Fijatov izvoz pada iz godine u godinu

Kompanija Fijat Krajsler automobili Srbija (FCA Srbija) u prvoj polovini godine izvezla je na evropska i severnoamerička tržišta sve verzije modela "fijat 500L" u vrednosti od 400 miliona evra, čime je i dalje ubedljivo najveći domaći izvoznik.
Međutim, prvi put od 2012, FCA Srbija je ove godine, u prvih šest meseci, ostvarila prihod manji od 500 miliona evra, što nagoveštava da će ukupan izvoz kragujevačke fabrike u 2017, opet po prvi put od 2012, biti manji od milijardu dolara na godišnjem nivou i to znatno, piše Danas. Tim pre što su proizvodnja i plasman u drugom poslovnom polugodištu, uobičajeno, zbog tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora u avgustu, slabiji nego u prvom.
 
Plasman FCA Srbija do kraja godine mogao bi, doduše, donekle da "pogura" redizajnirani "fijat 500L", čija se proizvodnja upravo zahuktava. Da li će restilizovani "veliki fića" imati bolju prođu, pre svega u Americi, od standardnog modela, ostaje da se vidi. 
 
No, već sada se, izgleda, može pretpostaviti da ni redizajnirani "500L" neće omogućiti FCA Srbija da i u 2017. ostvari prihod veći od milijardu dolara, što je u minulom periodu bio svojevrsni standard u poslovanju fabrike, a čime se nastavlja trend pada plasmana "fijata 500L" na inostranim tržištima.
 
Kompanija FCA Srbija je najbolji izvozni rezultat imala 2013, kad je na inostranim tržištima ostvarila devizni prihod od 1,53 milijarde evra. Sledeće godine, kragujevačka fabrika je imala izvoz od 1,36 milijarde evra, u 2015. je ukupan plasman svih verzija "velikog fiće" na inostranim tržištima težio 1,18 milijardi evra, a lane je od plasmana "fijata 500L" u Evropi i Americi prihodovala 1,07 milijardi, što je za 9,3 odsto, odnosno za nekih 90 miliona evra, manje no u prethodnoj godini.
 
Fijat je, zbog pada plasmana, pre svega na američkom tržištu, u leto prošle godine ukinuo jednu od tri proizvodne smene i otpustio više stotina radnika. Nakon ukidanja treće smene, sa proizvodnih linija i montažnih traka silazi 450 gotovih vozila dnevno, odnosno 200 manje nego ranije.
  • Недељко

    03.09.2017 08:35
    Милијарда?
    Ако је то тачан податак онда плате запослених не чине ни 5% укупног промета. Дакле било је простора за повећање.
  • Zvekete

    02.09.2017 15:31
    Statistika
    S obzirom da je Fiat jedini proizvodjac automobila u Srbiji, jasno je da je najveci izvoznik vozila. Iskreno, ne znam ko uopste kupuje te krseve od 500L...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija