Polovni automobili pojeftinjuju za 20 odsto

Skoro milion polovnjaka koji će se do 2020. pojaviti na nemačkom tržištu, oboriće cene polovnih automobila u Srbiji i do 20 odsto.

Nemačka se obavezala da se u naredne četiri godine na ulicama te zemlje nađe minimum milion električnih automobila. Trenutno ih je samo 60.000, pa poznavaoci tvrde da bi pojava 940.000 polovnih automobila u prodaji (onih koji će biti zamenjeni električnim vozilima) mogla značajno da poveća ponudu i u Srbiji, ali i da im obori cenu.

Kako procenjuju, najveći uvoznici polovnjaka iz Nemačke i prodavci u Srbiji, najtraženiji automobili mogli bi da budu jeftiniji i do 1.000 evra. Ocena je da bi bar 100.000 polovnjaka koji se budu pojavili na nemačkom tržištu mogli da završe u Srbiji.

Nikola Borojević, direktor u jednoj kompaniji koja se bavi prodajom polovnih automobila, kaže za Blic da je čak od 55 do 60 odsto polovnjaka koji se prodaju u Srbiji uvezeno iz Nemačke, a slede Francuska i Italija. On ocenjuje da bi od milion polovnjaka koji bi se do 2020. godine pojavili na nemačkom tržištu, u Srbiji moglo da završi najmanje 10 odsto.

Tako bi se, na primer, "golf 5" star 10 godina praktično prodavao za 500 do 1.000 evra manje, "golf 4" istog godišta bio bi jeftiniji za 600 evra, dok bi modeli koji danas koštaju do 2.000 evra Srbi mogli da pazare po ceni nižoj i do 400 evra.

Kako bi smanjila emisiju ugljendioksida, najjača ekonomija Evrope planira da do 2030. obustavi prodaju automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Tek odnedavno postoje državne subvencije prilikom kupovine automobila na električni pogon, pa je ocena da bi do predstojeće decenije ponuda polovnjaka dodatno jačala u Srbiji, kao i da bi cena ovih automobila trebala da bude još manja.

I dok je u Nemačkoj registrovano nekoliko desetina hiljada hibrida i elektromobila u odnosu na čak 30 miliona benzinaca, na srpskom tržištu kupci nemaju te mogućnosti, pa kupuju obične automobile i prvo gledaju cenu pa godište i kvalitet vozila. Zbog toga su najtraženiji korišćeni četvorotočkaši do 2.000 evra i to iz Nemačke. Pored "opela", u Srbiji su najčešće ponude za polovne modele "Folksvagena", "Audija" i BMW-a.

  • Salamander

    28.08.2016 08:19
    Migrantomobili
    Pokupovace ih tamo migranti. U njima ce stanovati i razmnozavati se. Tako ce se roditi mnogo novih migrancica Nemaca,Francuza...koji ce za neko vreme imati pravo glasa u EU. Ako se dotle ne raspadne ~~~~
  • Boba Ns

    27.08.2016 17:38
    polovni
    A stase carinom za evropske automobile za koje je ne moguce dobiti EUR 1?

    Drzava je potpisala sporazum sa EU da ne napalcuje carinu za vozila porekolom iz EU.

    Sada ispada da je drzava podpisala ugovor sa EU da ne naplacuje carinu na vozila koja imaju EUR1. Smejurija. Za auto proizveden u potpunosti u EU mi placamo carinu zato sto taj proizvodjac ne zali izdati EUR1, a drzava Srbija jedva docekala i lepo sad naplacuje carinu za ono sto ne bi trebalo
  • Nek pozdrave mamu

    27.08.2016 11:52
    Verovatno će se prema prodavcima polovnih automobila odnositi kao prema prodavcima polovnih knjiga, odnosno dilerima droge.
    Sve je to krivično delo, ako nije povezano sa Partijom, i ne plaća porez.... Partiji.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Pritvor zbog pranja novca za troje uhapšenih

Viši sud u Beogradu danas je odredio pritvor do 30 dana okrivljenima P.D, D.P. i A.S. koji se terete za udruživanje radi vršenja krivičnog dela i pranje novca, saopštio je taj sud.