Ovo je razlog zašto vam šef sabotira dobre ideje

Novinar kanala BBC Sajmon Konstabl istražio je u nedavnom članku današnji odnos između inovacija i korporativnog mentaliteta.

Delove njegove analize donosimo u nastavku.

"Sigurno u preduzeću stalno čujete da se traže inovacije, ali kada to treba da zaživi, pre će se dogoditi da vam ideja na stolu skuplja prašinu nego da se predstavi direktoru. Nije da menadžeri na visokim položajima ne traže nove ideje, nego ljudi oko vas nisu skloni promenama."

Ideje su neprijatelji

"Danas su preduzeća gotovo prisiljena da govore da su spremna na promenu kako bi ostala u trendu. Ali ne odbijaju ona promenu, nego ljudi u njima. Ništa od toga ne znači da se vaša ideja neće prihvatiti, ali to je manje važno od načina na koji ćete uveriti ljude da je prihvate.

Na primer, trebalo bi da im pokažete šta ta inovacija predstavlja vama lično, da li će vam biti izazovna, ili će vam otvoriti nove poslovne prilike. Zatim bi trebalo da se zapitate kako će ta ideja uticati na vaš posao, da li vam pomoći ili, što je vrlo važno, da li ćete li možda dobiti otkaz.

Često se zbog takvih mogućnosti gubitka posla inovacije ne predlažu. Uz to, oni kojima stari poredak koristi postaju neprijatelji novih ideja, a od onih kojima bi koristio novi poredak obično se dobije osrednja podrška zbog nepoverenja, utvrdio je to još Nikolo Makijaveli, savetnik bogatih i moćnih u 15. i 16. veku".

Sada, sada, sada, a ne kasnije

"Zbog takvih stavova nove ideje nikad ne zažive. Čim se poslovanje fokusira na kratkoročne ciljeve, umesto na dugoročne, inovacije ne mogu da dođu do izražaja.

Na primer, kada biste morali sada da uložite određenu količinu novca kako bi u budućnosti mogli da zaradite mnogo veću sumu, većina poslodavaca ne bi odobrilo takvo poslovanje. U Amazonu se, na primer, postupa drugačije pa se radnici i ulagači podstiču da se fokusiraju na dugoročnu zaradu. Tako se to preduzeće razvilo u knjižarskog diva, a od ostalih preduzeća razlikuje se i po sklonosti ka riziku."

Inovatori se ne moraju prijavljivati na takmičenja

"U većini preduzeća zapošljavaju se ljudi koji funkcionišu na sličan način kao i to preduzeće, a ne inovatori skloni pokušajima i promašajima. Ovde naravno ima i politike, pa ako se neko zameri okolini, neće moći da se istakne. A može se dogoditi i da se dobra ideja ne prepozna, bilo zbog nekvalifikovanih ljudi ili zbog sopstvene radikalnosti".

Faktor izvlačenja iz rutine

"Ali u celoj priči postoji i svetlija strana, jer postoji cela industrija ljudi koja odbacuje korporativni mentalitet. Svake godine visoko kvalifikovani savetnici pomažu preduzećima da se izvuku iz kolotečine i otvore prema novim idejama, pa tako inovacije pronađu put do šefova", zaključuje Konstabl.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Mali: Srpska ekonomija raste uprkos izazovima

Ministar finansija Siniša Mali izjavio je danas na prolećnom zasedanju Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) i Grupacije Svetske banke da srpska ekonomija raste, uprkos izazovima.

Smanjene devizne rezerve NBS

Narodna banka Srbije (NBS) objavila je danas da su bruto devizne rezerve na kraju marta ove godine bile 24,9 milijardi evra, što je u odnosu na kraj prethodnog meseca smanjenje za 89,3 miliona evra.