Naučnici pronašli plastičnu kesu na najdubljem mestu na svetu

Jedna plastična kesa dospela je na najdublje mesto na Zemlji - tačku u Marijanskoj brazdi na 10.898 metara.
To je pokazala baza podataka "Deep-Sea Debris", kolekcija fotografija i video-snimaka nastalih tokom 5.000 istraživačkih ronilačkih tura u periodu od 30 godina, piše Nacionalna geografija.

Osim te plastične kese, tokom ronjenja je otkriveno više od 3.400 komada smeća. Uočeni su guma, metal i tkanina, a trećinu đubreta činila je plastika, od čega je 89 odsto bilo za jednokratnu upotrebu.

U 17 odsto slučajeva, za plastiku je bilo zakačeno neko morsko stvorenje, poput morskih sasa, morskih zvezda i riba sa bodljama. Naučnici navode da bi prisustvo plastike moglo da ugrozi retke ekosisteme.

Nacionalna geografija piše da je studija iz 2017. pokazala da bi glavnim krivcem za to moglo da se smatra 10 reka koje protiču kroz gusto naseljena područja i koje odnose smeće u okean.
  • Ivan