Opet smo prvi, makar i po kuralu.
  • gapop

    25.12.2019 15:28
    mural 2
    kada sam napisao "iskoreniti" nisam mislio na Fizičko iskorenjivanje . Jednostavno takve spodobe mi se gade koji sada spominju slobu ili neke vrhovne vodje i pravdaju šaranje fasada i zgrada . to su nesretnici propali , verovatno ne novosadjani niti barem malo školovani ljudi . to su bili i ostaće idioti nebitno koje na vlasti , takvi su se jednostavno rodili . inače gospodo ja sam se rodio 300 m od tog murala ( mislim na ulicu u kojoj sam živeo ) Novi Sad mi je život , politikom se nikada u životu nisam bavio niti me interesuje . a vi glupanderi i idioti nastavite da spominjete slobu ili vučka ili tita ili vaš nesretni i promašeni život bednih ljudi .
  • High ISO

    25.12.2019 15:25
    Necu da komentarisem poruku ovog, hm murala koja je skandalizha jer je u duhu kojentatora Gapopa. Mural je jako lose izdizajniran i jos losije islikan. Sramota je koliko neukosti u ima u njemu, ko je tog dileranta ucio da slika? (Vidi se da je SNSovac) Zakljucak je da ce ga kural ulepsati.
  • UImetnik

    25.12.2019 15:18
    EPK
    Srećan Kural 4.0 svima koji slave!
  • Maxmad

    25.12.2019 14:59
    bravo za kural!
  • Vojvosadjan

    25.12.2019 14:52
    Za ove ljubitelje "srpske I novosadske istorije" što zdušno brane ovo sranje, koje da pitaš ko su bili Laza Telečki, Jovan Đorđević, Jovan Subotić, Ignjat Pavlas i da ne nabrajam.. Ne bi znali ni ulice na mapi da pokažu a kamoli lik i delo, imam jednu poruku. Trvd k.... I džins nikad ne izlaze iz mode, što dokazuje i kural.
  • novosađanka

    25.12.2019 14:52
    Murali su ukrasi poznarih svetskih gradova, U Novo Sadu ih naružuju i skrnave. oni koje je Novi Sad dočekao i primio kao svoje.
    Mene je sramota da živim u istom gradu sa skrnaviteljima svega lepog u mom gradu.
  • Limanac

    25.12.2019 14:46
    Cool...
    Lol....
  • Pavle

    25.12.2019 14:44
    Integrisan
    U perspektivi je kural 5.0, koji bi se možda bolje uklopio nacrtan u perspektivi.
  • Skala

    25.12.2019 14:43
    Jug bogdan
    Samo Jug Bogdan i njegovi sinovi ponosno stoje u ul Jug Bogdana!!
  • Terazijski Crnogorac

    25.12.2019 14:41
    Zemlja gruva.
    Neverovatno da je neko mural koji je bio naslikan doziveo kao nesto sto prikazuje nacionalnu jednostranost, iskljucivost itd... Stoje 5 Srba na slici. Pa sta??! Neka neka druga slika bude sa 5 Madjara pod uslovom da ulepsa ulicu kao sto je ova . Neka peta slika bude sa 2 Hrvata, 2 Madjara i jednim Kinezom. Koga briga!! Murali su jedina lepa stvar koju dozivljavam kao umetnost. Saranje po zidovima tipa Zvezda, Partizan i neko trece navijacko s..nje je bezobrazluk i nekultura. A pogotovo nacrtati muski polni organ. Velika umetnost.
  • /

    25.12.2019 14:40
    /
    e sad bud'te dobri
  • Bojan

    25.12.2019 14:36
    @комша

    Meni se čini da si ti baš upro da nađeš prihvatljiv izgovor da se baviš ku*čevima.
  • Remus

    25.12.2019 14:35
    Sa Kuralom do slobode.
  • Novosadjanin

    25.12.2019 14:23
    Ovo nije bot Novosadjanka
    Bravo tihi heroju, Novi Sad se neće utišati pred ovim zlom!
  • cinik

    25.12.2019 14:21
    Konačno je opoziciono nastrojeni deo NS-a dobio ono što priželjkuje i što mu u svakom pogledu pripada.
  • bojan

    25.12.2019 14:16
    Treba se poke*ati na svaki njhov pokusaj gusenja kriticke svesti, upodobljavanja, relativizacije. Remedov mural im je jako smetao jer ih je ogolio. Da ova nacija cita, 1984 bi bila zabranjena. Bila bi napisana nova 1984. neka bljutava prica o poznatim Srbima ili nesto tako, pa ako se neko drzne da digne glas protiv velikana, da se jave prodane duse, da kazu 'kome smetaju srpski velikani' ili tako nesto.
  • Dusan

    25.12.2019 14:13
    tuga
    Svaki narod ima vlast koju zasluzuje... zato se ja selim odavde, jer ja licno ne zasluzujem da delim moj Novi Sad sa ovakvim polusvetom. Zao mi pametnih i cestitih ljudi koji ostaju.
  • Napoleon

    25.12.2019 14:11
    Ovo je sramota. Protestovati protiv nekog murala, slike, kako god da je nazovemo. Izađite ljudi i putujte, videcete svakakve stvari, ali unistavanje lepih murala koji oslikavaju istoriju jednog grada, to necete videti. I posle se pitamo zasto na vlast dolaze nepismeni i lopovi.
    Pa jasno je, kakav je narod takvi su i njegovi predstavnici.
  • Realista

    25.12.2019 14:09
    Realnost
    Realnost je da skoro na svakom zidu imamo neki grafit neprimerenog sadržaja. To je samo odraz kulture onih koji tako nešto urade.
    Vidim da neko čestita na takvom ukrašavanju zidova, ali bi sigurno šizno da je to neko uradio na zidu njegove kuće
    Hoću da kažem nemojte raditi nešto što ne bi ste želeli da rade vama.
    Da li je mural korektan ili nije, ne mogu reći, meni ne izgleda loše, a da li su na slici neki naši znamenitiji ljudi ili obični ljudi koji liče na njih zaista nije bitno. Bitno je da nijedan od njih nije lik koji je napravio neko zlo.
    Ako nekome smeta po bilo kom osnovu neka ličnost onda grad treba da donese odluku da se više istorijski likovi i njihova imena ne koriste u javnosti. Dajte da promenimo imena svih ulica, svih ustanova, škola, firmi,... Neka se zovu po biljkama, životinjama, zvezdama,....
    Samo opet će biti isto. Neko više voli ruže od margareta, neko više voli pse od mačaka,...
    I opet smo na početku.

  • crKven ban

    25.12.2019 14:08
    Da je crni a ne crveni, onda klerofašistima ne bi smetao.
  • Aleksandar

    25.12.2019 14:08
    Predhodni mural nije bio po volji vlasti te su ga prekrecili.Taj cin je isti kao ovaj.Ne mogu da opravdam,ali gospodo iz gradske vlasti vi ste prvi poceli.
    O ukusu ne vredi raspravljati.Nekom se vise svidjao predhodni,nekom ovaj.Poruka ove vlasti je da treba svima da nam se svidja ovaj. Ne svidja mi se,ma i da mi se svidja ne svidja mi se,zbog vas,zato sto ste takvi,sto nas terate da mislimo i gledamo kao vi.Necu i ne zelimi zato,živeo kural!
  • комша

    25.12.2019 14:04
    Идем сад на куће и зграде свих који се одушевљавају овим да нацртам истоветни фалусни облик, па да видим како би се онда осећали. Еј одушевљавају се овим?
  • BojanNS

    25.12.2019 14:00
    Za botove i ostale
    Kural nije protiv nasih umetnika koji su predstavljeni na novom "muralu" nego protiv zatucanosti i misljenja da mozes da radis sta hoces i koliko hoces. Ovde je pre stajao mural koji je simbolicki predstavljao coveka i kako ga kontrolisu crkva, politicari i njima slicni. Taj mural je prekrecen "preko noci" i nije receno ni ko je naredio to ni zasto. Zato svi sada slave jer nam je u ovoj zabiti samo to ostalo, da slavimo ovakve male "pobede". Pogledajte malo kakvih ima murala po Novom Sadu, ima jako zanimljivih i lepih stvari, nisu ljudi protiv murala nego protiv bahate i neuke bagre koja nam diktira sudbinu. Pozdrav za sve i jedno pitanje za botove, dokle ljudi, kada cete smoci snage da prestanete da samo slusate i radite sta vam se kaze? Neke stvari nemaju cenu.
  • Sima Kosmos

    25.12.2019 13:49
    Podsvest
    Svako crta ono što mu fali
  • Brus Vilis

    25.12.2019 13:48
    Crven ban kvari san.
  • Hex

    25.12.2019 13:43
    "dzabe ste krecili" Bute Dobri.....i ma koliko da ste "dobri" vi ste ipak samo moleri...
  • Carls Tejlor

    25.12.2019 13:38
    Ekstra, ovaj nezeljeni mural vec izgleda bolje. Mene samo zanima da li je ovaj falus okrenut u istom smeru kao i onaj prvi?
  • Novosađanka

    25.12.2019 13:38
    Hahahaha
    Kome smeta jak qral?
  • Sava

    25.12.2019 13:31
    verzionisanje kurala :)
    Ali ima i verziju! v4.0 hahahahahhaa - new and improved! hahahaha
  • Tester

    25.12.2019 13:31
    Neutralan komentar.
  • mjaukalo

    25.12.2019 13:30
    Kural za grad kurtule, svakom po zasluzi.
  • Josip

    25.12.2019 13:25
    @dark veber
    Prolaze i sns deca u sve najk maksarama sa ajfonima i podvaljcima. Bas ce se frapirati.
  • pape

    25.12.2019 13:24
    Pravda za kural!
    Trebali su svakom u ruku da metu po jedan
  • skankhunt42

    25.12.2019 13:20
    Nemam mišljenje o ovome...
    ...koliko god se trudio da ga formiram.
  • Koja

    25.12.2019 13:19
    Sramota
    Broj komentatora koji su oduševljeni ovim besramnim skrnavljenjem murala je prosto neverovatan. Neki se pozivaju na slobode, neki na pravdu, neki na revoluciju i progres, ne videći u tome nikakvu kontradikciju. Po žestini i neprimerenosti vidi se da su uglavnom mladi i veoma skromnog obrazovanja, puni nekontrolisnog besa, koji su usmerili ka kulturnim vrednostima koje nisu bile sporne čak ni u vreme Broza i komunista. Da je ovo urađeno u njegovo vreme, zasedali bi i GK i PK Saveza komunista, a počinioci bi bili kažnjeni za pamćenje (to da bi bili ekspresno pronađeni ne dovodi se u pitanje). Mora biti da je Broz bio neki srpski nacionalista, šta li? Naravno da nije, baš suprotno, ali je imao plemićko vaspitanje (samo neznalice misle da je bio bravar iz Kumrovca) i poštovao je kulturne stvaraoce. Kome normalnom ljudi poput Laze, Đure, Koste i ostalih naših književnih velikana mogu da smetaju u toj meri da se ovako odnose prema njima? I još nešto: taj ko je nacrtao taj prostački kroki možda nije imao nikakvu posebnu ideju niti cilj, osim da šokira, ali ovi komentatori (nažalost većina) pokazuju kakve grozne misli im zaokupljaju truli um.
  • pravda za kural

    25.12.2019 13:19
    Botovima smeta crveni polni organ pa jos velik tako na zidu. Podseca ih zasto su tako jadni i nesrecni u toj svojoj sekti.
  • Sreten

    25.12.2019 13:18
    Ali kako su naprednjački botovi brže-bolje pohitali na kura ... l.
  • Tina

    25.12.2019 12:57
    Čestitam autoru kurala ! Ovo se čekalo
  • Bravo!

    25.12.2019 12:55
    Neka ga duvaju.
  • Ptić Rugalac

    25.12.2019 12:54
    Mural i taraba
    Ne znam za druge, ali mene ovo podseća na onu staru priču o tarabi, na kojoj je nacrtana lizalica, ali - naravno - tarabu uprkos tome niko ne liže. Tako je i sa "građanskim liberalnim" tzv. aktivistima. Nemaju hrabrosti (koju "ona stvar" simbolizuje), pa tu činjenicu pokušavaju da nekako prevaziđu crtanjem ogromnog "kurala". Neka uživaju aktivisti u svojim rupama, uz kuvano vino i travu. To je plafon njihovog "aktivizma"...
  • Podrska

    25.12.2019 12:54
    protiv opanackog terora
    Bravo sugradjani!
  • Novosađanka

    25.12.2019 12:44
    Sramota
    Sram vas bilo sve, i ove "umetnike" koji su uništili prelepu sliku, i vas koji to podržavate! Kakva glupost, protest protiv slike. Ej, protiv slike! I to zato što ovi ljudi nisu zaista stajali na tom mestu u isto vreme. Koliko moraš biti umobolan da ti to smeta. Ili da ti smeta srpska nacionalost USRED SRBIJE! Ne beže ljudi u inostranstvo samo zbog boljih finansijskih uslova, beže i od ovakvog mentaliteta sitnih, nezadovoljnih duša koje znaju samo da unište nešto što drugi napravi. Odvratni ste i jadni i sramota me je što sam prisiljena da delim moj Novi Sad sa vama! Nadam se da će uhvatiti tog nesrećnika i bar ga dooobro išamarati! Seljačine!
  • pera

    25.12.2019 12:39
    ..
    Extra. :)
  • novosađanka

    25.12.2019 12:38
    Što reče neko - malo nas je al smo stoka.
  • Podbarac

    25.12.2019 12:38
    A šta fali?
    Pa nije zakonom propisano da mora da bude baš ta fotografija. Svaka čast umetnicima i nazovi umetnicima, ali onom prethodmom, tu svakako nije bilo mesto - ovaj mi je taman.

    Dušebriznicima i političarima Novog Sada:

    Mante se politike i primitivizma i partijskih ključeva, ima nas i starodesdeoca, kojima se familije sečaju vremena pre Austro-Ugarske nagodbe i naseljavanja Novog Sada - ako ćemo već da idemo u istoriju i kad je kolko koga bilo?

    U svakom slučaju, bolje bi bilo svim novim novosađanima da ne idu duboku u istoriju, jer od umesto dobro susedstva, naći će masakre na sve strane.

    Da li neko uopšte zna zašto je jedino u Bačkoj posle rata bilo proglašeno vanredno stanje?
    Novosađani došli kolonizacijom to ne znaju, jer su došli posle toga i tih vremena revanšizma za raciju, ali i za masakre 100 godina ranijeu revoluciji 1848.

    A tek ovi koji su došli u poslednjim ratovima ne znaju di su došli i da sede na buretu baruta, ni zašto ovde pobeđuju srpski nacionalisti, ni zašto je ovde rođen Nacionalni stroj. Ne zbog pridošlica od 1945 i iz devdesetih - nisu oni ta glasačka mašina, nego oko trečina starosedoca.

    Zato mante se ćorava posla i kurala, ne čačkajate mečku kad spava, nego pazite da se ne ponove revolucije, racije i odmazde - mnogo je nevine krvi natopilo ovaj grad. Nema mu potome ravna ni u bivšoj Jugoslaviji. A potomaka žrtava i onih koji su pretekli ima na sve strane i od svih strana. Ne dajte im šansu da svete svoje - ni ovi ni oni, jer meće biti dobro. Tolko.
  • Tol'ko bolan

    25.12.2019 12:37
    Kamere i hapsiti.

    Kada se naplate posledice otklanjanja štete, brzo će se svi obrazovati.

    Ako ubistva prolaze, ovo ne mora.
  • DD

    25.12.2019 12:34
    Ovo stvarno ne podrzavam! Ono sto podrzavam je da svi izadjemo na izbore.
  • Veverac

    25.12.2019 12:33
    Dijagnoza
    Ono kad impotentni remedijanac pokušava da leči svoje frustracije. Ali, Remedova čudovišta ostaju na smetlištu novosadske istorije. Tek će da vas boli, dragi anacionalno amorfni anarhističko-ateistički kosmopolitski soroščići, u Novoj 2020. godini.
  • Vlada

    25.12.2019 12:31
    ---
    Kural is back! Vratio se da osvetla obraz slobodi, istini i kulturi. Paradoksalno, ali šta ćemo. U takvom svetu živimo.
  • Mare

    25.12.2019 12:30
    Sa ovim "naprednjacima" treba se boriti svim sredstvima pa i KURALOM! :)
  • Maja

    25.12.2019 12:29
    Mi smo stoke!
  • @Dark Veber

    25.12.2019 12:26
    Jer ne daj Bože da vide nerealnu reprezentaciju muškog polnog organa. Pošto toga nema nigde drugde, i nemaju priliku da vide na drugim mestima.
  • Mastodont

    25.12.2019 12:24
    @komsa sa prvog

    Ćirineju, ti li si? Jel ti valja veličina?
  • Piplfoks

    25.12.2019 12:23
    @sale
    Slažem se, strožiju kaznu ste trebali da fasujete 99-e, da se vaše velikosrpske ložane srežu do korena.
  • Boris

    25.12.2019 12:20
    Skrnavljenje. Vlasti otpor treba da pružamo protestima a ne skrnavljenjem našeg grada. Našeg a ne njihovog!
  • Mudri

    25.12.2019 12:17
    Ovo treba prodati kao priču za razvoj turmizma kao što je urađeno sa Malom Sirenom u Kopenhagenu (https://www.bbc.com/news/world-europe-40293396). Gomila turista dođe da vidim statuu koja nije ništa posebno samo zbog priče, e tako bi i mi mogli da imamo priču o Kuralu :)
  • komsa sa prvog

    25.12.2019 12:15
    Kolika budala moras biti da svoj novac i svoje vreme potrosis na glupost???
  • Dark Veber

    25.12.2019 12:14
    Sramota, pa tuda stalno prolaze mala deca!
  • Marija Terezija

    25.12.2019 12:13
    dopada mi se ovo .
  • Branko

    25.12.2019 12:08
    Tacno je da na muralu nije prikazana originalna fotografija, koja je posluzila samo kao model za mural, ali se ne slazem da je to lazno prikazivanje Novog Sada, jer su na slici znameniti Novosadjani koji su ziveli u Novom Sadu bas u tom vremenu. E bas, ti Novosadjani i narocito njhova nacionalnost, smetaju vandalima koji ga sada unistavaju i ruze. Ko zeli da zmiri i da se pravi da ne razume i da ne zna o cemu je rec moze da nastavi i dalje, ali ja necu, Toje basto sto sam rekao.
  • risto

    25.12.2019 12:06
    Ovo su kljucni i goruci problemi u gradu gde je sve skoro pa savrseno.
  • Scotch Bonnet

    25.12.2019 12:04
    Užas....
  • Ns

    25.12.2019 12:03
    Bravo za kural! Po jedan svima onima koji hoce da ubiju multikulturalnost NS-a sto je njegov temelj.
  • Rasa sa salasa

    25.12.2019 12:02
    Hura za kural!
  • sale

    25.12.2019 12:01
    kazne
    mora da se uvede zatvorska kazna za te krimose. samo strogo na krimose. to vazi i za maloletnike.
  • Sabina

    25.12.2019 12:00
    Čestitke!
  • Slanina

    25.12.2019 12:00
    Umetnost
    Znao sam da ce se kad-tad vratiti.
  • perica

    25.12.2019 11:57
    DIVNO
    Divno - pa dugo je trebalo baš :) Mislio sam da će i ranije. Ne volim uništavanje nečijeg rada - ali ovo je stvarno kosmička pravda i tako je i trebalo da bude! Bravo!
  • Tijana

    25.12.2019 11:56
    !
    Sjajno! I treba da se nastavi sa crtanjem kurala preko svega što je kič, preko svega što nema nikakvu dubinu i što znamo da predstavlja dnevno politički alat jeftine politike ove vlasti. Ovaj prostor treba dati samo i isključivo mladim talentovanim likovnim i konceptualnim umetnicima koji nemaju baš nikakvu mogućnost da utiču na kulturnu scenu grada jer o njoj odlucuju kadrovi vlasti u cilju očiglednog podsticanja nacionalizma koji je odavno prevazidjen. Svako kome je ZAPRAVO stalo do Novog Sada ili države u kojoj živimo će se složiti sa mnom.
  • Salamander

    25.12.2019 11:56
    nikako se kuralisati
    ove bande lopovske vlasti lažnih doktora
    sve F dijagnoze su overili


  • Lemonhead

    25.12.2019 11:52
    Sjajno! Trebali su samo da ga pomere ka ovom "bute dobri". Da uperuje.
  • Milan NS

    25.12.2019 11:48
    Ostaje nam samo
    gerilska borba u vidu ovakvog izražavanja. Glasanje neće pomoći boljitku
  • Bravo

    25.12.2019 11:48
    Not all heroes wear capes.
  • krupna jajara

    25.12.2019 11:46
    Kako su glupi i jedni i drugi. Stavite lepo El Prezidente-a na taj zid pa da vidimo jel sme sitna jajarica da šara pimpek.
  • Tunel Jeftinoće

    25.12.2019 11:46
    Ne vidim šta je tu sporno?
    Crvenom bojom je samo stavljen titl sa prevodom suštine dela.
  • betmen

    25.12.2019 11:45
    Podrska za kural
  • RVosha

    25.12.2019 11:42
    Smrdija
    Bravo
  • Stef

    25.12.2019 11:38
    ????
    Stoka.
  • Normalan

    25.12.2019 11:33
    Bravo pravi sugrađani.
  • Goxns

    25.12.2019 11:32
    Ma
    I sad vam je ovo bolje....
  • dobo

    25.12.2019 11:31
    umetnički i kreativno
    Sjajno, baš izgleda 'dobo'!!!
  • Hahaha

    25.12.2019 11:30
    Oko da istera.
  • Boris

    25.12.2019 11:30
    .
    Bravo za autora. Šta će sad desničari "Bute dobri" da urade? Da ih "uvate" i kazne što nisu bili dobri??? hahaha... Živeo Remed, rokenrola, pankerola i sve normalne levičarske struje - nema mesta desničarima, monarhistima, nametačima jeftine propagande (koju oni zovu kulturom i street artom što bi mural trebao biti) u normalnom Novom Sadu - yeah! 'Ajmo desničari, lupajte minuse, biću razočaran da ih ne dobijem (onda bih grešno optužio deo svojih sugrađana...). Živeli i sretni praznici!
  • Stvarno

    25.12.2019 11:28
    Da nam je sve u državi bar dinamično i buntovno ko ova kultura, što nametnuta, što urbana...
  • BojanNS

    25.12.2019 11:26
    Rage against the machine
    Neka, tako i treba. Nadam se da "krivce" nikada ni nece naci.
  • Mastodont

    25.12.2019 11:25
    Popovi u ekstazi.
  • Branko Bananko

    25.12.2019 11:24
    Koji
    Koji kraljevi :D
  • babo Sejdif

    25.12.2019 11:20
    Asime sine zar opet škrabaš ?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna