Hoking: Bolje da se ne javljamo vanzemaljcima, da ne završimo kao američki domoroci

Slavni fizičar Stiven Hoking upozorava da bi ljudi trebalo dobro da razmisle da li će odgovoriti na signale neke vanzemaljske civilizacije jer bi to mogao biti put u nestanak.

Vanzemaljska civilizacija mogla bi biti tehnološki mnogo naprednija i ljudi bi se mogli naći u ulozi domorodaca prilikom otkrivanja Amerike, kada su praktično nestali, smatra on. U emisiji "Najdraža mesta Stivena Hokinga" fizičar je u virtuelnom svemirskom brodu putovao do planete "Glisi 832c", koja se nalazi 16 svetlosnih godina od Zemlje.

Upravo takva planeta jedna je od onih na kojima bi mogli naći vanzemaljske signale. Hoking je sve više uveren da nismo sami u svemiru.

"Jednog dana mogli bismo primiti signal sa planete poput ove, ali trebalo bi razmisliti da li da odgovorimo. Susret sa naprednom civilizacijom mogao bi biti isti kao onaj kada su američki domoroci susreli Kolumba. To se nije dobro završilo", upozorava Hoking.

Ipak, on pozdravlja planove za slanje minijaturnih letelica prema drugim svetovima, pre svega prema nama najbližoj zvezdi Proksimi kentauri.

Neki drugi naučnici nisu zabrinuti zbog mogućeg susreta sa vanzemaljcima. Dag Vakoč, koji vodi projekat posvećen istraživanju i slanju poruka sa Zemlje prema potencijalnim vanzemaljcima, napominje da postoji mogućnost da smo se već otkrili drugim svetovima kroz mnoštvo signala poslatih u svemir.

• Svaka čast Vanzi!

23.09.2016 19:02
    Kao neko ko je bio u kontaktu sa njima mogu da vam kažem da im treba skinuti kapu.
    Ovakve bolesne ideje može samo bolesna Hokingova glava da rodi.
    Pretpostavlja kako bi se on ponašao.
    Pa oni su nam stvorili ovaj akvarijum.
    I reagovaće kad budale krenu da ga razaraju.
  • Zemljanin