Otkrivena planeta sastavljena samo od vode

Astronaut koji bi želeo da poseti planetu "GJ1214b" sleteo bi bukvalno u vrelu vodu. Za razliku od kamenitih, gasovitih i ledenih planeta, kakve postoje u Sunčevom sistemu, naučnici su utvrdili da je ova egzoplaneta vodena, to jest da je uglavnom čini voda i da je okružena gustom, vlažnom atmosferom.

Astrofizičari su potvrdili otkriće nove vrste planete van Sunčevog sistema, uglavnom sastavljene od vode i okružene gustom, vlažnom atmosferom.

Do otkrića su došli revizijom podataka o egzoplaneti pod nazivom-šifrom "GJ1214b" koju je 2009. godine otkrio "Habl", teleskop američke agencije NASA.

Solarni sistem ima tri vrste planeta: kamenite, nalik Zemlji (Merkur, Venera, Mars), gasovite gigante (Jupiter i Saturn) i ledene gigante (Uran i Neptun). Analizirajući "GJ1214b", astronom Zakori Berta iz Centra za astrofiziku "Harvard-Smitsonijan" (CFA), pokazao je da je to topao vodeni svet, okružen gustom atmosferom.

Prečnik te "super-Zemlje" koja je na "samo" 40 svetlosnih godina od nas u sazvežđu "Ofiuhus" (Zmijonoša), 2,7 puta je veći od Zemljinog, dok je planeta sedam puta teža od ove na kojoj živimo.

Obilazi oko svoje zvezde, crvenog patuljka, na udaljenosti od dva miliona kilometara, a temperatura planete je 232 stepena Celzijusa.

Ostalo iz kategorije Info - Region i svet