Gradivni elementi života na 1.400 svetlosnih godina od Zemlje

Tim naučnika uočio je gradivne molekule života u maglini udaljenoj oko 1.400 svetlosnih godina od Zemlje.

Reč je o maglini Iris, a naučnici su koristili sofisticirane alate kako bi shvatili na koji način su "molekuli života" - policiklični aromatski ugljovodonici (PAH), raspoređeni u tom predelu svemira. Studija je objavljena u listu "Astronomy&Astrophysics".

Policiklični aromatski ugljovodonici, pljosnati molekuli atoma ugljenika poređanih u šestougaonom šablonu okruženi vodonikom, rapidno rastu pod uticajem ultraljubičastog svetla koje potiče iz zvezde u središtu maglina.

Naime, umesto da ih uništi kao manje verzije PAH-a, srednje verzije molekula bivaju uznemirene nakon čega se spajaju u veće organske molekule, objašnjava NASA.

Ova i slična istraživanja podupiru nastojanja naučnika da shvate na koji način nastaje život, a ključnu ulogu igraju policiklični aromatski ugljovodonici kao jedna od najvažnijih gradivnih komponenti živih sistema.

Naučnici veruju kako je razvoj PAH-a jedna od ključnih stepenica koja vodi ka konačnom nastanku života.

Policiklični aromatski ugljovodonici na Zemlji mogu biti oslobođeni kuvanjem mesa ili paljenjem nekog drugog organskog materijala.