Niko neće čak 760 kilometara pruga, među njima i one kod Novog Sada

Samo lokalne samouprave Šida i Sremske Mitrovice i cementara "Popovac" zainteresovane su da finansiraju održavanje železničkog saobraćaja.

Reč je o malom delu od 800 kilometara nerentabilnih pruga koje je država planirala da ukine. Od 800 kilometara zasad bi moglo da opstane samo 40, koliko iznosi dužina deonice Šid-Sremska Rača i Paraćin-Popovac. Kako Blic navodi, ovo je neslavni epilog inicijative Ministarstva saobraćaja o mogućem opstanku 20 deonica, koje za "Infrastrukturu železnice" i "Srbija voz" nisu rentabilne za putnički i teretni saobraćaj i koje su kao opcija ponuđene opštinama, gradovima i kompanijama da ih plaćaju.

U javnosti se, nakon objavljivanja spiska pruga koje država želi da ugasi, podigla velika prašina u opštinama i gradovima čija su se imena našla na listi. 

- Blizu 30 lokalnih samouprava je dobilo upite da se izjasni da li su voljni da finansiraju pruge u svojim sredinama jer država i "Železnice" za to nemaju više novca. Međutim, većina njih nije pokazala interesovanje da na njihovim teritorijama opstane najjeftiniji putnički i teretni saobraćaj. Da bi razmislili, produžen je i rok za izjašnjavanje za mesec dana, ali većih efekata nije bilo, pa će Ministarstvo saobraćaja morati Vladi da predloži da se blizu 760 km pruga ukine - kaže sagovornik lista.

On dodaje i da će se, ako se nešto ne promeni, na spisku naći i deonice Kraljevo-Kruševac i Požarevac-Majdanpek, koje su žile kucavice i za privredu i za građane tog kraja. V. d. direktora "Infrastrukture železnice" Dušan Garibović kaže da su samo Šid i Sremska Mitrovica pokazali interesovanje da preuzmu obavezu za deonicu Šid-Sremska Rača, čija je dužina 36,4 kilometra i cementara "Popovac", koja je voljna da finansira deonicu Paraćin-Stari Popovac.

- Njima je ta pruga, čija je dužina 13 kilometara, vrlo važna i oni su predložili model javno-privatnog partnerstva za njen opstanak. To je model koji može da bude interesantan i za druga preduzeća. Ono što moram da dodam, to je da se i Vlada Vojvodine uključila u pregovore i da traži način da se neke deonice od 80 kilometara na njenoj teritoriji zadrže - navodi Garibović.

Među prugama koje su navedene za ukidanje i bile su na konkursu je i nekoliko sa područja Novog Sada ili u njegovoj okolini, kao što su to Beočin - Petrovaradin (17km), Rimski Šančevi - Orlovat (64,6 km) i Bečej - Rimski Šančevi (55,2 km).

  • Toma

    15.09.2016 19:47
    napredni
    Napredni NS i napredna Srbija gase pruge... sreća je da ovako sposobni nisu bili na vlasti od 1945 umesto komunista, jer danas bismo živeli u blatu a automobil bismo jedino videli na slici u zgužvanim novinama koje su doplivale Dunavom iz Nemačke.

    Pruga Beočin-Pezos je dušu dala za TRAMVAJ. Postoje tramvaji i na tim šinama 1435mm. Uz malo mozga bi taj ekspres tramvaj prelazio železnički most i vozio do Futoga.
  • novosadjanka

    15.09.2016 13:24
    Prodite Nemačkom i Švajcarskom..
    tamo se i sa aerodroma vozis vozom!!!
    najbrze, najjeftinije
    nema gradskih čepova jer svi zele u centar autom...
  • Krivoverujuci

    13.09.2016 12:46
    Sta reci kad na zvanicnom sajtu Zeleznica Srbije, na delu gde treba biti infrastruktura pise "iskljuceno". Zivi bili pa videli na: http://www.zeleznicesrbije.com/active/sr-latin/home/glavna_navigacija/node_1461659260.html

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija