Kako će vozači ubuduće izbegavati "crveni talas" na semaforima?

Vraćate se posle napornog radnog dana kući svojim automobilom, ali su se crvena svetla na semaforima urotila da vam dodatno zagorčaju život.

Dok čekate da se promeni signal i nastavite vožnju, zamišljate kako bi izgledalo kad bi vas na semaforu uvek dočekivalo zeleno.

Mnogi proizvođači automobila i kompanije već sada rade na tome da izbegavanje crvenog signala u budućnosti postane realnost. Među njima je i Ford koji razvija sistem kako bi omogućio vozačima da, što je češće moguće, "hvataju" zeleno na semaforu.

Reč je o tehnologiji koja prikuplja informacije o trenutnoj situaciji u saobraćaju, kretanju i brzini drugih automobila ispred vozila i semaforskoj signalizaciji na ruti kojom se vozač kreće. Nakon prikupljenih informacija, kompjuter izračunava kojom brzinom automobil treba da se kreće da bi ga na sledećem semaforu dočekalo zeleno svetlo, kako bi mogao da nastavi vožnju bez zaustavljanja.

Preduslov za implementaciju ove tehnologije je da su automobili međusobno povezani preko Interneta i da razmenjuju informacije.

"Nema ništa gore nego kada vas na kraju dugačkog radnog dana na povrtaku kući sačeka crveno svetlo, jedno za drugim, pa ste primorani da se svaki čas zaustavljate na raskrsnicama", kaže Kristijan Res, zadužen za razvoj tehnologija koje su od pomoći vozaču, u okviru Fordovog razvojno-istraživačkog odeljenja.

On objašnjava da, osim smanjenja stresa kod vozača, tehnologija za izbegavanje crvenog signala na semaforima omogućava i bolji protok saobraćaja u gradovima, smanjenje gužvi, nižu potrošnju goriva i smanjenje zagađenja vazduha.

Istraživanje koje je sproveo Ford u Velikoj Britaniji, pokazuje da vozači u toj zemlji u proseku svake godine provedu ukupno dva dana za volanom čekajući na semaforu. Nova tehnologija trebalo bi da značajno smanji vreme čekanja, ali Ford za sada nije saopštio kada bi ona mogla da bude primenjena u serijskim modelima ovog proizvođača.

  • Milan

    24.10.2016 08:23
    Pre par godina rađeno je neko istraživanje u GB i ustanovili su da je za gužve 80% kriv "Ljudski faktor", a 20% su "objektivne okolnosti", tako da je džabe tehnologija kada danas imamo gomilu vozača koji ne umeju da voze i gomilu bahatih idiota koje baš briga za ostale...
  • Losi ali rizicni

    23.10.2016 23:36
    Vozaci
    Dzaba ti to sto ces poci prvi na zeleno, i voziti po propisu kad ce ti se vazda naci gomile nekih jarana, taksista, kamiondzija i drugih profesionalnih vozaca da projure pored tebe pun gas i naprave guzvu na sledecem semaforu..

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Nauka i tehnologija