Autor: Insajder

Novi Sad
20.05.2020.
08:20 > 10:06
Doneta je prva prvostepena presuda kojom je odlučeno da su odredbe ugovora o stambenim kreditima indeksiranim u švajcarskim francima ništavne.
  • Ogledalo

    26.05.2020 13:07
    @ns ja
    Nisu toliko važni vaši očajnički potezi da ispadnete pametni podmetanjem i izmišljotinama kao kakav predškolski balavac, ono što jeste važno tačnije zabrinjavajuće je što lice vašeg, očito veoma ozbiljnog psihičkog stanja uopšte nema nameru da zatraži pomoć stručnjaka, kako zbog sebe tako i zbog svih onih koji imaju tu nesreću da sa vama dolaze u kontakt. Ne tražim da verujete meni o stanju vaše psihe, samo tražim da uzmete moje mišljenje u obzir a koje sam taksativno obrazložio i potom zatražite profesionalno mišljenje gde će stručnjak biti taj koji će vam saopštiti da li postoji potreba za korekcijama i lečenjem vašeg ponašanja. Svestan sam da u našem narodu preovladava mišljenje da je sramota posetiti psihoterapeuta i zatražiti pomoć za sebe, no ako ste već toliko hrabri da vređate, sikćete i lajete u internet komentarima skupite onda to malo hrabrosti ako je uopšte imate te zatražite stručnu pomoć i mišljenje, pa čak i ako ste u ovom trenutku uvereni da ste vi lično stručniji od lekara. Potrebno je samo da pogledate sebe u baš to ogledalo koje stalno potpisujem i u njemu vidite sebe kakav jeste, a ne kakav vi mislite da jeste.
    Želim vam puno sreće i da kao rezultat svega postanete pristojno ljudsko biće.
  • ns ja

    26.05.2020 11:25
    Sve si u pravu, ništa nemam da dodam. Ne zaboravi da uzmeš lekove, loše utiče na tebe kad preskočiš - ta tvoja dijagnoza je sigurno veoma ozbiljna i žao mi je zbog toga.
  • Ogledalo

    26.05.2020 09:44
    @ns ja
    Osećate tu potrebu jer ponovo moje komentare niste ni pročitali ni razumeli, u vašem patološkom besu i bolesnoj potrebi da drugima napakostite nesposobni ste da razmišljate racionalno. Vaše SIKTANJE I LAJANJE na nešto što niste pročitali i što ni ne razumete je isključivo vaš problem, ne moj. Sa vama se ne slažem ja, niz drugih ljudi i potom na krajnjoj instanci ni sud, te je stoga bespredmetno vaše uverenje da su svi ludi a vi jedini normalan. Razumem i da ste u uverenju da samo dužnik mora da snosi posledice a da poverilac može da radi šta god hoće. Već sam napisao da je to očekivano za svaku varvarsku državu bez zakona kojoj vi kao građanin sa varvarskim ponašanjem težite, no na vašu žalost to nije slučaj čak ni u ovako neuređenoj državi u kakvoj živimo.
    Vi niste samo drski i bezobrazni, vi ste toliko zlobni i maliciozni da ste spremni i na fizički obračun samo da nametnete svoje poremećene stavove. Sve što sam vam napisao je proizvod vašeg sopstvenog ponašanja koje je tipično za psihopate, pokazujete potpuno odsustvo empatije i tu potrebu da naudite drugima kako biste se vi osećali bolje, te zato je i potrebno da posetite stručnjaka koja se bavi poremećajima u ponašanju - psihoterapeuta. Dovoljno je da njemu ili njoj date na uvid ovo što ste ovde pisali i zatražite mišljenje, bez obzira što se toga plašite i što ste sada uvereni da ste uprkos svom nenormalnom ponašanju u potpunosti normalni. Dozvolite ipak stručnjaku da to proceni umesto što ocenjujete samog sebe.
  • ns ja

    25.05.2020 12:01
    Valutna klauzula
    Osećam potrebu još jedanput: VALUTNA KLAUZULA-to je klauzula koja se odnosi na STRANU valutu kojom se štiti banka, a opterećuje dužnik i važi isto i za CHF i za EUR - pogotovo iz ugla korisnika koji živi i radi u RSD, a duguje u stranoj VALUTI i to dugo godina!

    Što su ti argumenti TANJI, ti SIKĆEŠ više!
    Sikćeš o mržnji i zlobi, prštiš, upućuješ na lečenje! Verovatno sebi šalješ poruku - svako priča i vidi u drugima ono što njega muči!

    Puno pljuvanja i optužbi:
    Niti ja varam ljude niti sam ja pokvaren (nisam ni bankar) nego samo hladne činjenice:
    kad se zadužuješ u banci onda pažljivo pročitaš Ugovor, pa se potpisom izjasniš o tome: pristaješ na ponuđene uslove ili NE!
    I šta sad tebi tu nije jasno??

    Kad si hteo da namuvaš jeftinu kamatu na CHF, onda sve OK, a kad je frka ajmo državo pomagaj!?

    Pa jbte tebi treba TUTOR, odnosno da budeš proglašen poslovno nesposobnim - jer nisi u stanju sam da donosiš odluke i da snosiš posledice!

    Nego da crknu krave, mržnja, siktanje, kletve, jao, jao.. , kao poslednja nadžak babetina!!

    Sve je jasno što si objasnio, ali ako ćemo kao mala deca "pomagaj državo" kad ne uspe kombinacija..E PA onda smo svi isti- i pomagaj državo SVIMA pod valutnim klauzulama!

    Razumeo si ti mene dobro nego si drzak i bezobrazan, verovatno tvoja mama misli da si ti najpametniji na svetu i da samo tebi treba pomoći i nikome više! Nisi ti kriv, pogrešno si vaspitan da si iznad drugih, da si "poseban".

    Ali NISI! Kapiraš?
  • Ogledalo

    25.05.2020 11:15
    @ns ja
    Vi ste jedna izrazito loša, pokvarena i maliciozna osoba. Vi se osećate "prevarenim" jer neki drugi građani neće plaćati ekstra profit banke iako će im troškovi na kraju biti isti kao i vama pa čak i nešto veći. Vi se uopšte i ni na koji način ne trudite da promenite vaše stanje, vi ulažete svoje vreme i trud da napakostite drugima iako se time uslovi vašeg kredita nikako neće promeniti. Vi ste živa definicija zlobe, personifikacija i živi primer izreke "da komšiji crkne krava". U tom slepilu ste zato i ponovo odbili da pročitate šta sam već napisao i opisao kako se stambeni krediti indeksirani u CHD i EUR razlikuju i zašto ova vaša "logika" koju "mudrujete" nema nikakvog dodira sa stvarnošću. Vi se morate lečiti.
  • ns ja

    23.05.2020 19:17
    Za ogledalo
    Ne bih se s vama dalje nadgornjavao, samo da dodam da valutna klauzula jeste i eur i chf iz ugla nekoga ko živi u državi sa trećon zvaničnom valutom- vi ste suviše nepošteni da to priznate, i mudrujete neku svoju logiku...
    O da, jako sam besan i ogorčen jer moja kamata je preko 5% (ali fiksna do kraja otplate)a države nema nigde na vidiku.. Biti prevaren, besan i ogorčen na pokvarenu državu, ne znači biti zloban- ali neko ko sebe zove ogledalo je verovatno i suviše narcis da bi svoje greške priznavao, i još manje rekao - izvini. Psihoterapija u srbiji je više za takve kao vi, meni par piva 1x mesečno rešava moje stresove, a vi vaše rešavajte kako vi volite-posetom psihoterapeutu..živeli
  • @Limanac

    22.05.2020 19:31
    A ti si neki bog koji zna misli većine u Srbiji po pitanju banaka.
    Poštedi nas.
  • Limanac

    22.05.2020 16:32
    @Miloš

    Banka nije socijalna a ni dobrotvorna ustanova da bi nekom bilo dobro od nje. Banka je tu da daje pozajmice , odnosno čuva tuđi novac i da na toj razlici ostvari zaradu.

    Ako ti ne treba banka, nemoj ni tražiti pozajmicu, niko te ne bije po ušima.
    Većina u Srbiji, nažalost, i dalje mislima živi u SFRJ gde su ljudi uzimali kredite u dinarima koje je potom inflacija obezvređivala. A onda je centralna banka da bi pokrila gubitke banaka štampala novac bez pokrića, što je izazivalo inflaciju.
    Na kraju su svi građani plaćali čuvene kredite u dinarima. Vrlo slično se dešavalo i sa čekovima.
  • Ogledalo

    22.05.2020 09:29
    @ns ja
    Sa evrom to ne može da se desi i to sam već dole napisao zašto, ali vi volite da ne čitate već da samo napadate ad-hoc iz neznanja kojim se verujem ponosite. Niko od građana nije profitirao konverzijom kredita u Evro, banka je tom konverzijom ostala bez ekstra profita a zadržala profit proistekao iz odredbi ugovora i kamatne stope naspram neosnovanog bogaćenja na valutnoj klauzuli na štetu dužnika. Ono što ovde imamo je vaša laž koju ste postavili kao pandan aktuelnoj situaciji, te tražite da se složim ili ne sa istim rešenjem iako je ono neprimenljivo na vašu apsurdnu izmišljotinu.
    Ne, niste u pravu. Biti "promišljen i odgovoran" iskorištavanjem "glupog i naivnog" zarad sticanja materijalne koristi itekako jeste krivično delo. Verujem da ste vi uvereni da imate pravo da kako se to kaže "šišate ovce", eto verujte ili nemojte i vi meni da to pravo nemate i da itekako možete biti tuženi zbog toga.
    Na ostatak vašeg nesuvislog komentara ne umem da odgovorim, vi imate neki problem, oseća se neki bes i potreba za osvetom i to sve čak ne ni iz koristoljublja već čiste zlobe i potrebe da napakostite drugome. Preporučujem vam najiskrenije da potražite pomoć psihoterapeuta, nešto je drugo u pozadini vašeg nenormalnog ponašanja.
    A za ovo što ste napisali pola sata kasnije jer ne možete da kontrolišete svoj bes, ne vidim gde sam to napisao da sam uzeo CHF kredit? Izgleda vi bolje od mene znate kakve imam kredite. Lečite se. Dobronamerno vam to savetujem. Zloba će vas uništiti.
  • ns ja

    21.05.2020 21:03
    Ja sam iz izlaganja Ogledala - odgovora na moj komentar, shvatio da je bolje biti pametan i odgovoran+obrazovan nego glup i halapljiv (Ogledalo je sve dobro shvatio u vezi sa CHF kreditom, a ipak je rešio da ga uzme??!!)
    MEĐUTIM ako ste ipak odlučili da budete neodgovorni, alkoholičar/kockar, još uz to i halavi, (a neobrazovani ili sa kupljenom diplomom), a PUKNETE u kombinaciji, EEE onda je DRŽAVA tu da vam pomogne!!!! :))) Neka, hvala Bogu
  • Ogledalo

    21.05.2020 20:51
    @Uros
    Upravo tako gospodine. Broj visokoobrazovanih u Srbiji je bedan iako uključuje sve te sa upitnim znanjem stečenim na još upitnijim fakultetima. Dok nije vaše a ni moje da dovodimo u pitanje ičiju diplomu, šta mislite da li će taj sada bedan broj visokoobrazovanih porasti ili se još više srozati ako obrišemo ove koje ste pobrojali? Kako sa još manjim brojem visokoobrazovanih od i sada bednog da ova zemlja oživi svoju privredu a bez tuđe tehnologije, ko će i kako to uraditi? Putovao sam i ja a i proveo više od 10 godina života radeći i na istoku i na zapadu, imam i ja pravo da kako kritikujem tako i poredim svoj narod sa drugima. Mi smo loš narod. Nama je veća satisfakcija da komšija nema ili izgubi nego da se potrudimo da steknemo, puna su nam usta morala i poštenja dok se ponašamo nemoralno i nepošteno. Ti "loši ljudi na vodećim mestima" nisu pali sa Marsa, oni su potekli iz ovog istog, lošeg naroda. A loš narod ne može i neće nikada imati dobre ljude na vodećim mestima. Ono na čemu moramo raditi je prvo na sebi, mnogi vole reći kako riba smrdi od glave a ja na to odgovaram tako je, ali se čisti od repa. Nije moguće da u državi u kojoj je većina građana poštena veliki lopovi opstanu. Oni opstaju zbog gomile sitnih lopova i prevaranata koji su prvi da viču dršte lopova dok sami oportunistički krše zakone sve dok misle da neće biti uhvaćeni. Ali time i ja umišljam utopiju, očekivati kako od velikog tako i od malog prevaranta da optuži samog sebe je uzaludno.
  • ns ja

    21.05.2020 20:40
    za Ogledalo
    Ogledalo vi se, vidim, ovde nadmudrujete sa nekoliko neistomišljenika - a ovde se ne radi o mišljenju nego o činjenicama!
    To što je CHF ispala, po vama, valuta za sticanje ekstra profita - KO vam garantuje da ISTO neće da se desi sa EVROM??? Ako ste tako fini, a ne bezobrazni, po istom tom modelu ZAHTEVAJTE da DRŽAVA obešteti i banke tako što će svakom građaninu koji je EVRE konvertovao u CHF pa bezobrazno profitirao- da iste tako uvećane pare VRATI!!?? Vidite li Ogledalo da je jako glupo i sigurno se ne slažete sa ovom idejom?
    Ni ja se ne slažem - i to uporno i tvrdim: svako je kovač svoje sreće i nesreće, a nije krivično delo biti GLUP i NAIVAN, ali TAKOĐE nije ni biti promišljen i odgovoran!!!

    Jer ako će država da pomaže samo infantilnim kockarima, a po istom modelu neće oduzimati na isti način uvećan novac pojedincima- onda je ta ulica jednosmerna. Kupujete li evre ili štedite u dinarima? Kako primate platu, u kojoj valuti? Razumete da je sve osim RSD potencijalna bomba i hazard?
    Pa ako je već tako neka NAŠA država koja je valjda TO za sve njene građane (pa i one koji nisu halavi i ne pružaju se preko gubera) neka se lepo pruži i za nas ostale - a ne da čeka da i mi utonemo u duboka g.vna... od države ne očekujem ič, pokrio sam se na xy načina ako dođe do toga, da ne propadnem - jer sam odgovoran! Ali ipak, ČIJA je naša država i o kome brine? I KADA i zašto?
    Ako neko sedne u auto i juri gradom, slupa se i pogine, treba li država da mu podigne spomenik???ALO! ccc...
  • Uros

    21.05.2020 19:38
    @Ogledalo
    Broj visokoobrazovanih nije jednak onima koji imaju znanje i sposobnost da naprave PROIZVOD i da ga prodaju. Koliko ima neupotrebljivih "visokoobrazovanih" sa megatrend, singidunum, Fabus,... "univerziteta"? Koliko sa "laznim" diplomama? Suverena ekonomski/obrazovna/vojna drzava je veliki problem svima u svetu, zato su tu kolonijalni vladari da omoguce da banke neometano porobljavaju zemlje poput nase. Kao neko ko je putovao svetom i ziveo na drugim kontinentima imam pravo da kazem da mi nismo nista losiji od drugih naroda, samo imamo lose ljude na vodecim mestima koji ne znaju ili nece da organizuju drustvo i drzavu kako treba.
    Preporucio bih Vam, ako zelite da pogledate video gospodina Miodraga Zeca koji objasnjava zasto smo mi materijalno siromasni, a zasto su drugi materijalno bogati:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZyZd1Cv1aTo
    https://www.youtube.com/watch?v=8ZtOwCTtmqA
  • Miloš

    21.05.2020 10:30
    Bilo lepo dok je trajalo
    Samo glup čovek i onaj ko bar jednom nije učestvovao u pijačnim dilovima, nije mogao da shvati da banka samo želi pare da mlati i ko je mislio kad se pozajmljivao kod banke da mu banka misli dobro pa makar i na bančinu štetu taj treba da ide u planinu da čuva ovce jer mozga za bolje i nema...

    KOME I KAD JE BANKA UČINILA DOBRO ???
  • Ogledalo

    21.05.2020 09:32
    @Uros
    Činjenično stanje nije nikakva filozofija gospodine. Ja zaista nemam način na vama prenesem kakvo je pravo stanje ako ste vi zaslepljeni i verujete u bajke, niti nameravam. Slobodno verujte šta god želite, i da smo pametni, sposobni i dovoljno razvijeni, uzećemo da je slučajnost da smo toliko sposobni a opet na začelju Evrope. Broj visokoobrazovanih u ovoj zemlji je gospodine bedan. Evo još jednom ako niste razumeli: bedan. Fakulteti vape za studentima a istovremeno nema naoružanih ljudi koji sprečavaju građane da uđu na te fakultete da se obrazuju. Vaši snovi po toj "šta bi bilo kad bi bilo" krilatici jesu interesantni na papiru, ali nemaju nijednog dodira sa realnošću. Tako da bih rekao da je najpre potrebno i vama a i mnogima da počnu realno da sagledavaju gde smo i koje su nam mogućnosti.
  • dule

    21.05.2020 08:26
    @dule21.05.2020 • 00:07
    Banka je dala isključivo dinare i prima isključivo dinare.

    Studirajte internacionalnu ekonomiju i ne zamlaćujte ljude lažnim predstavljanjem.

    Kurs se formira internacionalno na bazi svega a održava se veštački.

    Uverenje da chf šteti svim građanima služi isključivo sns politici "zavadi pa vladaj" isto kao što su im i trudnice i svi redom mafija.

    Prestanite da nas zlostavljate glupostima.






    Na racun su isplaceni dinari, ali se sve uvek obracunava po srednjem kursu. Hiljadu puta je to objasnjeno, ali ajde da ponovimo - u nasim bankama skoro pa nema dinarske stednje, niti banke po drugim linijama mogu uzajmiti dinare. Inace, sve ovo sto sam napisao bi bilo isto da gledamo EUR i RSD - banka ne bi smela da se zaduzuje u jednoj valuti a da daje kredite u drugoj.

    Ovo za ekonomiju i kurs sto ste napisali bas i ne razumem, osim kao floskulu kojom ste odlucili da poentirate. Verovatno ne razumete ni vi, ali vecina vas nece pitati da to objasnite i da dovedete u vezu sa kreditima indeksiranim u CHF. Ja vas pitam.

    Tek ovo sa SNS nisam shvatio.

    Inace, za kraj, uopste mi nije jasno zasto je u ovoj konkretnoj presudi racunica bila povezana za EUR - to uopste nije nasa zvanicna valuta i kakve veze ima koliko bi taj kredit kostao u EUR. Sto nisu uzeli Norvesku krunu? Mislim jasno mi je, trazi se neko srednje resenje gde ce klijenti banaka proci malo bolje a tu razliku cemo svi mi iz budzeta nadoknaditi bankama. Jasno mi je, ali mi se ne svidja.
  • ns ja

    21.05.2020 01:39
    Svako ko je uzimao bilo kakav kredit je jako dobro znao šta radi, i to je svojim potpisom na ugovoru potvrdio! Ko nije znao "nego je mislio".. treba mu oduzeti poslovnu sposobnost, ili ga pustiti da mu bude u skladu sa onim što je potpisao! ILI - svima da država oprosti i revalorizuje svaki stambeni kredit koji nije indeksiran u domaćoj RSD valuti, jer i mi u eur smo dobro znali šta prihvatamo, ali država može i nama da resetuje promenu kursa ako već to radi kockarima koji su "naivno" podizali kredite indeksirane u CHF i za iste odgovorno potpisali pristanak! Razumete? Jednaka pravila za SVE: i za budale, i za nas odgovorne i promišljene (a u stvari BUDALE) jer biti odgovoran u Srbiji znači biti BUDALA!
  • Uros

    21.05.2020 01:14
    @Ogledalo
    Iza cele Vase filozofije stoji kako smo mi glupi, nesposobni i nedovoljno razvijeni da usvojimo i razvijemo znanje, tehologiju. Ne, mi nismo ekonomski slaba zemlja, mi smo ekonomski porobljena zemlja, zahvaljujuci politicarima u poslednjih 40 godina. Hoces da kazes da u Nemackoj ima kredita u juanima, dolarima, rubljama,....?
    Evro i jeste smisljen kako bi se porobile zemlje u razvoju. Zato se i forsira toliko, da bi se ekonomski nedovoljno razvijene zemlje zaduzivale u evrima a ne u svojoj valuti.
    Mesate babe i zabe. Kakve veze ima sto je menadzment banke ne sposoban sa prevarama?
    Vidim da predlazete kineski model copy-paste tehnologija sa zapada. To nije dobro jer kao i u svakom kopiranju nacija postaje zaglupljena. Resenje je nauka, istrazivanje i patenti na 1 mestu u drzavi. Kada to bude 1 prioritet, obrazovanje, nauka tada mozemo i razviti odgovarajucu privredu i podrzati suverenost valute. Nije sve na zapadu dobro i onaj ko misli da je njihova tehologija savrsena duboko gresi.
  • @dule

    21.05.2020 00:07
    Banka je dala isključivo dinare i prima isključivo dinare.

    Studirajte internacionalnu ekonomiju i ne zamlaćujte ljude lažnim predstavljanjem.

    Kurs se formira internacionalno na bazi svega a održava se veštački.

    Uverenje da chf šteti svim građanima služi isključivo sns politici "zavadi pa vladaj" isto kao što su im i trudnice i svi redom mafija.

    Prestanite da nas zlostavljate glupostima.
  • dule

    20.05.2020 22:38
    Znam da se mnogi nece sloziti, ali cisto da shvatite ko je prevaren ako se banke nisu zaduzivale u CHF nego u EUR i tako se kockale:


    Recimo da sam ja stavio u banku 50000 EUR stednje i da je ukupna kamata 5000 EUR. Banka je to pretvorila u CHF, recimo 60000, tj kurs je 1:1,2 i dala vama kredit a ukupna kamata je 12000 CHF. Onog trenutka kad ste vi dobili te pare vama apsolutno nije vazno kako je banka dosla do tih 60000 CHF - vi ste vase pare dobili, sada jedino ostaje da svakog meseca vracate kako ste se dogovorili.

    Ali je meni vazno. Zasto?

    Pa recimo da kurs ostane isti onda nema problema - 12000 CHF kamate je ustvari 10000 EUR, banka meni da 50000 EUR glavnice, 5000 kamate i ostane joj 5000 prihoda. Svi sretni.

    E sad, recimo da se desi ovo sto se desilo - da CHF ode gore, recimo na kurs 1:1. Na kraju to onda bude 60000 EUR glavnice i 12000 EUR kamate, banka meni vrati 55000 EUR i dobra je 17000 EUR - da banka ima ekstra zaradu, ali i dalje je ispostovala ugovor i prema vama i prema meni.

    Ali, mogao je kurs da ode i na drugu stranu, recimo 1,5. To je onda na kraju 40000 EUR glavnice i 8000 kamate i banka nema da mi vrati glavnicu, a kamoli da mi da kamatu. Ja sam prevaren i ostecen, ne vi.

    P.S. kursevi i rokovi su namerno pojednostavljeni, racunica je mnogo kompleksnija ali je sustina ista.
  • @Lično

    20.05.2020 18:20
    Neko drugi je video nešto sasvim drugo.
    Videli ste ono što ste želeli da vidite.
    Svako ima drugačiji život, neko je pozajmio pare na kratko dok ne proda stan da kupi drugi i otplaćuje samo razliku, pa je ostao doživotno zarobljen u bankarskom lopovšagu.

    Mnogi su lično videli kako su ljudi preklinjali banke da dozvole da se ugovori pre potpisivanja odnesu kod advokata na proveru a banke nisu dozvolile da neko proverava ugovor i govorile ako ne potpišu odmah sve što je prethodno urađemo oko prava na kredit će biti poništeno jer su odustali od potpisivanja.

    Banka da je htela da radi pošteno dozvolila bi da se ugovor od desetine strana pročita kod kuće pre potpisivanja i da ga ljudi nose advokatima.

    Advokati ne vrše usluge odloska u banku da bi čitali ugovore.

    Ljudi koji su kredite uzeli su bili naivni jer su verovali u državu i Narodnu banku i nisu mislili da je moguće da država tako nešto dozvoli i to deset godina.

    Da su bili naivni , bili su , kao i svi koji veruju u Srbiju !

    Ali ne možete ih zbog toga kriviti jer građani imaju prava da veruju u svoju državu i u sudstvo.
  • @Zoran

    20.05.2020 18:18
    Kakva logika...
    Pretpostavimo da neko ubije nekoga na putu do kuće jer ste išli kroz opasan park koji neki zaobilaze.

    Da li treba onda da kažu da ga niko nije tukao po ušima da ide kroz taj park i da ste sam krivi.

    Sa takvom logikom se vaspitavaju deca ali ne se vodi drzava.
  • Ogledalo

    20.05.2020 14:53
    @rajko O čemu vi pričate? Nije tačno da u Nemačkoj nije bilo kredita u stanim valutama, bilo ih je u mnogim državama Evrope, da li ni oni "nemaju svoju državu" zbog toga? Krediti indeksirani u stabilnim valutama su posledica tržišta i snage, tačnije slabosti pojedinih zemalja. Mi smo ekonomski slaba zemlja te stoga i ne možemo očekivati da će banke davati dugoročne kredite u valuti u kojoj ne mogu dugoročno planirati, odnosno tačnije, nije istina da ih ne daju, ima i dinarskih dugoročnih kredita sa odgovarajućom kamatom shodno riziku.
    Sve to sa dinarskim kreditima smo već imali u vreme kada smo, vašim rečima, "imali svoju državu". Vi mladi se toga ne sećate pa izmišljate toplu vodu, u staro vreme SFRJ su tako građani masovno zloupotrebljavali galopirajuću inflaciju i gubitak vrednosti dinara, a stariji će se sigurno setiti masovnih prevara sa čekovima zbog kojih su propadale banke i celo tržište sa njima što je bio i uvod u raspad deceniju kasnije. Mi nismo država sa kapacitetom koji može parirati industrijski razvijenim zemljama, dok su te zemlje razvijale svoju industriju i tržišnu privredu mi smo se igrali "dođeš mi dođem ti" socijalističke privrede u kojoj je sve svačije i ničije, i u toj igri smo zaostali 40 godina za njima i sada nemamo nikakvu šansu da ih stignemo osim da oni dođu kod nas i donesu svoju tehnologiju nama u potrazi za jeftinijom radnom snagom, tim pre i što nemamo ni dovoljno ljudskog resursa (čitaj: visokoobrazovanih) da budu okosnica moderne privrede.
  • Limanac

    20.05.2020 14:35
    @Barba

    E da su činovnici po bankama u pitanju....
    Skoro svi direktori u bankama su uzeli kredite u CHF.

    U jednoj banci su recimo zaposleni mogli da dobiju stambene kredite isključivo u CHF.

    Da se ne lažemo, 2005, 2006 ili 2007 ništa nije ukazivalo na pičvajz koji će uslediti. Čuvena supruga guvernera švajcarske narodne banke je znala informaciju o odmrzavanju odnosa 1.2:1, ali tek 2015 godine i to par dana ranije, pa je mogla da reaguje. 2005 niko nije ni pretpostavio šta će se desiti.

    Recimo, odnos CHF-nemačka marka (evro je tek uveden) u poslednjih 20 godina je bio jedna od stavki koju je svako finansijski pismen prvo proverio. Toliko traje većina kredita i to je logično.
    Ništa sumnjivo se tu nije moglo videti, odnos je išao +-5%. Naknadna pamet, koja je stečena posle svega je da nemačka marka nije evro, ali ništa drugo i nije moglo da se poredi.

    Ono što niko ne spominje je da je do 2009 odnos CHF/EUR išao u korist EUR i da je svima sa kreditima u CHF rata čak opadala u dinarima.

  • Uros

    20.05.2020 13:59
    @rajko
    Bravo! Eto ti odgovora zasto su nas bombardovali, sankcije, ratovi 90ih. Ne branim Milosevica on je takodje deo te price.
  • čestitam na presudi

    20.05.2020 13:52
    Nemam kredit u CHF, znači nemam ličnni ineres. Međutim drago mi je da je sud doneo ovu presudu. Banke su meni omražene finasijske institucije.. Gde god mogu zahvate za sebe i oleše korisnike njihovih usluga.
    Menadzeri , šefofi i šefćići imaju zato velike plate i bonuse, zgrade su im u staklu mermeru a oprema najsavremenija.
  • Ogledalo

    20.05.2020 13:29
    @3OPAH To ako je neko po vama bio glup ili naivan ne znači da ste imali pravo da to iskoristite i time steknete protivpravnu imovinsku korist ko god da ste, a ponajmanje ako ste finansijska kompanija koja zna da barata pravnim i finansijskim instrumentima. Ovo nije bila kocka niti vršenje krivičnog dela niti je obaveza dužnika da diplomira ekonomiju pre podizanja kredita pa da se neko kažnjava za posledice za čime toliko ovde žudite, ovo je ugovor dve strane sa pravima i obavezama, gde je jedna strana štetnim ugovorom o čemu je bila svesna stekla protivpravnu imovinsku korist na štetu druge strane koja o tome nije bila svesna, bez obzira na razlog. Biti glup ili naivan nije krivično delo, iskorištavanje glupog i naivnog zarad sticanja koristi jeste. Slažem se da bi vaš sistem "kažnjavanja" funkcionisao u svakoj varvarskoj državi bez zakona, ali čak i u ovoj našoj sa zakonima koji se sporadično sprovode to kao što vidite ipak ne važi.
    Ako planirate da svoju nekretninu prodate povereniku za realnu tržišnu cenu u Evrima a da vam se isplati vrednost u dinarima po istom tom kursu od 80 dinara, odmah tražite od njega promenu visine rate u dinarima. Ili ste vi to zamislili da sada vi dođete do protivpravne imovinske koristi a na štetu banke tako što ćete zahtevati stari kurs za ratu a povoljniji kurs za vrednost vaše imovine?
  • 3OPAH

    20.05.2020 12:23
    @Ogledalo
    Ali vas niko nije tukao po ušima da uzimate kredite u CHF jer su rate bile niže nego u evrima. Da mi plata nije bila indeksirana u evrima ne bih ni kredit indeksiran u evrima nikada podigao. Niste dovoljno razmislili i plaćate grešku. Po ovome su i krediti u evrima ništavni jer vraćamo više dinara nego što je bilo dogovoreno na početku kada je evro bio 80 dinara.
  • Barba

    20.05.2020 12:21
    Vidim puno razumnih komentara sto me raduje. Zaboravljate da je CHF rastao jos od 2008. postepeno, pa je mislim 2011. fiksiran kurs chf/eur od strane svajcarske centralne banke, a fiksacija raskinuta januara 2015, što je bio završni udarac dužnicima. (Tada je žena guvernera ŠCB evro štednju konverotvala u CHF, pa je ovaj podneo ostavku. Ne znam da li je zaglavio robiju kako je trebao...) Što se tiče kamatne stope na CHF, ona je bila "manja" od evro stope, tek toliko da bi klijent bio uklopljen u 50% opterecenja prihoda, jer to bio limit zaduženja. Prevara jasna kao dan. Što se tiče bankarskih činovnika koji su uzimali te kredite, ne bih o njihovoj stručnosti. Poznato je da šefovi vole da imaju na raspolaganju robove koji moraju da vijaju neostvarive ciljeve tako da su im ove persone dobro došle.
  • rajko

    20.05.2020 12:08
    NEMAMO MI DRŽAVU
    Немамо ми државу. Ѕамислите ситуацију да неко у Немачкој узима кредит у швајцарциа или обратно. Док смо ми били држава кредит се узимао у динарима и никако другачије. Ово је приватна држава и све је подређено приватном (личном) интересу моћних појединаца, а за грађане се бриниу само пред изборе. Да постоји права држава кредит би могао бити само у динарима па коме одговара може да дели кредите а коме не одговара затвори банку и иде негде другде да покуша да пљачка грађане. Имам у банци 300 долара које сам орочио и пре неки дан сам добио обрачун камата на годишнјем ниво, који је био мање вредности од коверте и поштарине коју сам добио као обавештење. Да сам ја од нјих посудио тај новац камата би била бар 5 пута већа. То се код нас зове правична надокнад. Ако немам 500% зараду не исплати ми се да радим. Због овг је у већини фирми просечна плата 500 еура а 80% радника прима минималац од 250 еура.
  • Veni vidi viči

    20.05.2020 12:01
    Ne razumem ove ostrašćene komentare je banka treba da vrati novac a ne država, tj. građani. Banke treba da dokažu da su zaista imali i prodavali te famozne CHF na osnovu koga su ljudi dizali kredit. Ovom presudom je dokazano da su prodavali nepostojeće švajcarce koje su navodno odmah konvertovali u dinare.
  • RVosha

    20.05.2020 11:46
    Smrdija
    Kakva drzava takve i banke .
  • Ogledalo

    20.05.2020 11:40
    @ns ja
    Vi volite da jednostrano posmatrate stvari i izjednačavate ono što ne može biti izjednačeno.
    Vi koji ste uzeli kredit indeksiran u EUR i dalje plaćate istu ratu u EUR, kurs dinara sa time nema nikakve veze, što važi i za kredite indeksirane u CHF. Tamo gde počinje razlika je što vrednost vaše nekretnine prati kretanje EUR a ne CHF, te stoga isto kao što je visina vaše rate uvećana u dinarima isto tako je i vrednost vaše nekretnine proporcionalno uvećana u dinarima, odnosno vi ne možete doći u tu apsurdnu situaciju da prodate celu nekretninu i da i dalje nemate dovoljno da zatvorite kredit što je situacija kojoj su bili izloženi neki CHF dužnici. Takođe, svrha valutne klauzule je bila zaštita od nestabilnosti primarne valute a ne sredstvo za ostvarivanje ekstra profita u šta su se CHF krediti pretvorili.
    Takođe za vas je jedino dužnik taj koji rizikuje i sve loše što se dogodi svaljujete na dužnika dok poverilac koji je u startu bio u povoljnijoj poziciji jer je on vrlo dobro znao šta nosi zaduživanje u CHF ne treba da snosi nikakve posledice. Na kraju, niko ovde ne traži ništa da mu bude poklonjeno niti da se banka odrekne svog profita, traži se da se banka odrekne ekstra profita koji je namakla sebi a na štetu dužnika.
  • @ns ja

    20.05.2020 11:35
    Započni slučaj sa eur ako imaš pravnu osnovu.
    Sudiš o stvarima o kojima ne znaš.
  • aquaman

    20.05.2020 11:33
    Meni banka nikako da vrati dug od 100 milijardi dolara .
    Kome da se zalim ?
    Nocima ne spavam , ne znam ..
  • ns ja

    20.05.2020 11:30
    za Pažnja!20.05.2020 • 10:54
    Šteta je nenaplativa.
    Oduzeli su ljudima zdravlje i život.

    To je tačno i odnosi se na bilo koji kredit, a pogotovo stambeni kredit uzet neodgovorno i nepromišljeno - ali to i nije tema, već pre je tema kako država selektivno pomaže svojim manje odgovornim građanima koji su se zaletali u nešto što je fakat, luksuz za njih!!!

    Ovde uvek ispadne magarac onaj koji uči škole ili se ponaša restriktivno i odgovorno!
    Slažem se da ko rizikuje dobija (ili propada i ruši mu se život)! Međutim nije mi jasno opredeljeno i selektivno mešanje države u ovaj problem!

    Jer ako se već umešala i "brine" o građanima, neka se pobrine i za nas sa mozgom - svakako smo isto potrebni ako ne i potrebniji ovom društvu od kockara koji su jako zinuli (bez obzira na njihove "tužne" priče jer i mi ih ISTO imamo i plus smo odgovorni)!

    Neka reaguje država npr uredbom da se svi stambeni krediti za SVE građane revalorizuju uz povrat viška uplaćenog novca i indeksiraju u RSD jer je to zvanična valuta u kojoj SVI zarađujemo, a i nekretnine su preko 90% domaći proizvod - ako se pitaju kako: eto baš na identičan način kako su to odradili za korisnike CHF kredita (ovde će i njima još 1x pomoći da sada te EUR kredite prebace u RSD)
  • ns ja

    20.05.2020 11:03
    Zašto svi kidišu na Jelašića koji je jedini upozoravao i molio građane da se ne zaleću!? Dok je tada neki ministar za nešto MILAN PARIVODIĆ sa RTS1 podsticao građane da se slobodno zadužuju u CHF jer je kamata mnogo povoljnija nego za kredite u EUR!!! Isti taj Parivodić je i danas u vlasti i niko ga ne spominje, a pljuju po Jelašiću??
    Da li sada treba da napomenem da i mi koji plaćamo kredite u EUR nam je rata za isti iznos u EUR skočila gotovo 2X (sa početnih 19000rsd na 30.000rsd!) i zašto država lepo ne izađe u susret i nama koji smo svesno i odgovorno uzeli (nepovoljniji) EUR kredit jer smo koristili mozak?
    Ko god trvrdi da nisu mogli u EUR zbog male plate - taj je uzeo više nego što može da priušti! I onaj koji je uzeo manji stan za EUR kredit, mogao je uzeti 100m2 na kredit u CHF (jer nije imao para???) Idiotizam se u Srbiji uvek isplati - naravno neki takvi su ipak propali jer nisu uračunali rezervu dok država ne pokloni (pa ih izvršitelji iseljavaju tako "siromašne" iz velikih salonskih stanova u centru grada)!!!
    Da se razumemo, socijalno i levičarski sam orijentisan, ali ko uzima kredit ma i stambeni, ni slučajno ne spada u sirotinju i veoma je odgovoran za svoju sudbinu i u slučaju da jako profitira ili skroz propadne
  • dragan perković

    20.05.2020 11:03
    A
    Ja dobio spor protiv državne firme i sad me sud tuži za ne plaćene sudske troškove (plaćeni) i izvršiteljima.Na kraju napisali-tužba ne odlaže izvršenje.Sudski trošak oko 30% .Sud će vas prevariti daće vam presudu ali ćete platiti i sudske troškove koji su u vrednosti 30%.
  • Pažnja!

    20.05.2020 10:54
    Šteta je nenaplativa.
    Oduzeli su ljudima zdravlje i život.
  • Molba za medije

    20.05.2020 10:53
    I fakultete
    Neka se uradi statistika da li je iko iz porodica zaduženih posle 2008. osnovao porodicu i rodio decu kao što je želeo i koliko se ljudi razbolelo i umrlo.
  • Ipak je neko znao

    20.05.2020 10:49
    Naravno da niko nije znao šta će se desiti.
    Ni Jelašić nije znao, ali mu se nije sviđala prevelika izloženost kredita u CHF.
    Da je neko znao, ne bi se zaposleni u bankama u stotinama zaduživali u CHF.

    Ja da sam znao šta će se desiti ne bih uzeo kredit u CHF, već bih uzeo bilo kakav kredit u dinarima ili evrima i kupio za sve pare CHF i za par godina utrostručio kapital.

    Tako da, ko god kaže da je znao, ja mu kažem da ne s....

    Zena direktora centralne banke Ch je znala i zaradila preko noći.
  • Lično

    20.05.2020 10:46
    Lično video u nekoliko navrata kako se u banci uzimaju/prodaju krediti. Em ljude ne interesuje ništa osim da zadovolje svoju potrebu i sprovedu svoju zamisao, em su nedovoljno obrazovani tj. nepismeni da razumeju šta će koliko da ih košta i šta može da im se desi. YOLO.
  • @Chf

    20.05.2020 10:40
    Ne slažem se, niste upoznati.

    Nisu rešili samo onima koji su isplatili veći deo.

    Država jeste odgovorno i to plaća i kad je tuže a na koji način je profitorala, da li banke kradu ljude i pomažu sns ne znamo.

    Onima koji nisu isplatili su rešili mnogo i baš značajno umanjili ali se žale da je moralo biti 12g ranije.

    Sistemsko rešenje je bilo hitno potrebno i to još od 2008 jer je bilo preko 20 000 istih slučajeva a sudovi su spori i već zatrpani.

    2008. kada su valute počele da luduju, a banka je pričala o stabilnosti, gubici ni za koga nisu bili veliki i nema opravdanja da to nije tada rešeno a sve prokletije koji su kočili treba u zatvor.
  • Mile

    20.05.2020 10:34
    @CHF duznik
    Ocekujes od kolonijalnih vlasti neke kazne za zapadne banke?
    Od 2000-danas sve vlasti su kolonijalne, a Milosevic i svi mi sa njim smo dobili po usima zbog ne poslusnosti.
  • Prvi pravi botfucker

    20.05.2020 10:27
    Banke su olos, ova drzava decenijama izlazi u susret olosu. Dokaz, lobirale su da se unisti SDK.
  • Evo zašto nisu

    20.05.2020 10:25
    Kako vam nije jasno još uvek!
    Političari nisu dozvolili da se odmah konvertuje u evre kao što je bilo planirano u bankama, čim je chf malo skočio, kada su zaduženi ni tražili konverziju navedenu u politici banke,

    Jer je sns bio ubeđen da su svi koji su uzeli chf demokrate.

    Sns je vodio rat preko chf sa klijentima banke i mnoge pustio da stradaju verujući da su to njegovi politički neprijatelji.

    Prekasno su shvatili da je večina apolitična i da su svojom mržnjom prema demokratama na pravdi boga uništili pošten narod.

    Posle je govorio "oni su dobri i pošteni" ..
  • @Živković

    20.05.2020 10:09
    Zašto Širite Neistine!?!?
    Kamata je bila tek malo manja a i dalje previsoka jer su u Srbiji sve kamate bile previsoke pa i za chf, duolo veče nego u americi npr za iste valute.

    1. Presudilo je jer je banka rekla da će konvertivati ako valute počnu da luduju.

    2.Nisu mogli dobiti odobrenje za kredit u eurima zbog male plate

    Vi ste lakoverni prema medijima a oni su slagani od strane države.
  • darko

    20.05.2020 10:08
    banke imaju botove
    koliko bankarskih botova napada presudu, sjajno
  • .

    20.05.2020 10:01
    Vrhovi banki su bar mesec dana pre skoka chf znale da naglo skočiti i nisu konvertovale kredite u eur kao što je bila prethodna politika koju su promenili.
    Vučić istinu nije dao u medije.

    U pravnim zemljama zbog chf bankari su u zatvoru već deceniju a u Srbiji je Vučić ispričao građanima kako oni odštećuju oštećene i poštene banke i građani mu poverovali.

  • Banke zelenaši

    20.05.2020 09:56
    + polupismen narod = Srbija
    1. Ako se u stranoj valuti vraća duplo više od uzetog to nije mala kamata

    2.ako banka dogovori da uzme duplo a posle traži 3-4 puta više, to je zelenašenje.

    3.ako država to toleriše preko 10 godina i to samo za one koji nisu isplatili traženo dok su sve druge države to rešile za par godina - da li je to pravna država?

    4.ako narod komentariše kao da su ga platile banke kako da misli - da li je to normalan narod?
  • /

    20.05.2020 09:56
    /
    kome?
    nece to bas svakome
  • Limanac

    20.05.2020 09:55
    @Laloš

    Naravno da niko nije znao šta će se desiti.
    Ni Jelašić nije znao, ali mu se nije sviđala prevelika izloženost kredita u CHF.
    Da je neko znao, ne bi se zaposleni u bankama u stotinama zaduživali u CHF.

    Ja da sam znao šta će se desiti ne bih uzeo kredit u CHF, već bih uzeo bilo kakav kredit u dinarima ili evrima i kupio za sve pare CHF i za par godina utrostručio kapital.

    Tako da, ko god kaže da je znao, ja mu kažem da ne s....
  • CHf

    20.05.2020 09:52
    Znaci da su zaduzeni u CHF bili u pravu. Hajde sada da se svi javno izvine oni koji su slali lose komentare o tim ljudima kako su kockari, probisveti, bitanke jer su hteli da se obogate....a ti ljudi I dalje zive u tim stanovima, nisu se odselili iz Srbije (neki jesu), nekima suse stanovi oduzeti, kao onoj porodici u Tanurdzicevoj palati....itd,itd...realno, drzava je najvise kriva.
  • @ex chapman

    20.05.2020 09:48
    Ne lupetajte
    U svetu je kamata 2% za švajcarce je 5,5-6,5 a za evre 7.
    Nije toliko manja. Logika vam je užasna.
  • @Anonimus

    20.05.2020 09:46
    Tastatura sve trpi
    Banke su namerno lagale građane da će pri promeni kursa moći da promene valutu.

    Oni koji su lagali su posle unapređeni u direktore i brane se da su samo radili šta je traženo od njih.

    Zaduženima je oteto dodatnih po više desetina hiljada eur uz prethodno ugovoreno i mnogi su preminuli i cele porodice nastradale, među kojima i velike ličnosti iz kulture.

    Dodatno im je za doboš imovina prodaana za tepsiju ribe.

    Umesto da kaznite bankare vi radite ono što vlast želi - napadate nastradale, jer ste bot ili botoliki.
  • CHF duznik

    20.05.2020 09:43
    @Laloš
    Guverner je tada trebao da zabrani te kredite jer je to bila njegiva obaveza, a ne da dozvoli da se loši krediti nadju na policama banaka I da moli gradjane da ih ne uzmu. Nakon Jelašića, guverner Šoškić je zabranio te kredite, isto je mogao da uradi I Jelašić.
  • @Anonimus

    20.05.2020 09:40
    Tastatura sve trpi
    U celom svetu je određeno šta je pravedno i odluka nema veze sa politikom osim što je
    politika sprečavala da se reši pre 12 godina, radiia za banke, omogućila da se prevare dese i održavaju i namerno pogrešno informisala narod i klevetala očigledno prevarene, a vi o celom slučaju ne znate ništa.


  • CHF

    20.05.2020 09:39
    Duznici su tuzili banke I to je bio spor dve strane u koji je drzava trebala da se umesa samo toliko da se postupci ubrzaju, a ne da Vucic izlazi I pogresno resava situaciju, opet placa iz zajednicke kase bankama, a zaduzenima u CHF nije resio ama bas nista. Malo su smanjene rate. Za to je kriva i ona Jelena Pavlovic iz udruzenja CHF koja je preuzela na sebe daI zastupa sve duznike u CHF iako njeno udruzenje nije bilo reprezentativno tj vecinsko. Odradila je posao za AV I nestala sa scene.
  • Laloš

    20.05.2020 09:28
    @divotica
    Zato što je država znala šta će da se dogodi (guverner je tada molio građane da se ne zadužuju u CHF) i morala je da zabrani bankama ovakve kredite. Isto kao i za Dafiment i Jugoskandik za koje je znala da daju nerealne kamate pa je posle morala da vrati građanima novac. Ovo je bankarska prevara koja je samo malo sofisticiranija od Dafimenta i Jugoskandika.
  • Živković

    20.05.2020 09:17
    Naravno da se banke nisu zaduživale u švajcarcima jer su sve kao i nbs I mediji tvrdili da su ti krediti rizični. Međutim, polakomljeni niskom kamatnom stopom pod parolom posle ćemo misliti o tome, neki građani su smatrali da vredi rizikovati. Ovakvim diskriminatornim odlukama su oštećeni pre svega dužnici u eur koji su od starta plaćali 2x veću kamatnu stopu i čija valuta je sa 80 skočila na 120. Naravno da sud sada ne bi bio tako stručan i proaktivan da Vučić u jednom momentu nije zauzeo stav. Sve to zajedno je ono što ljudi zovu srpska posla.
  • ex chapman

    20.05.2020 08:58
    a kamata?
    a kolika je bila kamata za kredite indeksirane u CHF? mnogo manja nego za one u EUR! ili su svi ti "naivni" ljudi pohrlili da uzmu kredite u CHF zato što vole Švajcarsku? da ne bude zabune, ne govorim ovde o pravnim, već o moralim. ovo je čist slučaj da će neko dobiti i jare i pare!
  • Anonimus

    20.05.2020 08:53
    Velika nepravda, vlast podstiče sudove da donose populističke protivpravne odluke, a sve zarad glasova na predstojećim izborima.
  • divotica

    20.05.2020 08:53
    znači, umesto da plate banke, platićemo mi.
    z a š t o ? ?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna