Neće više biti besplatnog tehničkog pregleda

Još nije poznato kolika će biti cena tehničkog pregleda vozila kada na snagu stupi izmenjen Zakon o bezbednosti saobraćaja, ali jedno je sigurno a to je da više neće biti besplatnih tehničkih pregleda.
"Prema predlogu Zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, biće propisana minimalna i maksimalna cena. O tome kolike će biti cene, odlučiće Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacije", kaže za "Novosti" predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda Vladimir Marinković.
 
On dodaje da je pozitivno to što će se najzad stati na put nesavesnim vlasnicima preduzeća koja obavljaju tehnički pregled "kroz papire" i koja vozače mame besplatnim tehničkim pregledima, jer ih stimulišu visokim provizijama koje im daju osiguravajuća društva. "Ima čak i slučajeva kada se porukom na Vajberu pošalju podaci o vozilu, a registraciona nalepnica vlasniku vozila stigne na kućnu adresu. Sada uz obavezu fotografisanja i video snimanja vozila na liniji, uz minimalnu cenu, neće više biti moguće da se registruje vozilo, a da se ne dovede na tehnički pregled", kaže Marinković.
 
U ovom trenutku niko ne zna koliko bi ta cena mogla da bude.
 
"Ne znamo ko će i prema kojim kriterijumima odrediti minimalnu cenu. Međutim, sada se stvari zbog novih propisa usložnjavaju", kaže on. Naime, sada je za pregled jednog vozila (snimanje i slično) potrebno najmanje 35 minuta.
 
To znači da jedan set radnika na liniji u toku jedne smene može da pregleda najviše 15 vozila. Kako u Srbiji postoji 2.500.000 vozila i oko 1.250 linija tehničkih pregleda, da bi se izbegle enormne gužve biće potrebno da se radi i u drugoj smeni, s više setova radnika.
 
"To će povećati troškove jer niko neće hteti da radi džabe. Nadamo se da ćemo biti konsultovani prilikom određivanja minimalne cene, da bismo izbegli sve eventualne nesporazume kasnije", kaže Marinković.
 
Sadašnje cene tehničkih pregleda za B kategorije kreću se od 400 do 1.200 dinara.
 
Novine u vezi sa tehničkim pregledima, a koje donose izmene i dopune Zakona, su da ukoliko vozila ne budu imala katalizator neće moći da se registruju. U Srbiji postoje propisani normativi za zagađenje, ali na tehničkim pregledima nije praksa da se koristi sonda prilikom pregleda auspuha. Mnogi vozači su skinuli katalizator na nagovor majstora kako bi uštedeli gorivo. 
 
Neće moći da se registruje vozilo koje ima plin, a da nije upisano u saobraćajnu dozvolu. Biće zabranjena i vožnja automobila kome je vidno oštećena šoferšajbna. Gume moraju da imaju propisnu šaru, a neće se tolerisati ni nekompletan pribor i prva pomoć.
 
Koliko automobila stvarno bude pregledano na tehničkom pregledu, a koliko prođe bez provere teško je reći, ali stručnjaci kažu da oko 30 odsto vozila ne stigne do linije tehničkog pregleda.
 
Uz to, vozila starija od 15 godina moraće dva puta godišnje da idu na tehnički pregled. 
 
Još neke od novina su da svaka naknadna prepravka ili preinačenje namene vozila, na primer iz teretnog u putničko i obrnuto, moraće da ima određeni atest i foto prikaz.
 
Tehnički pregled često plate osiguravajuće kuće uz polisu obaveznog osiguranja. Mnogi za tu uslugu ne izdaju fiskalni račun, zbog čega država ostaje bez miliona dinara godišnje.
  • Zvonko

    27.05.2018 17:06
    U Nemackoj se tehnicki pregled radi svake 2 godine. Zasto to kod nas ne bi moglo da bude?
  • Мире

    21.03.2018 23:54
    Само полису да одраде
    Похлепа је велика. И до 30% провизије само што откуцај полису у агенцији или на техничком. Зато је осигурање скупо, продавци су похлепни. Сви се борите за провизију 2,3 хиљаде за 5 минута посла. Срамота.
  • gari

    15.03.2018 08:24
    @Ranko
    Opet isto, hocete li shvatiti da vi onda imate problem sa drzavom? I da ce na kraju opet narod da ispasta? Pustite kutije cigareta, mozemo da kazemo da za te pare moze da se kupi mesa da se jede ceo mesec. Pravite jako lose poredjenje, ne shvatajuci gde je problem, i uporno ste se uhvatili za te agencije, valjda pokusavajuci krivicu tehnickih (ne vaseg nego uopsteno) da prebacite na agencije, a svi znamo da se tehnicki moze uraditi iskljucivo na tehnickom pregledu, ne u agenciji. Vi treba od drzave da trazite subvencije, da se borite za odredjene olaksice, da se borite na trzistu, a ne da podrzavate ovaj harac od drzave, jer i mi musterije i vi tehnicki imamo isti problem, drzavu koja nam svasta namece, pa dajte onda da se udruzimo mi i vi, a ne vi i drzava.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija