Kako ambalaža krije trikove pojedinih proizvođača

Godinama je čokolada imala sto grama, a onda je počela naglo da "mršavi". Najpre je oslabila na 90, pa 80, a sada ima tek 75 grama.
Koliko je čokolada tanja niko nije mogao da vidi, jer je i dalje bila u istoj ambalaži. Tim putem su krenule i druge namirnice - gotove supe, kesice testenine, čipsevi... Pakovanja hrane koja se nude kupcima vremenom su bivala sve lakša, ali ne i jeftinija.
 
Danas na rafovima ne postoji proizvod koji nema svoju "mršaviju" verziju. Kod mnogih robnih grupa, gotovo su nestale standardne težine, koje su se decenijama prodavale. Manjom gramažom proizvođači nastoje da zadrže kupce, jer bi mnoge povećanjem cena izgubili. 
 
"To je klasična zloupotreba, jer format je isti, a gramaža je manja", kaže za "Novosti" predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović. "Kesice supe su nekad bile dovoljne za četiri osobe. Mnoge danas nisu dovoljne ni za tri tanjira. A cena se nije promenila. Proizvođači tako imaju dvostruku dobit. Smanjili su troškove, a cena nije porasla. To je nepoštena poslovna praksa. S druge strane, na ambalažama su proizvođači napisali pravu težinu određenog proizvoda. Time su zadovoljili pravilnike o deklarisanju", objašnjava on. 
 
Potrošači smatraju da su zavarani, s obzirom na to da lakša pakovanja "naoko" identična onima na koje su godinama nalazili na rafovima. Zvanično, nema prevare, jer je težina pravilno deklarisana na svakom proizvodu. Većina kupaca, međutim, ne proverava gramažu, a upravo na takve navike računaju i proizvođači. 
 
"Ako je proizvođač zadržao veličinu ambalaže u kojoj je bila upakovana veća gramaža, onda je to sigurno dovođenje potrošača u zabludu", kaže predsednik Pokreta potrošača Petar Bogosavljević. "Nijedan kupac neće svaki put da proverava težinu određenog artikla. Za to bi proizvođači trebalo da odgovaraju, ako ne pred zvaničnim sudskim organima, onda pred etičkim organizacijama. Reč je o neetičkom uvećanju profita, na štetu potrošača", dodaje on. 
 
I mlečne prerađevine su "mršavile". Čaša jogurta više nema 200 mililitara, već samo 180. Majonezi su sa 200 "pali" na 185 grama. Zamrznuto povrće u kesicama nije teško pola kilograma, već 450 grama. Ni kutija keksa ne teži više 300 grama, već je prvo pala na 240, pa na 220 grama. Testenine su se "stanjile" sa 500 na 400 grama.
 
Kršenja zakona ovde nema, ali se trikovima obmanjuju potrošači. U standardnom pakovanju na koje su kupci navikli, proizvođači nude lakše proizvode i to po ceni istoj kao za "teži" proizvod. Kupci s razlogom pitaju da li je reč o skrivenom poskupljenju.
  • mick

    27.12.2016 10:19
    Vaaaaa-u
    pa vi otkriste Ameriku !!!!
  • Милентије

    27.12.2016 09:50
    Само у Србији ! Свугде у окружењу је чоколада 100 грама, супа за четири особе, омекшивач од 2л а не 1.450 као код нас. Зато се домаћи "бизМисмени" и противе доласку конкуренције из иностранства јер би конкуренција донела какав такав квалитет и већу количину за исту или чак нижу цену производа у односу на ону коју сада плаћамо.
  • Potrošač

    27.12.2016 09:46
    Nauka o lažima
    Ne radi se uopšte o neobaveštenosti potrošača, niti o slabom vidu. Naročito kad se proizvod donese kući.
    Svako kupuje šta može, a proizvođači time manipulišu. Potrošačkim ekonomskim stanjem.
    Šteta što ne postoji sajt gde bi se bez cenzure potrošači mogli upozoravati na štetne sastojke, razna prilagođenja zemljama gde su industrijski otrovi dozvoljeni, gde komentar ne be podlegao strahu od marketinških partnera.
    Oduvek sam tvrdio da je marketing nauka o lažima.
    Pravi proizvod ne mora da se oglašava - a razgrabi se.
    Zato smo svedoci da mnogim, danas uništenim, a nekada tradicionalno kvalitetnim proizvodima više ni svakodnevna reklama ne pomaže.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija