Banke zarađuju i na turističkim aranžmanima
Koliko god da presudnu ulogu u odabiru turističke agencije igra cena aranžmana, piše Kamatica, toliko je i važno obratiti pažnju koliko će on da košta prilikom agencijskog plaćanja.
Većina građana ne obraća pažnju na ugovor i jednu bitnu stavku u istom - koja banka stoji iza turističke agencije i koji kurs ćemo plaćati prilikom rezervacije puta.
Turistička agencija nije finansijska ustanova, tako da sama ne može da određuje kurs, već koristi kurs banke u kojoj ima otvoren račun, piše portal. Agencija plaća po prodajnom kursu na dan uplate koji je uvek veći od srednjeg ili kupovnog kursa, a i ne obračunava se prodajni kurs, već efektivni prodajni kurs.
Efektivni prodajni kurs je onaj koji se obračunava prilikom plaćanja ka inostranstvu. Na primer, građani agenciji plaćaju aranžman u dinarima, a pošto se plaćanje obavlja u inostranoj valuti, agencija mora te dinare da pretvori u evre, a tu kupovinu obavlja po efektivnom kursu matične banke.
"Razlika između ta dva kursa je u tome što je prodajni efektivni kurs uvek veći od prodajnog, a može biti veći i do 10 odsto", piše ovaj portal.
U ovom slučaju banke zarađuju na menjačkim poslovima, a agencije se samo štite od gubitaka tako što razliku u kursu prilikom plaćanja aranžmana prebacuju na klijente. Prilikom odlaska u agenciju i placanja aranžmana raspitajte se koji je kurs i kod koje banke agencija ima otvoren račun, savetuje portal, kako ne biste plaćali letovanje skuplje samo zato što je agencija vezana za banku koja ima mnogo viši kurs u odnosu na ostale.
Na pitanje zašto turističke agencije ne iskazuju cene aranžmana u dinarima, direktor Kamatice Dušan Uzelac ukazuje da nedostatak regulative omogućava ovakav haos na tržištu pa su turističke agencije ljute na banku, putnici na agencije, i svako na svakoga. Uzelac smatra da bi nadležni trebalo da zabrane da se cena iskazuje u drugim valutama pa bi, u slučaju turističkih agencija, to pojednostavilo njihove odnose sa klijentima.
Komentari 13
G
Zarada koju ovom laži ostvaruje agencija je zarada do koje je došla obmanom potrošača. Potrošaču govore da mu se naplaćuje cena istaknuta u stranoj valuti po javno istaknutom prodajnom kursu određene banke, jer navodno moraju da kupe devize za plaćanje inostranim partnerima, a uopšte ne kupuju devize po javno istaknutom prodajnom kursu te banke već to rade po potpuno drugom, za njih povoljnijem kursu. Time se kupac obmanjuje da je aranžman reklamiran u stranoj valuti jeftiniji nego što jeste, otprilike kao kada bi objavili da je cena aranžmana 20 evra, a kad vas privuku lažnom reklamom saznate da je to tako ali po prodajnom kursu 1 evro = 2500 dinara. Da sad ne govorimo o onim "nije uključeno u cenu" stavkama iako su većina tih stavki obavezne te stoga nema razloga da ne budu uključeni u krajnju cenu.
LOL
LOL
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar